PDA

View Full Version : Acoustische gitaar met zo'n speciale neck...



e_lukather
27 mei 2003, 19:42
Ja ik ben niet bekend bij ac. gitaren. Maar 'k ben wel van plan om binnen nu en 3 maanden een nieuwe te halen. k'Heb genoeg beginners ac. gitaren. Ik zoek 1 met kwaliteit.

Mijn vraag is... Hebben jullie goede adviezen over gitaren met zo'n soort tekening op de hals. Zoals bv. een bloem/tak/draak die omhoog gaat. Ja ik weet niet echt hoe je dat zegt anders had ik de "zoek"functie wel gebruikt. Ik zag wel dat Ibanez er eentje had. Maar er zullen er vast wel meer zijn.

E.

Wilson
27 mei 2003, 19:47
oooh zon inlay? een tree of life inlay??

die heb ik nog nooit bij een akoestische gitaar gezien, alleen op ibanez JEMS, en ik zag laatst ookeen custom shop les paul met zon inlay op ebay, werd 10000 dollar op geboden.

Of bedoel je alleen iets op de kop van de gitaar? duurdere epiphone gitaren hebben soms wel een soort van tak achtige inlay op de kop, maar dat is volgens mij ook alleen electrisch.

Ik denk dat het heel moeilijk een akoestische gitaar te vinden met zon inlay, of je moet er een zelf laten maken.

Buzz
27 mei 2003, 20:03
Ik weet Furch er ook één heeft. www.furch.cz Is wel de duurste uit de serie volgens mij. De 26-serie. Maar andere merken zullen ze ook best hebben.

snoopafella
27 mei 2003, 20:06
Ibanez heeft al een gitaar, AW40NT, met een tree of life inlay voor Eur 249 (gezien in de nieuwe feedback folder) staat deze maand gestest in gitaarplus. Made in China. Maar je kan natuurlijk bijvoorbeeld ook een Lakewood bestelen www.lakewood.de met een tree of life inleg (zie onder custom shop). Lijkt mij dat dit bij ieder gerenomeerd merk kan.

bert k
27 mei 2003, 21:45
Wat voor budget heb je? Zo'n tree of life is wel mooi, maar ook een beetje de onbelangrijkste dinges van een gitaar

bert
27 mei 2003, 21:55
Ja ik ben niet bekend bij ac. gitaren. Maar 'k ben wel van plan om binnen nu en 3 maanden een nieuwe te halen. k'Heb genoeg beginners ac. gitaren. Ik zoek 1 met kwaliteit.

E.

Zit kwaliteit in de bewerking van de hals ? ! ? ! Niet bekend met ac. gitaren, maar je hebt er wel genoeg ! ? ! ?
Zoek je een gitaar met "geluidskwaliteit" of moet hij mooi zijn om aan de muur te hangen. :roll:

Bert.

bónneke
28 mei 2003, 00:27
Vele gitaarmerken hebben zo'n hals .Dit zijn dan de duurdere uitvoeringen. zoek maar eens bij gitaarnet in de merkengids.
Ook cort heeft zo'n gitaar (earth serie 1200) is best goed en nog niet eens zo duur. Ik heb er zelf een gehad, maar ik denk dat je de meerwaarder die je ervoor betaald beter kan besteden aan kwaliteid.

hansoonk
28 mei 2003, 09:07
Dean heeft er een ... hij staat bij Feedback in Rotterdam. De prijs viel mee, waarschijnlijk ook omdat-ie volledig acoustisch is ... zonder piezo en dat maakt hem m.i. extra authentiek ... dit is hem http://www.deanguitars.com/prodcat/customer/product.php?productid=18989&cat=287&page=1 .

Je kunt ook de veilingsites in het buitenland aflopen. Op www.ebay.com worden vaak hele mooie ... zoek in de acoustic guitar sectie http://listings.ebay.com/pool1/plistings/newtoday/all/category33021/index.html?from=R0 naar 'tree of life' of 'vine' ... je zit dan wel met import.

In Duitsland zag ik op e-bay een mooie Chinese te koop ... ik heb zelf hier ook op geboden, de eindprijs zal uiteindelijk zo'n € 250 zijn, en ik denk niet dat ik dat ervoor ga bieden (ik heb hem eigenlijk niet nodig) ... http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2533320307&category=2385&rd=1 ...

e_lukather
28 mei 2003, 10:30
Ik vind de bespeelbaarheid ook wel belangrijk...misschien wel belangrijker dan het uiterlijk maar ik vind het gewoon top uitzien. Het is weer eens wat anders. Ik heb ongeveer €500,00 te besteden. Maar als er 1 is die wat meer kost en hij is echt mooi en klinkt super wil ik best ff door sparen.

