PDA

View Full Version : Bibi - Landslide (Stevie Nicks) cover



BibixMusic
1 september 2011, 13:27
Een dj van radio Moerdijk FM heeft mij gevraagd om dit nummer te coveren. Hij heeft een contact die erg close is met Mark Lennon van Venice (die dit nummer ook hebben gecoverd) en wil dit doorsturen. Er was grote haast en dus was er geen tijd om aan iemand te vragen de backingtrack in te spelen. Die komt dus gewoon van een karaoke site.. Probleem was alleen dat de toonhoogte niet klopte. Deze had ik uiteindelijk nog maar twee verhoogd wat weer zo'n uitermate irritant zweverig geluid geeft.. Han is toen zo aardig geweest om het nog een beetje weg te filteren (waarvoor dank!). Jezus wat een gedoe.. Als jullie dit niet mooi vinden doe ik jullie wat :sssh:

http://www.youtube.com/watch?v=HIEYhVGA0oU

Harald
1 september 2011, 13:38
mooi! Als we deze nu eens doen op de megawintermeeting?

HaroldA
1 september 2011, 13:43
Als jullie dit niet mooi vinden doe ik jullie wat :sssh:

Ghehe! :crazyhappy:

Mooi en goed gezongen, alleen ben ik gewoon niet zo van de playback... Zie je liever echt zingen...

Ernest01
1 september 2011, 13:48
Weer mooi gezongen. Proficiat.
Lijkt wel of de gitaar iets te hard is. Maar dat gaat Harald samen met jou
op de winter-meeting gewoon helemaal perfect maken. ;)

Han S
1 september 2011, 13:52
Ja, dit is het betere werk, een verschrikkelijk moeilijk nummer maar ook verschrikkelijk mooi. Ik vind het buitengewoon moedig van je en eigenlijk gaat het nummer over Stevie Nicks zelf. Op de DVD (geweldig mooie DVD van Fleetwood Mac) vind ik dit veruit het meest indrukwekkende nummer en wat je op youtube niet ziet is het einde waar Stevie en Lindsey beiden zo emotioneel zijn dat ze een traan moeten wegvegen.

Stevie Nicks heeft uiteraard een veel meer doorleefde stem, is vele malen ouder dan jij en wat ik zo mooi van haar vind is het timbre als ze die lage noot pakt in 'I don't know'. Dat ga jij ook nog wel een keer pakken, je bent hardstikke jong, barst van het talent en ik zie het helemaal goedkomen met je. Blijf vooral jezelf en blijf jezelf trouw.

Nogmaals: heel erg moedig van je om dergelijke moeilijke nummers te pakken en je hebt het voortreffelijk gedaan voor zo'n korte tijd. Want dames en heren, gisterenavond mailde ik haar de soundtrack.

Het origineel:


http://www.youtube.com/watch?v=WM7-PYtXtJM&ob=av2e

Han S
1 september 2011, 13:54
mooi! Als we deze nu eens doen op de megawintermeeting?

Harald, ik heb Mariëlla voorgesteld om dit met jou te doen. Mariëlla kon het nummer nog niet en zij kan zo geweldig mooi in de diepte gaan. Is ideaal voor jullie als band, mooi rustpunt tussen het geweld.

Harald
1 september 2011, 14:06
Heb je best goed ingeschat, Mariëlla kon vroeger de zang van Fleetwood Mac erg goed benaderen. In de eerste band waar ze met Heins in zat deden ze er een nummer van.

Maar dan moet ik nog meer gitaren meenemen... Als we Lover's Dance live gaan doen, zijn het er alweer 4. En deze moet toch echt op een akoestische flattop. Meen me zelfs te herinneren dat hij op de live dubbelelpee van vroeger op een 12 snarige gespeeld wordt, maar dat moet ik nog eens naluisteren...

en nu weer aandacht voor Bibi ;)

Schrevel
1 september 2011, 14:23
Buckingham plukt verrassend hard en funky voor zo'n gevoelig nummer.

TimoSomers
1 september 2011, 14:57
Watttttttt eennnnnnn stemmmmmmmm heb je toch....
Je gaat hem ook steeds beter gebruiken.
Kippenvel:).

