PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Two-Rock Custom Reverb !



StevenStrat
25 augustus 2011, 14:06
Hallo,


ik ben eergisteren naar deze winkel gereden:
www.proguitar.de

Geniale winkel. Echte boutique style zoals in Amerika, je gaat in de kelder waar alle amps en custom shop gitaren staan. ongelofelijk.

Nu dus Two-Rock versterkers uitproberen !
Ik heb de Custom reverb sig V3 50w tube rectifier, de CRS sig V3 100w SS rect geprobeerd, alsook de Eric Gales sig, en als laatste de TS1 (een echte Robben Ford Dumble copy).

Ze waren allemaal schitterend, bij de CRS was de 100 watt beter qua punch en dynamiek vergeleken met de 50 watt versie. Zoals de eigenaar Ron het daar stelde, "Small amp, small tone. Big amp, bigger tone".
Dit was ook mijn ervaring in het verleden, en werd hier bevestigd door een echte kenner.

De TS1 was het eerlijkst qua versterking, maar de voicing was niet wat ik zocht. Hij geeft alles heel duidelijk weer, en tekortkomingen bij je gitaar komen duidelijk naar voor. Ik had een american vintage reissue strat mee, en de moderne harde treble bij nieuwe strats werd duidelijk te horen. Omdat ik niet van plan was een custom shop gitaar te kopen van 6000 eur, leek deze amp niet ideaal voor mijn situatie.

de Eric Gales was een EL34 versterker, en is het best te omschrijven als een Marshall met Two-Rock draai. Heel goede clean (vrij zeldzaam bij marshall plexi type versterkers) en heel goede oversturing. Agressief en rauw, zelfs meer dan een echte Marshall.

Allemaal met een diepte in het geluid die ik nog niet gehoord had in Fenders of Marshalls.

Dan de CRS sig V3:
Clean kanaal was vol, rond, dik en had diepte. Deze versterker paste meer bij m'n gitaar.
Oversturing is duidelijk Dumble style, maar met een Two-Rock draai die voor mij beter werkt dan een echte copy zoals de TS1.
Smooth, dik en verre van nasaal zoals je soms kan horen in clips.
Deze amp had het beide, extreem goede cleans en een oversturing waar ik niets meer zou aan veranderen. Reverb was de beste die ik al gehoord had, subtiel, zeer warm, verfijnd en nooit te veel zelfs volopen.
Dit was 'm.

Leuk weetje, de eigenaar van de winkel heeft ook een CRS V3 aan John Scofield verkocht.

Was het niet de CRS V3 geworden, dan was het de EG sig. Heel andere versterker, maar de beste Marshall style amp die ik tot op heden gehoord heb.


Als afsluiter wil ik iedereen bedanken voor de talrijke reacties in m'n topics over welke versterker ik zou kiezen !

crappy cellphone pics:

http://img840.imageshack.us/img840/5338/54699361.png

http://img98.imageshack.us/img98/9130/tr2f.png

bass blom
25 augustus 2011, 14:14
gefeliciteerd! en nu een clipje :cheerup:

humbucker
25 augustus 2011, 14:14
Pics or it didn't happen.

alfred
25 augustus 2011, 16:12
Gefeliciteerd, een hele mooie amp.
Kun je een helder clean en een donker, smooth overdrive geluid gelijktijdig instellen ?, of moet je dan bv. de gains of de toonregeling bijregelen ?
Heb je een Head met Cab ?

Ik heb zelf sinds kort de Two Rock Studio Pro Combo 35w, ik herken je omschrijving van het Clean zeker !

Ijselrobo 07
25 augustus 2011, 16:44
ik wist niet dat Proguitar89 een winkel had, wel dat hij o-zo-goede gitaarlessen geeft :seriousf::seriousf:

Grapje :P gefeliciteerd met je aanwinst :ok:

Maar de volgende keer als ik op dit onderwerp klik, wil ik pic's zien :makeup:

Chiel
25 augustus 2011, 16:48
Cool! Heb zelf sinds enige tijd een Two Rock Jet (signature) combo. Extreem goede amps!

StevenStrat
25 augustus 2011, 18:38
Gefeliciteerd, een hele mooie amp.
Kun je een helder clean en een donker, smooth overdrive geluid gelijktijdig instellen ?, of moet je dan bv. de gains of de toonregeling bijregelen ?
Heb je een Head met Cab ?

Ik heb zelf sinds kort de Two Rock Studio Pro Combo 35w, ik herken je omschrijving van het Clean zeker !

Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te bereiken. Er zijn afzonderlijke presence (contour) controls voor clean en lead die je dus verschillend kan instellen. Of je kan de EQ afstellen voor helder clean en bij de oversturen de EQ te switchen op bypass. Klinkt beide zeer goed.

Ik heb een head, maar de 2x12 sig cab heb ik niet gekocht. Klonkt wel zeer goed.

Pics komen er aan...

Mr. Dynamite
25 augustus 2011, 19:50
Echt kwijl bakken, ik wil er ooit graag nog eens een aan de tand voelen. (als de portemonnee het ook toelaat :seriousf:)

marc_o
25 augustus 2011, 22:24
Kijk.....dat is het betere werk! Eindelijk iemand die er niet alleen over zwetst, maar ook daadwerkelijk iets echt moois koopt!! Veel plezier ermee man!

tillens
26 augustus 2011, 00:00
Mooie amp! En Ron rules! May the tone be with you! ;)

Tristan
26 augustus 2011, 13:52
Haha, die Ron kan echt voor geen meter spelen, zijn 'tips' moet je volgens mij met een redelijke korrel zout nemen.

StevenStrat:
Gefeliciteerd met je amp!
Stiekem dacht ik ergens al dat het deze zou worden, toch wel een klasse beter dan de meeste Dumble based amps.

