PDA

View Full Version : Krank Amplification



Tankman
25 augustus 2011, 10:05
Ik zit dus rond te shoppen naar een leuke toevoeging aan mijn 6505+. Ik heb niets specifieks in gedachte. Ik heb bijvoorbeeld wat Blackstar getest, maar ook een Orange Rockerverb 50. Ik wacht met smart op de EVH 5150 Micro Amp. Binnenkort ga ik even een grote 5150 testen.

In mijn zoektocht ben ik ook de Krank Jr. serie tegengekomen. Hier heb je dus een 50 watt Rev Jr. en een 50 watt Krankenstein (Dimebag Signature) tussen zitten. Deze lijken me interessant.

Heeft iemand hier:
1. Ervaring met Krank.
2. Enig idee of er een importeur is en wie dit is
3. Enig idee waar ik ze kan testen

Van de Krank site word ik niet veel wijzer. Alvast bedankt!

PD1984
25 augustus 2011, 12:24
1: geen ervaring met deze monsters jammer genoeg. maar ze passen wel in het staatje van 5150's, 6505's en recto's. ik ben ook heel erg benieuwd.
2: volgens mij verkopen thomann en musik produktiv die dingen.
3: ik denk bij een van deze winkels. jammer genoeg is het wel in duitsland...

laatst was ik bij music store in keulen en die gasten daar wisten me te vertellen dat krank op dat moment niet produceerde...
ik heb er verder weinig info over.

Misery Signals
25 augustus 2011, 12:56
Een krank Rev/Krankenstein is een 5150/6505 maar dan dunner/iets strakker klinkend. Wel een beter clean.
Wil je een vette amp met de 6505/5150 strakheid en de Mesa grom, koop gewoon een Laboga Mr Hector. Super goed vind ik.

MS

Buzzel
25 augustus 2011, 13:13
Ik meen dat er een paar krank versterkers The american guitar store zijn. Moet je maar even bellen als dat ook echt zo is ;)

Misschien wel een beetje ver rijden.

caliban
25 augustus 2011, 16:19
Ik heb sinds niet zo lang een Framus Dragon erbij, zit ook zeker in het straatje van de andere genoemde, maar ik vind hem veel cooler klinken dan bijvoorbeeld die Laboga MRH, Krank heb ik geen ervaring mee, dus kan ik weinig over zeggen. Als je een Dragon/Cobra zou testen, vergeet niet om de kanaal volumes over driekwart te zetten.

Tankman
25 augustus 2011, 17:18
Ik meen dat er een paar krank versterkers The american guitar store zijn. Moet je maar even bellen als dat ook echt zo is ;)

Misschien wel een beetje ver rijden.

Ik heb nu nog een studenten week OV, dus een reisje daarheen is geen probleem. Mijn band gaat dan ook graag mee, en we wilden toch een dagje gear testen elders doen.

Framus lijkt me ook wel leuk. Ik vind het iig belangrijk dat ik uit de versterker al genoeg gain kan halen. Ik gebruik mijn 6505 zonder OD pedalen en ik wil dat graag zo houden.

caliban
25 augustus 2011, 19:26
Ik heb nu nog een studenten week OV, dus een reisje daarheen is geen probleem. Mijn band gaat dan ook graag mee, en we wilden toch een dagje gear testen elders doen.

Framus lijkt me ook wel leuk. Ik vind het iig belangrijk dat ik uit de versterker al genoeg gain kan halen. Ik gebruik mijn 6505 zonder OD pedalen en ik wil dat graag zo houden.

Veel mensen zetten een boost voor een dragon/cobra, is vind ik helemaal niet nodig, maar het geeft natuurlijk wat extra, en zelfs bij gain-koning 5150 is een boost soms cool..

Tankman
25 augustus 2011, 23:59
Veel mensen zetten een boost voor een dragon/cobra, is vind ik helemaal niet nodig, maar het geeft natuurlijk wat extra, en zelfs bij gain-koning 5150 is een boost soms cool..

Ik heb het bij mijn 6505 geprobeerd met diverse boost en OD pedalen, thuis, in de winkel en bij de band. We waren het overal allemaal mee eens dat het geluid beter was zonder een boost of OD ervoor. Harder, strakker, voller...Dit lijntje wil ik dus ook doortrekken.

caliban
26 augustus 2011, 00:54
Ik heb het bij mijn 6505 geprobeerd met diverse boost en OD pedalen, thuis, in de winkel en bij de band. We waren het overal allemaal mee eens dat het geluid beter was zonder een boost of OD ervoor. Harder, strakker, voller...Dit lijntje wil ik dus ook doortrekken.

