PDA

View Full Version : Roland space echo kenners gezocht, ik heb er 1!



Hallie
1 september 2011, 11:03
Hey beste forumleden,

ik heb een (in prima staat) werkende Roland space echo re-201 op de kop kunnen tikken voor 150 euro en een goeie fles wijn.. hij is alleen wat stoffig want het apparaat heeft heel lang op de kast gestaan..

Ik heb echter wat vragen, want ik heb er nooit aangedacht om zoiets te kopen tot dat ik deze voor praktisch niets kon ophalen.

- Wat kan ik aan een krakende potmeter doen?
- Hoe vaak moet je tapes vervangen? en waar kan je die halen?
Ik neem aan dat de huidige aan vervanging toe is, aangezien die er mogelijk al JAREN in zit.
vanwege het stof denk ik dat het motorische gedeelte ook wel een poetsbeurtje kan gebruiken, hoe kan ik dat het beste doen?

kortom, moet ik 'm wegbrengen naar een reparateur voor een onderhouds beurt? en wie is daar geschikt voor?

of ik kan ik het makkelijk zelf?

misschien vergeet ik wat zaken waar ik aan moet denken.

Maar wat ik er van gehoord op toen ik 'm testte was ik al erg onder de indruk. wat een machine:mmmm:

zoon van Piet
1 september 2011, 12:33
Goeie vragen..
ik kan er geen antwoord op geven, want ik ben al een tijdje uit de bandecho's.

reden: ik werd knettergek van het onderhoud en heb ze allemaal (*)verkocht, inclusief mn 201.. die dingen gaan kapot van het stilstaan en hebben vaak echt kundige hulp nodig om weer goed te functioneren.

(*: op een na, want je moet toch iets in huis hebben, he?)

Roland bandjes waren ook lange tijd een probleem, ik heb mn originele bandjes voor veel geld verkocht, want echte alternatieven waren er toen niet. die schijnen er nu wel te zijn, hoewel fanaten beweren dat geluid en levensduur ernstig afwijken van die van vroeger.

Maar de prijs die je betaalde is prima!!

DemolitionColorScheme
1 september 2011, 14:20
Aan alles valt wat te doen.

Tapes kun je kopen bij Sam Vreekamp, van Tape Loops:
- cutterbox [at] live [dot] nl

Qua het servicen, ik zou hem wegbrengen. Rogier Kerkhof van Technophobia Analog Audio Solutions heeft aan veel tape delays van mij gewerkt en is momenteel nog druk bezig met mijn Roland RE-501 Chorus Echo (een van de twee die ik heb) en 2 Binson EchoRecs. De Dynacord Echocord Mini en een Copicat MkIV komen deze week weer naar me terug en volgende week ga ik weer langs hem om mijn andere RE-501 te laten servicen - kortom; Rogier werkt erg veel met tape delays en weet ze ook altijd weer erg goed terug te brengen. Hij kan ze ook naar je wensen aanpassen. Van origine oscilleren Roland tape delays bijvoorbeeld niet, maar je kunt de feedback op laten krikken zodat je meer repeats kunt krijgen.

Je kunt Rogier bereiken via:
- technophobia [dot] info [at] gmail [dot] com

Succes!
(erg mooie prijs, overigens! You're lucky!)

Hallie
1 september 2011, 14:56
Bedankt voor de reacties!

info waar ik wat aan heb!:)

@demolitioncolorscheme Aan wat voor een prijs moet ik denken m.b.t het kopen van een tape? En aan welk bedrag moet ik denken als ik 'm weg zou brengen voor een service beurtje?

En aangezien jij veel van dat soort spul hebt.. Hoevaak vervang jij een tape? ik heb echt geen flauw idee.. Gaat dat om weken, maanden of jaren?

alvast bedankt voor de contacten die je me hebt gegeven!

Dirk_Hendrik
1 september 2011, 15:46
Demoscheme,
Reclame maken voor je contacten en hun werk is prima. Vetgedrukt maken valt in de categorie spammen.

Liquid_Metal
1 september 2011, 15:57
Vetgedrukt? Ik zie alleen maar onderstreepte email-adressen en het lijkt me prettig om sneller op te zoeken (bovendien zijn links, wat dit niet zijn, altijd onderstreept).

