PDA

View Full Version : Goede gitaar/koop? (Gib LP)



ChuanSE
25 augustus 2011, 20:09
Hallo,

ik sta op het punt deze Gibson Les Paul te bestellen:

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-EB-Gold-HW-Ebony-incl.-Case/art-GIT0003878-002

Is dit volgens de kenners een goede keuze?

PS: Ik speel (of leer te spelen) blues

Vraag me af of ik best voor P90 of voor 490R Neck Pickup en 498T Bridge Pickup ga

FruscianteFan
25 augustus 2011, 20:22
Denk dat €1.000 voor een Gibson Les Paul Studio in deze tijd veel teveel is.

nickofzo
25 augustus 2011, 20:23
ja, het is een goede gitaar.. maar ik heb hem welleens goedkoper gezien...

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:25
hmmm, okay, maar wat betreffende de gitaar zelf... En de elementen?

Wil m snel hebben zonder veel rond te rijden, dus als ie iets meer kost dan is dat maar zo. Heb een budget tot iets in de 1000 euro.

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:33
Deze vind 'k ook wel wat:

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-60-s-Neck-SB-Silverburst/art-GIT0017642-000

Bij de eerste zit wel een case bij: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-EB-Gold-HW-Ebony-incl.-Case/art-GIT0003878-002

Dat maakt misschien mee de 1000euro

Wabbie
25 augustus 2011, 20:38
Er zijn toch in Brussel wel muziekzaken te vinden waar je een Les Paul Studio kunt testen? Dan weet je meteen of je een goede te pakken hebt en of het wat voor je is.

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:39
Ja tuurlijk, maar zoals 'k al zei... niet veel zin om te beginnen rondrijden :/
Heb andere dingen aan m'n hoofd, en muziek maken clears the head ;)

Ik vertrouw het oordeel van de kenners wel...

G.G.
25 augustus 2011, 20:43
Ik vertrouw het oordeel van de kenners wel...

Naief. Iedere gitaar klinkt anders en voelt anders.

nickofzo
25 augustus 2011, 20:44
alleen al de fancy kleur van de 2e trekt mij meer.. maar ook de specs..
ebben toets..
push pulls..

maar dat is alleen al smaak..

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:44
Naief. Iedere gitaar klinkt anders en voelt anders.

Ik vraag niet hoe ze klinkt, ik vraag of het een degelijke gitaar is ;)

Magoed, ik los het wel op...

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:46
alleen al de fancy kleur van de 2e trekt mij meer.. maar ook de specs..
ebben toets..
push pulls..

maar dat is alleen al smaak..

Yup, ik zit dan ook zwaar te twijfelen hehehe :p
Is ebben toets echt veel beter dan rosewood?

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:46
hmmm: dit is wel kut: verwachte levertermijn 05.12.2011

Triggy
25 augustus 2011, 20:51
Dus gewoon naar een goede gitaarshop rijden, geld op zak, testen, meenemen en spelen!

G.G.
25 augustus 2011, 20:52
Ik vraag niet hoe ze klinkt, ik vraag of het een degelijke gitaar is ;)

Magoed, ik los het wel op...

wat ik bedoel is dat er binnen hetzelfde model al heel veel verschillen kunnen zitten in klank, maar ook in bouwkwaliteit. Zo op aanraden van het forum ff wat online bestellen, terwijl het in iedere muziekhandel voor minder te koop is, is nogal link.

ChuanSE
25 augustus 2011, 20:54
Ja, jullie hebben wel een punt. Maar dan vraag ik me wel degelijk af waar in Belgie je de goede prijzen kan vinden...

Vind het hier allemaal wel duur hoor. Boven nog 'ns 21% BTW ipv 19%..

Suggesties voor degelijke prijs/kwaliteit shops in Belgie?

nickofzo
25 augustus 2011, 21:03
onderhandelen;) dat is best mogelijk in een gitaarwinkel.

Fireburst
25 augustus 2011, 21:04
Keymusic (St-Niklaas, maar ook een vestiging in Brussel) heeft wel een groot aanbod, voor Gibson kan je ook bij Leo Caerts in Leuven terecht.

Maar met wat in je sig staat moet je toch een aardig potje blues kunnen spelen ?

ChuanSE
25 augustus 2011, 21:08
Yup, Leo Carts ken 'k nog, Naamsestraat Leuven. Ben geboren in Leuven lol.
Maar ik herinner me niet meer of ze een groot aanbod hebben.

