PDA

View Full Version : Info gevraagd: Fender Customshop Classic Telecaster



BobvanKempen
28 augustus 2011, 09:35
Hallo Allemaal,

Gisteren was ik weer op pad voor een Gibson Les Paul Custom en die man had daar meerdere gitaren staan waaronder een Fender Telecaster Customshop Classic. Tegen beter weten in die gitaar ook eens vastgepakt en ..... eigenlijk wilde ik die niet meer loslaten. Omdat ik perse een Gibby wilde heb ik hem toch maar laten staan maar nu zit ik er hard aan te denken deze alsnog te kopen en de LP maar weer op de lange baan te schuiven.

Nou heb ik geprobeerd informatie over die Customshop Classic modellen te vinden maar .... via google vind ik niets en op de Fendersite staan ze ook niet meer vermeld. Is er iemand die meer weet over deze modellen. Kan iemand me toevallig ook vertellen wat deze gitaren nieuw gekost hebben en of 1700 een reeele prijs is voor zon gitaar.

Alvast weer bedankt!

Hendriks
28 augustus 2011, 10:30
Fender CS heb je in enorm veel soorten en uitvoeringen , het is daarom ook van belang dat het COA erbij zit , er word nogal eens wat gerommelt met parts .
€1700 is een redelijk normale prijs voor een 2dehands CS . Een CS is per definitie niet een top gitaar , ik heb ook wel mindere in handen gehad , maar het gros is prima. Als jij hem lekker vind spelen en je hebt het geld ervoor over , prima.

bass blom
28 augustus 2011, 10:33
als ik geld zat had pakte ik deze :p

http://link.marktplaats.nl/465865185

jutter
28 augustus 2011, 10:42
Ga eens neuzen op de telecaster forum. Daar vind je een hoop info.

CS modellen vind ik over het algemeen erg goed. Er zit natuurlijk wel eens een misser tussen, dat heb ik zelf ervaren met mijn '51 Nocaster CS Relic waarvan na 2 weken de neck begon te torderen. Uit eigen ervaring heb ik meer missers met Gibson meegemaakt dan met Fender.

jutter
28 augustus 2011, 10:43
als ik geld zat had pakte ik deze :p

http://link.marktplaats.nl/465865185

het gele monster!

Mr.Fingers
28 augustus 2011, 10:44
Zijn CS gitaren die gebouwd zijn met de vintage gitaren in het achterhoofd, maar met wat moderne verbeteringen (plattere radius en grotere frets voor makkelijker benden), beter intoneerbare bruggen, modernere feel,...

BobvanKempen
28 augustus 2011, 10:48
als ik geld zat had pakte ik deze :p

http://link.marktplaats.nl/465865185

Die zelfde heeft ook die Tele customshop staan. Ding is als nieuw met alles erbij en plastic nog op de slagplaat. Wordt weer een ritje Drunen vandaag ben ik bang en voorlopig toch weer geen Gibson Custom.

BobvanKempen
28 augustus 2011, 12:56
Thanx voor de input allemaal, wait for the HNGD topic (fototoestel ff opladen ;) )

Oranjeaap
28 augustus 2011, 13:03
Oke, ik kan het niet meer volgen.........
Succes met je tele

macwilliams
28 augustus 2011, 13:07
Dat doe je snel Bob:ok:

G.G.
28 augustus 2011, 13:08
Die japanse 2 tone sunburst strat is ook echt waanzinnig mooi. Wel een vreemd idee om 1000 aan een tweedehands japanse Fender uit te geven, maar hij zou het zmaar dik en dwars waard kunnen zijn.

Hendriks
28 augustus 2011, 13:13
Die japanse 2 tone sunburst strat is ook echt waanzinnig mooi. Wel een vreemd idee om 1000 aan een tweedehands japanse Fender uit te geven, maar hij zou het zmaar dik en dwars waard kunnen zijn.

Dikke prijs ,net als die witte standaard strat uit 1988.

grayfink
28 augustus 2011, 13:13
Oke, ik kan het niet meer volgen.........
Succes met je tele

Wel duur die knakker. 1000€ voor een Japanse strat, en een standard USA van '88 noemt hij vintage en kost 1250€. Ik heb onlangs een '91er voor 525€ gekocht.:stop:

grayfink
28 augustus 2011, 13:14
Ah, spuit elf. Pardon.