Buzzel
26 augustus 2011, 16:06
oo die two rock zijn wel super amps zeg! Gefeliciteerd!

LordRiffenstein
26 augustus 2011, 17:31
Mooie amp! May the tone be with you! ;)

Yup, fantastische versterker, veel plezier ermee.


En Ron rules!

Daar zijn de meningen toch wel over verdeeld, slecht verdeeld want de meeste mensen vinden Ron een oetlul en een loser. :seriousf: :seriousf:

tillens
26 augustus 2011, 17:33
Yup, fantastische versterker, veel plezier ermee.



Daar zijn de meningen toch wel over verdeeld, slecht verdeeld want de meeste mensen vinden Ron een oetlul en een loser. :seriousf: :seriousf:

Hahaha, ja maar het is en blijft een duitser, dus wat je nu zegt is overbodig. :seriousf:

StevenStrat
26 augustus 2011, 18:30
Haha, die Ron kan echt voor geen meter spelen, zijn 'tips' moet je volgens mij met een redelijke korrel zout nemen.

StevenStrat:
Gefeliciteerd met je amp!
Stiekem dacht ik ergens al dat het deze zou worden, toch wel een klasse beter dan de meeste Dumble based amps.

Thanks iedereen !

Wat ik kort gehoord heb van spel was inderdaad niet om achterover te vallen, maar hij weet wel wat tone is. Hij hoort en hecht belang aan de kleinste details waar de meeste gitaristen al zouden ophouden.
En dat is ook nodig met zijn type winkel.

Waarom z'n tips met een korrel zout nemen ? Hij heeft me wat tips voor mods op m'n strat gegeven die ik wel eens zou durven doen..

De versterker heeft wel serieus last van brom, dit was in de winkel te horen bij elke two-rock en omdat ik met een strat aan het spelen was en Ron zelf niets erover zei nam ik aan dat dit niet aan de versterker ligt.
Alles gecheckt en ja, toch wel dus...

Heb hem erover gemaild en hij doet er wat vreemd over, dat hij het niet gehoord heeft bij hem (onmogelijk, was echt wel duidelijk).

Misery Signals
26 augustus 2011, 18:38
Dat is wel sneu, zeker met zo'n dure amp? Heeft ie de amp die tentoongesteld stond meegegeven of heb je een nieuwe in een doos gehad?
Teruggaan, service is 't minste wat je mag krijgen.

MS

kidrock
26 augustus 2011, 19:25
De versterker heeft wel serieus last van brom, dit was in de winkel te horen bij elke two-rock en omdat ik met een strat aan het spelen was en Ron zelf niets erover zei nam ik aan dat dit niet aan de versterker ligt.
Alles gecheckt en ja, toch wel dus...

Heb hem erover gemaild en hij doet er wat vreemd over, dat hij het niet gehoord heeft bij hem (onmogelijk, was echt wel duidelijk).

Toch vreemd dat die brom aanwezig was bij alle two-rocks die je geprobeerd hebt. Heb je de versterker ook geprobeerd met een gitaar met buckers?

StevenStrat
26 augustus 2011, 19:31
Dat is wel sneu, zeker met zo'n dure amp? Heeft ie de amp die tentoongesteld stond meegegeven of heb je een nieuwe in een doos gehad?
Teruggaan, service is 't minste wat je mag krijgen.

MS

Het was de laatste die hij binnenhad maar ik was de eerste die er op gespeeld had zei hij, maakt me op zich niet uit.

Teruggaan houdt zo'n 1500 km verplaatsing in... ;) Opsturen zal het moeten worden indien hij terug moet.

Kidrock: brom is aanwezig zonder kabel ingeplugd ook, dus ligt niet aan single coils/humbuckers. Heb al alles getroubleshoot en het ligt aan de versterker zelf. Opsturen die handel denk ik, hij is momenteel op vakantie dus we zien wel wat er mee gebeurt.

tillens
26 augustus 2011, 19:35
Thanks iedereen !

Wat ik kort gehoord heb van spel was inderdaad niet om achterover te vallen, maar hij weet wel wat tone is. Hij hoort en hecht belang aan de kleinste details waar de meeste gitaristen al zouden ophouden.
En dat is ook nodig met zijn type winkel.

Waarom z'n tips met een korrel zout nemen ? Hij heeft me wat tips voor mods op m'n strat gegeven die ik wel eens zou durven doen..

De versterker heeft wel serieus last van brom, dit was in de winkel te horen bij elke two-rock en omdat ik met een strat aan het spelen was en Ron zelf niets erover zei nam ik aan dat dit niet aan de versterker ligt.
Alles gecheckt en ja, toch wel dus...

Heb hem erover gemaild en hij doet er wat vreemd over, dat hij het niet gehoord heeft bij hem (onmogelijk, was echt wel duidelijk).

Dat ga je niet menen? Met zoon amp qua kwaliteit zou dat niet mogen.
Echt zonde.

Tristan
26 augustus 2011, 19:51
Thanks iedereen !

Wat ik kort gehoord heb van spel was inderdaad niet om achterover te vallen, maar hij weet wel wat tone is. Hij hoort en hecht belang aan de kleinste details waar de meeste gitaristen al zouden ophouden.
En dat is ook nodig met zijn type winkel.

Waarom z'n tips met een korrel zout nemen ? Hij heeft me wat tips voor mods op m'n strat gegeven die ik wel eens zou durven doen..

De versterker heeft wel serieus last van brom, dit was in de winkel te horen bij elke two-rock en omdat ik met een strat aan het spelen was en Ron zelf niets erover zei nam ik aan dat dit niet aan de versterker ligt.
Alles gecheckt en ja, toch wel dus...

Heb hem erover gemaild en hij doet er wat vreemd over, dat hij het niet gehoord heeft bij hem (onmogelijk, was echt wel duidelijk).

