PDA

View Full Version : occassie fender twin reverb... advies graag



ChuanSE
1 september 2011, 04:40
Hallo,

ik heb net een bod gedaan op deze twin reverb
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/gitaar-versterker-fender-twin-reverb-58907708.htm

Heb verdere details/geschiedenis van de amp via contactform gevraagd, dus veel meer weet 'k nog niet...

Maar euh, hij ziet er wel niet uit hé? Waar moet 'k speciaal op letten.
Zijn er kenners die aan de eerste foto's alvast wat mis zien?

Thx
J


Je hebt zonet op een Kapaza zoekertje van de verkoper gereageerd
:

Hallo,

Ben je eerste eigenaar?,
wat is de leeftijd?,
exacte type?,
leeftijd lampen/tubes?
indien gewijzigd welke lampen?, beschadigingen/letsels?,
andere modificaties aan gebeurd?, etc...

Mvg,
John

Je biedt Wouter 500 euro.

ChuanSE
1 september 2011, 04:48
En hier een tweede, ziet er beter uit, maar zijn kosten aan...

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/fender-twin-reverb-55632996.htm

Heb hier ook €500 geboden, goed?

bass blom
1 september 2011, 08:29
Heb hier ook €500 geboden, goed?

nee :sneaky: je moet gewoon betalen wat de mensen vragen.

cluseau
1 september 2011, 10:55
nee :sneaky: je moet gewoon betalen wat de mensen vragen.

Wie is hier nu de hollander :???: :seriousf:

bass blom
1 september 2011, 10:56
Wie is hier nu de hollander :???: :seriousf:

:seriousf:

ik las onlangs hier ergens dat afdingen in belgenland not done was..

cluseau
1 september 2011, 11:18
:seriousf:

ik las onlangs hier ergens dat afdingen in belgenland not done was..

Ach, ik ben wel met John eens dat 1000 euri een behoorlijke prijs is. En als er wordt aangegeven dat één buis al niet werkt en een servicebeurt hem goed zou doen is 850 ook nog teveel. Het blijft toch een vrije markt van vragen en bieden.

Harry
1 september 2011, 12:27
geeft dat ding het geluid dat je zoekt? Ik heb er ook ooit een gehad, maar het was niet mijn ding. Was trouwens ook veel te zwaar, heb 'm ingeruild voor iets handzamers....

bass blom
1 september 2011, 12:38
ja loodzware krengen, wel kickass voor clean.
heb er ook een tijd 1 gehad en liet hem scheuren met een H&K cream machine :p

Dreverhaven
1 september 2011, 12:45
Afgelopen zondag nog naar een huiskamerconcert geweest hier in Haarlem. Daar speelden twee Engelse bandjes. Die hadden de '74 Twin die daar stond maar even geleend. Paar pedalen ervoor en scheuren maar. Het klonk hemels, het clean ook trouwens, maar ze speelden niet zo clean. Afijn, met zo'n bak kun je best wat kanten op en zo zwaar is ie nou ook weer niet. Tegen de 40 kilo, dat moet een jonge knul makkelijk kunnen sjouwen. Als je wat ouder bent is dat misschien anders.

ChuanSE
1 september 2011, 13:24
Het is voor de clean dat ik ga hehehe :)

Ik kan er met m'n Boss GT-3 alles uithalen, maar hij heeft tenminste een stevige headroom! En dat lijkt me de basis als je van clean houdt.

Afdingen in België is "not done" omdat velen daarvoor te verlegen zijn, zodoende maken ze het in de publieke opinie not-done. Daar trek ik met feestelijk niets van aan, en al zeker niet als het om tweedehands materiaal gaat.

Zeg nu zelf, wie gaat er nu een auto of een huis kopen en betaald de vraagprijs? Enkel introverte, verlegen idioten als je het mij vraagt...


Enige wat ik nu niet weet, ik moet me nog bevragen, is wat een tune-up beurt, nieuwe lampen en de bias warmer regelen gaat kosten...

ChuanSE
1 september 2011, 13:30
Antwoord van de eerste occassie

http://94.143.208.169/images/17/1766549956.jpg

http://94.143.208.169/images/17/1751187153.jpg

http://94.143.208.169/images/17/1704115046.jpg


Hallo

Ik ben de 2de eigenaar.

