PDA

View Full Version : [Welk merk] Warm volle bas, zacht/milde hoog



Dwightk
31 augustus 2011, 13:11
Beste mensen,

Ik speel al jaren op een nylon snaar gitaar en ben ook al jaren op zoek naar een staalsnaar die bij mijn wensen past, maar tot heden heb ik nog niets kunnen vinden die hierop aansluit.

Wat ik vooral een nadeel vind aan een staalsnaar is de vaak schelle, felle, dunne, blikkerige, pinnige geluid van de GBE snaren. Dit merk je vooral in het goedkopere klassement.

Nu weet ik dat ik voor het mildere hoog en de warme bas een gitaar moet nemen met donkere houtsoorten. Adviseren jullie mij dan gelakt of mat? Wat voor sort body raden jullie mij aan? Grand auditorium? Welke houtsoort? Massief mahoney? Welk merk, volgens jullie, past het best bij mijn voorkeur? Martin en Breedlove schijnen meer de mildere klank te hebben. Taylors moet ik mijden omdat deze scheller en feller is dan de wensen die ik stel.

Ik zit te denken aan een prijs tussen 1500 en 2000 euro.

Bedankt

zoon van Piet
31 augustus 2011, 13:29
Om die reden speel ik liefst op gitaren met mahonie zij- en achterkant. Minder volume, minder helderheid, minder snaarscheiding, maar meer warmte. Mijn ouwe Gibson J 45 maakt dat ik geen enkele andere gitaar wil proberen - en was zo de beste en goedkoopste aanschaf ooit..

Merk en model zijn aan allerlei factoren gebonden, je voorkeur en beschikbaarheid, bijvoorbeeld. Ik zou met dit wensenpakket wel echt gitaren testen en niet zomaar iets bestellen. En ik zou niks uitsluiten, want ik heb echt wel ooit een warm en vol klinkende Taylor gehoord.

Rizz
31 augustus 2011, 13:30
Dat ligt er maar een beetje aan wat je ermee wilt spelen, voor het losse snarenwerk was ik erg gecharmeerd van de Eastman E20 OM, 1000 euro