PDA

View Full Version : Newbie



KDonald
25 augustus 2011, 22:02
Hallo,

Ik ben Donald, 24 jaar en altijd een passie voor muziek gehad. Nooit de stap gezet tot het zelf bespelen van een instrument, maar sinds kort toch bovengemiddelde interesse in het aanleren van het bespelen van een gitaar.

Wat is hiervoor het juiste begin? Is het vanzelfsprekend dat er op een bepaald type gitaar wordt begonnen met het leren hiervan? Of kun je gelijk beginnen met een electrische gitaar?

Hoop hier wat op te steken en eventueel de stap te zetten naar het spelen van gitaar.

Mijn muzieksmaak: Deftones, Nirvana, Sepultura, Tool, Staind, Rage Against the Machine, Limp Bizkit, Foo Fighters, Arctic Monkeys, Metallica, Incubus, Muse, Radiohead.

Groet.

Harry
26 augustus 2011, 09:29
hoi Donald, aan je muzieksmaak te zien moet je gewoon met elektrische gitaar beginnen. Misschien is les nemen een goed begin voor jou, eventueel gewoon op de muziekschool?
Er zijn ook genoeg particuliere leraren te vinden op internet, misschien kun je daar een keer een proefles bij doen, om te kijken of het bevalt, en ook niet onbelangrijk, of het klikt. Succes!

KDonald
26 augustus 2011, 15:49
Hoi Harry, bedankt voor je reactie.

Hoe zou een gitaar als bijgevoegd voldoen om mee te starten? Is dit aan te raden, of nijgt dit teveel richting speelgoed?

Groet.

http://www.muziekshop24.nl/gitaren-toebehoren/rocktile-banger-s-pack-e-guitar-set-7-pc-sunburst.html

Harry
26 augustus 2011, 17:09
ik vrees dat je daar niet lang plezier van hebt. Kijk maar even rond op het forum, deze vraag is al vaker gesteld. Je kunt zeker betere tips vinden, maar laat je nietgek maken door alle persoonlijke meningen. Ken je iemand in je buurt die er verstand van heeft? Laat die met je meekijken, en anders zit er wel iemand op het forum waarmee je iets kunt afspreken.