PDA

View Full Version : Nieuwe versterker gezocht, budget van €200-€400



leysen
30 augustus 2011, 17:09
Gegroet allen,

Zaterdag komt mijn nieuwe gitaar aan, namelijk een Gretch 5120.

Nu heb ik geen enkel gedacht welke versterker erbij past, ik heb al enkele uitgetest in een winkel.. maar die verkoper rade mij enkel de duurdere aan.

maar ik heb maar een budget van €200-€400.

Ik hou wel van de 'George Thorogood sound'.
Maar verder wil ik eigelijk ook gaan van klasieke muziek tot de hardste punk om het zo maar te stellen. (eigelijk gewoon een erg veelzijdige versterker.)

Ik neig naar de 'Frontman FM 212 R Combo' te gaan. maar het kan toch niet dat die zo goedkoop en goed is.

Kan er mij iemand mischien vertellen of dit match'd, en indien niet mij iets anders (beter) aanraden.

Dank bij voorbaat

Jan.

bass blom
30 augustus 2011, 17:32
als ik vandaag de dag beginner was ging ik zeker de fender mustangs III en IV checken.
vet kicke alles op een nootboekje kunnen inregelen :p

guitarkid
30 augustus 2011, 17:57
als ik vandaag de dag beginner was ging ik zeker de fender mustangs III en IV checken.
vet kicke alles op een nootboekje kunnen inregelen :p

Bass.

Heb je ze zelf al geprobeerd? Want ik moet zeggen dat de demo's etc. op YouTube me erg nieuwsgierig maakten, maar toen ik uiteindelijk de IV kon uittesten viel het me toch weer tegen. Clean en crunch zijn zeker ok en een aantal presets is lekker om mee te spelen, maar zo gauw het wat steviger moet wordt het toch weer "net niet".....!
Moeilijk te omschrijven, maar het klinkt dan toch té kunstmatig en dynamiekloos. Zoemende bijen enzo.... ;)
Wel erg veel mogelijkheden en op het eerste gehoor goed klinkende fx en die optie om op je computer te editten is inderdaad wel erg leuk.

bass blom
30 augustus 2011, 18:02
nee ik heb ze nog niet in het echt geprobeerd.
de youtube filmpjes klinken goed.
jammer dat het tegenvalt :dontgeti:

arcane
30 augustus 2011, 18:37
Fender Super Champ XD.

Met een strat:

http://www.youtube.com/watch?v=-aGMTrL0pGg

Met een Les Paul:

http://www.youtube.com/watch?v=h764vM-2G5w

guitarkid
30 augustus 2011, 19:13
Fender Super Champ XD.


Dat tweede clipje overtuigt wel..... Hmmm, toch ook even checken dus!

kidrock
30 augustus 2011, 21:44
Bass.

Heb je ze zelf al geprobeerd? Want ik moet zeggen dat de demo's etc. op YouTube me erg nieuwsgierig maakten, maar toen ik uiteindelijk de IV kon uittesten viel het me toch weer tegen. Clean en crunch zijn zeker ok en een aantal presets is lekker om mee te spelen, maar zo gauw het wat steviger moet wordt het toch weer "net niet".....!
Moeilijk te omschrijven, maar het klinkt dan toch té kunstmatig en dynamiekloos. Zoemende bijen enzo.... ;)
Wel erg veel mogelijkheden en op het eerste gehoor goed klinkende fx en die optie om op je computer te editten is inderdaad wel erg leuk.

Ik heb zelf de Mustang III. Voor high-gain tones moet je wel iets meer moeite voor doen, maar met een beetje tweaken kom je een heel eind. Maar daar heb ik hem niet zo zeer voor gekocht. Hij blinkt voornamelijk uit in de Fender clean en semi-clean tones. De Vox presets klinken ook behoorlijk. Voor een modeling amp is de Mustang behoorlijk aanslag gevoelig en schoont die mooi op door de volume van je gitaar terug te draaien.
Op het moment is het de perfecte oefen versterker voor thuis, maar ik zie niet in waarom je het niet ook op de bühne kunt gebruiken, want hij kan behoorlijk hard als moet.

Voor dat geld heb je zeker een veelzijdige versterker waar je een veelheid aan geluiden uit kan halen en ik geloof vast dat die George Thorogood Sound er ook in zit :rockon:

loveu2man
30 augustus 2011, 22:22
Als je tweedehands geen probleem vindt zou dit wel leuk kunnen zijn:

http://link.marktplaats.nl/475503452

Klinkt best leuk voor 225 euro:
http://www.youtube.com/watch?v=mmjaLQkR8OI

Ik had ooit op een vergelijkbaar model (of dit model ik weet het niet meer zeker) gespeeld met een ibanez es 335 kopie. Voor het geld een geweldige sound!

Maar het is wel een oud ding dus als je er voor wilt gaan even goed testen of misschien iemand meenemen die er verstand van heeft.

Succes met je zoektocht :)

leysen
31 augustus 2011, 11:26
Fender Super Champ XD.

Met een strat:

http://www.youtube.com/watch?v=-aGMTrL0pGg

Met een Les Paul:

http://www.youtube.com/watch?v=h764vM-2G5w

Die klinkt echt geweldig!
Gaat die ook hard genoeg voor kleinere optredens?
Of voor iets groter maar dan wel altijd met PA.

tomdiedom
31 augustus 2011, 12:30
Ik heb sinds kort ook een superchamp xd en ik kan zeker dat ding aanraden. Of hij hard genoeg gaat voor een optreden moet ik nog uitproberen. En anders gaat ie via de ingebouwde line-out naar de PA.
Lekker veelzijdig bakje, hoewel sommige ampmodellen me niet echt aanstaan(teveel gain, te krijserig), zijn sowieso de helft van de modellen zeer goed bruikbaar.

guitarkid
31 augustus 2011, 13:59
Ik heb zelf de Mustang III. Voor high-gain tones moet je wel iets meer moeite voor doen, maar met een beetje tweaken kom je een heel eind. Maar daar heb ik hem niet zo zeer voor gekocht. Hij blinkt voornamelijk uit in de Fender clean en semi-clean tones. De Vox presets klinken ook behoorlijk. Voor een modeling amp is de Mustang behoorlijk aanslag gevoelig en schoont die mooi op door de volume van je gitaar terug te draaien.
Op het moment is het de perfecte oefen versterker voor thuis, maar ik zie niet in waarom je het niet ook op de bühne kunt gebruiken, want hij kan behoorlijk hard als moet.

Voor dat geld heb je zeker een veelzijdige versterker waar je een veelheid aan geluiden uit kan halen en ik geloof vast dat die George Thorogood Sound er ook in zit :rockon:

Goed verwoord! Ik vond die (semi-)cleane geluiden ook ok en de hi-gain wat minder, maar kan me voorstellen dat je met wat meer tijd dat ook wel voor elkaar krijgt! Ben echter ook onder de indruk van de Superchamp XD, maar ken die dus louter van YouTube.....

arcane
2 september 2011, 16:18
Die klinkt echt geweldig!
Gaat die ook hard genoeg voor kleinere optredens?
Of voor iets groter maar dan wel altijd met PA.

In de oefenruimte kon het ding altijd wel goed meekomen, en onze drummer is wel een echte houthakker. En er zit een line out op waarbij er dus een speaker gesimuleerd wordt, je hoort echt geen verschil.