PDA

View Full Version : Leuke akoestische nummers gezocht



Platyhelminthes
26 augustus 2011, 12:57
Hoi Allemaal!

Ik heb sinds een aantal maanden een akoestische gitaar naast mijn electrische. Alleen heb ik moeite met het vinden van nummers op niveau, ik speel nu een goede 1,5 jaar gitaar en de nummers op youtube zijn eigenlijk allemaal gericht op beginners.. Die zijn dus weinig uitdagend voor mij..

Ik speel nu vooral nummers van Tenacious D(tribute, kickapoo) en ik ben wel eens toe aan iets nieuws. Stijl maakt me niet zoveel uit, sta open voor nieuwe dingen.

Heeft iemands tips voor mij? Het liefst met tabs of tutorial erbij?

Alvast bedankt,

Groeten Jaap

grayfink
26 augustus 2011, 13:36
Probeer eens "If I had a rocketlauncher" van Bruce Cockburn.

Zie Youtube en de bekende tabs sites.

grayfink
26 augustus 2011, 13:39
Yakete Axe, van o.a. Chet Atkins.
(Origineel met sax, bekend van Benny Hill)
Harald doet hem ook heel goed, levert de tab erbij: http://www.youtube.com/user/HaraldKoll#p/u/19/-RINmos9T5w

Dealer
29 augustus 2011, 23:01
John Mayer heeft veel leuks; voor zowel acoustic als electrisch. Sommigen kunnen ook op beiden.

The Heart of Life bijv. Origineel electrisch maar kan ook heel goed acoustic.
Sucker, why georgia, stop this train en nog veel meer

Ook allemaal niet heel moeilijk, al kan zijn techniek in the heart of life bijv wel even wennen zijn.

Platyhelminthes
1 september 2011, 22:14
Ok thanks voor de tips! Ik zal ze eens gaan bekijken! Dan kan ik weer even verder :)

Tomz
1 september 2011, 22:29
Dust in the wind is altijd leuk, en qua snelheid wellicht een uitdaging? :) who says van john mayer is ook vet, maar misschien dan wel onder je niveau

LGK
9 september 2011, 23:40
Tommy emmanuel mischien? Heeft wel veel nummmers.
And so it goed is wel goed of iets uitdagends?
http://www.youtube.com/watch?v=XDLZJ2ms82E

Succes!! :)

Rizz
18 september 2011, 12:27
Blackbird van de beatles, beetje in de trant van Dust in the wind: vereist wat snelheid, maar is goed te doen!

Tears in Heaven van Clapton..

Voor Tabs: gewoon bij Google intikken: bijv tab tears in heaven en de eerste bekijken, klopt die niet of is het niet helemaal, de tweede.. Vaak snel resultaat

Voor een vrij eenvoudige, maar zo mooi: Is there anybody out there van Pink Floyd.. Met gevoel gespeeld: gegarandeerd succes bij de meiskes! :cooler: