PDA

View Full Version : mesa boogie cabinet 4yb (kopen)?



pumpkinhead
31 augustus 2011, 20:22
Beste Gitaarnetters

Ik zou een mesa boogie 4yb cabinet kunnen kopen, half back, slant model met black shadow speakers. Mijn idee is om deze cab te combineren met mijn mesa boogie mark IV combo.
:zz:

1.Zou dit een goeie combinatie zijn?
2. Wat mag dit tweedehands kosten? (wat was de nieuwprijs?)
3. Heeft iemand misschien een soundsample?

http://vancouver.lowprice.ca/_images/vancouver/632974_s.jpg

caliban
31 augustus 2011, 22:47
Geweldige combinatie denk ik. Heb er vroeger zo eentje gehad. Prijs is afhankelijk van speakers die erin zitten, gaat ergens tussen de €600 en €750 zitten denk ik.

interessander
31 augustus 2011, 23:34
Black shadows kunnen meerdere soorten speakers zijn, bijvoorbeeld V30's, EVM 12-l's of bijvoorbeeld classic leads.
Ik heb zelf geen ervaring met deze 4x12 maar ik ken wel de 2x12 uit deze serie, hele goede kasten.

Tweedehands, afhankelijk van de speakers zie je ze vaak tussen de 600-800 euro.

Soundsamples hebben weinig zin denk ik, dat is toch wel erg afhankelijk van je eigen versterker.

AART
31 augustus 2011, 23:58
Je hebt heel veel verschillende speakers die in deze kasten kunnen zitten, allemaal 'Black Shadow' gelabeld. De V30 vind je echter zelden of nooit in deze kasten (van fabriek af that is). Je hebt de V 50 (Eminence Legend 50), de V150 (Eminence Legend 150), EVM (EVM 12L) en de C90 (Celestion Classic Lead 80). Allemaal met een verschillende klank uiteraard. Je zal de cab dus echt zelf moeten testen om te horen hoe die klinkt en welke speakers er precies in zitten (combinaties van 2 typen, onder en boven verschillend, kwamen vaak voor).