PDA

View Full Version : octaaf hoger/lager



Janne
27 mei 2003, 19:12
zijn er ook effecten waarmee je het geluid een octaaf hoger of lager zet? ik ben niet op zoek naar iets heel duurs of professioneels.

blimb
27 mei 2003, 19:43
ja dat kan met een whammy van digitech .. daarmee kan je zowel hoger als lager .. maar hoe die precies werkt probeer ik ook achter te koem . zie mijn topic daarvoor ..

En dan heb je voorzover ik weet nog een octaver van boss en daar kan je 1 of 2 octaven lager mee spelen

davinci dave
5 juni 2003, 15:45
Je hebt een effect dat 'octaver' heet, maar ik weet niet of het oorspronkelijke signaal mee in de sound zit. Met een pitch shifter kan je ook het geluid in tonalitiet veranderen. Ik weet niet of dat kan kan tot een volledig octaaf hoger of lager, maar denk het wel. Op mijn gt-6 wel geloof ik.
:cool:

Janne
5 juni 2003, 15:47
ok bedankt en is dt erg duur (line6 was behoorlijk duur van wat ik heb gezien) of kan dat misschien ook met andere apparaten die minder duur zijn?

Janne
5 juni 2003, 15:48
ok bedankt en is dt erg duur (line6 was behoorlijk duur van wat ik heb gezien) of kan dat misschien ook met andere apparaten die minder duur zijn?

RadiuS
5 juni 2003, 16:15
Als je alleen een octaaf boven / onder je oorspronkelijke geluid wilt toevoegen, is daar ook een los Boss pedaaltje voor. hier (http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=3&subcatid=17&prodid=OC%2D2) is de site ervan.

is wel zo goedkoop (zeker 2dehands)

skanky
5 juni 2003, 16:49
De Boss OC-2 is alleen 1 of 2 octave ONDER de toon die je speelt. Je kan beter de hamoniser proberen, of de whammy

PeArLjAm
5 juni 2003, 17:19
voor octave omhoog: de jeverman octave x.. Sas heeft hem vandag binnengekregen, dus hij heeft me even opgebeld om even wat te laten horen ervan. Supercool, hij voegt overal een goede octave toe, over de gehele hals. Ipv de normale octavia/tychobrae clones waarbij jehem pas goed hoort nog de 10e/12e frett..... aanrader, maar wel duur.

PeArLjAm
5 juni 2003, 17:19
voor octave omhoog: de jeverman octave x.. Sas heeft hem vandag binnengekregen, dus hij heeft me even opgebeld om even wat te laten horen ervan. Supercool, hij voegt overal een goede octave toe, over de gehele hals. Ipv de normale octavia/tychobrae clones waarbij jehem pas goed hoort nog de 10e/12e frett..... aanrader, maar wel duur.

helleke
5 juni 2003, 17:23
Met de meeste effectprocessoren kun je met de pitch shifter of whammy de orginele toon eruit mixen zodat je zelfs(in mijn geval) 6!! octaven lager kunt spelen.Klinkt voor geen meter maar t is te doen.
Het nadeel is echter dat de processor meer tijd nodig heeft om over de aangeslagen toon "na te denken" om vervolgens de gepitchde toon iets later weer te geven dan dat je hem aanslaat.

helleke
5 juni 2003, 17:24
Met de meeste effectprocessoren kun je met de pitch shifter of whammy de orginele toon eruit mixen zodat je zelfs(in mijn geval) 6!! octaven lager kunt spelen.Klinkt voor geen meter maar t is te doen.
Het nadeel is echter dat de processor meer tijd nodig heeft om over de aangeslagen toon "na te denken" om vervolgens de gepitchde toon iets later weer te geven dan dat je hem aanslaat.

helleke
5 juni 2003, 17:24
Met de meeste effectprocessoren kun je met de pitch shifter of whammy de orginele toon eruit mixen zodat je zelfs(in mijn geval) 6!! octaven lager kunt spelen.Klinkt voor geen meter maar t is te doen.
Het nadeel is echter dat de processor meer tijd nodig heeft om over de aangeslagen toon "na te denken" om vervolgens de gepitchde toon iets later weer te geven dan dat je hem aanslaat.

helleke
5 juni 2003, 17:32
Met de meeste effectprocessoren kun je met de pitch shifter of whammy de orginele toon eruit mixen zodat je zelfs(in mijn geval) 6!! octaven lager kunt spelen.Klinkt voor geen meter maar t is te doen.
Het nadeel is echter dat de processor meer tijd nodig heeft om over de aangeslagen toon "na te denken" om vervolgens de gepitchde toon iets later weer te geven dan dat je hem aanslaat.

V!N
5 juni 2003, 18:14
Zo helleke, denk je dat je boodschap wel over is gekomen zo ? :wink:

helleke
5 juni 2003, 20:12
:-D :-D :-D Dacht t wel.....
Kreeg tot 4 keer toe een bericht dat er iets fout was en t bericht niet geplaatst kon worden :???: Dus wel :D
Sorry :-?

sash
5 juni 2003, 21:29
Pearljam zei het al: goede octave-up: de J. Everman Octave X. Kheb em vandaag binnengekregen en hij is geweldig! Werkt super over de gehele hals en zelfs met de meeste akkoorden doe ie het nog goed ook. 3 interne pots en 3 op de buitenkant, dus een superspeeltje voor de tweakers onder ons ;) Er zit een GIGAAAAAAAANTISCHE bas in op de gewonden snaren, echt ongelooflijk, als je bedenkt dat ie juist alleen maar schelle octavia tonen zou moeten geven. Op de B en de E snaar hoor je, ongeacht op welke plek, altijd de octavia er heel duidelijk doorheen. Kheb net ff heel voodoo chile staan spelen zonder em uit te zetten en het blijft gewoon superstrak klinken zonder gemene valse tonen erin!
Zit wel een behoorlijk prijskaartje aan (315 dollar), maar dan heb je ook wat.

Check em ook eens op de website: www.jeverman.com/octx.html

sash
5 juni 2003, 21:29
Pearljam zei het al: goede octave-up: de J. Everman Octave X. Kheb em vandaag binnengekregen en hij is geweldig! Werkt super over de gehele hals en zelfs met de meeste akkoorden doe ie het nog goed ook. 3 interne pots en 3 op de buitenkant, dus een superspeeltje voor de tweakers onder ons ;) Er zit een GIGAAAAAAAANTISCHE bas in op de gewonden snaren, echt ongelooflijk, als je bedenkt dat ie juist alleen maar schelle octavia tonen zou moeten geven. Op de B en de E snaar hoor je, ongeacht op welke plek, altijd de octavia er heel duidelijk doorheen. Kheb net ff heel voodoo chile staan spelen zonder em uit te zetten en het blijft gewoon superstrak klinken zonder gemene valse tonen erin!
Zit wel een behoorlijk prijskaartje aan (315 dollar), maar dan heb je ook wat.

Check em ook eens op de website: www.jeverman.com/octx.html