PDA

View Full Version : digitech whammy



blimb
27 mei 2003, 19:34
Ik ben van plan om een digitech whammy 4 te kopen. Ik vraag me alleen af of ik niet vreselijk teleurgetseld raak. Ze zijn namelijk best duur ook, al heb ik een fantastisch aanbieding 165 dollar. Zijn er mensen die zo''n ding gehad hebben? Ik zou graag hun ervaringen erover willen horenvooral wat je met de presets allemaal kan doen. Ik woon zelf in maastricht en hier in de buurt s geen een winkel die dr een op voorraad heeft :( dus ik kan het ook niet ff gaan uitproberen.. ik ben erg gecharmeerd van de octave mogelijkheden en de blends .. ik vraag me alleen af hoe het in de praktijk werkt .. is het net zoals bij de octaver van boss dat je eigenlijk maar 1 toon kan aanslaan omdat het anders veranderd in modder .. of kan je wel gewoon een akkord spelen . . nu ja .. plemp hier je ervaringen :)

leuk man code :-D

Negative K3 fan
27 mei 2003, 19:52
je kunt maar 1 toon tgegelijk spelen, maar verder een leuk ding en 165 dolla is niet al te duur.

blimb
28 mei 2003, 16:34
heeft niemand hier ervaring met dit pedaal? ... ...

sunday violence
28 mei 2003, 16:44
alleen met de digitech whammy die in mn rp200 zit. die is ruk, maar als je er eenmaal mee overweg kan geeft het wel een stoer effect!

AoDf
2 juni 2003, 18:00
Ik heb zelf zo'n Whammy. Niet geschikt voor meerdere snaren tegelijk, tenminste het octave gedeelte. Er zit ook een 2 soorten chorus op, alleen weet ik niet meer hoe die heten, het pedaal heb ik drie maandjes gebruikt en ligt nu (sinds verhuizing) al een jaar ofzo in de la. Die chorus is wel goed te gebruiker met hele akkoorden en klinkt best goed. De kwaliteit van de octaver vind ik persoonlijk heel goed, zeker in combinatie met brute distortion ala Dimebag van Pantera. Veel beter dan sommige cheape imitaties, dus daar zit gewoon het kwaliteit/prijsverschil. Ik wilde dat pedaal vroeger ook heel graag (en daarom heb ik m gekocht) maar nu gebruik ik m nooit meer omdat ik maar weinig van de geluiden echt kan gebruiken. Dus het is wel leuk speelgoed, maar voor mijn muziek kan ik m niet goed toepassen. Dus denk goed na voordat je zoveel geld neer legt. Vast en zeker ga ik 'm in de toekomst nog wel gebruiker, als ik wat met andere projectjes ga rommelen, dan komt ie mischien wel van pas.

El Drecko
3 juni 2003, 18:43
Ik heb een Digitech Whammy in m'n RP2000 en ik ben er niet kapot van. Vooral bij een octaaf omhoog heeft-ie erg veel moeite om de toon zuiver te houden...iets waar overigens de ingebouwde harmonizer ook wat last van heeft. Misschien dat het 'losse' whammy-effect beter is.