TimoSomers
1 september 2011, 15:00
Ohja en leer asjeblieft nooit dat 'maniertje' van je af op 2.18-2.19
Dat kleine stapje :you-ou. Dat doe je vaak en vind ik heeeeeeel mooi!

BibixMusic
1 september 2011, 16:26
@ Harald;

Opzich wel een idee.. Moet wel drie halve tonen hoger dan het origineel wat Han net postte. Dat zingt het makkelijkste (dus nog een halve toon hoger dan wat ik net zong).

@ HaraldA;

Dankje! Gaaf om van jou te horen. Ben blij dat dreigen helpt :D

@ Ernest;

Thanks! Ja ik had de gitaar dus juist wat harder gezet omdat ik 'm te zacht vond hahaha, ik ben nog een noob wat betreft het afmixen :seriousf:

@ Han;

Ben altijd weer trots om zulke woorden van jou te horen. Als je naar de winter meeting komt zal ik samen met Harald proberen om jou in tranen te krijgen (al is het met een ellendige uitvoering :D).

@ Tiemsel;

Dankkkkkkk je wellllll :)
Ben blij dat jij juist vindt dat ik een maniertje moet aanhouden terwijl ik van andere mensen het juist altijd moet afleren :seriousf:

Harald
1 september 2011, 16:30
Harald;

Opzich wel een idee.. Moet wel drie halve tonen hoger dan het origineel wat Han net postte. Dat zingt het makkelijkste (dus nog een halve toon hoger dan wat ik net zong).

Hoger, en drie halve tonen is te doen. Gebruik ik gewoon een capo. Omlaag is altijd ellende... daar heb je geen capo voor :(

BibixMusic
1 september 2011, 16:41
Hoger, en drie halve tonen is te doen. Gebruik ik gewoon een capo. Omlaag is altijd ellende... daar heb je geen capo voor :(

Mooi!
Ooit in de toekomst zal er wel een capo met een omgekeerd effect komen ofzo...

Ernest01
1 september 2011, 16:49
Mooi!
Ooit in de toekomst zal er wel een capo met een omgekeerd effect komen ofzo...

Dat zal niet gebeuren denk ik....
Ik stem mijn gitaar wel lager, als het moet.... ;)

pinkwilly
2 september 2011, 08:04
Stevie Nicks heeft uiteraard een veel meer doorleefde stem, is vele malen ouder dan jij en wat ik zo mooi van haar vind is het timbre als ze die lage noot pakt in 'I don't know'. Dat ga jij ook nog wel een keer pakken, je bent hardstikke jong, barst van het talent en ik zie het helemaal goedkomen met je. Blijf vooral jezelf en blijf jezelf trouw.


Ik vind het knap van Bibi om met een karaoketrackje (en zonder ouwe liefde Lindsey Buckingham) het liedje zo gevoelig neer te zetten, teruggebracht tot zijn eenvoud.

BibixMusic
2 september 2011, 10:52
@ Ernest;

You never know. Anders vind ik 'm wel uit :D

@ pinkwilly

Dank voor je mooie compliment :)

HaroldA
2 september 2011, 11:01
En nou is het wel weer goed geweest met de complimenten. Bibi moet wel Bibi blijven zonder kapsones, naast-haar-schoenen-loperij en/of snobisme...

He Bibi, post eens iets slechts wat we af kunnen zeiken zodat het evenwicht weer hersteld kan worden? ;)

JBMusicist
2 september 2011, 11:46
Lekker rustig nummer en mooi gezongen en een leuke gitaar partij. Ik zou een toetsenist wel tof vinden om erbij te zetten, dit is ook persoonlijk natuurlijk. Wel op de achtergrond zodat de jij en de gitaar leading blijven.

:soul: Groetjes Ben :soul:

Don Capo
2 september 2011, 11:49
Frappant dat niemand het heeft over je jurkje en je laarzen eronder..... Dat geeft ook al aan dat je mooi kan zingen me dunkt! Kijk uit naar het opteden van jou en harald :ok:

Han S
2 september 2011, 12:55
Lekker rustig nummer en mooi gezongen en een leuke gitaar partij. Ik zou een toetsenist wel tof vinden om erbij te zetten, dit is ook persoonlijk natuurlijk. Wel op de achtergrond zodat de jij en de gitaar leading blijven.

