PDA

View Full Version : HNGD Gibson Inside



MichaelSS
30 augustus 2011, 18:48
Eindelijk heb ik de kans om een nieuwe gitaar te posten.

Veel mensen worden niet echt warm voor dit model. Ik vind hem geweldig! De kleur combinatie is vooral erg bijzonder.

Het is een Gibson Nighthawk uit '96. Nu weet ik eigenlijk niet of het een standard of een Custom is.

Anyway, hij gaat dienen als Back-up gitaar.
Ik ben happy : -)

http://plaatjesdump.nl/upload/73fc2cfbf1f34aa607b678cc05deea83.jpg

Jasper.
30 augustus 2011, 18:50
Lekker apart zeg.

Wat een vreemde elementen. Hoe klinkt dat? Nadeel is wel denk ik dat je niet zo makkelijk een elementwissel doet.

MichaelSS
30 augustus 2011, 18:59
Apart is het zeker. Hij is iets kleiner dan de lespaul, ook iets dunner maar daarnaast wel lekker licht van gewicht. Erg fijn met mijn brakke rug. Helaas is mijn PRS Custom 24 dan weer wat zwaarder.

De elementen zijn precies hoe ik ze hebben wil. Een elementenwissel is dus niet nodig. Het leuke is, is dat hij een uittrek tone knop heeft (ben even de naam kwijt). Daarmee splits je de elementen, en is hij eigenlijk geschikt voor vele muziek soorten.

bass blom
30 augustus 2011, 19:02
cool!
bizarre burst, of doet de foto zo raar?

MichaelSS
30 augustus 2011, 19:11
Geen idee of het aan de foto ligt. Oordeel zelf. Heb er hier nog ééntje.

http://plaatjesdump.nl/upload/9ff1601a01509228f4db295b4a4b14e6.jpg

Dennis_Ajax
30 augustus 2011, 19:20
Vette gitaar, ben ook benieuwd hoe dat klinkt. Aan de inleg te zien een custom?

JazzBass
30 augustus 2011, 19:21
Ligt aan de foto Leachim!
Hij zag er gisteren in de oefenruimte beter uit, burst komt op de foto een beetje raar door.
Maar hij klinkt zeker lekker, maar zal vast je PRS niet vervangen ;)

Midwolda
30 augustus 2011, 19:23
MOOOI! Hij lijkt wel nieuw zeg... oh, kies zelf maar uit welk model (http://www.blueshawk.info/nighthawk_family.htm) het is... ;)
Hier hangt een zwarte BluesHawk en inderdaad, uiterst comfortabel, zowel qua gewicht als ook door de eigenzinnige vormgeving. En een heerlijke hals, speelt lekker en precies.
Die tonepot is een push-pull, maar wat voor pickups zitten er nou op? een humbucker, een singlecoil en een P90?
edit: gevonden, geen P90 maar een mini humbucker...

MichaelSS
30 augustus 2011, 19:39
Dan ligt het aan de foto ;)

Ik zou morgen even een opname maken. Dan heb je een beetje een beeld bij het geluid.

Het is inderdaad een mini-humbucker.

Bedankt voor de handige link! Volgens deze bron is het een Nighthawk ST-3, ofwel standard 3.

Leuk :)

freakout
30 augustus 2011, 19:44
Superfreaking beautiful, vette gitaar mooie top en kleur, als ie klinkt zo als die er uit ziet dan heb je het goed gedaan, ja mooi ding.

nickofzo
30 augustus 2011, 20:17
de headstock inlay zegt mij juist dat het een standard is.
mooie gitaar, en inderdaad volgens mij is die burst vrij uniek want het "rode" is erg breed en dik.

gefeliciteerd

minoin
2 september 2011, 12:25
Gefeliciteerd Michael! Ik heb zelf een NIghthawk Landmark en het beestje zal nooit verkocht worden. Heerlijk gitaartje!

De inlay op de kop is hetzelfde als die van de custom. Het is een standard, aangezien hij geen binding op de headstock heeft.

DemolitionColorScheme
2 september 2011, 13:00
Naar een Nighthawk heb ik ook nog een tijdje gekeken. Lijkt me een erg apart ding!

MichaelSS
2 september 2011, 18:00
@ Minoin
Het is een Nighthawk Standard 3. Variant uitgebreider dan de normale standard.

@DCS
Het zijn erg leuke gitaartjes. Ik heb zelf een standard gehad (les paul), en deze komt erg dicht in de buurt. Alleen hij is een heel stuk lichter van gewicht.