Voor meer info zou ik graag hebben dat je hem zelf komt inspecteren want ik ken niet zoveel van gitaarversterkers.
Toen ik hem gekocht heb, liet ik hem volledig reviseren en daar hem ik dan niets meer aan verandert.

Voor 500 of 750 euro verkoop ik hem niet.

Hier betaal ik geen 800-1000 euro voor hehe

bass blom
1 september 2011, 13:31
setje buizen en biassen zal tegen de 200 gaan kosten denk ik

Kim Wilson
1 september 2011, 13:31
Ach ja, bieden kan altijd. Maar 500 euro voor een Twin Reverb in redelijke staat is echt te weinig, helemaal voor die met de JBL's. Die is met 850 eu al behoorlijk scherp geprijsd. Dus kijk niet raar op als er niet eens op je bod wordt gereageerd. :)

ChuanSE
1 september 2011, 13:36
Ach ja, bieden kan altijd. Maar 500 euro voor een Twin Reverb in redelijke staat is echt te weinig, helemaal voor die met de JBL's. Die is met 850 eu al behoorlijk scherp geprijsd. Dus kijk niet raar op als er niet eens op je bod wordt gereageerd. :)

Daar zeg je het, in redelijk staat he. Die foto's hierboven zeggen me dat het teveel is... Onder het stof, kruipt in de potentiometers en gaat kraken als je er aan draait, front-afdekstofscherm beschadigd, ... Nope, die doet niet meer mee.

De andere jongen hebt 'k gezegd voorlopig bod 500 omdat ik me moet bevragen wat de tun-up, biassen en lampen gaat kost...

@Bas Blom: Thx, ik reken dus op 200-300 eurootjes om dat gedaan te krijgen...

Kim Wilson
1 september 2011, 13:41
Ach wat, Fender amps draaien op stof! Mag er wat stof en schade aanzitten na 35 jaar gebruik? Zolang het ding technisch in orde is, heb ik liever een versleten amp dan een museumstuk, want die versleten amp is veel over gespeeld, en dat is een goed teken. Een amp die er na 35 jaar nog als nieuw uitziet, zal dat vanbinnen ook zijn, waarbij alle parts nog origineel zijn. Die zal dan ook geserviced moeten worden.

Kortom, ik zou me niet laten leiden door het uiterlijk van een amp. En je hebt naar mijn mening te weinig gevoel voor wat een goeie vintage amp waard is.

barno
1 september 2011, 13:54
als je een goede, zware fender buizenbak zoek die zowel vanbinnen als vanbuiten als nieuw is, weet ik er nog eentje staan ;)

Zo'n SF twin is dik okee, en zeker met pedalen. heb er twee gehad, uiteindelijk toch te luid. Eentje ingeruild voor een SF vibroluxje (de zogenaamde poor man's twin): lichter, niet te luid, betere reverb.

ChuanSE
1 september 2011, 13:54
@Kim Wilson: ben volledig akkoord dat er op gespeeld moet zijn, maar dat wil echter niet zeggen dat je het ding in een stofhok moet plaatsen. Maar ik begrijp je stelling wel ;)

cluseau
1 september 2011, 16:18
Het stof zelf kan helemaal geen kwaad zolang het de koeling niet blokkeerd. Het geeft wel aan dat hij lang ongebruikt heeft gestaan en dat heeft invloed op de potmeters, die zullen kraken op het leven. Dit is met een eenvoudige service(spuit)beurt vaak wel op te lossen. Een amp zonder stof en veel gebruikssporen zal schone maar versleten potmeters hebben. Die kraken meestal ook maar zijn niet meer schoon te spuiten omdat de laag koolstof gewoon weg is. De enige remedie is dan vervangen met de nodige kosten.

Als je een amp aanbied welke niet in orde is en waarvan je zelf al aangeeft dat er een buis niet meewerkt kun je nooit de huidige marktwaarde vragen. Dit met oog op die van 850. Een setje buizen van voor tot achter heb je al voor 150 euri hoor, komt alleen een uurtje arbeid bij. En een standaard twin kun je niet biassen alleen de balans kun je instellen. Van huis uit staat een twin zo koud dat een beetje verschil in bias niet schadelijk is.

