PDA

View Full Version : HNGD: Fender Customshop Telecaster Classic 2010



BobvanKempen
28 augustus 2011, 13:33
Zoals net al verteld, ik was gisteren op pad voor een Gibson Custom en daar stond ook een Telecaster Customshop en nadat ik die vastgehad had wilde ik eigenlijk niets anders meer. Mezelf kennende (ben nogal vatbaar voor impulsinkopen) toch maar nee gezegd en naar huis gegaan. Maar deze geweldige gitaar bleef in mijn hoofd zitten. Vandaag de man van De Teun gitaren gebeld of hij misschien met de gitaar naar mij thuis wilde komen zodat ik de Tele op mijn eigen versterker kon uitproberen en ... ik was helemaal verliefd. Dus sorry Gibson Custom, je zal even moeten wachten.

De gitaar is helemaal nieuw en vrijwel onbespeeld (plastic zit nog op de slagplaat), alle casecandy en certificaat erbij. Hoewel ik hem zowiezo perse moest hebben denk ik dat ik voor 1700 euro ook zeker niet te veel betaald heb maar zowel ... het is niet anders.

Voor degene die het leuk vinden de specs:

Fender Custom Classic Telecaster Features:

Body: Premium Ash
Neck: Figured Maple, "C" Shape, (Polished Satin Urethane Finish)
Fingerboard - Rosewood, 9.5" Radius (241 mm).
No. of Frets: 22 Medium Jumbo Frets
Pickups: 1 "Twisted" Tele Single-coil (Neck), 1 Classic Tele Single-coil (Bridge).
Controls: Master Volume, Master Tone
Pickup Switching: 4-Position Blade Switch:
Position 1. Bridge pickup
Position 2. Bridge and neck pickups (In series)
Position 3. Neck and bridge pickups (in parallel)
Position 4. Neck pickup
Bridge: Custom Chrome Plated Steel Tele Bridge Plate with Plated Solid Brass Saddles.
Machine Heads: Fender/Schaller Deluxe Staggered Cast/Sealed Tuning Machines.
Hardware: Chrome.
Pickguard: 3-Ply Parchment
Scale Length: 25.5" (648 mm).
Width at Nut: 1.6875" (43 mm).
Unique Features - "Nocaster" Chrome Dome Knobs,
"Top Hat" Switch Tip, Switch to the Rear on Reversed Control Plate
Accessories: Strap, Straplocks, Cable, Polishing Cloth.
Case - Deluxe Black Hardshell Case (Black Interior).


En natuurlijk:

http://i56.tinypic.com/ok1hqe.jpg

http://i53.tinypic.com/2zjm69f.jpg

Mitch
28 augustus 2011, 13:40
Echt mooi kan ik 'm niet vinden eerlijk gezegd, maar 'als nieuw' is -ie inderdaad dus gefeliciteerd met een vrijwel nieuwe gitaar! De 'twisted' neck pickup heb ik wel eens een leuk stukje over gelezen en een demootje van gezien, klonk erg goed. Vierstandenschakelaar vind ik niet echt prettig op een Tele, maar da's heel persoonlijk natuurlijk.

Hendriks
28 augustus 2011, 13:42
Looks en specs(bijna) van de USA Standaard . Beetje lichte bodie?

grayfink
28 augustus 2011, 13:43
Nou, ik vind hem wel mooi. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

BobvanKempen
28 augustus 2011, 13:55
Looks en specs(bijna) van de USA Standaard . Beetje lichte bodie?

Wat ik er van begrepen heb is dit ook de customshop uitvoering van een American Standard dus dat klopt. Het gewicht is idd erg licht wat een verademing is. De gitaar zelf is erg resonant en klinkt erg goed. De 4 standen schakelaar maakt hem (voor mij) erg veelzijdig.

Hendriks
28 augustus 2011, 13:59
Volgens de specs zou hij een reversed controlplate hebben , heb je die nu zelf omgedraaid ? Dan zou de volumespot nu in het midden zitten en de switch net andersom werken?

BobvanKempen
28 augustus 2011, 14:02
Volgens de specs zou hij een reversed controlplate hebben , heb je die nu zelf omgedraaid ? Dan zou de volumespot nu in het midden zitten en de switch net andersom werken?