:soul: Groetjes Ben :soul:

Ben, het origineel is ook alleen met gitaar en je moet dat klein houden denk ik. Bovendien hebben toetsenisten geen maatgevoel. :D (en geven anderen de schuld) :hide:

MichaelSS
2 september 2011, 19:11
Frappant dat niemand het heeft over je jurkje en je laarzen eronder..... Dat geeft ook al aan dat je mooi kan zingen me dunkt! Kijk uit naar het opteden van jou en harald :ok:

Partypooper! Ik dacht al: wanneer komt het!

Dit topic ging bijna de boeken in als HET topic met een (leuke) vrouw waar niet over wordt gepraat, en het eindelijk eens alleen over de muziek gaat..

Jammer hoor. Jammer.

-geert-
2 september 2011, 20:04
Mooi gezongen! Prachtig nummer ook, vind zelf de versie van the smashing pumpkins ook heel mooi. Wel gaaf zeg dat het word doorgestuurd naar Venice.

Han S
2 september 2011, 21:00
Ik vind het heel bizonder dat een jonge vrouw van 17 dit soort songs doet. De versie van SP doet me weinig, die van Fleetwood Mac vind ik prachtig, net als het meeste dat deze band heeft gedaan. IJzersterke songs met een geweldige feel en prachtige samenzang. Neem een song als Bleed to love her (http://www.youtube.com/watch?v=H2OMk3PNn_M), dat is mooi, erg mooi.

Ik ben benieuwd wat Bibi de volgende keer gaat posten.

Triggy
2 september 2011, 21:56
Hou van de puurheid van het nummer, vind dat Bibi dat juist heel goed doet.

Ben zelf ook wel weg van deze versie:

http://www.youtube.com/watch?v=UWLSXcI1o4c

Dixie chicks.....mooi vocal arrangement en topmuzikanten...

JBMusicist
3 september 2011, 00:21
Ben, het origineel is ook alleen met gitaar en je moet dat klein houden denk ik. Bovendien hebben toetsenisten geen maatgevoel. :D (en geven anderen de schuld) :hide:

Ohw haha, ik ben graag creatief en verander zaken. Maar des al niet te min is het nummer nu ook top natuurlijk. :soul:

Gert-Jan
3 september 2011, 14:57
Mooi gezongen, lastig liedje en inderdaad te laag voor jou. Jammer dat er gelijk andere versies gepost worden in dit topic, leidt een beetje af van waar het om gaat........jouw versie...Nogmaals mooi gedaan.

Tot de 19e !!

beruk
4 september 2011, 00:04
Ohja en leer asjeblieft nooit dat 'maniertje' van je af op 2.18-2.19

Dat heet nu een parasiet... Tja, gitaristen hebben daar geen last van...:soinnocent:
Een paar opmerkingen:

Als zingen schilderen is heb je nu een aardige schets neergezet. Je zingt de melodie met je prachtige stem, ik mis echter het verhaal, dat mag je meer vertellen. Interpretatie maakt de zangeres.
Ga na wat de tekst betekend en wat je ermee wil vertellen. Probeer dat in je zingen te verweven.
Dit zeg ik omdat ik in de manier waarop je je liedjes laat horen een neiging tot mooi zingen hoor.
Alles even lief... Leuk voor puberjongens die in je ogen verdrinken, maar ik trap er niet in.
Maak van deze schets een schilderij.

Zou toch aardig zijn als we tijdens de wintermeeting een zanglerares zou kunnen scoren die dat live met je zou doen... Helaas zijn mijn contacten in die scene nogal verwaterd....

Dit werk, Heb je het geduld ervoor is dit een mooie illustratie van iemand met veel talent die les krijgt van een absolute grootmeester die de loopjes uit haar mouw schudt.....:

http://www.youtube.com/watch?v=no87sm0rGSQ&feature=related

Denk nu niet, dat is klassiek enzo: het gaat om de puntje op de i, ook in pop erg belangrijk.
Bij ieder woord dat je zingt denken waarom en wat wil ik ermee vertellen!