Frans.

nico verduin
1 september 2011, 17:27
Ach het is maar net hoe wanhopig de verkoper is. Maar het zou me verbazen als je hem voor 500 euri krijgt. En zeker als de verkoper meeleest. :seriousf:

ChuanSE
2 september 2011, 03:00
lol, dat klopt (als ie meeleest). Helaas is ie al verkocht... (de tweede met kapotte buis).

Maar ik ga morgen naar de muziekhandel. Kost geld, maar is een goede investering vind 'k zo...

ChuanSE
2 september 2011, 03:36
Hmm, ondertussen kom ik nog enkel occassie's tegen.

Wat zeggen jullie van een twin reverb '79 met fender blue label speakers?
Zijn die goed? Ik lees wat tegenstrijdige meningen op het niet...

Tweed optie is een twin reverb '78 USA met onlangs geplaatste hand-made silver bell speaker. Is dat wat? Denk dat die speaker luid moet staan om warm te klinken, niet?

En dan nog een Fender Twin Reverb '65 blackface reissue, nagekeken maar speaker is origineel. Wat is de mening hierover...

Ik weet het, ik moet gaan testen; maar wil weten wat jullie de beste optie lijkt, vooraleer ik het hele land van oost naar west begin door te rijden. De locaties liggen echt ver uit elkaar :/

cluseau
2 september 2011, 07:27
En dan nog een Fender Twin Reverb '65 blackface reissue, nagekeken maar speaker is origineel. Wat is de mening hierover...



Dat nagekeken hoeft niets te betekenen, zo'n reissue is een stuk gevoeliger voor storingen en lastiger te servicen. Dus kostbaar in onderhoud.

ChuanSE
2 september 2011, 13:24
Als ik het dus goed begrepen heb...

Fender Twin Reverb 1979 met blue label speakers (850euro) is zeker te verkiezen boven een '65 blackface reissue (750euro)?

Kan iemand me dat bevestigen aub?

Dreverhaven
2 september 2011, 14:05
Ik heb zo'n reissue gehad in het verleden. Ik heb hem vaak naast een 74er gehad met van die bluelabels d'r in. Die laatste klonk echt vele malen mooier, warmer, minder schel, pakte drivepedalen beter. Hij had wel iets minder laag, maar dat donderde mij niet. Ik zou nooit meer zo'n reissue kopen.

ChuanSE
2 september 2011, 15:12
ok, dat zegt alvast wat over die bluelabel speakers. Warmer maar minder laag dus... Had je hem laten biassen?

Hmmm, het is zo hard tegen m'n natuur om ouwe dingen te kopen. 'k heb precies nog wat overtuiging nodig :(

Zijn er nog ervaringen van mensen?

nico verduin
2 september 2011, 15:52
Als ik het dus goed begrepen heb...

Fender Twin Reverb 1979 met blue label speakers (850euro) is zeker te verkiezen boven een '65 blackface reissue (750euro)?

Kan iemand me dat bevestigen aub?Wel eens de overweging gemaakt om eerst een eigen oordeel te vormen en dan te kijken of deze overeenkomt met anderen? Nu lijkt het alsof je je helemaal laat sturen door anderen......
Wat ik je wel kan vertellen is dat als het tot repareren komt zowel de SF als BF het altijd gaan winnen tov een moderne Printplaat bak vwb. de kosten. Soldeer zit altijd aan de onderkant. Dat betekent dat je de hele print moet losmaken om erbij te komen (behoudens de prutsers die proberen een onderdeel te solderen door het draadje heet te maken......)

ChuanSE
2 september 2011, 16:12
@Nico: Nice bedankt voor je advies.

Maar wel alles lezen he


Ik weet het, ik moet gaan testen; maar wil weten wat jullie de beste optie lijkt, vooraleer ik het hele land van oost naar west begin door te rijden. De locaties liggen echt ver uit elkaar :/

Freeqi
2 september 2011, 16:19
Doe iedere week wel een paar twins SF, een 'ouwe' kopen moet je geen schrik van hebben, die zijn perfect en vlot servicebaar, in tegenstelling tot de nieuwe waar de helft aan elkaar hangt met fast-ons en die na 10 jaar soms al haarscheurtjes vertonen op de (te lichte) pcb's ?

