PDA

View Full Version : Nieuwe head gezocht voor thrash metal



Flitser
30 augustus 2011, 18:23
Ik heb nu een Marshall Valvestate 8100 100v, die ik niet goed genoeg vind. Daarom zoek ik nu een nieuwe (buizen!)head. Ik zat te denken aan een JCM900, maar ik weet niet of die lekker klinken. Ik zoek wel iets tweedehands en iets wat goedkoop is. Mijn budget is dan ook maximaal 400 euro. Ik heb op het moment vrijwel geen geld, dus deze zoektocht is puur oriënterend. Ik ben pas 17, dus ik ben bang dat het minimaal 2 maanden gaat duren. Links op MP en dergelijken hebben dus geen zin. Ik speel vooral Trash Metal en dan met name Megadeth en Metallica.

grayfink
30 augustus 2011, 18:35
Dan koop je bv een Bugera 1990. Klinkt ongeveer hetzelfde als een JCM 900 voor veel minder geld.
Ik zou het alleen stilhouden, als je op dit forum vertelt dat je een Bugera hebt gekocht zal hoongelach van de snobs je deel zijn. :D

http://www.thomann.de/nl/bugera_1990.htm

http://www.youtube.com/watch?v=eFv-VBRrtlA

arcane
30 augustus 2011, 18:41
Mijns inziens kan dat prima met een jcm 900 in combinatie met een tube screamer (Een digitech bad monkey kan ik je aanraden i.v.m. het budget wat je voor ogen hebt.)

caliban
30 augustus 2011, 18:49
Voor dat genre zou ik eerder voor de 6260 van Bugera gaan..

JohnLord
30 augustus 2011, 18:49
Voor jouw budget koop je een Marshall JCM900. Je hebt ze voor het uitzoeken en hoeft er weinig toto niets op af te schrijven.

Jasper.
30 augustus 2011, 18:57
Ik speel vooral Trash Metal en dan met name Megadeth en Metallica.

+1 voor de JCM900. Eventueel icm een tubescreamer, maar het hoeft niet perse. De JCM900 is van zichzelf ook al erg strak.
Ik heb zelf een JCM900 en speel deze muziek ook wel.
Megadeth, Anthrax, Metallica, Slayer, etc. Hij doet het allemaal wel.

HaroldA
30 augustus 2011, 19:05
De JCM900 is van zichzelf ook al erg strak.

Welke JCM900 heb je het over? De SL-X?

Jasper.
30 augustus 2011, 19:52
Welke JCM900 heb je het over? De SL-X?

Nee, de DR

HaroldA
30 augustus 2011, 19:59
Nee, de DR

Dual Reverb, dus de 4100, 4101, 4102, 4500, 4501 of 4502.

Ik dacht eigenlijk dat de 450x serie niet zo hoog aangeschreven stond?

Flitser
30 augustus 2011, 20:04
+1 voor de JCM900. Eventueel icm een tubescreamer, maar het hoeft niet perse. De JCM900 is van zichzelf ook al erg strak.
Ik heb zelf een JCM900 en speel deze muziek ook wel.
Megadeth, Anthrax, Metallica, Slayer, etc. Hij doet het allemaal wel.

Als ik eerst de head koop kan ik daarna kijken voor een Tubescreamer. Het hoeft uiteraard niet meteen morgen te zijn :) Welke kan je me aanraden? Met een maximaal budget van ±200 euro dan.

Ik heb trouwens een Marshall 1960A cabinet, misschien wel handig om te melden?

Jasper.
30 augustus 2011, 20:05
Dual Reverb, dus de 4100, 4101, 4102, 4500, 4501 of 4502.

Ik dacht eigenlijk dat de 450x serie niet zo hoog aangeschreven stond?

4100, staat inderdaad niet hoog aangeschreven. Maar dat is ontzettend onterecht vind ik. Ik vind het een geweldige amp. Ik probeer van de week wel eens een clipje te maken. Ik heb hem nu bijv. zo ingesteld dat ik een heeel erg lekker Judas Priest soundje krijg.
het probleem is alleen dat mijn clipjes nooit zo goed klinken als de amp in het echt. Ben niet zo goed in opnemen met microfoon.

