PDA

View Full Version : Jazz bass en Hagstrom Viking gitaar gestolen in Antwerpen



barno
25 augustus 2011, 15:34
Vrienden van me hebben dit aan de hand. Ik copy paiste hun fb bericht even hier:

Op de nacht van Zondag 21 aug. op Maandag 22 aug., zijn er wellicht tussen 03u en 05u, twee gitaren van The John Henry Orchestra gestolen uit het busje vlak voor de deur hier in de Bredastraat te Antwerpen.
M.a.w.: The John Henry Orchestra is 2/3 van hun instrumentarium kwijt. Afgezien van het feit dat als ik die motherfu**er vind, ik hem/haar doodsla met één van die gitaren en vervolgens de afgebroken hals met de stemmechanieken eerst in de aars ram, kan iedereen aub uitkijken naar deze twee gitaren? En kan iedereen dit ook delen op zijn/haar prikbord? Met dank..
Deze gitaren hebben eigenlijk op de zwarte markt geen echte financiële waarde wegens uiterlijke beschadigingen enz…vandaar dat deze dief redelijk achterlijk en debiel moet zijn. (stupid asshole! You left my 40 year old Strat and Bassman ‘59 untouched)

Dus:
1) Fender Jazz Bass: grijze metaalkleur. Nek + kop is zwart gelakt, knoppen staan iets anders dan een traditionele Jazz Bass (zie foto) er is 1 schakelaar + 1 volume knop en twee toonregelingen (één daarvan is niet origineel) , de E bassnaar heeft een ‘drop D’ stemmechaniek. De zwarte lak op de kop is redelijk afgesleten (bloot hout). Heb er helaas geen serie nr. van (stom, ik weet het). Zit in een zwarte draagtas + kabel, riem en stemapparaat.

2) Hagstrom Viking: Volledig zwart gelakt, op de hals waar die overgaat in de body zit bovenaan een barst in de lak (heel duidelijk te zien). K’heb er geen serie nr. van.. Ze zit ook in een zwarte draagtas + kabel + een zwart tasje met m’n fingerpicks, capo, 2 harmonica’s en kleine - maar essentiële - spullen..

bugrider
28 augustus 2011, 14:48
Staat op mn prikboard op fb en kheb het doorgegeven aan mn vrienden ook.
Hopelijk worden ze toch terug gevonden.

barno
28 augustus 2011, 16:07
thx man :ok:

Ike57
29 augustus 2011, 08:25
Afgezien van het feit dat als ik die motherfu**er vind, ik hem/haar doodsla met één van die gitaren en vervolgens de afgebroken hals met de stemmechanieken eerst in de aars ram,

Ze zullen hier in het noorden wel niet snel opduiken. Wél verdomd lullig.

Qua effectiviteit kunnen ze bovengenoemde handelingen beter in omgekeerde volgorde toepassen.

ChuanSE
30 augustus 2011, 01:40
Verschikkelijk rottig wanneer je dit overkomt, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt m'n gitaar in de auto/bus te laten liggen 's nachts!

barno
1 september 2011, 11:27
damn, ik krijg net een telefoontje van een gewaardeerd forumlid en confrater bouwer dat ie de gitaren in een schimmige zaak te koop heeft zien staan... wordt vervolgd!

Ike57
1 september 2011, 12:55
damn, ik krijg net een telefoontje van een gewaardeerd forumlid en confrater bouwer dat ie de gitaren in een schimmige zaak te koop heeft zien staan... wordt vervolgd!

Altijd spannend zoiets. Succes, sterkte en ik ben benieuwd naar het vervolg ....

(toch geen schimmig zaakje aan de Dambruggestraat in Antwerpen, hoop ik :) )

ChuanSE
1 september 2011, 13:08
WOW, inderdaad suspens!!
Hopelijk wordt het geen thriller ;/

barno
1 september 2011, 13:21
Altijd spannend zoiets. Succes, sterkte en ik ben benieuwd naar het vervolg ....

