PDA

View Full Version : Hoe stel ik mijn Cube in?



PaulVDB
28 augustus 2011, 13:37
Ik ben net begonnen met elektrisch gitaar spelen, en ik heb een Roland Cube 15, maar hoe moet ik al die knopjes instellen zodat er goed geluid uitkomt? :???:

Mitch
28 augustus 2011, 13:43
Even een paar dingen:
-er is een speciaal subforum voor versterkers, heb ik 'm nu naartoe verplaatst.
-gebruik volgende keer een duidelijke titel (heb ik nu voor je aangepast)
-een gebruiksaanwijzing is altijd te vinden en zeker Roland heeft prima voorbeelden van settings van hun versterkers en pedalen
Verder: welkom op het forum ;)

PaulVDB
28 augustus 2011, 13:47
Bedankt voor de uitleg van het forum, ik ga ff de handleiding opzoeken :p

PaulVDB
28 augustus 2011, 19:39
Heb ff gekeken en ik kan niks vinden :')

arcane
28 augustus 2011, 19:42
Dan zoek je niet goed.

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811253/CUBE-15_e1.pdf

ErikE
28 augustus 2011, 19:42
1e resultaat google:

http://www.roland.com/products/en/_support/om.cfm?PRODUCT=CUBE-15&iRcId=1811253&dsp=1

PaulVDB
28 augustus 2011, 19:57
Daar staat uitleg van wat de knoppen zijn maar ik bedoel hoe ik de knoppen moet instellen zodat er goed geluid uitkomt

allochthomas
28 augustus 2011, 20:06
alles op 11:ok:

Even serieus: jij bent de gene die aan de knoppen draait, kan je er zelf niet aan draaien tot het goed klinkt?

StevenStrat
28 augustus 2011, 21:57
een goed geluid of de gewenste EQ curve uit een gegeven versterker krijgen is ook een leerproces. Je doet er goed aan om dit zelf te leren, zo zal je uiteindelijk na even proberen uit vrijwel elke versterker een ok tot geweldig geluid kunnen krijgen (afhankelijk van de kwaliteit).

De enige manier is proberen en je niet blind staren op cijfers. Ik herinner me nog dat ik op een cube 30 met een strat op een bepaald amp model bass en mid op 10 zette, en treble op 0. Klinkt gek, maar dat klonk toen het beste.

Is het te schel, wat minder treble, is het te rommelig, wat minder bas, is het te dun, wat meer mid, etc. Alle knoppen op 12u als startpunt en weg of bijdraaien wat nodig is.
Proberen !

Johannes
29 augustus 2011, 11:44
Ik vrees ook dat je zelf aan de slag zal moeten voor goed geluid (wat vind jij goed/mooi??).

Het ding heeft niet zo gek veel knoppen, dus een slimme jongen als jij moet dat toch wel kunnen uitvogelen?
Gewoon lekker experimenteren, daar leer je het meeste van.