Jasper.
30 augustus 2011, 20:07
Als ik eerst de head koop kan ik daarna kijken voor een Tubescreamer. Het hoeft uiteraard niet meteen morgen te zijn :) Welke kan je me aanraden? Met een maximaal budget van ±200 euro dan.

Ik heb trouwens een Marshall 1960A cabinet, misschien wel handig om te melden?

200 euro hoef je lang niet te spenderen. Gewoon een simpele overdrive. Om het eventueel wat strakker te maken. Ik vind het zelf wel eens lekker om de gain laag te houden en het dan toch wat strakker te maken met een overdrive ervoor. Beetje jaren 80 heavy metal sound krijg je dan.

HaroldA
30 augustus 2011, 20:09
Hou er wel rekening mee dat de standaard Tubescreamer geen laag door laat en je mids enorm boost. Ik vind dat waardeloos als standaard overdrive.

Jasper.
30 augustus 2011, 20:11
Hou er wel rekening mee dat de standaard Tubescreamer geen laag door laat en je mids enorm boost. Ik vind dat waardeloos als standaard overdrive.

Ik weet niet meer welke, maar een bepaalde Boss overdrive schijnt het heel goed op deze amp te doen (sowieso op marshalls heb ik wel eens gehoord)

Flitser
30 augustus 2011, 22:27
Ik kan vrijwel geen tweedehandse Bugera's vinden op internet, is dat normaal? Ik weet dat het geen topmoment is om gitaar spullen te kopen of verkopen, maar er zouden er toch meer moeten zijn?

Ik zit momenteel te kijken naar een Bugera 333. Het klinkt op JouBuis erg lekker, maar ik heb gelezen dat die filmpjes niet altijd even betrouwbaar zijn als fundamenten voor een goed oordeel. Ik heb momenteel mijn cabinet(Marshall 1960A) op mono staan. Mijn Valvestate 8100 heeft een 4 ohm output. De cabinet heeft links en rechts een 8 ohm output. Ook heeft hij links 4 ohm en rechts 16 ohm. Zal ik met de Bugera 333 head de cabinet op stereo kunnen zetten? De head heeft volgens Thomann een switch tussen 4, 8 en 16 ohm.

caliban
31 augustus 2011, 00:11
Ik kan vrijwel geen tweedehandse Bugera's vinden op internet, is dat normaal? Ik weet dat het geen topmoment is om gitaar spullen te kopen of verkopen, maar er zouden er toch meer moeten zijn?

Ik zit momenteel te kijken naar een Bugera 333. Het klinkt op JouBuis erg lekker, maar ik heb gelezen dat die filmpjes niet altijd even betrouwbaar zijn als fundamenten voor een goed oordeel. Ik heb momenteel mijn cabinet(Marshall 1960A) op mono staan. Mijn Valvestate 8100 heeft een 4 ohm output. De cabinet heeft links en rechts een 8 ohm output. Ook heeft hij links 4 ohm en rechts 16 ohm. Zal ik met de Bugera 333 head de cabinet op stereo kunnen zetten? De head heeft volgens Thomann een switch tussen 4, 8 en 16 ohm.

Je komt ze tweedehands gewoon nog niet zo veel tegen, en aangezien de nieuwprijzen al vrij laag liggen, vind ik het persoonlijk beter om zoiets nieuw te kopen. Stel dat je toch problemen krijgt, heb je 3 jaar (dacht ik) garantie erop. Is meer waard voor mij dan tweedehands 150 of misschien zelfs 100 euro minder te betalen. Nu dat is mijn idee :).

Stel dat je cabinet in stereo setting twee keer 8 ohm is, kan je best de amp op de 4 ohm stand zetten en twee uitgangen verbinden met de twee ingangen van de cabinet.

Flitser
31 augustus 2011, 00:41
Tsja, ik verdien nou eenmaal niet zo veel. Ik verdien op het moment 5 euro per uur, waardoor elke euro die ik bespaar op zulke dure spullen mooi is meegenomen. Maar je hebt wel gelijk moet ik zeggen. Bovendien hoor ik van veel mensen dat Bugera´s van slechte kwaliteit zijn, dus dan is garantie natuurlijk wel handig.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen een 333 en een 6260. Ik vind de 6260 lekkerder klinken dan de 333 op Youtube. Weet iemand een adres waar ze die Bugera´s verkopen? Ik woon zelf namelijk vlakbij Den Haag, maar bij Rock Palace of Feedback verkopen ze die modellen niet. Dan kan ik ze eens aan de tand voelen.

