PDA

View Full Version : Egyptian Reggea



Harald
28 augustus 2011, 21:49
Stukje jeugdsentiment, het eerste dingetje dat ik op gitaar leerde, revisited, en opnieuw gearrangeerd, voor 1 gitaren :) Gewoon voor de leuk, en begin van een serie videootjes. De egyptische danseressen en fake kamelen moeten jullie er maar zelf bij denken (of het origineel op youtube opzoeken) ;)


http://www.youtube.com/watch?v=wtbz7b3K37E

enjoy!

beruk
28 augustus 2011, 22:11
Ehhm aardig geëvolueerd, heel bijzonder dat zo'n melig deuntje (van een van mijn helden, overigens) zo leuk kan worden. Meesterlijk!


http://www.youtube.com/watch?v=j0EHEPlX4vs&feature=related





Helaas ben ik nooit veel verder gekomen dan het thema....:(

BibixMusic
29 augustus 2011, 10:25
Geniaaaaal!

Mocht je nog Egyptische danseressen of kamelen nodig hebben om het filmpje nog mooier te maken, laat het me weten :D

Cubone
29 augustus 2011, 14:02
Hi,

Zoals altijd heel goed gespeeld ! erg goede fingerstyle techniek weer. Echt helemaal top.


Groet,

:ok:

Harald
29 augustus 2011, 14:38
Thanks!

@bibi, bezint eer ge begint ;) Of de meiden van ballet Penny de Jager zo blij waren toen iemand met dat kamelenkostuum aankwam bij Toppop... ?


http://www.youtube.com/watch?v=gg7WG6tCbrw

BibixMusic
30 augustus 2011, 15:11
Thanks!

@bibi, bezint eer ge begint ;) Of de meiden van ballet Penny de Jager zo blij waren toen iemand met dat kamelenkostuum aankwam bij Toppop... ?


http://www.youtube.com/watch?v=gg7WG6tCbrw

Kamelenpakken oke.. maarja, hangt er vanaf met wie je erin zit :seriousf:

BassAgent
30 augustus 2011, 17:17
Tof gedaan, maar maak er alsjeblieft "reggae" van, zoals het hoort... Ik vind "reggea" zo'n ongelooflijk lelijk woord.

Harald
30 augustus 2011, 17:45
Dank je. Verrek... Oops, net zoiets als Bleus :seriousf: Kan het alleen niet zelf aanpassen. Als de mods dat wel kunnen, please!

Ernest01
30 augustus 2011, 19:22
Leuk nummer - jeugd sentiment....
Goede techniek ook.

piezo
31 augustus 2011, 08:58
Mooi gespeeld, Harald.

Maar ik zou willen dat je het niet hier neergezet had.
Zo'n deuntje wat dan de hele dag door mijn kop spookt ....

Don Capo
31 augustus 2011, 09:04
Mooi gedaan!

Rinze
31 augustus 2011, 10:00
Die kameel is echt geweldig :seriousf::seriousf: Heb het destijds wel bewust meegemaakt (zo oud ben ik al) maar was de kameel helemaal vergeten. Wat een ontzettende lulligheid, zo genant, heerlijk.

Maar mooi gespeeld Harald!

Harald
31 augustus 2011, 10:52
Bedankt! :)

@Rinze Ja, in onze jeugd wisten ze nog eens hoe je een videoclip maakt :seriousf:Sterker nog, Bohemian Rhapsody uitgezonderd waren clipjes van de band zelf toen nog een uitzondering. Tunnel of Love van Dire Straits en Paradise by the dashboard lights zijn de eerste die me zo een beetje bijstaan... Nee, de band mocht gewoon komen opdraven, en als ze niet konden, of wilden was het ballet van Penny de Jager weer een klus rijker! Of de uitgenodigde hangjongeren die daar dan mochten dansen terwijl de band stond te playbacken...

@Piezo gelukkig was het eerste liedje dat ik geleerd heb niet het smurfenlied, of de vogeltjesdans :seriousf:

Harry
1 september 2011, 16:54
lekker gespeeld hoor!!

Ik vond het deuntje vroeger ook al leuk, al kan ik me het van Toppop niet herinneren, misschien net voor mijn tijd...

Harald
2 september 2011, 07:54
Bedankt! Of dit nu toppop was of de engelse tegenhanger, geen idee. Het is iig een lullig clipje :seriousf: (met die kameel en nepslangenbezweerderij... die meiskes zitten er ook echt zo van 'wat doen we hier?' bij :seriousf: ) Mij stond bij dat het pas een hitje was geweest toen ik mijn eerste gitaar kreeg, maar het is toch al iets ouder...

piezo
2 september 2011, 08:18
Wàt een domme video. In Egypte zíjn helemaal geen kamelen.

Harald
2 september 2011, 08:23
:seriousf:

Harry
2 september 2011, 10:01
Wàt een domme video. In Egypte zíjn helemaal geen kamelen.

haha, fijn dat je er weer bent Carel!

JBMusicist
2 september 2011, 11:50
Heerlijk lekker achterover hangen en relaxen :soul:.

Lekker gespeeld

piezo
2 september 2011, 21:47
haha, fijn dat je er weer bent Carel!Ja, de laatste tijd ben ik weer wat actiever geweest.
Pasgeleden ook nog op de Piggy site gekeken of jullie hier in de buurt zouden spelen, maar helaas niet. Ik kijk er naar uit je in januari weer te treffen.

Harald
3 september 2011, 09:19
@JBMusicist bedankt!

Harry
5 september 2011, 16:21
Ja, de laatste tijd ben ik weer wat actiever geweest.
Pasgeleden ook nog op de Piggy site gekeken of jullie hier in de buurt zouden spelen, maar helaas niet. Ik kijk er naar uit je in januari weer te treffen.

ik ook !