Dat geeft al een beetje weer wat ik bedoel, als hij iets kan verkopen dan is 'ie bij wijze van spreken de grootste toneguru op deze planeet, maar als je met een brom in je versterker zit dan heeft 'ie het ineens niet gehoord, dat zegt mij wel genoeg.
Daarom, hij heeft mooie spullen, maar je kan maar beter je eigen oren gebruiken in plaats van naar zijn geouwehoer te luisteren. ;)

Harry L.
26 augustus 2011, 21:53
[QUOTE=tillens;2693873 En Ron rules![/QUOTE]

Kun je uitleggen waarom?

Mitch
26 augustus 2011, 21:54
Ik kan me dat wel voorstellen. Zit je daar met een weelde aan amps met geweldige sounds, mannetje erbij die een goed verhaal afsteekt en je WIL zo graag een nieuwe, écht goeie amp naar je zin.... dan filter je die brom even weg uit je hoofd. Muziek is emotie :hippie:

tillens
26 augustus 2011, 22:06
Kun je uitleggen waarom?

Hoi Harry L, ik heb paar keer gemailed, en hij heeft in mijn ogen een paar goede tips gegeven. Daarnaast vind ik het erg aardig als iemand zijn nek uitsteekt en er voor zorgt dat er paar exotische merken te krijgen zijn in Europa. Niet te zwaar aan tillen verder.

Harry L.
26 augustus 2011, 22:17
Ik heb vrij veel ervaring met Two-Rocks, en ze zijn allemaal muisstil.
Ik neem aan dat je de amp niet bespeeld zoals hij op de eerst foto is afgeregeld.
De Custom reverb in een "cascading gain" amp. De stand van de knoppen op de foto kan ik dan niet plaatsen.

Op "gig level" reageert de versterker op enkelspoels elementen als je de amp tot op ongeveer een meter benaderd.

Ik ben zeer niewsgierig hoe je return level achterop staat. Doe eens de volgende test:

Alle knoppen voor op 12 uur, reverb op 9 uur. Return level dicht. Reverb send achterop op 12 uur. (misschien lager)
Nu ga je spelen. Geen geluid. Nu draai je je return level open tot gewenst volume.
Is de brom nu weg of aanvaardbaar?

Als alle Two-rocks daar dat probleem hadden speelt er iets anders. De Gales heeft geen gebufferde loop.
Gebruik je iets in de loop?

StevenStrat
26 augustus 2011, 22:52
Ik heb vrij veel ervaring met Two-Rocks, en ze zijn allemaal muisstil.
Ik neem aan dat je de amp niet bespeeld zoals hij op de eerst foto is afgeregeld.
De Custom reverb in een "cascading gain" amp. De stand van de knoppen op de foto kan ik dan niet plaatsen.

Op "gig level" reageert de versterker op enkelspoels elementen als je de amp tot op ongeveer een meter benaderd.

Ik ben zeer niewsgierig hoe je return level achterop staat. Doe eens de volgende test:

Alle knoppen voor op 12 uur, reverb op 9 uur. Return level dicht. Reverb send achterop op 12 uur. (misschien lager)
Nu ga je spelen. Geen geluid. Nu draai je je return level open tot gewenst volume.
Is de brom nu weg of aanvaardbaar?

Als alle Two-rocks daar dat probleem hadden speelt er iets anders. De Gales heeft geen gebufferde loop.
Gebruik je iets in de loop?

Hoi Harry, bedankt voor je reactie, interessant om te weten dat Two-Rocks stil horen te zijn. Dat is deze dus alles behalve.

Ik ben de amp nog aan het leren kennen, de stand van de knoppen hebben weinig betekenis.


Wanneer gain en master vooraan toestaan en de return level achteraan op 12u is er een aanzienlijke hoeveelheid brom.

Ik gebruik nu en gebruikte daar niets in de loop.

FruscianteFan
26 augustus 2011, 23:01
Als alle Two Rocks het in die winkel ook hebben, kun je natuurlijk ook vragen of hij er ter plekke naar kijkt vóórdat je de jouwe terugstuurt.

StevenStrat
26 augustus 2011, 23:04
Zoals ik al zei heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed (single coils etc) maar ik meen me te herinneren dat deze amp wel meer bromde dan de rest.

stratestic
27 augustus 2011, 07:51
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker. Echt te gekke amps.

Wat zijn er trouwens opeens veel andere Two Rock eigenaren...

Het zou ook aan het lichtnet/ stopcontact kunnen liggen. Heb daar zelf ook weleens last van gehad. Een oud, niet geaard stopcontact veroorzaakt ook een brom.

Haar is natuurlijk ook Two Rock dealer in Nederland. Scheelt zeker 1000 km.

Chiel
29 augustus 2011, 15:28
Die van mij (Jet sign.) bromt ook best wel wanneer ik de reverb overdrive op de achterzijde open draai en het reverb level op de voorzijde een beetje open zet.
Als je alles dichtdraait en gain op 9u, eq op 12u en de master voorzichtig open draait zou je geen brom mogen horen. Anders is hij gewoon niet in orde.

rpl
6 november 2011, 16:26
Hoi Steven ik had dit topic (nog) opgeslagen in mijn favorieten en was eigenlijk benieuwd hoe het is afgelopen met die brom.