LesPaul1612
31 augustus 2011, 00:46
Ik heb zelf een 333 (combo versie) en ben daar wel te spreken over. Qua geluid vind je niets beter (op high gain gebied) voor dat geld. betrouwbaarheid is wisselend, dus ik raad het aan om nieuw te kopen, of eventueel via onze Duitse vrienden. Kleine kans dat bugera qua geluid gaat tegenvallen :)

yhcmarc
1 september 2011, 09:57
http://www.youtube.com/watch?v=o2-wxCpICwc

langun
1 september 2011, 10:26
5 euro per uur? Niet de eerste keer dat ik hoor dat Nederlanders echte slavendrijvers zijn als het op vakantiejobs aankomt... Voor minder dan 10 euro per uur kom ik niet buiten!

De Bugera 333 is gebaseerd op een Peavey XXX dacht ik? Die zal ook wel voor rond die prijs te krijgen zijn, als je ze kan vinden.

Flitser
1 september 2011, 10:32
5 euro per uur? Niet de eerste keer dat ik hoor dat Nederlanders echte slavendrijvers zijn als het op vakantiejobs aankomt... Voor minder dan 10 euro per uur kom ik niet buiten!

De Bugera 333 is gebaseerd op een Peavey XXX dacht ik? Die zal ook wel voor rond die prijs te krijgen zijn, als je ze kan vinden.

En ik werk er al bijna 4 jaar hè :stop: Maarja, ik ben 17, dus het is voor die leeftijd volgens mij niet heel weinig. Maar ik hoor de laatste tijd wel veel mensen over hetzelfde salaris in een winkel, dus ik ga maar eens op zoek naar een leukere baan dan.

Mijn oog is trouwens gevallen op de Bugera 6260. Op Youtube klinkt hij erg lekker. Heeft iemand hier ervaring mee?

HaroldA
1 september 2011, 11:21
En ik werk er al bijna 4 jaar hè :stop: Maarja, ik ben 17, dus het is voor die leeftijd volgens mij niet heel weinig.

Wettelijk bruto minimumloon:


Leeftijd Maand Week Dag
17 jaar € 552,45 € 127,48 € 25,50
http://financieel.infonu.nl/administratie/20384-minimumloon-minimumjeugdloon-2011-waar-je-recht-op-hebt.html

€5,- per uur is dus helemaal niet zo slecht.

Jasper.
1 september 2011, 12:33
Nog even over de JCM900, hier nog wat soundclips die ik een tijdje geleden al gemaakt heb, zitten namelijk ook een paar trash stukjes tussen:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1125430

En nog een filmpje dat ik een tijd geleden gemaakt heb:

http://www.youtube.com/watch?v=ZSp4nTf9uEs

De soundclick stukjes klinken wel een stukje doziger dan normaal. Ik weet niet hoe ik dat eruit krijg met een microfoon.

Volgens mij is de Bugera 1990 een soort JCM900 clone. Dus misschien zou je die ook nog eens kunnen proberen.

caliban
1 september 2011, 13:29
Goed gespeeld, maar qua sound niet vet genoeg vind ik. Geef mij dan liever een Chinese 5150 knockoff. Een tweedehandse triple X ga je btw niet vinden voor dezelfde prijs als een nieuwe 333 vrees ik...

Jasper.
1 september 2011, 14:19
Tsja, het is een voorbeeld. Ik hou niet zo van die moderne vette sound. Ben meer van de jaren 80 sound.

Je kunt het met een overdrive pedaaltje wel erg vet maken, maar misschien kun je dan beter gelijk een 5150 achtige amp zoeken ja.

Flitser
1 september 2011, 14:29
http://www.youtube.com/watch?v=MmY8-6qOIu8

Ik zoek ongeveer de sound die James Hetfield heeft, rond 2:44. Uiteraard is een Mesa Boogie niet betaalbaar voor mij, maar iets wat in de buurt van zo'n sound kan komen zou geweldig zijn.

LesPaul1612
1 september 2011, 14:55
dat is echt amerikaans metal geluid. Zit niet in een jcm900 (wat wel een prima amp is, daar niet van). Dan zit die Bugera 333 toch het dichtst bij wat jij zoekt hoor :P. 6262 is misschien ook wel wat, maar daar zit toch weer een heel ander geluid in.