(toch geen schimmig zaakje aan de Dambruggestraat in Antwerpen, hoop ik :) )

neenee maar daar zit wel die sympathieke tipgever

barno
1 september 2011, 20:48
en de twee gitaren zijn terecht! Stonden te koop in een schimmig winkeltje niet ver van de scene of the crime. spreading the word op het net werkt!!

Schrevel
1 september 2011, 20:53
en de twee gitaren zijn terecht! Stonden te koop in een schimmig winkeltje niet ver van de scene of the crime.

En hoe zijn ze teruggekregen? Tegen betaling, na dreiging met de politie, na een ontspannen gesprek tussen winkelier en tien honkballiefhebbers?

barno
1 september 2011, 21:33
Niks betaling uiteraard: politie meegenomen enz... enfin, ik was er niet bij maar de eigenaar is terug one happy camper. al zijn de mondharmonica's, fingerpics en nog wat grut niet teruggevonden.

Ike57
1 september 2011, 21:40
Eind goed, al goed :crazyhappy:

Nu nog een paar foto's van het inbrengen van de hals :seriousf:

stijnkenens
1 september 2011, 22:02
(toch geen schimmig zaakje aan de Dambruggestraat in Antwerpen, hoop ik :) )

Zal het gaan ja ! :)

Nee het was echt puur toeval dat ik deze post van Barno had gelezen (Eigenlijk alleen de titel zelfs) In de winkel stonden ze vlak bij elkaar, Hagstrom en j-bass. Daarom viel het op, als de 2 instrumenten verspreidt hadden gestaan, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt ...

Soit, eind goed al goed, maar eigenlijk wel jammer, want er staan soms een paar mooie instrumenten in die winkel, maar na 2x zo'n verhaal van 'dichtbij' meegemaakt te hebben, in dezelfde winkel, heb ik totaal geen zin meer om daar iets aan te kopen...

Soit.

Gooi het verhaal van de terugname hier maar neer, ik ben er wel benieuwd naar !

s.

Ike57
1 september 2011, 22:25
Zal het gaan ja ! :)


Je weet wie waar het vandaan kwam en gelukkig kun jij wel een trap van een ezel verdragen, niet? :seriousf:

barno
1 september 2011, 22:36
Zal het gaan ja ! :)

Nee het was echt puur toeval dat ik deze post van Barno had gelezen (Eigenlijk alleen de titel zelfs) In de winkel stonden ze vlak bij elkaar, Hagstrom en j-bass. Daarom viel het op, als de 2 instrumenten verspreidt hadden gestaan, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt ...

Soit, eind goed al goed, maar eigenlijk wel jammer, want er staan soms een paar mooie instrumenten in die winkel, maar na 2x zo'n verhaal van 'dichtbij' meegemaakt te hebben, in dezelfde winkel, heb ik totaal geen zin meer om daar iets aan te kopen...

Soit.

Gooi het verhaal van de terugname hier maar neer, ik ben er wel benieuwd naar !

s.

naar het schijnt was de verkoper vrij snel bereid de instrumenten terug te geven. hij had ze gekocht van iemand die ze ook gekocht had, dacht hij. zou zijn geld bij die kerel proberen te recuperen.

als ik meer juicy details hoor, post ik ze nog wel es. eigenaar is u alleszins zeer dankbaar. hij zal nog wel bellen denk ik.

stijnkenens
1 september 2011, 23:19
Je weet wie waar het vandaan kwam en gelukkig kun jij wel een trap van een ezel verdragen, niet? :seriousf:

Haha, langs buiten ziet het er inderdaad een schimmig zaakje uit, zo met stoffige ruiten en zo ;)


@ Barno:
Jep, net gehoord.
Ik heb weer een fles champagne verdiend

Hij woont vlak bij m'n atelier, dus hij springt binnenkort wel eens binnen.
En ik heb er weer een klant bij ...
Hij kende het atelier zelfs al


s.

ChuanSE
2 september 2011, 02:56
Fantastisch dat de gitaren alvast terecht zijn!! Congrats dudes.

Hopelijk pakken ze de eikel(s) nog die het busje 's nachts bezochten :/