PDA

View Full Version : Buizen versterker. HELP



LGK
27 augustus 2011, 21:23
Ik heb een weekje gelender de nieuw laney cub 12r gekocht.
Hij beviel prima, echt zo'n vintage tube sound! Totdat ie ging kraken.
Alleen als ik bv een E akkoord speel of lage tonen.
Niet heel hard ofzo en ook niet de heletijd maar zo af en toe.
Ik heb niet echt ervaring met buizenversterkers dus ik weet niet wat het kan zijn of wat ik er aan kan doen...
Kunnen jullie me mischien helpen?!

Alvast bedankt!

nico verduin
28 augustus 2011, 07:56
Terug gaan naar de winkelier. Gebruik maken van je garantie.

cluseau
28 augustus 2011, 11:00
Ik heb niet echt ervaring met buizenversterkers dus ik weet niet wat het kan zijn of wat ik er aan kan doen...
Welkom Lucas

Helpen kunnen we altijd maar zoals Nico ook al opmerkt heb je toch garantie op dat apparaat of moet je hem zelf naar Peking opsturen? In dat geval begrijp ik dat je het zelf wil oplossen.

Wat het kan zijn.......uit hoeveel componenten bestaat je versterker? Precies, zoveel optie's heb je.

Frans.

tommus42
28 augustus 2011, 11:10
Als je geen garantie meer hebt, is het wel leuk het te gaan uitvogelen.
Om te beginnen:), de buizen, fabrieksbuisjes zijn vrij matig over het algemeen. Als je geld hebt zou ik die vervangen, kan zijn dat je probleem daarmee is verholpen, maar anders heb je die alvast maar.

LGK
28 augustus 2011, 11:21
Ah, Maar zou het ook schadelijk voor me versterker kunnen zijn? of kan ik er nog gewoon op blijven spelen?
Wat zouden jullie doen?

cluseau
28 augustus 2011, 11:35
Ah, Maar zou het ook schadelijk voor me versterker kunnen zijn? of kan ik er nog gewoon op blijven spelen?
Wat zouden jullie doen?


Meer schade is nooit uit te sluiten maar valt toch onder de garantie. Als je hem nu echt nodig hebt gewoon spelen en bij de eerste gelegenheid terug brengen.

flo123
28 augustus 2011, 11:56
Ik zou eerst de buisjes met een kleine cirkel beweging licht heen en weer bewegen in de buisvoetjes en dan stevig aandrukken. Neem wel een doekje in je hand zodat je niet met vette vingers aan de buis zit.
Probeer eens of dat verschil maakt.

nico verduin
28 augustus 2011, 12:09
Ik zou eerst de buisjes met een kleine cirkel beweging licht heen en weer bewegen in de buisvoetjes en dan stevig aandrukken. Neem wel een doekje in je hand zodat je niet met vette vingers aan de buis zit.
Probeer eens of dat verschil maakt.
Zal aan mij liggen, maar als je garantie hebt, zou ik er niet aan prutsen. Daarnaast is nu bekend dat je een probleem hebt. Straks is de schade groter, leest de winkelier/fabrikant toevallig mee en kan je fluiten naar je garantie. Dat staat meestal in de kleine lettertjes die niemand leest.

LGK
28 augustus 2011, 12:18
Ja idd, ik ga er maar niet aan rommelen. Ik ga wel snel een keer langs de winkel en kijken wat die er van zeggen.
Maar tog bedankt!!

Tx:)

flo123
28 augustus 2011, 16:09
Een buis aandrukken in zijn voet zal niet de garantie teniet doen.

Maar natuurlijk, als je daar niet comfortabel mee bent en er zit toch garantie op: Terug naar de winkel ermee!

cluseau
28 augustus 2011, 22:20
Een buis aandrukken in zijn voet zal niet de garantie teniet doen.

Tenzij je de in de print gesoldeerde buisvoetjes door de draaiende beweging loswrikt. Meestal zijn deze gesoldeerd in een loodgolf wat nou eenmaal niet van die solide lasjes veroorzaakt. In dit geval misschien niet zo verstandig.

muziekschuur
29 augustus 2011, 01:39
R.O.C.H.S. drama's.

fastfolkert
29 augustus 2011, 08:09
R.O.C.H.S. drama's.

ROCHS ken ik niet, of bedoel je RoHS? (reduction of hazardous substances; ofwel loodvrij in het geval van solderen. Dat kan idd. leiden tot "brossere" verbindingen.

muziekschuur
29 augustus 2011, 09:12
Psies. Moar da's engeels eh. Da's moeilijk. Moar dank.

fastfolkert
29 augustus 2011, 10:05
Moar dank.

Geerne gedoan, mien jong :)

nico verduin
29 augustus 2011, 18:19
ROCHS ken ik niet, of bedoel je RoHS? (reduction of hazardous substances; ofwel loodvrij in het geval van solderen. Dat kan idd. leiden tot "brossere" verbindingen.Daar zijn de meningen ook nog wel eens over verdeeld. ik heb begrepen dat bij röntgenfoto's de dichtheid juist beter is. En voor wat een soldeerbad betreft, de Marshall VS lijn is van voor de RoHS directive. Echter daar hebben ze 2 amps met de hoeveelheid van 1 amp in een golfbad gesoldeerd:seriousf:

Freeqi
29 augustus 2011, 19:31
:crazyhappy:nico foeifoei zo lachen met soldeerbad ...

btw: "Totdat ie ging kraken.
Alleen als ik bv een E akkoord speel of lage tonen.
Niet heel hard ofzo en ook niet de heletijd maar zo af en toe"

dat is typisch de beschrijving van een lekkende screengrid v eindbuis hé. Beter ff naar winkel gaan en vragen dat ze een nieuw paartje verse JJ's insteken ?

LGK
3 september 2011, 10:16
Hmm, het verhaal is een beetje anders geworden...
Ik wilde niet spelen op die versterker die kraakt voor mischien meer schade.
En ik had nog een heel klein versterkertje voor mijn acoustische gitaar dus ik denk ik plug hem daar wel ik dan hem ik teminste een beetje geluid.
Ga ik spelen gaat ie ook kraken bij ook lagere tonen.:???:
Alleen ik ben er achter gekomen dat als je je vingers op de snaren hebt dat je er dan geen last van hebt.
maar als je bv met een plectrum de A snaar speel dan gaat ie kraken, en houd je je vingers op de snaar dan niet...
En allebij de versterkers..
Zou het dan aan het snoer kunnen liggen?
Of mischien aan de gitaar. Ik heb een Gibson les paul studio faded WB van 2011.. duss nog best nieuw..

Ik weet het niet meer, Jullie mischien nog ideeen?
Alvast bedankt

Midwolda
3 september 2011, 10:19
Eerste wat ik zou checken is de aardedraad van de brug.

Heb je nog een andere gitaar, en doet die hetzelfde?

muziekschuur
3 september 2011, 12:19
jack aansluiting in het gitaarsnoer. Eventueel jackaansluiting in de gitaar. Heeft ie wel eens meegedraaid en heb je hem toen opnieuw vastgezet? Als het binnenwerk dan iets draait kan dat spanning op het draadje zetten en is er een scheur in het soldeer en heb je van die sounds.... Zou misschien dus een heel simpele fix kunnen zijn.

cluseau
3 september 2011, 13:24
Lijkt eerder op een ongeaarde amp.