Sig: ja, maar de LP Special is net weg... Een collega van me heeft die overgenomen. Vond de Worn Cherry niet zo mooi meer en hij had geen maple top.

Heb nu "iets" meer budget ;)

Wabbie
25 augustus 2011, 21:16
De reden die veel mensen gebruiken om een gitaar te bestellen bij een grote Duitse internetwinkel is dat het er vaak goedkoper is. Echter, voor 1000 euro kun je bij de gitaarboer om de hoek tegenwoordig ook alwel een Gibson Les Paul Studio kopen, en dan krijg je er vaak nog een berg gratis accessoires bij en korting als je er even naar informeert.

En je weet zeker hoe je gitaar aanvoelt, zoals al gezegd is er zitten nogal wat verschillen tussen gitaren. Ook als ze van hetzelfde type en hetzelfde merk zijn.

Oranjeaap
25 augustus 2011, 23:09
Ik studeer in Leuven en aan de naamse straat hebben ze inderdaad een aantal Gibsons hangen. Geen studio's zo ver ik mij kan herinneren. Als je nou heel wanhopig bent: Je mag mijn Les Paul studio kopen voor 900. Zitten paar kleine krassen op. Ik ben maandag en dinsdag in Leuven :hippie:

Nee maar ff serieus. In dit tijdperk heb je voor 600 euro een Les Paul studio in goede staat. Ik wil wel een goeie voor je uitzoeken maar dan kost ie 700.

Nee maar nu echt serieus: Ik vind dat je het beste zelf een aantal kunt uitproberen. Er zit redelijk wat verschil tussen. Mijn studio heeft een geweldig fijne hals. Een andere studio waar ik wel eens op gespeeld heb heeft een veel minder fijne hals. Verder exact de zelfde gitaar. Als je een goed instrument wilt kopen dat echt goed bij je past, moet je gewoon een hele hoop testen en dan de beste kopen. Elementen moet je niet naar kijken. Die kun je naar smaak wisselen. 490R/498T set is een goede alround set. Ze klinken met alle soorten muziek best goed. Als je echt richt op blues kun je er wat paf-achtige humbuckers in gooien, of wat p-90's in humbucker formaat. No problem.

ghost-rider2006
25 augustus 2011, 23:38
ik heb zelf deze voor 650
met koffer , strap, afgesteld door mr gibson
t shirt, nieuwe touwtjes

http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/gibson-les-paul-studio-eb-chroom/100005485/103898

bass blom
25 augustus 2011, 23:48
als ik moest kiezen tussen die zwarte en die silverburst zou ik ondanks mijn haat aan silverburst die kiezen, wat een herengitaar!

HaroldA
26 augustus 2011, 00:02
als ik moest kiezen tussen die zwarte en die silverburst zou ik ondanks mijn haat aan silverburst die kiezen, wat een herengitaar!

Silverburst :rockon:

ChuanSE
26 augustus 2011, 01:21
@oranjeaap: ja die hals is eigenlijk wel belangrijk, spreek ik absoluut niet tegen. En elementen kan k inderdaad nog veranderen...

@ghost-rider 2006: nieuw voor €600? Dat is wel een heel verschil met de op de site aangeduide prijs...! Wat heb je daarvoor moeten doen?

@Bas blom en Harold A: ye, maar wordt pas geleverd in december :/

Kijk, ik heb een onderhandelingsvoorstel gestuurd naar die shop met de boodschap dat als ze er niet op ingaan ik wel bij de lokale boer op zoek ga. Even goede vrienden toch? ;)
Waarschijnlijk gaan ze er niet op in en vertrek ik dit weekend op gitaarjacht :D

Bedankt voor alle input kerels! muchos appreciated!

ChuanSE
26 augustus 2011, 02:50
hmm, als 'k nou onderhandel in de shop voor bvb een Gibson Les Paul Studio EB Gold HW Ebony, die €1090 geprijsd staat.

Is 890 euro dan een goede prijs rekening houdend met het feit dat er een case bij zit? :???:

ChuanSE
26 augustus 2011, 03:05
Ik spam lekker m'n eigen thread :)

Hiervoor rijd ik nog naar leuven om te voelen hoe goed ie ligt...

http://www.leo-caerts.be/webshop/gitaar/elektrisch/solid-body/les-paul/les-paul-standard-traditional-solid-finish-ebony.html

En als er nog wat van de prijs af kan ben ik wel al tevreden. Vergeleken met andere sites is ie wel al 300 euro goedkoper...!