StevenStrat
6 november 2011, 17:22
hoi rpl,

ben nog steeds aan het mailen met TR. Heb de preamp lampen vervangen, power tubes, en de bias verdubbeld (stond gewoon op de helft van de bias van TR uit)

Niets heeft verschil uitgemaakt. Hij zal naar Duitsland opgestuurd moeten worden.

ook de deep switch lijkt omgekeerd gemonteerd te zijn (of werkt gewoon niet goed, kleine volume drop en minder bas als de switch omhoog staat)

bedankt voor je interesse, gr

allochthomas
6 november 2011, 17:32
Dat zijn toch fouten die je niet snel verwacht bij een amp uit die prijsklasse.

tillens
7 november 2011, 00:31
hoi rpl,

ben nog steeds aan het mailen met TR. Heb de preamp lampen vervangen, power tubes, en de bias verdubbeld (stond gewoon op de helft van de bias van TR uit)

Niets heeft verschil uitgemaakt. Hij zal naar Duitsland opgestuurd moeten worden.

ook de deep switch lijkt omgekeerd gemonteerd te zijn (of werkt gewoon niet goed, kleine volume drop en minder bas als de switch omhoog staat)

bedankt voor je interesse, gr

Zonder gelijk te flamen, maar denk dat je per ongeluk een maandagochtend model hebt gekocht, klote man.

Henri H
7 november 2011, 10:51
Ah! Hier is dus dat topic van je nieuwe Two Rock.

Ik begrijp dat er nog wat problemen zijn, jammer.
Ik hoop voor je dat het goed komt.

Succes!

Anders moet je mijn HOOK alsnog maar kopen. ;)

Bernardduur
7 november 2011, 11:03
Zonder gelijk te flamen, maar denk dat je per ongeluk een maandagochtend model hebt gekocht, klote man.

Hmmm, dan maken ze veel maandagochtend modellen :)

(oftewel, heb dit al vaker gezien / gehoord van TR's)

LordRiffenstein
8 november 2011, 09:11
Heb gisteren Matt Schofield gezien met zijn signature Two Rock en viel me op wat een gigantische ruisbak die versterker is, zelfs tussen 2 licks door hoorde je de brom. Vind ik toch behoorlijk tegenvallen voor zo'n merk.

marc_o
8 november 2011, 09:27
Hmmm, dan maken ze veel maandagochtend modellen :)

(oftewel, heb dit al vaker gezien / gehoord van TR's)


Iedere week weer :-)


Ontopic: Erg zonde, maar je klaagde er in de winkel al over toch?

Bernardduur
8 november 2011, 10:12
Heb gisteren Matt Schofield gezien met zijn signature Two Rock en viel me op wat een gigantische ruisbak die versterker is, zelfs tussen 2 licks door hoorde je de brom. Vind ik toch behoorlijk tegenvallen voor zo'n merk.

Ja! Het idee van de amps waarop de TR's waren gebaseerd was JUIST de stilte / afwezigheid van ruis etc........... Noemen ze kwaliteit :D

rpl
8 november 2011, 17:28
Dat is knap balen man :( ik hoop dat je hem snel weer goed terug krijgt, iig succes.

nickm
8 november 2011, 23:08
Beste mensen,

Het lijkt nu wel of iedereen opeens beweert dat alle Two Rocks brommen ofzo. Ik heb zelf een Custom Reverb Signature 2 en die is echt muisstil!
Ook op diverse forums lees je dit.

Feit is wel dat je inderdaad met single coils niet te dicht bij de amp moet komen, of je moet m op de grond zetten ofzo. Dit is echter bij zoveel amps het geval.

Al met al vind ik het nog steeds de beste amp die ik ooit gehoord heb!

Groeten,
Nick

StevenStrat
9 november 2011, 17:59
Heb gisteren Matt Schofield gezien met zijn signature Two Rock en viel me op wat een gigantische ruisbak die versterker is, zelfs tussen 2 licks door hoorde je de brom. Vind ik toch behoorlijk tegenvallen voor zo'n merk.

kan van zeer veel factoren komen, Schofield zou geen brom van z'n amp tolereren hoor. Hoe was z'n spelen, en tone ?

LordRiffenstein
10 november 2011, 10:00
kan van zeer veel factoren komen, Schofield zou geen brom van z'n amp tolereren hoor. Hoe was z'n spelen, en tone ?

Het was in de Spirit of 66 in Verviers, ik heb daar al veel bands gezien maar nog nooit iemand met zo'n ruisbak. Ja, Robin Trower maar die z'n Marshalls stonden gewoon volledig open, Schofield speelde op zeer bescheiden volume.

Ik vond Schofield alweer ZEER sterk spelen, was de 5de keer dat ik hem zag en hij blijft beter worden. Tone was prima hoewel ik vond dat hij soms te veel gain had en precies probeerde om een Gibson-sound uit zijn strat te halen waardoor het een beetje te nasaal werd.

StevenStrat
10 november 2011, 12:23
Ah Spirit of 66, heb er onlangs robben ford gemist, had ik het geweten...

leuke club die topgitaristen weet binnen te halen !

soup
12 december 2011, 16:02
Is het probleem nu al opgelost?

StevenStrat
12 december 2011, 17:26
De eigenaar van de winkel in Duitsland weigert het probleem te erkennen, dus heb ik Two-Rock rechtstreeks maar gecontacteerd.

Eerst een tijd getroubleshoot (lampen, reverb, etc).
Ze gaan een vervanging bouwen, eens die af is stuur ik de mijne richting USA, en sturen zij de nieuwe op.

Hopelijk bromt de nieuwe niet :)

marter544
12 december 2011, 18:53
Nice, goede service daar! Kunnen ze bij Engl nog wat van leren.. Wel zuur natuurlijk dat je een rotte appel hebt gekocht. Het geld dat je besteed hebt aan nieuwe buizen, zie je daar nog wat van terug?

soup
12 december 2011, 19:31
Rotte appel, ze hadden toch allemaal last van een brom/ruis? :)

Misery Signals
12 december 2011, 19:35
Maakt niet uit of de verkoper 't erkent of niet, je zou sowieso service moeten krijgen. Dat lijkt nergens op, zo'n dure amp met zo'n kutte dienst na verkoop. Daar kwam ik nooit meer binnen.
Het is meer correct om je amp op eigen bodem bij een locale handelaar te halen, maar ik heb dit ook al meegemaakt hoor. Bij de dozenschuivers in Duitsland ben je veruit het beste gedekt moest er iets aan je versterker zijn. Daar hebben ze dan wel weer geen two rock natuurlijk...