Verder kapen, ter inspiratie enige voorbeelden van hoe verschillend een liedje kan worden uitgevoerd:

http://www.youtube.com/watch?v=JeozviowUGo
Ja, is in feite een aria uit een opera....

http://www.youtube.com/watch?v=_AHV3611XWY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Cz1ypTjChcA

http://www.youtube.com/watch?v=9Mjp8ox59WE

http://www.youtube.com/watch?v=6orDcL0zt34

http://www.youtube.com/watch?v=p-tOZ1Su6fo&feature=related

Duhsjaak
4 september 2011, 06:01
Hi
Ik geloof dat ik het beste copy/paste kan doen uit eerdere posts.

Perfectie ligt onder handbereik en juist dat is stierlijk vervelend. Tijd om de verdieping een beetje op te zoeken. Een beetje, omdat je niet alles tegelijk moet atakeren, of hoe je dat ook schrijft.

Ik heb een opname in da house, waarin de eigenaar van King Records James Brown opdraagt 'Not to holler so much'. Als J.B. daarnaar had geluisterd, dan was een uniek geluid in de business verloren gegaan.

Als je dat you-ou dus een beetje doet is dat heel erg leuk en kan het zich tot iets 'eigens' ontwikkelen. Kwestie van dosering.

Ik vind dit niveau onvoorstelbaar op jouw leeftijd en stel voor dat je je ontwikkeling op heel rustige wijze voortzet. Niet te snel dus. Hoef je ook niet meer te posten dat 'iets totaal mislukt is'. Wat niet erg zou zijn als het ook werkelijk totaal mislukt zou zijn. Met die rust hou je overzicht over wat je doet en je doet het in jouw tempo.

Je hebt te kennen gegeven nogal gecharmeerd te zijn van de Adele's van deze wereld. Ik heb dus een stuk of vijtig nummers naar je onderweg van mensen waar deze zangeressen hun voorbeelden in zagen. Zie maar wat er voor je bij zit. En niet alleen dat natuurlijk. Luister naar zoveel mogelijk andere dingen ook. Je weet nooit wat je tegenkomt en het is een heerlijke zoektocht. Iedere dag 10? Of zo?

Enjoy!!!
Dit lied (ik hoor de haast en zo er niet van af) is weer een stap verder. Je bent meer dan slim genoeg om te weten waar puntjes van verbetering liggen, dus...
Een grote stap vooruit is dat je je angst voor de camera kennelijk ineens hebt overwonnen. Gefeli!!! Je houding is beter (idem).

Alles bij elkaar prachtig stukkie werk!
Vriendleijek groet, Gus

jannest
4 september 2011, 11:54
echt goed !!!


maar...............
die videos van je , geven niet weer, wat je muzikaal neerzet
ik zou er mee stoppen
dat komt later wel !!!

Han S
4 september 2011, 12:22
Maar ik mag haar graag horen en even graag zien. Wat ik in te toekomst wil gaan zien is een mooie zangeres die met haar expressie hele verhalen neerzet en waar ik kippenvel van krijg. En ik vrees dat zoiets haar gaat lukken.

Zoals Gus zegt: perfectie ligt binnen handbereik, maar ik persoonlijk heb niks met perfectie en dan heb ik het over 'doodgespeelde perfectie' zoals Erwin Musper het zo mooi noemt. Geef mij maar zangers en zangeressen die mij doen huiveren, mooi zingen doen er al genoeg, kijk maar naar die vreselijke musicals waar we mee worden doodgegooid.

Het mooie van Bibi is dat ze A, hardstikke jong is, B, tegen kritiek kan en daar ook wat mee doet en C, veel talent heeft en daarbij behoorlijk slim met dat talent omgaat.

Daarbij gebruikt zij dit forum, waar veel muzikanten zitten met relevante kennis om haar prestaties te toetsen aan de meningen van anderen. En geeft gewoon je mening, al is die nog zo kritisch, want daar heeft ze wat aan.

