PDA

View Full Version : PRS SE Tremonti Natural



Scopperloit
27 augustus 2011, 16:25
Ik zocht al een tijdje een gitaartje ter vervanging van mijn 7 snarige Ibanez die geen functie heeft in de band en hier staat weg te stoffen.
Ik zocht een mahonie body gitaar,omdat ik van het volle,warme karakter houd dat mahonie heeft. Fixed bridge, want dropped D en E standaard zijn de stemmingen waarin ik nummers schrijf. Qua prijsklasse wilde ik niet te duur uit zijn, liever een 1:1 ruil met de 7 string.

Eerste kandidaat was een PRS SE Korina. Nergens zomaar te krijgen merkte ik, dus Max Guitar opgebeld, gitaar was in Den Haag, maar kon naar Max Guitar Nijmegen worden verzonden om te testen. "Prima", dacht ik, komt wel goed met inruil etc. Ik zou vrijdag (gisteren) ervoor gaan kijken.

Op donderdag check ik nog eens de site van Piet Joosten. Tot mijn verbazing staat er een PRS SE Tremonti te koop in een (volgens mijn mening dan he :seriousf:) prachtige finish en precies de configuratie (qua layout etc) die ik zou willen. Een uurtje later was ik in de winkel en een uurtje later zat ik er thuis op te spelen!

Dan hier de foto's! (http://s967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/PRS%20SE%20Tremonti%20Singlecut/)

Voor de mensen die weekend vieren:

http://i967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/PRS%20SE%20Tremonti%20Singlecut/DSC03259.jpg
Deze gitaar was nog een stuk goedkoper dan de SE Korina die ik eerst wilde. Uitstekende kwaliteit bij een gitaar uit deze prijscategorie, ook de pickups vind ik eigenlijk vrij goed klinken. Wide Fat mahonieneck met palissander toets en mahonie body voor dikke, vette tone. En de finish vind ik 'm persoonlijk helemaal perfect afronden. Goede bespeelbaarheid en ik kan er met 2 vol- en 2 tone knoppen veel tonen krijgen alleen uit de gitaar.

Het is een totaal ander beestje dan mijn Ibanez'en, maar ik ben echt verzot op deze SE! Het blijkt dat er maar 1 productierun is geweest van deze gitaren, dus ik heb veel geluk dat ik deze tegenkwam.

Ik ben overigens nog gisteren naar Nijmegen geweest om te kijken naar de SE Korina, want ja ik heb nog vakantie:). Gespeeld over een The Valve 2:50 (wat overigens een zeer nette amp is!). De Korina was veel feller dan wat ik had gedacht, wel mooi maar voor mij een tikkie té fel. Dus "helaas" werd het 'm niet.:satisfie:.

Buzzel
27 augustus 2011, 16:40
wauw! wat een beauty :mmmm: een stuk mooier dan veel van die pik zwarte tremonti's. Gefeliciteerd!

Mr. Dynamite
27 augustus 2011, 16:44
Zoo mooi plankje man, veel mooier dan dat worden ze denk ik niet :crazyhappy:

Scopperloit
28 augustus 2011, 21:50
wauw! wat een beauty :mmmm: een stuk mooier dan veel van die pik zwarte tremonti's. Gefeliciteerd!

Die pikzwarte Tremonti's zijn echt niet mijn ding, maar dit beestje daarentegen wel :).

DemolitionColorScheme
28 augustus 2011, 22:42
Erg nice. Die Naturals zijn echt mooi, ja.

sideburns
29 augustus 2011, 17:58
Mooie plank, ja erg mooi