In de band vind ik het zeker zo. Om alleen te spelen vind ik een boost zelfs voor een 5150 leuk klinken. Voor mijn ENGL Fireball een boost is er wat over, maar die houdt voorin de preamp gewoon ook al zo enorm weinig laag over, dat je met een boost wat overkill doet.

Fiendish
26 augustus 2011, 01:14
Even een heel andere suggestie Tankman, voor je 6505+ : Shuguang 12AX7B buizen.
De distortion op mijn 6505+ werd een stuk minder fizzy met deze buisjes, iets waar ik veel 6505+ gebruikers vragen over zie stellen/over zie klagen.

Overigens, als je iets nieuws wilt, misschien ff wachten op die mini-rectifier van Mesa/Boogie ?

Tankman
26 augustus 2011, 10:11
Even een heel andere suggestie Tankman, voor je 6505+ : Shuguang 12AX7B buizen.
De distortion op mijn 6505+ werd een stuk minder fizzy met deze buisjes, iets waar ik veel 6505+ gebruikers vragen over zie stellen/over zie klagen.

Overigens, als je iets nieuws wilt, misschien ff wachten op die mini-rectifier van Mesa/Boogie ?

De fizzy klacht merk ik niet bij mijn 6505, maar uiteraard zijn die buisjes altijd het proberen waard! Ik zal ze in gedachte houden! Nogmaals, ik doe mijn 6505 niet weg, ik wil gewoon wat voor erbij, voor de afwisseling.

Die mini-recto is idd wel gaaf, maar 25 watt...gaat dat in een metal band wel lukken? Ik zoek toch minimaal 50.

caliban
26 augustus 2011, 13:08
De fizzy klacht merk ik niet bij mijn 6505, maar uiteraard zijn die buisjes altijd het proberen waard! Ik zal ze in gedachte houden! Nogmaals, ik doe mijn 6505 niet weg, ik wil gewoon wat voor erbij, voor de afwisseling.

Die mini-recto is idd wel gaaf, maar 25 watt...gaat dat in een metal band wel lukken? Ik zoek toch minimaal 50.

Als je geen clean nodig hebt, moet dat wel lukken, 25 watt.

Tankman
26 augustus 2011, 13:58
Als je geen clean nodig hebt, moet dat wel lukken, 25 watt.

Ik heb wel een beetje clean nodig. Het hoeft niet super clean te zijn. Ik red het met mijn 6505 (en een flanger) prima. Het is geen fender clean, maar ik kan er meer leven.

RedBuell
29 augustus 2011, 17:20
Ik ben zelf al een hele tijd op zoek naar een oplossing voor mijn grote, lompe en zware 5150II met 2x12 cab eronder. Het past allemaal maar net in mijn auto en moet steeds de hele zooi mee slepen naar de oefenruimte. Alles zit ook nog eens in flightcases wat het nog zwaarder en lomper maakt.

Nou zie ik die 5150 III micro en dat lijkt me zeker een te gekke amp, eigenlijk precies wat ik zoek, 2 1x12 cabjes eronder en ik zit ook niet met het probleem dat ik mijn 2x12 ergen op moet zetten (vandaar ook die flightcase)

Ik kan eigenlijk helemaal niks meer vinden over die kleine 5150's op 2 youtube filmpjes na van de winter Namm' 11. Zie ook niks op de EvH site staan, wel een advertentie/foldertje gepost op The Gearpage http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=835662&page=5

Weet iemand al wanneer ze op de markt komen en wat ze ongeveer gaan kosten?

Misery Signals
29 augustus 2011, 17:36
Even een heel andere suggestie Tankman, voor je 6505+ : Shuguang 12AX7B buizen.
De distortion op mijn 6505+ werd een stuk minder fizzy met deze buisjes, iets waar ik veel 6505+ gebruikers vragen over zie stellen/over zie klagen
Ik dacht dat een 6505 standaard wordt geleverd met chinese made (dus Shuguang) buisjes?

MS

caliban
30 augustus 2011, 12:17
Dragen alle Chinese made buizen de naam Shuguang? Kan zijn, ik weet het niet...