Als alles ok is is het meten van ESR caps, emmissie en leakage grids eindbuizen, bias, contacten, potmeters, DC leakage etc een dik uurtje werk en staat ie terug tip-top ... optie bij de ouwere om die witte cathode bypass te vervangen (verlopen nogal snel en beginnen op te zijn merk ik), anodeweerstanden metal film te maken tegen het 'spek bakken' , paper voedingscaps vervangen door F&T enz ... maar dat zijn allemaal op zich géén dure aanpassingen ...

wat imho belangrijker is is:
-niet belachelijk gemod (heb al vanalles gezien, kleine dingen zijn makkelijk te reversen als er geen gaten geboord zijn en niet alle pots pulls geworden zijn met switches ;-)
-trafos origineel
-speakers origineel
- welke twin ? die met die silverbell ken ik bvb heeft me nog iemand voor gebeld deze week en is een 6 x 6L6 versie - 180W met die rare eq op front ;-) Die wil je niet tenzij je dick dale heet ...
-oranje JBL heeft meestal wat meer waarde maar respons is luider, cleaner en iets vetter in het laag. (en weegt lood) Prefereer zelf de gewone blue labels aangezien de kast qua bouw en massa sowieso niet gemaakt is op die lagere res freq van de JBL's ...

bias staat id nogal koud standaard maar dat is enkel één weerstandje aanpassen hé ...

ga gewoon de standaard SF met blue labels eens proberen en oordeel dan zelf ? Wel master gans openzetten hé ;-)

ChuanSE
2 september 2011, 17:44
Thanks Freeqi, heel waardevol advies dat je gaf. Ik ga nu met een gerust hart kijken/luisteren ;)

ChuanSE
2 september 2011, 23:12
Kijk, met dat advies ben ik naar de andere kant van het land gereden om een Twin Reverb uit '79 te testen. Wat een zalige amp zeg!!!

Staan nieuwe ENGL 6L6GC lampen in van Tube Amp Doctor, hele amp is héél goed onderhouden. Zelf de tolex die wat bruin zag is weer gepoetst. De arme jongen had er moeite mee z'n amp af te geven, maar hij wil iets duurder gaan en dan moet je uiteindelijk keuzes maken he...

De sound is eigenlijk wel warm en diep, getest met een telecaster en een strat. Daarna met m'n les paul gejammed en ik ben helemaal blij. Echt een goede koop imo! :cooler:

http://gibsonlover.com/DSC01470.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01471.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01472.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01473.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01474.jpg

Freeqi
2 september 2011, 23:40
TAD WGC bedoel je ... Kleine buisjes met zwart binnenwerk ? Ziet er perfect uit qua staat.

:( master staat bijlange niet open hé en haal die GT er ff tussenuit ;-)

ChuanSE
2 september 2011, 23:48
TAD WGC bedoel je ... Kleine buisjes met zwart binnenwerk ? Ziet er perfect uit qua staat.

:( master staat bijlange niet open hé en haal die GT er ff tussenuit ;-)

Het is ENGL 6L6GC, heb er ff met een lampje naar gekeken hehehe...

Ja, ik ben huis gekomen om 22u30, de buurvrouw was niet blij na 10 minuten master op 5 lol :p

Ik zal tot morgen moeten wachten om 'het gebouw te laten trillen'. Maar ik ben wel blij dat er een mastervolume opzit!

jacky
3 september 2011, 14:48
ziet er inderdaad keurig uit het is alleen jammer dat niemand in deze discussie even heeft gemeld dat je het slimst een 100W versie koop .Maar goed als je met pedalen gaat werken zal het wel loslopen

Veel plezier met je amp

bass blom
3 september 2011, 15:20
krijg geen plaatjes te zien, moeten zeker door een koperdraadje dunner dan een hoge E snaar komen van gibsonlover.com :chicken:

ChuanSE
3 september 2011, 16:21
krijg geen plaatjes te zien, moeten zeker door een koperdraadje dunner dan een hoge E snaar komen van gibsonlover.com :chicken:

He? Bijzonder... Server hangt in Brussel op universiteitsnetwerk. Misschien hebben ze ff wat aan de switchen gewerkt ofzo. Plaatjes zijn wel degelijk online.

Zal ze nog 'ns posten:


http://gibsonlover.com/DSC01470.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01471.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01472.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01473.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01474.jpg

PS: hondje blijft niet naast die amp liggen als er op gejammed wordt natuurlijk :p

bass blom
3 september 2011, 16:49
ja, zie ze, ziet er goed uit!