Edit: ow nee, is solid body, not chambered

ChuanSE
26 augustus 2011, 03:17
GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 EBONY, vraag me af, staat 1999euro met case.

Hoeveel valt hierop in de winkel af te dingen denken jullie?

http://www.keymusic.com/product/Gibson-Les-Paul-Standard-2008-Ebony

macwilliams
26 augustus 2011, 08:12
Ik denk dat ze je gaan adviseren vooral tweedehandssites in de gaten te houden. Misschien dat er een leuke occasie voor je bijstaat.

Dat zou ik gedaan hebben.

Wellicht kan er nog wat af omdat geen inruil meebrengt.

Venlonaer
26 augustus 2011, 08:47
GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 EBONY, vraag me af, staat 1999euro met case.

Hoeveel valt hierop in de winkel af te dingen denken jullie?

http://www.keymusic.com/product/Gibson-Les-Paul-Standard-2008-Ebony

Hoe moeten wij nu weten hoeveel jij eraf kunt krijgen in de winkel. Dat hangt helemaal van jezelf af. Als jij al met een instelling naar de winkel gaat om af te dingen, gegarandeerd dat je er niks afkrijgt! Het hangt helemaal van de sfeer tussen jou en de koper af. Is er een gezellige muzikale sfeer; lekker een middagje gitaren testen, koffie erbij, dan gaat er inderdaad wat af van de prijs.
En is de verkoper in een niet zo'n goede bui en jij bent alleen maar gefocust op het afdingen, dan mag je blij zijn met een extra pakje snaren....

En waarom afdingen....je bent een belg geen nederlander ;) (d'as een grapje)

Oranjeaap
26 augustus 2011, 12:39
Ja dude, dat zijn dus gewoon allemaal keiharde nieuwprijzen.
Als ik ff op marktplaats rondneuzel heb ik zo 5 Les Paul Standards gevonden onder de 1500 euro.
Als je nou perse in de winkel wilt kopen moet je dat allemaal zelf weten hoor, maar dat kost gewoon bijna 500 euro meer.

Oranjeaap
26 augustus 2011, 12:40
Is dit niet wat voor jou? Echte blues gitaar
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/477620776-gibson-les-paul-l-studio-60s-tribute-gold-top.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8imKUmWixGgthNobcImm IwmsGZQGnp3Ttid%2B%2FN%2F3%2BsVvrjtexQq6bSGTq7j3M3 E4EuyyWC24rV7gtBsJaw2EJ5VgqYoX8Fo8SEhmJeDyqvb8kzNF UjVcsWiO3tgRGfE%2F47cFwlw8rBsKXV7X5kjXiMKwGQjBQQkc Y4OXNtL%2BpxF8mb82%2FWfX%2BBHTfn&df=1&fta=eNotjsFuwjAQRP9lDznbKSJkVj5X4tBfiKzYpZYcbLE2RS D%2BHZv2NjureTMWEx6CA6he4nK1UYgFswLdotGDE1MSNNeA%2 FbhXeuZYcA%2BZ5dtJ83OB4i3jXDd%2FCSsnCRiHnKtRQ05S1u S8meadPn4ONZg%2FRm%2FYgbI9eeLQKIIPUHDv6rZEr9Pk7Xjo p26fkrJ1skR%2FPpWfnlB9Imizt6VDWs69KSPI%2FhJ%2F%2Fc srsYXC4%2Fl8ATihRn4%3D&fta_ind=1&fs=1

petpas
26 augustus 2011, 12:55
Hallo,

ik sta op het punt deze Gibson Les Paul te bestellen:

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-EB-Gold-HW-Ebony-incl.-Case/art-GIT0003878-002

Is dit volgens de kenners een goede keuze?

PS: Ik speel (of leer te spelen) blues

Vraag me af of ik best voor P90 of voor 490R Neck Pickup en 498T Bridge Pickup ga

Tsja of een gitaar een goede keus is, is maar op 1 manier te bepalen nl door te testen.

Kingfisher
26 augustus 2011, 13:30
GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 EBONY, vraag me af, staat 1999euro met case.