HaroldA
1 september 2011, 14:57
http://www.youtube.com/watch?v=tZGh1xNZE5k

Jasper.
1 september 2011, 15:02
Nee, de JCM900 doet trash heel goed, maar die dikke hetfield sound word moeilijk. Vooral het wat latere werk. (Kill em all bijv kan wel weer goed)

Mr.Bluesbreaker
1 september 2011, 15:05
Gezien het budget van de TS en wat ie nu heeft voor amp vind ik dat nog niet eens zo'n slechte keuze.
Wat voor gitaar heb je - ik zou het eerder zoeken in een wellicht hotter brugelement of en EQ in de loop van de amp om na de toonregeling iets aan mid te kunnen scoopen. Of een andere cab als je een open back hebt, dat soort dingen. Tuurlijk kun je een nieuwe amp kopen maar dan ben je met 400 euro niet heel veel verder dan nu vrees ik.

Flitser
1 september 2011, 15:10
Gezien het budget van de TS en wat ie nu heeft voor amp vind ik dat nog niet eens zo'n slechte keuze.
Wat voor gitaar heb je - ik zou het eerder zoeken in een wellicht hotter brugelement of en EQ in de loop van de amp om na de toonregeling iets aan mid te kunnen scoopen. Of een andere cab als je een open back hebt, dat soort dingen. Tuurlijk kun je een nieuwe amp kopen maar dan ben je met 400 euro niet heel veel verder dan nu vrees ik.

Ik heb nu een Epiphone Les Paul Custom, met actieve EMG's. Ik zit er vooral de laatste tijd aan te denken om een Boss EQ te kopen samen met een Tube Screamer. Maar die Valvestate die ik nu heb heeft naar mijn weten maar 1 buis, dus het liefste heb ik gewoon een "Full" buizen zeg maar.

snaarplukker
1 september 2011, 15:28
Ik kan vrijwel geen tweedehandse Bugera's vinden op internet, is dat normaal?
Ja. Degenen die een Bugera hebben (ik zelf ook) zijn zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding, dus die doen ze het niet zomaar weg.;)

caliban
1 september 2011, 17:10
http://www.youtube.com/watch?v=MmY8-6qOIu8

Ik zoek ongeveer de sound die James Hetfield heeft, rond 2:44. Uiteraard is een Mesa Boogie niet betaalbaar voor mij, maar iets wat in de buurt van zo'n sound kan komen zou geweldig zijn.

Er komt van Bugera ook een recto kloon uit binnenkort (of is al uit).

Flitser
1 september 2011, 17:29
Er komt van Bugera ook een recto kloon uit binnenkort (of is al uit).

Heb zojuist gekeken en hij is al uit. Hij heet de Bugera Trirec. Hij heeft de Infinium techniek, dus dat lijkt me wel interessant. Het enige nadeel is de prijs, 700 euro... Ach, hij klinkt wel geniaal. En 700 euro voor iets wat in de buurt komt van een echte Mesa zou natuurlijk ideaal zijn! Die houd ik even in m'n achterhoofd. Momenteel heb ik niet erg veel geld, vrijwel nihil.. Maar binnenkort hoop ik toch weer 400/500 euro te hebben. Dan kom ik toch wel in de buurt.

allochthomas
1 september 2011, 17:31
http://link.marktplaats.nl/479458056
geen idee of het daadwerkelijk ook echt wat is.

@snaarplukker: Of ze leven gewoon niet lang genoeg om op de 2dehands markt terecht te komen:D

caliban
1 september 2011, 17:59
http://link.marktplaats.nl/479458056
geen idee of het daadwerkelijk ook echt wat is.

@snaarplukker: Of ze leven gewoon niet lang genoeg om op de 2dehands markt terecht te komen:D

Zelfbouw gaat sowieso een gok zijn, en qua herverkoopwaarde natuurlijk ook geen zekere zaak, waarmee ik niet wil zeggen dat hij geen 500 of meer euro waard is. Kan goed meer gekost hebben aan 'ingrediënten' :D.