ChuanSE
3 september 2011, 16:58
ziet er inderdaad keurig uit het is alleen jammer dat niemand in deze discussie even heeft gemeld dat je het slimst een 100W versie koop .Maar goed als je met pedalen gaat werken zal het wel loslopen

Veel plezier met je amp

Thx, maar euh, waarom eigenlijk de 100W?
Buurvrouw van hogere leeftijd krijgt nu al een infarct :p

Freeqi
4 september 2011, 02:51
de 30W twin ken ik eigenlijk niet ;-) ... alhoewel ...

ChuanSE
4 september 2011, 03:02
Zeg Freeqi,

doe jij ook herstellingen aan Marshalls? (JCM900 SL-X)

jacky
4 september 2011, 11:13
Thx, maar euh, waarom eigenlijk de 100W?
Buurvrouw van hogere leeftijd krijgt nu al een infarct :p

Omdat die van jou een 135 W versie is

Freeqi
4 september 2011, 11:29
Zeg Freeqi,

doe jij ook herstellingen aan Marshalls? (JCM900 SL-X)

nee enkel pre '80 en enkel volledig buizenamps. Sorry. Moet ergens 'shiften' wegens tijdsgebrek en een half uur liggen halve amp losdraaien en wrikken aan een pcb (hot rods bvb) om ergens aan één bias weerstand of potje te kunnen heb ik echt geen plezier aan. Da's eerder bandwerk ...

cfr 135W heb nog maar weinig 135's tegengekomen die op de bank ook effectief 135 meten hoor ;-)

jacky
4 september 2011, 17:15
nee enkel pre '80 en enkel volledig buizenamps. Sorry. Moet ergens 'shiften' wegens tijdsgebrek en een half uur liggen halve amp losdraaien en wrikken aan een pcb (hot rods bvb) om ergens aan één bias weerstand of potje te kunnen heb ik echt geen plezier aan. Da's eerder bandwerk ...

cfr 135W heb nog maar weinig 135's tegengekomen die op de bank ook effectief 135 meten hoor ;-)

Hmmm het blijft een ultralineaire Ot en het ontwerp is niet uit de meest geliefde periode van de twin

Wat betreft metingen aan een buizen amp een normale twin kan al met gemak over de 100 w komen en een 135 w versie blijft wat langer clean maar haalt echt een pittig vermogen

Heb ook zat zgn 40 of 50 w amps gehad en gemeten die met gemak fluitend de 65 a 70 w halen binnen normale bandbreedte en aan een passieve load

ChuanSE
5 september 2011, 00:10
Het is inderdaad 135W RMS, dus ik denk dat dat ergens tussen de 80 en 90W uitkomt...

Heb inderdaad gelezen dat de iets eerder versie veel beter in de markt lag, maar m'n amp klinkt zalig clean. Ben er echt blij mee (de buurvrouw ook).

Harry
5 september 2011, 11:55
stukje jeugdsentiment, als ik me niet vergis had ik precies dezelfde....

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!!

dezperado
24 september 2011, 23:00
Heb net een dual showman uit 87' opgehaald 100 watt buizen
ziet er goed uit en mankeert niks aan

Was verkocht 2 x maar kopers kwamen niet opdagen dus ik was alsnog de gelukkige koper. Speel nu op een Fender Blues Junior die al veel te hard gaat.

Morgen uitproberen. Ben nog kapot van het sjouwen wat is dat kreng zwaar.

Hoort eigenlijk net niet in dit vintage topic.

Aca Ilic
24 september 2011, 23:15
Heb net een dual showman uit 87' opgehaald 100 watt buizen
ziet er goed uit en mankeert niks aan

Was verkocht 2 x maar kopers kwamen niet opdagen dus ik was alsnog de gelukkige koper. Speel nu op een Fender Blues Junior die al veel te hard gaat.

Morgen uitproberen. Ben nog kapot van het sjouwen wat is dat kreng zwaar.

Hoort eigenlijk net niet in dit vintage topic.

Blues Juniior met 15 watt die te hard gaat tegenover 100 watt amp die niet hard gaat..????!!!
explain please....

ChuanSE
25 september 2011, 01:44
Blues Juniior met 15 watt die te hard gaat tegenover 100 watt amp die niet hard gaat..????!!!
explain please....

Ik denk dat hij gaat verschieten als de zware ding begint te loeien :D

jacky
25 september 2011, 13:00
Is toch een red knob versie ?