Hoeveel valt hierop in de winkel af te dingen denken jullie?

http://www.keymusic.com/product/Gibson-Les-Paul-Standard-2008-Ebony

Afdingen in een winkel is so not done in België, we zijn hier niet in de bazaar. Daarentegen kan je in een winkel wel extra's vragen: een pick up bij aankoop van een acoustische,..Ik ga altijd voor
-strap + straplocks
- setje snaren
- eens grabbelen in de plectrum ton
- een deftige afstelbeurt

Of bv een fligh case bij aankoop van een versterker.

Wat te denken van dees?
http://www.dv247.com/b-stock/gibson-es-335-dot-plain-wood-ebony-b-stock--87677

Fireburst
26 augustus 2011, 15:28
B-stock wordt door DV247 niet verstuurd buiten de UK, dacht ik.
Was vroeger toch zo, en zal wel ergens bij de verkoopvoorwaarden staan.

FruscianteFan
26 augustus 2011, 16:07
B-stock wordt door DV247 niet verstuurd buiten de UK, dacht ik.
Was vroeger toch zo, en zal wel ergens bij de verkoopvoorwaarden staan.
Staat nog op dezelfde pagina zelfs...

ChuanSE
26 augustus 2011, 16:48
Ja, afdingen in België is inderdaad very not done. Maar sommigen schreeuwden zo hard dat je bij de lokale gitaarboer moet gaan om te testen en om de nieuwprijzen iets naar beneden te halen.

@Venlonaer: wat je zegt begrijp ik ook wel, de sfeer de de mood van de verkoper. Maar jij kent mij niet en hoe ik ben, hoe kan je dan zeggen dat het sowieso nada wordt. Lijkt me logisch dat ik hier even pols wat realistisch is. Be smart through research, ya know ;) Magoed, je hebt zeker een grond van waarheid, het mag er idd niet te vingerdik opliggen!

Ik ga voor een paar sets snaren, een strap, andere en een degelijke afstelbeurt!

macwilliams
26 augustus 2011, 16:58
Maar hoeveel ga je afdingen dan?

ChuanSE
26 augustus 2011, 19:22
Maar hoeveel ga je afdingen dan?

Ofwel houdt ie de prijs op 1099 en geeft ie me die extra goodies, ofwel neem ik ze voor 1000 rond. That's the goal, kan maar proberen.

Kom zonet van de gitaarshop en heb er ff op gespeeld. Wat een lekker ding zeg :D
Het wordt met zekerheid de Gibson Les Paul Studio EB Gold HW Ebony, incl. Case.


http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0003878-002_1_images390.jpg

Oranjeaap
26 augustus 2011, 20:43
Wat is nou precies de reden dat je 400 euro meer dan nodig aftikt? Durf je niet 2e hands te kopen?

ChuanSE
26 augustus 2011, 20:48
Wat is nou precies de reden dat je 400 euro meer dan nodig aftikt? Durf je niet 2e hands te kopen?

Ik hou niet van tweedehands. Waarom moet 't trouwens tweedehands zijn?
Ga me nou niet vertellen dat je het zelf ook niet leuker vindt om iets nieuws in je handen te krijgen... :p

Maar nee serieus, ik hou echt niet van tweedehands dingen, tenzij we het over echt dure dingen hebben: huis, audi, vette LP custom...

Even goede vrienden toch?

PS: 'k ga morgen 'ns bij Leo Caerts langs lopen...

EDIT: ik hou ook van de 2jaar verplichte garantie als 'k iets nieuw koop (in het algemeen, niet spec. voor een gitaar)

Oranjeaap
26 augustus 2011, 21:36
Ik hou niet van tweedehands. Waarom moet 't trouwens tweedehands zijn?
Ga me nou niet vertellen dat je het zelf ook niet leuker vindt om iets nieuws in je handen te krijgen... :p

Maar nee serieus, ik hou echt niet van tweedehands dingen, tenzij we het over echt dure dingen hebben: huis, audi, vette LP custom...

Even goede vrienden toch?

PS: 'k ga morgen 'ns bij Leo Caerts langs lopen...

EDIT: ik hou ook van de 2jaar verplichte garantie als 'k iets nieuw koop (in het algemeen, niet spec. voor een gitaar)

Ja garantie kan ik nog begrijpen maar heb je in principe niet nodig. Tuurlijk moet je zelf weten waar en hoe je iets koopt, ik kan het alleen niet begrijpen. Naar mijn mening zijn er geen voordelen van in een winkel kopen.
Maar het natuurlijk allemaal persoonlijk dus ik neem je ook niets kwalijk ofzo. Post je wat foto's als je hem gekocht hebt?

