PDA

View Full Version : Richwood Rd12 of ibanez v72ece



ohkutje
29 augustus 2011, 13:35
Hallo,

Ik heb een gitaar richwood Rd12 ongeveer 2 jaar, speel al een tijdje en ik ben misschien van plan om een nieuwe gitaar te kopen. Ik probeer steeds liedjes te spelen van een jongen zoals sungha jung zoals grenade. Ik ken het liedje en ik speel hem op mijn gitaar richwood maar de klanken klinken zo anders vergeleken met zijn gitaar.
Ik had interesse in Ibanez v72ece (http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d548_ibanez-akoestische-gitaren.html)
Omdat je met deze gitaar op een versterker kan zetten en opnemen met de computer.
Alleen mijn vraag is of de kwaliteit hetzelfde of zit er toch een verschil in?
of raden jullie een andere gitaar voor een budget wat 200 euro

-Martijn-
29 augustus 2011, 13:48
De reden dat het anders klinkt zou ik toch meer in je techniek zoeken in plaats van je gitaar de schuld te geven... Als ik jou was zou ik je geld in je zak houden. ;)
Shunga Jung heeft een veel duurdere gitaar, die klinkt inderdaad mooier. Maar de gitaren die je noemde zijn allebei budgetgitaren, dat gaat geen wereld van verschil maken. Dan kan je beter rond de 300-400 euro kijken, dan zal je meer verschil horen.

Ennuh vanwaar die die gebruikersnaam... :???:

LaurentB
29 augustus 2011, 19:58
Versterking is niet de oplossing voor goede opnames; daar zou je een goede microfoon voor nodig hebben. Versterking is vooral nuttig als je wilt optreden met je akoestische gitaar, vanwege hte volume, maar normaal gesproken klinkt het akoestische geluid beter.

De voorgaande spreker heeft gelijk: àls je een sprong in kwaliteit wil maken met je gitaar (en op zichzelf kan dat heel stimulerend zijn) moet je een hele klasse verder springen en in de 400, 500 euro gaan zoeken.

mastermind
15 september 2011, 11:29
Met deze modellen schiet je niet op. Minstens €*300,- moet je aan denken. Zelf was ik onder de indruk van Vintage gitaren, Tanglewood en Recording King.

Mijn favoriet is de Tanglewood TRD VS E, die speelt en klinkt super! Ook met een heuse B-Band zit je de komende jaren goed ;)