Die is idd aangepast omdat hij dat niet mooi vond, het oog wil ook wat zullen we maar zeggen ;) maar het is schijnbaar zo weer omgedraaid en mij maakt het niet uit.

Sinner1980
28 augustus 2011, 14:10
Heel wat anders als een les paul custom...

Mooi ding man,congrats:ok:

BobvanKempen
28 augustus 2011, 14:16
Heel wat anders als een les paul custom...

Mooi ding man,congrats:ok:

Thanx en ff gekeken of die controleplate idd makkelijk weer omgedraaid kon worden en dat is het geval. Is nu weer reversed controle plate :)

Venlonaer
28 augustus 2011, 18:52
Van een Gibson LP Custom naar een tele....jaja jij gaat erg snel overstag...

hij is wel mooi, veel plezier ermee :ok:

BobvanKempen
28 augustus 2011, 19:04
Van een Gibson LP Custom naar een tele....jaja jij gaat erg snel overstag...

hij is wel mooi, veel plezier ermee :ok:

Ja, zo grillig als mijn vrouw in een kledingwinkel en ik was ook echt niet op pad voor een Tele maar het leek me toch handiger om iets te kopen wat ontzettend fijn speelt ipv iets te kopen omdat er "custom" opstaat. Dat gezegd hebbende, die custom gaat er echt nog wel een keer komen alleen voorlopig niet.

freakout
28 augustus 2011, 19:08
He Bob, zal wel aan mij liggen ben nogal vrij stom, maar hier snap ik niks van.gaat voor een Gibson en komt met een Fender thuis, onvoorstelbaar, maar goed het is jou poen, sucses ermee.

jutter
28 augustus 2011, 19:15
Hele mooie Tele, gefeliciteerd!
Toch is het niet zo verwonderlijk dat je een Tele hebt gekocht i.p.v. een LP.
Ergens op het www staat dat Gibson toendertijd met een gitaar op de markt moest komen die als een Telecaster klonk. Een goede LP hoort ook helder te klinken.
Persoonlijk zou ik liever een wat meer vintage Telecaster CS hebben gekocht maar dat is een kwestie van smaak.

barno
28 augustus 2011, 19:43
http://i56.tinypic.com/ok1hqe.jpg

http://i53.tinypic.com/2zjm69f.jpg

twee woorden: grote klasse!

echt héél mooi
en een verademing dat het es geen relic CS is
had alleen liever de juiste brug erop gezien

Base6
28 augustus 2011, 20:07
Mooie gitaar hoor. Altijd je gevoel achterna gaan! If it speaks to you...

:lp:

BobvanKempen
28 augustus 2011, 20:08
twee woorden: grote klasse!

echt héél mooi
en een verademing dat het es geen relic CS is
had alleen liever de juiste brug erop gezien

Thanks!! Ik vind zelf relics ook niet mooi en deze vind ik juist zo mooi omdat die erg basic en ingetogen is. De brug is overigens de originele brug voor zover ik weet.

G.G.
28 augustus 2011, 20:17
Brug zal wel origineel zijn voor deze tele, maar Barno bedoeld waarschijnlijk de brug met 3 zadels, de enige echte,

macwilliams
28 augustus 2011, 20:47
Ja, zo grillig als mijn vrouw in een kledingwinkel en ik was ook echt niet op pad voor een Tele maar het leek me toch handiger om iets te kopen wat ontzettend fijn speelt ipv iets te kopen omdat er "custom" opstaat. Dat gezegd hebbende, die custom gaat er echt nog wel een keer komen alleen voorlopig niet.

Altijd nog beter dan een vrouw in een schoenenwinkel, dan was je met beide naar buiten gelopen.

Nice one Bob:ok:

zeiler
28 augustus 2011, 20:50
wat een schoonheid ;)!!! gefeliciteerd :D!

BobvanKempen
28 augustus 2011, 20:52
Altijd nog beter dan een vrouw in een schoenenwinkel, dan was je met beide naar buiten gelopen.