Maar idd die ibanez die in het feedback krantje staat is een voorbeeld van wat ik bedoel.

snoopafella
29 mei 2003, 03:03
als ik het goed heb kost bij lakewood alleen de tree of life inlay al 600 euro dus dat lijkt me geen optie.

e_lukather
29 mei 2003, 11:37
:o Kan je dat dan gewoon op je gitaar laten inbrengen?

hansoonk
29 mei 2003, 12:54
Je kunt een inlay achteraf laten inleggen. Het is wel vrij duur om dat in Nederland en achteraf voor mekaar te krijgen. Dat is een kwestie van arbeidsloon in Nederland en waarschijnlijk ook omdat achteraf inleggen wat moeilijker is ... misschien moeten zelfs de frets eraf, om de radius van hals naderhand weer goed te krijgen. Een paar honderd Euro ben je dan al snel kwijt. Ik denk dat dat alleen loont bij de duurdere gitaren. kijk ook eens op het elektrische gitaar-forum ... daar is al het nodige gezegd over inlays.

Je kunt trouwens compleet ingelegde fretboards kopen die je zo kunt opplakken en van frets kunt voorzien. Ik heb pas een ingelegd pick-guard gekocht bij een Taiwanees ... heel fraai ... en deze verkoopt ook dit soort fretboards: http://www.stores.ebay.com/id=54270176&ssPageName=L2

Voor de middenklassegitaren kun je denk ik beter gewoon een gitaar kopen met inlay ... zoals deze Crafter ... kost 500 Euro ... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2534094077&category=2385

e_lukather
29 mei 2003, 13:26
WAUWWW Die laatste is VET! En ook nog voordelig ook. Bedankt men! Ik zal eens kijken bij MP en Feedback. ECHT KOEL :lol:

e_lukather
29 mei 2003, 13:35
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100001486/sid/!06082002/quelle/listen

WIJSSSS 8-)

Dirk_Hendrik
30 mei 2003, 11:00
Ik vind de bespeelbaarheid ook wel belangrijk...misschien wel belangrijker dan het uiterlijk maar ik vind het gewoon top uitzien. Het is weer eens wat anders. Ik heb ongeveer €500,00 te besteden. Maar als er 1 is die wat meer kost en hij is echt mooi en klinkt super wil ik best ff door sparen.

Maar idd die ibanez die in het feedback krantje staat is een voorbeeld van wat ik bedoel.

Op het moment dat jij naar een nieuwe gitaar van 500 pleuro zit te kijken omdat je genoeg hebt van beginnersgitaren vraag ik me af hoe je onderverdeling van beginners/gevorderd/professioneel e.d. in elkaar zit. Bij een gitaar van 500 euro met alle versiersels die jij wilt gaat het geluid zeker ten koste van het versieren. Daarmee spel je dus qua geluid nog steeds op een beginnersgitaar. Verder is de franje van een zeer lage kwaliteit daar het binnen die 500 euro moet passen.

Mijn mening; vergeet die versiersel franje en spaar dan nog door. Laat dat feedbackkrantje ook zitten en ga eens geduldig de marktplaatsen in de gaten houden tot er iets moois voorbij komt.

hansoonk
30 mei 2003, 13:51
Bij een gitaar gaat het toch om geluid, bespeelbaarheid en de looks ... met het argument dat binnen een bepaalde prijsklasse alle franje geld kost en dus ten koste gaat van kwaliteit zou je dus nooit iets echt gaafs kunnen kopen, tenzij je een Gibson Hummingbird of Dove kunt veroorloven.

Als de kwaliteit van een gitaar acceptabel is, kun je wat mij betreft best wel gaan voor een paar ons parelmoer of abalone in de vorm van zo'n geweldige wijnrank op de hals of een vogeltje op de slagplaat.[/quote]

e_lukather
30 mei 2003, 15:54
Sjah daar zeggen jullie me ff wat.... hmmm Ik weet het ff niet... ff doorsparen duszz enne op wat voor gitaren kom je dan terecht? Ik kan wel kijken in winkels en internet maar ik wel graag in de goeie richting zoeken. Ovation? Ziet er ook tof uit. 12 snarige :razz:

Dirk_Hendrik
30 mei 2003, 17:45
Als de kwaliteit van een gitaar acceptabel is, kun je wat mij betreft best wel gaan voor een paar ons parelmoer of abalone in de vorm van zo'n geweldige wijnrank op de hals of een vogeltje op de slagplaat.[/quote]

Misschien maar dat is net de ander kant op geredeneerd. Ik stel dat als een gitaar een bepaalde prijs heeft daar ook de versiering in is megenomen en op de bouwkwaliteit is bezuinigd om die lage prijs te halen. Op het moment de het geluid je bevalt is een versiering dus meerprijs. Ik zou zelf nooit concessies doen aan kwaliteit om binnen mijn budget versieringen te kunnen betalen.