MS

StevenStrat
12 december 2011, 20:39
Nice, goede service daar! Kunnen ze bij Engl nog wat van leren.. Wel zuur natuurlijk dat je een rotte appel hebt gekocht. Het geld dat je besteed hebt aan nieuwe buizen, zie je daar nog wat van terug?

Ik heb 3 nieuwe pre-amp lampen gekocht en een set eindlampen, die ik toch vroeg of laat ga nodig hebben dus terugbetaling hoeft voor mij zeker niet, ben blij dat ze 't met een vervanging opgelost hebben..



Misery Signals

Maakt niet uit of de verkoper 't erkent of niet, je zou sowieso service moeten krijgen. Dat lijkt nergens op, zo'n dure amp met zo'n kutte dienst na verkoop. Daar kwam ik nooit meer binnen.
Het is meer correct om je amp op eigen bodem bij een locale handelaar te halen, maar ik heb dit ook al meegemaakt hoor. Bij de dozenschuivers in Duitsland ben je veruit het beste gedekt moest er iets aan je versterker zijn. Daar hebben ze dan wel weer geen two rock natuurlijk...

MS

De eigenaar van de winkel ontkende gewoon dat er een probleem was, terwijl hij heel goed wist dat zo'n brom absoluut niet normaal was.

Hij kon 'm laten nakijken, maar dan wel op mijn kosten, etc.
Een hoop onaanvaardbare dingen voor een amp die vanaf dag 1 niet werkte zoals het hoorde.

TR rechtstreeks gecontacteerd, hebben direct duidelijk gemaakt dat de 'symptomen' absoluut niet normaal zijn, wat getroubleshoot, etc, en dan beslist dat er een vervanging gebouwd wordt.

Op TR valt dus helemaal niets aan te merken, op de de eigenaar van Pro Guitar daarentegen...


Ik ben eerst bij V/D haar geweest om een Two-rock te testen, en indien ik 'm goed vond kopen. Had op voorhand bevestiging gevraagd of de amp op stock was, Erik zei dat ie er was, was er dan toch niet dus kon 'm niet proberen. Hij kon 'm wel bestellen maar dan moest ik wel toezeggen dat ik ofwel een TR ofwel een HOOK kocht.

Ik wou toch liever vrijblijvend testen, dus ben ik naar duitsland gereden, waar ik de CRS en een hoop andere versterkers kon proberen.

vandaar de aankoop in Duitsland...

soup
12 december 2011, 21:37
Ik ben eerst bij V/D haar geweest om een Two-rock te testen, en indien ik 'm goed vond kopen. Had op voorhand bevestiging gevraagd of de amp op stock was, Erik zei dat ie er was, was er dan toch niet dus kon 'm niet proberen. Hij kon 'm wel bestellen maar dan moest ik wel toezeggen dat ik ofwel een TR ofwel een HOOK kocht.

Hoezo toezeggen op een TR of een Hook? Dus als die TR niet geleverd kon worden moest je maar een HOOK kopen... of hoe zit dit?


Ik kijk ondertussen ook al even rond naar een nieuwe amp en daarom zocht ik juist op TWO ROCK en kwam ik bij dit topic terecht. Ik heb nl. ook de site van proguitar gevonden en daar wat rondgekeken naar de amps en prijzen. Bij mij zou het dan wel gaan om een Two Rock studio pro 22. Enkel moet ik er eentje kunnen testen en wil ik hem aan de prijs zoals die in DE staat. Weet je toevallig of jouw amp bij HAAR duurder was dan in bv. DE?

StevenStrat
12 december 2011, 22:11
Hoezo toezeggen op een TR of een Hook? Dus als die TR niet geleverd kon worden moest je maar een HOOK kopen... of hoe zit dit?


Ik kijk ondertussen ook al even rond naar een nieuwe amp en daarom zocht ik juist op TWO ROCK en kwam ik bij dit topic terecht. Ik heb nl. ook de site van proguitar gevonden en daar wat rondgekeken naar de amps en prijzen. Bij mij zou het dan wel gaan om een Two Rock studio pro 22. Enkel moet ik er eentje kunnen testen en wil ik hem aan de prijs zoals die in DE staat. Weet je toevallig of jouw amp bij HAAR duurder was dan in bv. DE?

De Two-Rock was een serieus bedrag en Erik wou niet de kans lopen dat ik 'm probeerde en niet goed vond, en dus nog een high dollar amp in stock erbij had. Begrijpelijk, dus moest ik toezeggen of ofwel een van z'n Two-Rocks in stock of een HOOK indien hij hem bestelde.




Moest de prijs bij v/d haar duurder zijn en je spreekt hem er over aan, ben ik vrij zeker dat hij de prijs zal matchen met pro guitar.

Rock Bottom
12 december 2011, 22:13
Gelukkig dat TR zelf alles op aan het lossen is. Ik hoop dat ze die klote zaak hun dealerschap ontnemen want hoe die handelen is echt belachelijk.

stratestic
12 december 2011, 23:08
Maxguitars in Den Haag (Nijmegen) heeft ook Two Rock op voorraad. Ik denk dat je daar zeker eens langs moet gaan om te testen.

Gearjunkie
13 december 2011, 12:51
Erik wou niet de kans lopen dat ik 'm probeerde en niet goed vond, en dus nog een high dollar amp in stock erbij had.

Hij is toch handelaar/dealer??? Risico van het vak dunkt me...

soup
13 december 2011, 13:58
Bedankt voor je antwoord, ga het zeker eens checken.

dopey
18 december 2011, 13:38
Hij is toch handelaar/dealer??? Risico van het vak dunkt me...