Madcow
1 september 2011, 18:19
Sovtek, JCM 900 inderdaad, Laney heeft ook mooie marshall achtige klonen. Bugera zou ik laten liggen. Ik zou als ik jou was de JCM 900 die momenteel op gitaamarkt staat kopen en die dan volledig laten repareren en al (zal zon 150 euro kunnen kosten) Dan heb je 100% zeker een geweldig klinkende bak!

Trouwens, die Valvestate 8100, is dat een head? Zoja pm mij maar eventjes. ik zou heb eventueel wel willen overnemen mits de prijs leuk is.

mmrizio
2 september 2011, 11:22
Die 8100 is een prima versterker voor thrash metal, zeker voor thuis! Death is er ook een heel eind mee gekomen op het podium en op de plaat.

Dan ga je met een JCM900 DR zeker teleurgesteld zijn, totdat je 'm voluit kunt zetten. Een SL/X is dan beter, maar mocht je ook ambities hebben in de richting van modernere metal dan zou ik idd zeker de Bugera's/Peavey's goed beluisteren.

Maurice

caliban
2 september 2011, 12:04
Bugera zou ik laten liggen.

Beetje stereotiep antwoord :). Een 900 kopen om hem te laten herstellen, vind ik zeker zo gevaarlijk als chinese 'meuk' nieuw kopen. Ding is dat die meuk wel vet klinkt.

HaroldA
2 september 2011, 12:07
Een 900 kopen om hem te laten herstellen, vind ik zeker zo gevaarlijk als chinese 'meuk' nieuw kopen.

Hebben die Chinese meuk niet de buisvoeten op een printplaat? Da's dan gedoemd om te falen.

Ik laat potmeters + jacks op print even buiten beschouwing want ik geloof dat vanaf halverwege de jaren 80 alle Marshalls dat hebben.

Kamiess
2 september 2011, 14:19
kijk voor dat bedrag ook eens naar een Laney GH100L/of 50

heeft genoeg gain en ik vermoed wel geschikt voor trash (je hebt ze trouwens met 6l6 en el34)
heb m zelf gehad en speelde er rock mee (denk GnR style) , maar hebben voor gelegenheid eens wat metallica covers gedaan en met een GE7 in de loop (zodat ik verder de eq niet hoefde te veranderen) klonk hij wel aardig metal!!

Leuk om te vermelden dat ik hem toen heb doorverkocht aan de gitarist van Insatiable / Gomorrian.
Google maar eens > is ook metal!
Zover ik weet gebruikt hij hem nu nog.

mmrizio
2 september 2011, 15:40
Hebben die Chinese meuk niet de buisvoeten op een printplaat? Da's dan gedoemd om te falen.
Dan houd je niet veel versterkers meer over.

Maurice

HaroldA
2 september 2011, 15:46
Dan houd je niet veel versterkers meer over.

Marshall zet toch alleen preampbuizen op printplaat?

caliban
2 september 2011, 23:19
Hebben die Chinese meuk niet de buisvoeten op een printplaat? Da's dan gedoemd om te falen.

Ik laat potmeters + jacks op print even buiten beschouwing want ik geloof dat vanaf halverwege de jaren 80 alle Marshalls dat hebben.

Preampbuizen staan bij zowat alle amps die ik vanbinnen in het gezien vast op de print, poweramp tubes lijkt me ook niet perse problematisch...

Bijl
2 september 2011, 23:55
Ik heb nu een Marshall Valvestate 8100 100v, die ik niet goed genoeg vind. Daarom zoek ik nu een nieuwe (buizen!)head. Ik zat te denken aan een JCM900, maar ik weet niet of die lekker klinken. Ik zoek wel iets tweedehands en iets wat goedkoop is. Mijn budget is dan ook maximaal 400 euro. Ik heb op het moment vrijwel geen geld, dus deze zoektocht is puur oriënterend. Ik ben pas 17, dus ik ben bang dat het minimaal 2 maanden gaat duren. Links op MP en dergelijken hebben dus geen zin. Ik speel vooral Trash Metal en dan met name Megadeth en Metallica.

Ik ben een beetje te lui om het hele topic door te lezen, welke cabinet gebruik je bij je 8100 Valvestate? De bijbehorende Valvestate cab of een Marshall 1960 o.i.d.?

Als je de valvestate met zo'n kleine 4x12 of 4x10 gebruikt kan je beter een goede cab kopen.