Als je haar leeftijd hebt kijk je nog heel anders naar de toekomst als wanneer je mijn leeftijd hebt of die van Gus. Maar wij hebben al een heel stuk toekomst achter ons liggen en daar een hoop van geleerd. En daar mag Bibi de vruchten van plukken en zo slim is zij wel.

Ik heb zangers en zangeressen binnen gehad die buitengewoon goed waren, maar waar niemand ooit meer van gehoord heeft. Dat komt omdat talent alleen niet voldoende is voor een glanzende carriëre.

Toen ik Sharon den Adel half jaren 90 in mijn grot had wist ik meteen dat die dame heel bizonder was. De band vond een andere zangeres beter, maar van die hebben we nooit meer wat gehoord en Sharon heeft een geweldige carriëre en terecht, want zijn kan nog veel meer dan zij heeft laten horen.

Anneke van Giersbergen, zelfde verhaal, meteen kippenvel van die buitengewoon mooie uithalen van haar, al heb ik haar nooit meer zo mooi horen zingen als toen met die demo van 'In Motion part one'.

Marlies komt bij mij uit het dorp en die dacht dat de buit binnen was na Idols. Maar na een half jaar zijn ze je vergeten.

Ik hoop dat Bibi haar paden beter verkent voordat ze die betreedt. Luister naar de kritieken die je krijgt van de meer ervaren muzikanten hier en doe dat nummer op de meeting met Harald, geweldige gitarist en als persoon ook zeer goed te pruimen.

Ga eens met Timo in conclaaf, jonge vent die barst van het talent. En als je raad nodig hebt van een paar ouderen, dan weet je ze te vinden.

BibixMusic
4 september 2011, 13:07
Thanks iedereen :)

@ Gert-Jan

Klopt, het nummer was inderdaad te laag. Ik had niet genoeg tijd om de toonhoogte (nog hoger) te veranderen (Han had het nummer al wat zuiverder gemaakt omdat het zo zweverig klonk). Tot de 19e inderdaad :D

@ beruk

Ik ga hier eens goed voor zitten en je filmpjes bekijken. Het klopt inderdaad dat ik nog heel erg gefocust ben op 'mooi zingen' waardoor ik vaak de emotie of betekenis van het nummer vergeet. Ik neem een nummer vaak ook al te snel op, waardoor ik dus nooit echt goed weet waar het over gaat (en dus weet je ook niet precies welke emotie je daarop kan toepassen). Maarrrr dat komt wel goed hoor! :)

@ Duhsjaak

Heb je nummers ontvangen! Zal even duren voordat ik ze allemaal beluisterd heb maar ik ga er kritisch naar luisteren, elke dag een paar!

@ jannest

Vaak probeer ik de filmpjes een beetje simpel te houden, dus gewoon in mijn eigen huis.. Videoclips komen later wel :D
Maar.. Als ik geen filmpjes maak, kan ik het ook niet op youtube zetten :???:

@ Han

Ik probeer inderdaad altijd de dingen waar ik wat aan heb uit de kritieken te halen (althans, datgene waar ik het mee eens ben). Voor de rest verwacht ik dat ik op mijn opleiding ook weer veel zal gaan leren. Heb natuurlijk vanwege de vakantie al een aantal maanden geen zangles, en dat begin ik zelf al wel te merken. Dus ik ben blij als die lessen weer beginnen. Vertrouwen in mezelf heb ik sowieso, en dat blijft maar groeien (mede door de steun van jullie gitaarnetters en andere mensen om me heen).
Timo heeft het in feite al gemaakt.. Ik ben nog niet zo ver. Daarom is het lastig voor mij om te vragen om wat samen te doen.

savale
6 september 2011, 10:32
Yes fraai! Deze vind ik beter dan je Desperado cover. Meer gedoseerd en meer meer emotie

BibixMusic
6 september 2011, 12:43
Yes fraai! Deze vind ik beter dan je Desperado cover. Meer gedoseerd en meer meer emotie

Haha mooi zo!
Goed om te horen :)

Richi
6 september 2011, 19:07
Dit is ronduit prachtig. Ik vind dat de ''onderliggende emotie'', laat ik het zo maar noemen, goed naar voren wordt gebracht middels je stem.
Blijf jezelf en geloof ook overtuigend in jezelf en daarmee ook in je talent en je creativiteit. Laat dat een van de fundamenten zijn.