Het lijkt me dat handelaren zelf mogen inschatten welke risico's ze willen nemen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet even een versterker van vele duizenden euri uit de VS laat komen als de kans aanwezig is dat je ermee blijft zitten. Het is niet zo dat gitaristen in de rij staan voor zo'n versterker.

Over Ron en Proguitar. Ik heb jaren geleden een Dr Z bij hem gekocht. Aangekomen bleek de versterker enorm te ruisen. Buizen vervangen hielp niet. Teruggestuurd. Ron kon toen ook niks vinden en wilde hem weer naar mij terugsturen. Na lang aandringen heeft hij toch verder gezocht en een probleem in een buizenvoet gevonden. Of ik dan toch maar even de kosten voor het transport wilde betalen. Zo niet dan zou hij de versterker niet terugsturen. Dat was mijn laatste contact met Ron.

Over brom. Een brom kan veel oorzaken hebben. Buizen, voeding, etc. Vaak zit die in je eigen stroomnetwerk. Versterkers hebben een goed geaard stopcontact nodig en sommige versterkers zijn op dit punt gevoeliger dan andere. Worth checking out. D.

StevenStrat
18 december 2011, 14:00
Het verbaast me niet dat er gelijkaardige verhalen zijn, ik heb nog al gelezen dat vooral duitse klanten heel erg slechte (lees: geen) service kregen.


Spijtig dat ik dit niet op voorhand wist, anders had ik nooit tot bij hem geweest.

Aarding, voeding, etc hebben we overigens uitvoerig getest, het blijkt echt aan de amp zelf te liggen. Toch bedankt voor je tip !

tillens
18 december 2011, 16:01
Zonde man van zoon shop. In de mail is hij echt heel aardig. En het is tof dat ie een aantal exotische merken huisvest. Jammer dat het dan zo moet lopen.

marc_o
19 december 2011, 12:02
Zo zie je maar: Service is zo verschrikkelijk belangrijk.
Iedere winkel kan je een Two Rock verkopen, bij wijze van spreken, maar zodra er daadwerkelijk een probleem is, leer je ze pas goed kennen.
Anyway, goed dat je een oplossing krijgt aangeboden van Two Rock zelf, en ik verwacht wel dat er een contactmomentje zal zijn tussen de bouwer en de betreffende winkel...
Max verkoopt tegenwoordig ook Two Rock inderdaad...toch eens eentje aanslingeren als ik er weer eens ben..

tillens
20 december 2011, 00:01
Wordt dus tijd dat musifacts een aantal merken gaat voeren ;)

soup
20 december 2011, 00:44
Waarom verkoopt een grote winkel als Thomann of dergelijke niet Two Rock?

StevenStrat
20 december 2011, 18:17
ik gok dat dat niet lang meer zal duren, Musician's Friend en GC verkopen ze ook al, dus Thomann zal niet achterblijven vermoed ik.

Al zullen er weinig mensen zo'n amp kopen zonder te proberen (zo wordt er toch meestal gekocht bij onze Duitse online vrienden).

tillens
20 december 2011, 18:56
ik gok dat dat niet lang meer zal duren, Musician's Friend en GC verkopen ze ook al, dus Thomann zal niet achterblijven vermoed ik.

Al zullen er weinig mensen zo'n amp kopen zonder te proberen (zo wordt er toch meestal gekocht bij onze Duitse online vrienden).

Daarnaast kost ie wat ie daar aan dollars kost hier in euro's.

Eko
20 december 2011, 22:56
Omdat de prijs dan direct naar de klo.... gaat? Niet de verkoop , maar de inkoop. En je moet maar willen als fabrikant om de produktie op te fokken tot je net als Fender shit staat te produceren om nog geld te verdienen.
Even zonder dollen, een klasse amp is geen t-Shirt wat vandaag in de mode is en morgen niet meer. Je moet skills hebben om het verschil ook echt hoorbaar te maken , geen dikkere portemonnee. Dat betekent oefenen tot je purper ziet en eelt hebt op je borst (is niet van mij ...) om heel blij te worden als ineens dingen op z`n plek vallen als je eens zo`n amp bespeelt met je gitaar,waarbij direct opvalt hoe slecht een slechte kabel is of andere zaken.
Ook heb ik er een hekel aan om een amp bv bij Musikproduktiv uit te moeten proberen terwijl er iemand probeert 3 distortions over een drivekanaal te combineren op de geluidsterkte van een startende F-16. Ik heb niet veel tijd in een weekend en moet dus in een kleine speciaalzaak terecht kunnen. Het liefst nog `s avonds of zo. Een kleine winkel doet dat eerder ,geen megastore. Ja, daar betaal je voor. Als je over de kosten moeilijk moet doen ,moet je er niet aan beginnen.
Geef mij maar een kleine winkel dus.

Misery Signals
20 december 2011, 23:11
Tweedehands kopen. Beterkoop en bij mensen thuis is het leuk uitproberen!