ChuanSE
26 augustus 2011, 21:40
Ja garantie kan ik nog begrijpen maar heb je in principe niet nodig. Tuurlijk moet je zelf weten waar en hoe je iets koopt, ik kan het alleen niet begrijpen. Naar mijn mening zijn er geen voordelen van in een winkel kopen.
Maar het natuurlijk allemaal persoonlijk dus ik neem je ook niets kwalijk ofzo. Post je wat foto's als je hem gekocht hebt?

Avec plaisir foto's in de les paul topic en hiero ;)

Enne, als je in een winkel koopt kan je al eens binnenwandelen om iets te laten afstellen zonder er meteen voor te moeten betalen bvb. Maar idd, is een persoonlijke mening...
Dat vind 'k dan het voordeel tenopzichte van een internetbestelling uit Duitsland bvb.

LesPaul1612
26 augustus 2011, 21:41
Wat ik nou echt fijn vind aan een winkel, is de mogelijkheid om meerdere gitaren uitgebreid te testen en zo tot een goede koop te komen. Als je hem koopt via marktplaats kun je vaak niet vergelijken met andere modellen en daarnaast is het ook maar de vraag of de marktplaatsgitaar wel een goed stukkie hout is.

Neemt niet weg dat ik zelf ook graag tweedehands mag shoppen, maar de winkel heeft zeker zijn voordelen!

LesPaul1612
26 augustus 2011, 21:44
Enne, als je in een winkel koopt kan je al eens binnenwandelen om iets te laten afstellen zonder er meteen voor te moeten betalen bvb. .

Als je je gitaar wil laten afstellen, dan moet je daar bijna altijd wel geld voor neerleggen! Garantie houd ik ook niet zo van. De meeste dingen gaan niet kapot, en als dat we het geval is, is het meestal zelf wel te verhelpen. Ik heb er zelf echt een hekel aan als ik mijn spul een tijdje kwijt ben...

ChuanSE
26 augustus 2011, 21:45
Wat ik nou echt fijn vind aan een winkel, is de mogelijkheid om meerdere gitaren uitgebreid te testen en zo tot een goede koop te komen. Als je hem koopt via marktplaats kun je vaak niet vergelijken met andere modellen en daarnaast is het ook maar de vraag of de marktplaatsgitaar wel een goed stukkie hout is.

Neemt niet weg dat ik zelf ook graag tweedehands mag shoppen, maar de winkel heeft zeker zijn voordelen!

Ja, heb er ook een ES en een standard geprobeerd. ES vond 'k te groot en wollig van klank. De Standard klonk niet zo veel gigantisch beter, dus ik dacht: begin maar met een studio hehehe

ChuanSE
26 augustus 2011, 21:49
Als je je gitaar wil laten afstellen, dan moet je daar bijna altijd wel geld voor neerleggen! Garantie houd ik ook niet zo van. De meeste dingen gaan niet kapot, en als dat we het geval is, is het meestal zelf wel te verhelpen. Ik heb er zelf echt een hekel aan als ik mijn spul een tijdje kwijt ben...

Nou, als door een fabricagefout er wat aan scheelt heb ik toch graag de garantie in te roepen hoor :/

Oranjeaap
26 augustus 2011, 22:41
Als je een gitaar koopt die al 10 jaar gebruikt is zitten daar geen defecten in anders waren die wel bij de vorige eigenaar naar boven gekomen. Als de gitaar net van de fabriek komt kan de nek nog krom trekken bijvoorbeeld. Maar bij een gitaar van 10 jaar gaat dat niet meer gebeuren.
En je moet natuurlijk weten waar je naar moet kijken als je een gitaar koopt.
Ik heb mijn eerste gitaar in de winkel gekocht, en daarna alleen maar 2ehands. Nou, ik koop nooit meer een gitaar in de winkel hoor. ;)
ps: afstellen doe ik zelf

Oranjeaap
26 augustus 2011, 22:58
We kunnen wel een keer een shootout doen welke gitaar beter is :seriousf:
Ik heb namelijk precies de zelfde. Zwarte met rosewood toets.