Duhsjaak
6 september 2011, 21:53
Hi
Je tweede bericht.... en dan al regelrecht gericht aan je hartje???
Als dat geen romantiek is, vreet ik mijn hoed op.

Ga zo door vriend, draag haar op handen. Ze is het waard.

Vriendelijke groet, Gus

pupanus1
7 september 2011, 08:57
Het origineel is één van mijn all time favourites en hoewel je het erg goed doet, een prachtige stem hebt en het fenomenaal zingt mis ik toch wat. Misschien is dat inderdaad nog je jeugdigheid maar het komt niet geloofwaardig op mij over. Het origineel is ook heel puur en minimalistisch maar blijft enorm boeien, jouw versie vond ik een beetje saai worden eigenlijk :hide:

Maar toch mijn complimenten heb een hele hoop veel slechtere covers gehoord van dit nummer.

BibixMusic
7 september 2011, 10:29
@ Richi; Dankje lief :)

@ pupanus; Thanks! Jouw reactie sluit perfect aan bij de voorgaande reacties moet ik zeggen. Het ging er gewoon om dat ik niet genoeg tijd had om echt de essentie van dit nummer te begrijpen.. Die haast en het proberen om goed te zingen hoor je dus ook goed terug in dit nummer, en juist niet de emotie. Ben er nu wel achter dat het niet mogelijk is om binnen drie dagen iets op te nemen waar ik nog nooit van heb gehoord. Daarnaast is er veel energie opgegaan aan de backingtrack en heb ik het nog eens een keer een halve toon te laag ingezongen... Eind september ga ik dit nummer live zingen bij Moerdijk FM (grootste radiostation van Moerdijk :D), en dan wel op de juiste toonhoogte.. Daar heb ik nog even de tijd voor, dus hopelijk zal dat beter gaan :) Martijn gaat me begeleiden op gitaar, dus ik hoef ook geen backingtrack te gebruiken! :cooler:

Triggy
7 september 2011, 10:31
@ Richi; Dankje lief :)

@ pupanus; Thanks! Jouw reactie sluit perfect aan bij de voorgaande reacties moet ik zeggen. Het ging er gewoon om dat ik niet genoeg tijd had om echt de essentie van dit nummer te begrijpen.. Die haast en het proberen om goed te zingen hoor je dus ook goed terug in dit nummer, en juist niet de emotie. Ben er nu wel achter dat het niet mogelijk is om binnen drie dagen iets op te nemen waar ik nog nooit van heb gehoord. Daarnaast is er veel energie opgegaan aan de backingtrack en heb ik het nog eens een keer een halve toon te laag ingezongen... Eind september ga ik dit nummer live zingen bij Moerdijk FM (grootste radiostation van Moerdijk :D), en dan wel op de juiste toonhoogte.. Daar heb ik nog even de tijd voor, dus hopelijk zal dat beter gaan :) Martijn gaat me begeleiden op gitaar, dus ik hoef ook geen backingtrack te gebruiken! :cooler:

Je was weer on air gisteravond bij Moerdijk FM....je krijgt zo hoe langer hoe meer fans...

BibixMusic
7 september 2011, 10:51
Je was weer on air gisteravond bij Moerdijk FM....je krijgt zo hoe langer hoe meer fans...

Was jij degene die het 'op speciaal verzoek' had aangevraagd? :seriousf:
Tof dat je hebt geluisterd! :D

chanel19
8 september 2011, 09:27
Mooi gezongen, lastig liedje en inderdaad te laag voor jou. Jammer dat er gelijk andere versies gepost worden in dit topic, leidt een beetje af van waar het om gaat........jouw versie...Nogmaals mooi gedaan.

Tot de 19e !!

Helemaal mee eens.
Prachtig gezongen en wat ben ik benieuwd hoe jij je gaat ontwikkelen in de toekomst!