... met als uitzondering bij een zekere G. uit Bijlmer/Amsterdam, heeft altijd wel wat te koop staan op Gitaarmarkt, ga er iets kopen en je zal begrijpen wat ik bedoel, maar ik heb je gewaarschuwd. :seriousf:

MS

marc_o
21 december 2011, 10:11
Wordt dus tijd dat musifacts een aantal merken gaat voeren ;)

Ik heb er wel een paar op mijn verlanglijstje staan hoor.....maar om nu te zeggen dat het een supergoede markt is...andere zaken hebben nu even voorrang, zoals acoustische gitaren en natuurlijk de snaren...

marc_o
21 december 2011, 10:16
Omdat de prijs dan direct naar de klo.... gaat? Niet de verkoop , maar de inkoop. En je moet maar willen als fabrikant om de produktie op te fokken tot je net als Fender shit staat te produceren om nog geld te verdienen.
Even zonder dollen, een klasse amp is geen t-Shirt wat vandaag in de mode is en morgen niet meer. Je moet skills hebben om het verschil ook echt hoorbaar te maken , geen dikkere portemonnee. Dat betekent oefenen tot je purper ziet en eelt hebt op je borst (is niet van mij ...) om heel blij te worden als ineens dingen op z`n plek vallen als je eens zo`n amp bespeelt met je gitaar,waarbij direct opvalt hoe slecht een slechte kabel is of andere zaken.
Ook heb ik er een hekel aan om een amp bv bij Musikproduktiv uit te moeten proberen terwijl er iemand probeert 3 distortions over een drivekanaal te combineren op de geluidsterkte van een startende F-16. Ik heb niet veel tijd in een weekend en moet dus in een kleine speciaalzaak terecht kunnen. Het liefst nog `s avonds of zo. Een kleine winkel doet dat eerder ,geen megastore. Ja, daar betaal je voor. Als je over de kosten moeilijk moet doen ,moet je er niet aan beginnen.
Geef mij maar een kleine winkel dus.


Ik denk ook dat je moet kijken of een bepaalde high-end versterker wel bij een "muzieksupermarkt" thuis hoort.
Neem Two-Rock of Matchless als voorbeeld....een goede verkper zal je de sweet-spots kunnen laten horen en vertellen over constructie en dergelijke....je moet er toch niet aan denken dat een 17-jarige acne-patient jou probeert een Matchless aan te smeren met als argument dat ie wel eens ofp een foto heeft gezien dat zus en zo er ook op speelt?
Heb dat zelf wel meegemaakt....was met flink wat geld op zoek naar nieuwe spullen....staat er zo'n zaterdaghulpje te blaten: "Weet je wat jij moet kopen?....een Rectifier".
Toen ik 'm oprecht vroeg waarom ik dat zou moeten doen, was het antwoord: "Daar speelt die gast van Kane ook op en die staat dus wel in vette zalen en zo"...

Ik was niet helemaal overtuigd..

soup
21 december 2011, 12:44
Omdat de prijs dan direct naar de klo.... gaat? Niet de verkoop , maar de inkoop. En je moet maar willen als fabrikant om de produktie op te fokken tot je net als Fender shit staat te produceren om nog geld te verdienen.
Even zonder dollen, een klasse amp is geen t-Shirt wat vandaag in de mode is en morgen niet meer. Je moet skills hebben om het verschil ook echt hoorbaar te maken , geen dikkere portemonnee. Dat betekent oefenen tot je purper ziet en eelt hebt op je borst (is niet van mij ...) om heel blij te worden als ineens dingen op z`n plek vallen als je eens zo`n amp bespeelt met je gitaar,waarbij direct opvalt hoe slecht een slechte kabel is of andere zaken.
Ook heb ik er een hekel aan om een amp bv bij Musikproduktiv uit te moeten proberen terwijl er iemand probeert 3 distortions over een drivekanaal te combineren op de geluidsterkte van een startende F-16. Ik heb niet veel tijd in een weekend en moet dus in een kleine speciaalzaak terecht kunnen. Het liefst nog `s avonds of zo. Een kleine winkel doet dat eerder ,geen megastore. Ja, daar betaal je voor. Als je over de kosten moeilijk moet doen ,moet je er niet aan beginnen.
Geef mij maar een kleine winkel dus.

Waarom ga je er direct van uit dat two rock hun productie zou moeten opschroeven, dat is totaal niet nodig. Ik wil enkel een groter dealernetwerk in de BeneLux+DE/FR.

LordRiffenstein
21 december 2011, 18:07
Tweedehands kopen. Beterkoop en bij mensen thuis is het leuk uitproberen!

... met als uitzondering bij een zekere G. uit Bijlmer/Amsterdam, heeft altijd wel wat te koop staan op Gitaarmarkt, ga er iets kopen en je zal begrijpen wat ik bedoel, maar ik heb je gewaarschuwd. :seriousf:

MS

Is dat een kerel met een hele zooi slangen op zijn apartement?

Misery Signals
21 december 2011, 18:09
Neen, 't is de Hollandse boer Charel haha!
Ik was gewoon misselijk toen ik met mijn Mesa Roadking buiten stapte.

MS

tillens
23 december 2011, 00:50
Ik heb er wel een paar op mijn verlanglijstje staan hoor.....maar om nu te zeggen dat het een supergoede markt is...andere zaken hebben nu even voorrang, zoals acoustische gitaren en natuurlijk de snaren...


Hehe, acoustics are gay and strings are worn by gays... ;)


Begrijp het helemaal, het is gewoon te duur om het spul hier te voeren zodat het aantrekkelijk word zoals in USA.

dopey
25 december 2011, 14:12
Zonde man van zoon shop. In de mail is hij echt heel aardig. En het is tof dat ie een aantal exotische merken huisvest. Jammer dat het dan zo moet lopen.

Wat heeft Ron dan dat andere dealers niet hebben?

tillens
14 januari 2012, 14:49
Wat heeft Ron dan dat andere dealers niet hebben?

Als je mij een shop kan aanwijzen die Two Rock, Matchless, Divided by 13, Tone King, Komet,Victoria , DR Z etc in huis heeft, dan hoor ik het graag.

Als het dan ook nog in NL is zou het helemaal fijn zijn. Ik ben nog niet daar geweest bij Ron, heb wel paar keer mailcontact gehad over wat de mogelijkheden zouden zijn. En kreeg keer op keer netjes antwoord. Dat er vervolgens een bout service is, is natuurlijk om te schamen. Das echt zonde. Ongeacht het segment moet service gewoon goed zijn, hoe dan ook.