Flitser
3 september 2011, 00:01
Ik ben een beetje te lui om het hele topic door te lezen, welke cabinet gebruik je bij je 8100 Valvestate? De bijbehorende Valvestate cab of een Marshall 1960 o.i.d.?

Als je de valvestate met zo'n kleine 4x12 of 4x10 gebruikt kan je beter een goede cab kopen.

Op het moment heb ik een Marshall 1960A. Lijkt me niet dat het daar aan ligt? Maar ik heb 'em voor 300 euro gekocht, dus op zich kan ik er wel winst uit halen als ik 'em verkoop.


Ik zit op het moment ook te kijken naar heads van Laney en Ibanez. Zijn die aan te raden? Bij zowat alle amps die ik gehoord hebt vind ik het geluid te schel klinken, of te "kort" zeg maar. Ik hoop ook dat iemand hier tips voor heeft.

Kamiess
3 september 2011, 11:09
zie mijn post hierboven over laney!!!

en dan kwestie van speakerkeuze > alhoewel dat nog wel meevalt met de laney.
met sessies e.d vaak op kasten gespeelt die er stonden dus niet altijd keuze,maar met de eq kun je een boel.

muziekschuur
3 september 2011, 11:58
Waarom niet het 6505+ peavey combo? Die past toch in je budget? En gaat meer dan hard genoeg.... Evt. met een extra 1x12 of 2x12 eronder en je bent gesteld?
http://www.thomann.de/nl/peavey_6505_plus_112_combo.htm

Of deze Laney?
http://www.thomann.de/nl/laney_lh50.htm
Net geen 600 euro.

En deze Laboga "The Beast" head 444 euro.
http://www.thomann.de/nl/laboga_the_beast_head.htm

Harley benton 4x12 erbij (195 euro)
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g412s_gitarrenbox.htm

Dan heb je een leuke set voor zo'n 650 euro...

Heb je echt 50 of 100 watt nodig? Speel je al in een band?

Flitser
3 september 2011, 13:01
Hmm ik heb liever een head omdat ik al een Marshall 1960a heb staan. Die Laney vind ik op Youtube weer te dun en "kort" klinken. Ik zal binnenkort even wat soundclips plaatsen om nou te laten horen wat ik bedoel.

Ik heb, als ik eenmaal een drummer heb gevonden, dan eindelijk mijn band compleet. Dan wil ik ook zeker die versterker gaan gebruiken. Daarom zit ik eigenlijk ook sinds vandaag te twijfelen. Want ik laat die versterker gewoon in een opslagruimte staan daar, maar dan heb ik thuis niks. Daarom is het misschien voor mij beter om naar een leuke combo te kijken. Een 10 watt buizenversterker, zal dat hard genoeg zijn?

The Running Man
4 september 2011, 11:14
Hmm ik heb liever een head omdat ik al een Marshall 1960a heb staan. Die Laney vind ik op Youtube weer te dun en "kort" klinken. Ik zal binnenkort even wat soundclips plaatsen om nou te laten horen wat ik bedoel.

Ik heb, als ik eenmaal een drummer heb gevonden, dan eindelijk mijn band compleet. Dan wil ik ook zeker die versterker gaan gebruiken. Daarom zit ik eigenlijk ook sinds vandaag te twijfelen. Want ik laat die versterker gewoon in een opslagruimte staan daar, maar dan heb ik thuis niks. Daarom is het misschien voor mij beter om naar een leuke combo te kijken. Een 10 watt buizenversterker, zal dat hard genoeg zijn?

Youtube is redelijk misleidend.
Laney heads over cabs met H&H is knetterschel; heb een GH50L met G12T75 cab (goed ingespeeld).
Toneblo heeft met preampbuizen de amp nog een stuk warmer gekregen.
Dun en kort is niet het geluid dat bij deze amps hoort normaliter:rockon:

Flitser
5 september 2011, 21:50
Ik ben er over uit: het word de Bugera 333! Mijn oude head ga ik dan verkopen(zie signature). Iemand interesse? :soinnocent:

Als ik 'em heb zal ik uiteraard een sound clip plaatsen :speed:

caliban
6 september 2011, 13:03
Goeie keuzen denk ik.

Bijl
9 september 2011, 11:14
Je kan beter die Marshall houden, als backup. Lekker licht, klinkt goed en gaat bijna nooit stuk. ;)