Triggy
8 september 2011, 11:48
Was jij degene die het 'op speciaal verzoek' had aangevraagd? :seriousf:
Tof dat je hebt geluisterd! :D

Dat is mijn vrouwtje, tevens de "aanstichter" van de huidige interesse. Die-hard Venice-fan, maar ook gevoelig voor andere mooie en aparte stemmen zoals de jouwe!
Naar ik meen ben je op 27 sept. live in de studio FM-Moerdijk?
Cool, keep it up!

BibixMusic
12 september 2011, 16:17
Dat is mijn vrouwtje, tevens de "aanstichter" van de huidige interesse. Die-hard Venice-fan, maar ook gevoelig voor andere mooie en aparte stemmen zoals de jouwe!
Naar ik meen ben je op 27 sept. live in de studio FM-Moerdijk?
Cool, keep it up!

Ooooh dus zij was het!
Bedank haar nog even namens mij, ik ben echt zo blij dat ze me voorstelde!
27 september ben ik inderdaad live te beluisteren.
Ik zag in het I Wish topic van Harald ook je post over Tuck.
Op de meeting gaan Harald en ik twee nummers van Tuck & Patti coveren :)
De begeleiding is in ieder geval goed, Harald is een held.

Jij ook bedankt voor je reactie trouwens!

schizo910
12 september 2011, 17:24
Dat Bibi kan zingen is zo klaar als een klontje. Het enige wat ik persoonlijk nu wel eens zou willen horen is iets dat uit haar tenen komt. Tot nu toe is het allemaal erg mooi, maar ook erg braaf...

Maar, dat komt geloof ik vast nog wel :p

bass blom
12 september 2011, 17:56
agreed ™ :soinnocent:

Han S
12 september 2011, 19:05
Dat Bibi kan zingen is zo klaar als een klontje. Het enige wat ik persoonlijk nu wel eens zou willen horen is iets dat uit haar tenen komt. Tot nu toe is het allemaal erg mooi, maar ook erg braaf...

Maar, dat komt geloof ik vast nog wel :p

Wacht maar tot zij 'de oliebollenkraam' van Rinus gaat doen.

Rinze
12 september 2011, 19:27
Wacht maar tot zij 'de oliebollenkraam' van Rinus gaat doen.

http://www.youtube.com/watch?v=XHEFbX81XWQ

:ok:

BibixMusic
13 september 2011, 08:44
Dat Bibi kan zingen is zo klaar als een klontje. Het enige wat ik persoonlijk nu wel eens zou willen horen is iets dat uit haar tenen komt. Tot nu toe is het allemaal erg mooi, maar ook erg braaf...

Maar, dat komt geloof ik vast nog wel :p

Dankje :D Dit wordt heel vaak tegen mij gezegd, en het klopt ook. Donderdag heb ik een optreden waarbij ik ga proberen om me echt af te sluiten en het lied brengen zoals het gebracht moet worden (in mijn opzicht dan). Ben benieuwd hoe dat gaat :)



http://www.youtube.com/watch?v=XHEFbX81XWQ

:ok:

Heze wil ik op de meeting doen!
Ik moet alleen Harald nog zo ver krijgen dat hij een jurk aantrekt :D

Harald
13 september 2011, 09:38
OMG in welke kroeg werken die dansmoves :o

Zal je moeten teleurstellen Bibi. Ik heb het niet op brommers en motors. En qua sex-appeal leg ik het ook af ;) Moet me wel kunnen verstoppen achter een gitaar (en ooit één keer een mandoline) :strat:

Maar stop toch eens met het posten van dit soort randdebielen. Het is toch wel triest dat dit soort shit viral gaat, terwijl goede muziekvideos het soms met een paar honderd of duizend views moeten doen. Deze idiootjes kunnen, als ze het een beetje handig aanpakken, het hele discothekencircuit rond voor een gage die de meeste bands in Nederland nooit krijgen. En dan doen ze makkelijk drie gigs op een dag. Langer dan 15 minuten is dit toch niet leuk. Duurt natuurlijk geen jaren, maar in die tijd halen ze meer op dan menig erg goede muzikant in Nederland. Makes me sick!