StevenStrat
14 januari 2012, 20:52
op deze manier handelt hij blijkbaar elk probleem (niet...) af, inderdaad zonde.

Two-rock heeft een vervanging gebouwd, de mijne opsturen en ik krijg de nieuwe toegezonden (zonder Ron als tussenweg). Verzending zal me wel zo'n 350 eur kosten, ach ja het kon slechter.

guitaraddict
15 januari 2012, 13:34
Als ik me niet vergis is dit een point to point gebouwde versterker en vrij makkelijk te servicen. Het zou b.v. geinduceerde brom kunnen zijn van een relais maar ik denk dat bv. Cluseau het probleem met die brom wel op kan lossen.

Het lijkt mij heel wat makkelijker maar kost natuurlijk wel iets !

Ik heb het probleem met een preamp gehad ( mesa Boogie Tri axis) die maar bleef brommen en na ontzettend veel zeuren heeft de importeur een keer 6 !! exemplaren bij de dealer neergezet en ze bromden allemaal zowel in de winkel als bij mij thuis, heb toen mijn geld terug gehad.

Ook ik werd niet serieus genomen door de dealer terwijl ik al jaren met buizenversterkers bezig was en ben.

Succes.

tillens
15 januari 2012, 13:51
op deze manier handelt hij blijkbaar elk probleem (niet...) af, inderdaad zonde.

Two-rock heeft een vervanging gebouwd, de mijne opsturen en ik krijg de nieuwe toegezonden (zonder Ron als tussenweg). Verzending zal me wel zo'n 350 eur kosten, ach ja het kon slechter.

Ik zou die 350 euro dus door laten berekenen aan Proguitar. Dus vragen aan Two Rock of ze dat door willen belasten. Ik kan me niet voorstellen dat die Yanks hier blij van worden dat hun importeur / dealer dergelijke service met hun amps geeft.

Henri H
15 januari 2012, 15:16
Ik zou er ook geen genoegen mee nemen hoor. €350,- is serieus veel geld.

Hendriks
15 januari 2012, 15:43
Ik zou er ook geen genoegen mee nemen hoor. €350,- is serieus veel geld.Ik durf het wel achterlijk te noemen , een amp van meer dan 2 K met een brom , dan mag je wel wat meer verwachten .
Bovendien denk ik dat de meeste amptechs die brom er wel uit krijgen en de rekening dan opsturen naar die "boutique"shop.

Misery Signals
15 januari 2012, 19:14
2K? Dat zal hier wel bijna het dubbel zijn. Er moet toch ergens een gerechtelijk poortje zijn dat zoiets toch kan vermijden...?

MS

tillens
15 januari 2012, 19:34
2K? Dat zal hier wel bijna het dubbel zijn. Er moet toch ergens een gerechtelijk poortje zijn dat zoiets toch kan vermijden...?

MS

Zal rond de 3500 zijn. Maar zoals eerder gezien, los van het segment, service moet goed zijn. Ook voor de gitarist met een kleinere beurs.

dopey
15 januari 2012, 20:02
Als je mij een shop kan aanwijzen die Two Rock, Matchless, Divided by 13, Tone King, Komet,Victoria , DR Z etc in huis heeft, dan hoor ik het graag.

Als het dan ook nog in NL is zou het helemaal fijn zijn. Ik ben nog niet daar geweest bij Ron, heb wel paar keer mailcontact gehad over wat de mogelijkheden zouden zijn. En kreeg keer op keer netjes antwoord. Dat er vervolgens een bout service is, is natuurlijk om te schamen. Das echt zonde. Ongeacht het segment moet service gewoon goed zijn, hoe dan ook.

Nou ik denk dat je bij Van der Haar een eind komt met deze merken. En wat heb je aan een winkel die het "allemaal" heeft staan en je vervolgens belazerd. Inderdaad aardig jongen die Ron. Zolang je geen problemen hebt. Dan wordt het ineens een hele vervelende vent.

dopey
15 januari 2012, 20:05
Ik zou die 350 euro dus door laten berekenen aan Proguitar. Dus vragen aan Two Rock of ze dat door willen belasten. Ik kan me niet voorstellen dat die Yanks hier blij van worden dat hun importeur / dealer dergelijke service met hun amps geeft.

Bijzondere service van Two Rock. Mag hopen dat ze Proguitar als dealer royeren. Zorg wel dat de papieren in orde zijn en vermelden dat het om een warranty repair gaat, anders krijg je geheid gezeik met invoerrechten.

tillens
15 januari 2012, 21:43
Nou ik denk dat je bij Van der Haar een eind komt met deze merken. En wat heb je aan een winkel die het "allemaal" heeft staan en je vervolgens belazerd. Inderdaad aardig jongen die Ron. Zolang je geen problemen hebt. Dan wordt het ineens een hele vervelende vent.

Dat denk ik dus niet ( mbt van der Haar)
Maar ben het eens dat je niets aan een shop hebt die geen service levert. Over belazeren wil ik het nog niet hebben.

tillens
15 januari 2012, 21:44
Bijzondere service van Two Rock. Mag hopen dat ze Proguitar als dealer royeren. Zorg wel dat de papieren in orde zijn en vermelden dat het om een warranty repair gaat, anders krijg je geheid gezeik met invoerrechten.

Is geen service, maar zo zou ik het doen als ik een dergelijke amp koop.. Amp is niet van mij he!

alfred
2 maart 2012, 20:21
Dag, heb je inmiddels een nieuwe Custom Reverb ontvangen van Two Rock ?

StevenStrat
20 maart 2012, 22:10
even een update:

de nieuwe amp is vandaag verstuurd bij Two-Rock.
Ook een Two-Rock 2x12 cab zou deze week moeten vertrekken bij van de haar, ik laat jullie weten hoe het klinkt !