PDA

View Full Version : Distortion pedaal



snowbal100
28 augustus 2011, 21:11
Hey,
Ik zoek een nieuw distortion pedaal ik speel vooral: Rhcp, Nirvana, Van Halen, Anouk, Black crowes, green day (vooral rock maar soms speel ik ook pop)
Zouden jullie me op weg kunnen helpen om een distortion pedaal uit te kiezen??
Daniel

arcane
28 augustus 2011, 21:39
Dan zul je eerst eat meer info moeten geven, zoals gitaar, amp en budget. Want zonder verdere info is t lastig en kunnen we je dit wel aan gaan raden haha:
www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Verzerrer/Z.VEX-Box-of-Rock-Handpaint/art-GIT0009964-000

snowbal100
28 augustus 2011, 22:08
Dan zul je eerst eat meer info moeten geven, zoals gitaar, amp en budget. Want zonder verdere info is t lastig en kunnen we je dit wel aan gaan raden haha:
www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Verzerrer/Z.VEX-Box-of-Rock-Handpaint/art-GIT0009964-000

Mijn gitaar is een fender strat en mijn amp is een marshall 8040 valvestate. En de prijs maakt mag niet boven de 200 euro zijn. :cooler:

lollol
28 augustus 2011, 23:15
Mijn gitaar is een fender strat en mijn amp is een marshall 8040 valvestate. En de prijs maakt mag niet boven de 200 euro zijn. :cooler:

Wat mis je in de distortion van je versterker?

snowbal100
29 augustus 2011, 00:22
Wat mis je in de distortion van je versterker?

Te weinig distortion

kassie
29 augustus 2011, 00:48
Te weinig distortion

Hahaha, ja hoor...... massa's gain in de sound. Nog in de opstartende fase neem ik aan??

Edit: Niet echt mee geholpen natuurlijk, maar imho heeft een valvestate meer dan genoeg gain voor metallica, dus ook voor bovengeschetste bands. Je kan natuurlijk kijken voor de textuur van de sound. Marshall guvnor2 vond ik altijd prima. Als je 200 Euro uit wil geven dan zou ik een Hughes en Kettner Tube Preamp aanschaffen. En een simpel Tubescreamertje doet het altijd goed. Maar je kan ook ff doorsparen voor een hele degelijke buizenversterker.

Buzzel
29 augustus 2011, 17:30
Maar je kan ook ff doorsparen voor een hele degelijke buizenversterker.

+1 lijkt mij een goeie zet.

snowbal100
29 augustus 2011, 18:06
Hahaha, ja hoor...... massa's gain in de sound. Nog in de opstartende fase neem ik aan??

Edit: Niet echt mee geholpen natuurlijk, maar imho heeft een valvestate meer dan genoeg gain voor metallica, dus ook voor bovengeschetste bands. Je kan natuurlijk kijken voor de textuur van de sound. Marshall guvnor2 vond ik altijd prima. Als je 200 Euro uit wil geven dan zou ik een Hughes en Kettner Tube Preamp aanschaffen. En een simpel Tubescreamertje doet het altijd goed. Maar je kan ook ff doorsparen voor een hele degelijke buizenversterker.

Ik denk dat er dan wat mis is met mijn valvestate, maar ik kan ook wat je zegt voor een goede buizenversterker sparen

Tias
29 augustus 2011, 19:28
Als ik jouw was, zou ik gewoon evne langs een grote muziek winkel gaan.
En een middag je pedalen testen.

JohnLord
29 augustus 2011, 21:45
Als ik jouw was, zou ik gewoon evne langs een grote muziek winkel gaan.
En een middag je pedalen testen.

Mét eigen gitaar en versterker, wel te verstaan.

kassie
30 augustus 2011, 17:49
Ik denk dat er dan wat mis is met mijn valvestate, maar ik kan ook wat je zegt voor een goede buizenversterker sparen

2e hands marshall jcm900 voor 450E en je hebt alle gain die je ooit nodig hebt.

caliban
30 augustus 2011, 18:54
Ik vind een 900 geen geweldige vooruitgang na een valvestate eerlijk gezegd.

kassie
30 augustus 2011, 19:56
Ik vind een 900 geen geweldige vooruitgang na een valvestate eerlijk gezegd.

Tja, het is ook niet mijn favoriet, maar bij fatsoenlijk gebruik vind ik een 900 een hele degelijke amp hoor. Het cleane kanaal is erg bruikbaar van clean tot hard rock crunch, zeker met een pedaaltje ervoor. Het distortion kanaal moet je ding zijn.

Tias
31 augustus 2011, 10:20
Wat is er trouwens zo bijzonder aan die JCM's?

Lomeos
31 augustus 2011, 10:35
Wat is er trouwens zo bijzonder aan die JCM's?

Gewoon een hele goede versterker voor een redelijke prijs. Ik vind het echt niet te vergelijken met een Valvestate, qua feel. Veel dynamischer. Maar ieder zijn ding natuurlijk.