Han S
13 september 2011, 12:45
Rinus is geniaal, wie bedenkt er een zin als 'ritsie bi ritsie ba ritsie boem'?

Harald
13 september 2011, 12:48
Lijkt me typisch iets voor vader Abraham eigenlijk... zitten we daar op te wachten? :seriousf:

Maar, als je Rinus geniaal noemt ben ik eigenlijk toch wel weer heel blij dat de Beatles dat volgens jou niet zijn ;)

Kim Wilson
13 september 2011, 13:23
Rinus is geniaal, wie bedenkt er een zin als 'ritsie bi ritsie ba ritsie boem'?
Nou, Rinus iig niet. Dat zinnetje is oorspronkelijk van De Slijpers, met hun vette hit "Wij zijn de slijpers uit Parijs (Ritsiebie Ritsieba Ritsieboem)" uit 1981.


http://www.youtube.com/watch?v=qIkoxLqD2VU

Vraag me niet waarom ik dit weet... :chicken:

BibixMusic
13 september 2011, 13:25
Zal je moeten teleurstellen Bibi. Ik heb het niet op brommers en motors. En qua sex-appeal leg ik het ook af ;) Moet me wel kunnen verstoppen achter een gitaar (en ooit één keer een mandoline) :strat:

maar ik wilde me verstoppen achter jou tijdens het optreden :dontgeti:


Rinus is geniaal, wie bedenkt er een zin als 'ritsie bi ritsie ba ritsie boem'?

je ziet; Harald wil niet.. dus ik wilde jou vragen, als ontdekker van dit talent, om de vrouw te spelen. in dat tweede nummer van 'm kan ik meer emotie leggen denk ik. ik heb nog wel een jurk voor je! :D

BibixMusic
13 september 2011, 13:26
Nou, Rinus iig niet. Dat zinnetje is oorspronkelijk van De Slijpers, met hun vette hit "Wij zijn de slijpers uit Parijs (Ritsiebie Ritsieba Ritsieboem)" uit 1981.


http://www.youtube.com/watch?v=qIkoxLqD2VU

Vraag me niet waarom ik dit weet... :chicken:

jongens ik heb al zo'n hoofdpijn..

ritsie boem nou maar op :chicken:

Duhsjaak
13 september 2011, 14:14
Hi
Vind je het heeeeel erg als ik hier nou eens niks op zeg?
Dit is echt de bodem van de pan toch?
Dit menen ze toch niet/ Of is dit de afdeling halfway/begeleid wonen?
Vriendelijke groet, Gus

Han S
13 september 2011, 15:23
Er zijn ergere zaken Gus, ik kom net van de oogarts, maar ook dat gaat weer voorbij. Wat Rinus betreft heeft Harald natuurlijk gelijk, het is niet meer dan een rariteit. Maar ik vind die vrouw wel helemaal geweldig omdat ze denkt dat ze verleidelijk kan doen, prachtig.

Verder met Bibi, die ons nog gaat verbazen en ik vraag Bibi om eens op youtube te zoeken naar het origineel van 'Talisman' van The Guess Who. De tekst vind je op wiki. Ben benieuwd wat je daarvan vindt.

Harald
13 september 2011, 15:58
maar ik wilde me verstoppen achter jou tijdens het optreden :dontgeti:


Daar ben ik dan iig weer dik genoeg voor. Als het podium maar diep genoeg is lukt dat wel... Monitor, gitaar, ik, Bibi, backdrop moet kunnen :D

BibixMusic
14 september 2011, 10:43
Daar ben ik dan iig weer dik genoeg voor. Als het podium maar diep genoeg is lukt dat wel... Monitor, gitaar, ik, Bibi, backdrop moet kunnen :D

:seriousf:

Overigens.. Han.. Dat nummer Talisman is toch gewoon van The Guess Who? Ik heb heel het internet omgegooid maar kan echt geen andere versie (alleen Iron Maiden maar dat is van 2010..) en het is ook nog eens een keer geschreven door twee leden van The Guess Who.

Dus volgens mij is het dus gewoon van The Guess Who :D

Prachtig nummer trouwens!