(voor zover ik kan zien is het bericht niet aangepast).

bass blom
1 september 2011, 16:24
Vetgedrukt? Ik zie alleen maar onderstreepte email-adressen en het lijkt me prettig om sneller op te zoeken (bovendien zijn links, wat dit niet zijn, altijd onderstreept).

(voor zover ik kan zien is het bericht niet aangepast).

:sssh: mods kunnen onzichtbaar aanpassen

DemolitionColorScheme
1 september 2011, 16:31
Bedankt voor de reacties!

info waar ik wat aan heb!:)

@demolitioncolorscheme Aan wat voor een prijs moet ik denken m.b.t het kopen van een tape? En aan welk bedrag moet ik denken als ik 'm weg zou brengen voor een service beurtje?

En aangezien jij veel van dat soort spul hebt.. Hoevaak vervang jij een tape? ik heb echt geen flauw idee.. Gaat dat om weken, maanden of jaren?

alvast bedankt voor de contacten die je me hebt gegeven!
Tapes zijn over het algemeen niet zo heel duur. 2 voor €10,- en 5 voor €25,- (alles incl. verzendkosten).
Rolands doen zuinig met de tape (of ja, de tape is erg lang). Je kunt met zo'n tape toch zeker wel een jaar doen, maar dat ligt aan hoeveel je speelt en wat je mooi vindt - ik vind 'worn in tape' mooi.

Service, dat ligt echt aan wat je wilt laten doen čn of hij iets mankeert. Als hij gewoon in orde is ben je met een Eurotje of €15 / €25,- wel klaar hoor.


Demoscheme,
Reclame maken voor je contacten en hun werk is prima. Vetgedrukt maken valt in de categorie spammen.
.............. Dus zolang het niet vetgedrukt is, is het reclame - zo wel, dan is het spam? Goed om te weten dat de opmaak van je tekst zoveel verschil kan leveren.

Nielsje
1 september 2011, 16:42
Demoscheme,
Vetgedrukt maken valt in de categorie spammen.


.............. Dus zolang het niet vetgedrukt is, is het reclame - zo wel, dan is het spam? Goed om te weten dat de opmaak van je tekst zoveel verschil kan leveren.

Nou, voor mij is dat ook nieuw. Blijkbaar moet ik de forumregels maar eens nalezen, want ik heb dit nooit geweten. Ook een beetje rare regel trouwens.
Dus grootte 8 en dik is spam, maar grootte 26 normaal is geen spam. Goh.

Dirk_Hendrik
1 september 2011, 17:00
gottegot gaan we mierenneuken? :stop:

Nee.
Op het moment dat je text zo gaat typen dat het meteen naar voren springt (Da's dus ook grootte, kleur en dat soort fratsen) doe je dat bewust om het extra op te laten vallen en ben je dus aktief reclame aan het maken.

En ga me nou niet vertellen dat dat stokoude reclameprincipe ineens helemaal nieuw voor je is.

Nielsje
1 september 2011, 17:07
gottegot gaan we mierenneuken? :stop:

Jij begint, toch? Ik vroeg het me gewoon af.
Maar je stelt het in eerste instantie alsof het de regel is dat iets dikgedrukt niet mag. Vervolgens stel ik dat het krom is, en dan ben ik aan het mierenneuken?
Zeker niet zo'n goede bui vandaag?

Ik ga weer in de zon zitten.

Hallie
1 september 2011, 17:33
@demolitioncolorscheme Thanks voor alle info e.d. Ik weet voorlopig genoeg:) en de kosten vallen me serieus mee! ben steeds blijer met mijn "goedkope" aankoop!

DemolitionColorScheme
1 september 2011, 18:52
Jij begint, toch? Ik vroeg het me gewoon af.
Maar je stelt het in eerste instantie alsof het de regel is dat iets dikgedrukt niet mag. Vervolgens stel ik dat het krom is, en dan ben ik aan het mierenneuken?
Zeker niet zo'n goede bui vandaag?

Ik ga weer in de zon zitten.
This.

En graag gedaan hoor. Ik hoop dat je eruit komt met de Space Echo!

Dirk_Hendrik
1 september 2011, 20:47
Klaar.
OT ajb.