Venlonaer
26 augustus 2011, 23:09
2ehands zijn die zwarte studio's nog met ebony fretboard te vinden...dat is nog vele malen vetter!:)

macwilliams
26 augustus 2011, 23:15
2ehands zijn die zwarte studio's nog met ebony fretboard te vinden...dat is nog vele malen vetter!:)

Helemaal en 101% mee eensch:ok:

SnoopWinckel
27 augustus 2011, 12:51
Als je je gitaar wil laten afstellen, dan moet je daar bijna altijd wel geld voor neerleggen! Garantie houd ik ook niet zo van. De meeste dingen gaan niet kapot, en als dat we het geval is, is het meestal zelf wel te verhelpen. Ik heb er zelf echt een hekel aan als ik mijn spul een tijdje kwijt ben...
In deze thread is Leo Caerts al ter sprake gekomen, en die hebben mijn recenstste aankoop daar (die Ovation uit mijn sig) toch helemaal gratis afgesteld.

@TS: al eens bij Lemca langsgeweest? Dat is een grote gitaar/instrumentenwinkel vlakbij het Centraal station in Brussel (tegenover de fontein aan de kunstberg). http://www.lemca.be --> Als ik naar hun website kijk zie ik dat ze ook Gibson verkopen.

ChuanSE
27 augustus 2011, 13:07
In deze thread is Leo Caerts al ter sprake gekomen, en die hebben mijn recenstste aankoop daar (die Ovation uit mijn sig) toch helemaal gratis afgesteld.

@TS: al eens bij Lemca langsgeweest? Dat is een grote gitaar/instrumentenwinkel vlakbij het Centraal station in Brussel (tegenover de fontein aan de kunstberg). http://www.lemca.be --> Als ik naar hun website kijk zie ik dat ze ook Gibson verkopen.

Hey Snoopwinckel: deden ze die afstelling meteen ter plekke of was het een dagje wachten op je gitaar?

SnoopWinckel
27 augustus 2011, 13:17
Hey Snoopwinckel: deden ze die afstelling meteen ter plekke of was het een dagje wachten op je gitaar?
Ik moest wel enkele dagen wachten ja, hun 'gitaarafstelmannetje' heeft redelijk veel te doen. Niet verwonderlijk, Leo Caerts is verbonden aan redelijk wat (TV) productiehuizen.

Hun dienstverlening is heel degelijk. Daarom dat ik liever daar mijn aankopen doe (ook al zijn ze niet bepaald goedkoop), dienst na verkoop is voor mij belangrijk. Een lagere prijs op een buitenlandse site weegt daar niet tegen op voor mij persoonlijk.

*edit* ik moet wel eerlijk zijn: ik heb geen kaas gegeten van gitaaronderhoud. Moest ik iets handiger zijn dan had ik die dienstverlening van LC ook niet nodig.

Oranjeaap
27 augustus 2011, 13:33
Er kan weinig fout gaan hoor als je zelf je setup doet. Alleen met de trusrod moet je beetje voorzichtig zijn.
Ik had nog nooit een schroefje verdraaid aan mijn gitaar en toen maar besloten dat ik het ook best zelf kon. Er is maar 1 persoon die de gitaar precies kan afstellen zoals jij dat fijn vind, en dat ben jij zelf ;)

Oh ja, mijn eerste setup deed ik op een gitaar van meer dan 2000 euro :hide:

FruscianteFan
27 augustus 2011, 16:06
Wat ik nou echt fijn vind aan een winkel, is de mogelijkheid om meerdere gitaren uitgebreid te testen en zo tot een goede koop te komen. Als je hem koopt via marktplaats kun je vaak niet vergelijken met andere modellen en daarnaast is het ook maar de vraag of de marktplaatsgitaar wel een goed stukkie hout is.

Neemt niet weg dat ik zelf ook graag tweedehands mag shoppen, maar de winkel heeft zeker zijn voordelen!
Denk dat de meeste mensen wel eens een en ander uitproberen in een winkel, zonder uiteindelijk een gitaar te kopen (niet eens per se ten nadele van de winkel trouwens).

Maar sowieso zijn de meeste mensen hier enorme sletten die een gitaar van marktplaats halen en er dan na 5 maanden genoeg van hebben...