Nice one Bob:ok:

Thanks, en als het aan mijn vrouw had gelegen was ik met een Stagg LP naar buiten gelopen (had ik er wel een nieuwe koffer bij mogen kopen, zo is ze dan ook wel weer).

macwilliams
28 augustus 2011, 21:32
Thanks, en als het aan mijn vrouw had gelegen was ik met een Stagg LP naar buiten gelopen (had ik er wel een nieuwe koffer bij mogen kopen, zo is ze dan ook wel weer).

Ja, zo zijn ze. De goedheid zelve:lovelove:

bass blom
28 augustus 2011, 22:33
hartelijk welkom gefeliciteerd met die bijzonder saaie gitaar :D

YannickH
28 augustus 2011, 22:38
hartelijk welkom gefeliciteerd met die bijzonder saaie gitaar :D

voor mij hetzelfde:seriousf:

geef mij maar een lekkere custom!

caliban
29 augustus 2011, 14:27
Proficiat :)

barno
29 augustus 2011, 14:51
voor mij hetzelfde:seriousf:

geef mij maar een lekkere custom!

ach, Tele's zijn dan ook gitaren voor echte mannen, een zekere leeftijd, een zekere maturiteit enz...en af en een toe een Blom als uitzondering:seriousf:

YannickH
29 augustus 2011, 19:04
ach, Tele's zijn dan ook gitaren voor echte mannen, een zekere leeftijd, een zekere maturiteit enz...en af en een toe een Blom als uitzondering:seriousf:

ik heb al een tele gehad;)
en als je een les paul custom naast een tele zet dan zie je wel welk van de 2 een ECHTE mannengitaar is hoor:p

barno
29 augustus 2011, 19:21
ik heb al een tele gehad;)
en als je een les paul custom naast een tele zet dan zie je wel welk van de 2 een ECHTE mannengitaar is hoor:p

dan zekèr idd ;)
een LP custom, bindings, inlays, gouden hardware: da's zoals een vent met juwelen aan, not my cup of tea :)

YannickH
29 augustus 2011, 19:46
dan zekèr idd ;)
een LP custom, bindings, inlays, gouden hardware: da's zoals een vent met juwelen aan, not my cup of tea :)

ja nu ik heb altijd een tele 1 van de mooiste gevonden hoor maar dan wel een lekkere oude blonde usa en niet zo een nieuw geval;)

TCDH
29 augustus 2011, 22:57
Nice guitar Bob!

Me dunkt trouwens dat je met deze brug beter kunt intoneren. ik heb een tele met drie zadels en dat zuigt echt mbt het intoneren. ;)

BobvanKempen
30 augustus 2011, 02:38
Nice guitar Bob!

Me dunkt trouwens dat je met deze brug beter kunt intoneren. ik heb een tele met drie zadels en dat zuigt echt mbt het intoneren. ;)

Bedankt man! Op mijn Fender Thinline MIM zat ook een brug met 3 zadels en ik heb dat ding ook nooit helemaal zuiver gekregen maar de kans dat dat aan mij ligt is vrij groot hoewel bij deze brug en de brug op mijn vorige Am Standard ik daar geen problemen mee had.

Hendriks
30 augustus 2011, 11:30
Een Glendale met gecompenseerde zadels zo het er goed op doen , kost een paar centen , maar dan heb je ook wat.

BobvanKempen
30 augustus 2011, 11:40
Een Glendale met gecompenseerde zadels zo het er goed op doen , kost een paar centen , maar dan heb je ook wat.

Ik zit zelf er eigenlijk aan te denken om er een Fishman powerbridge op te zetten en als brugpickup weer een SD Little 59 met pushpull.

RS-Rik
30 augustus 2011, 12:04
Ik snap die brug niet. 1 hij is lelijk
2 de échte lijpe telesound komt toch door de messing zadeltjes die er per 2 snaren op zitte?

BobvanKempen
30 augustus 2011, 12:09
Ik snap die brug niet. 1 hij is lelijk
2 de échte lijpe telesound komt toch door de messing zadeltjes die er per 2 snaren op zitte?

Ik denk dat het meer een combinatie van vanalles op de hele gitaar is want de echte Tele Twang zit hier echt wel in. Het vage van Tele's vind ik altijd dat ze spelen als een steelstring akoestische gitaar en als het nodig is zo ook zo kunnen klinken.