INOXROX
27 augustus 2011, 16:10
Er kan weinig fout gaan hoor als je zelf je setup doet. Alleen met de trusrod moet je beetje voorzichtig zijn.
Ik had nog nooit een schroefje verdraaid aan mijn gitaar en toen maar besloten dat ik het ook best zelf kon. Er is maar 1 persoon die de gitaar precies kan afstellen zoals jij dat fijn vind, en dat ben jij zelf ;)

Oh ja, mijn eerste setup deed ik op een gitaar van meer dan 2000 euro :hide:

En dat is ie nog altijd waard , of niet ? ;)

Oranjeaap
27 augustus 2011, 17:11
En dat is ie nog altijd waard , of niet ? ;)

Nee dat is ie niet. Omdat ik er de nieuwprijs voor heb betaald :(

snessiram
27 augustus 2011, 17:28
@TS: al eens bij Lemca langsgeweest? Dat is een grote gitaar/instrumentenwinkel vlakbij het Centraal station in Brussel (tegenover de fontein aan de kunstberg). http://www.lemca.be --> Als ik naar hun website kijk zie ik dat ze ook Gibson verkopen.

Moest je hier naartoe gaan, loop dan ook eens de straat in naast de winkel, daar heb je nog een andere gitaarwinkel waar ik persoonlijk een veel beter gevoel bij heb (en al een aantal aankopen gedaan heb): Traxon music.

WesselBults
27 augustus 2011, 19:38
Denk dat €1.000 voor een Gibson Les Paul Studio in deze tijd veel teveel is.

Tja, gibson gaat niet echt goed in deze tijd..

WesselBults
27 augustus 2011, 19:39
hmmm, okay, maar wat betreffende de gitaar zelf... En de elementen?

Wil m snel hebben zonder veel rond te rijden, dus als ie iets meer kost dan is dat maar zo. Heb een budget tot iets in de 1000 euro.

Bij musicstore is boven de 100 euro gratis verzenden

Ijselrobo 07
27 augustus 2011, 19:46
Bij musicstore is boven de 100 euro gratis verzenden

dat is bij de meeste winkels :stop:

ChuanSE
28 augustus 2011, 06:02
Zo, vandaag even tot in Sint-Niklaas gereden naar de shop. Ik was meteen blij, ze hebben wat ik wil in voorraad :)

Normaalprijs €1099, ik heb 'm meegekregen voor €958, dus helemaal blij. Als ik afstelling nodig heb mag ik steeds naar hun terugkeren. Ze doen het gratis als je dergelijke gitaar bij hun koopt. Kom je op een rustige voormiddag, dan doen ze het meteen.

Bij deze zoals beloofd enkele foto's van m'n nieuwe aanwinst.

God wat speelt die plank lekker!!! :soul:

http://gibsonlover.com/DSC01461.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01462.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01463.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01464.jpg

http://gibsonlover.com/DSC01465.jpg

bass blom
28 augustus 2011, 09:44
whoei :cheerup:

Jasper.
28 augustus 2011, 11:33
Prachtig mooi gitaartje! :crazyhappy:

Midwolda
28 augustus 2011, 11:38
Mooie gitaar, hele mooie set zo! En nou herrie maken :rockon:
(niet zo dicht bij die deur laten staan hoor... better safe than sorry)

DemolitionColorScheme
28 augustus 2011, 11:50
Leuk! Al moet ik zeggen dat ik als ik jou was toch gewoon tweedehands was gegaan (ik heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet exact wat de reden was om nieuw te kopen, al had ik iets gelezen over afstellen en service). Een Ebony LP Studio zie ik regelmatig voor €400,- / €500,- voorbij komen. Maar goed.

FruscianteFan
28 augustus 2011, 11:53
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit zo.

nette prijs ook ;)

Oranjeaap
28 augustus 2011, 12:38
Gefeliciteerd! Goeie frets er op ook. Die rare platte dingen van de meeste Gibson modellen zijn waardeloos.

ChuanSE
28 augustus 2011, 18:32
Thx boyz, ik ga er ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :jam:

@Midwolda: ja, aan de deur voor de pic he ;)
Hij gaat mooi in z'n kist als k klaar ben met spelen.
Ik heb een hond in huis en zou mezelf nooit vergeven dat ie tegen de standaard loopt en de gitaar doet vallen. :sssh:

Sinner1980
28 augustus 2011, 20:20
Thx boyz, ik ga er ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :jam:

@Midwolda: ja, aan de deur voor de pic he ;)
Hij gaat mooi in z'n kist als k klaar ben met spelen.
Ik heb een hond in huis en zou mezelf nooit vergeven dat ie tegen de standaard loopt en de gitaar doet vallen. :sssh:

Ik zou het mijn hond niet vergeven...;)

nickofzo
28 augustus 2011, 20:37
mooi man !