PDA

View Full Version : POLL: Welk gitaargeluid? (Ik word gek)



TimoSomers
25 augustus 2011, 00:21
Ik ben bezig met een instrumentaal nummer voor een aankomende CD.

Nu had ik al heel veel versies van dit nummer, en nu luisterde ik weer eens de hele ruwe demo versie en VERREK die sound vond ik ook wel heel tof.
Hij is iets scherper dan de ander volgesmij. Maar ik weet echt niet welke ik toffer vind.
Het beeld is misschien een beetje vertekent omdat de laatste versie bas heeft en dikke slaggitaren etc, dus ik roep om om echt naar het solo gitaar geluid te luisteren.
(Let ook niet op de bizar brakke drums op de demo versie (For you 1 ) , alstublieft alleen het solo geluid!)


CLIPS: For You 1: http://soundcloud.com/timosomers/for-you-1-1
For You 2: http://soundcloud.com/timosomers/for-you-2-1

MIJN DANK IS GROOT!!!!

TimoSomers
25 augustus 2011, 00:25
Clips komen eraan

EDIT: Clips zijn er al.

Lexvandoef
25 augustus 2011, 00:40
Gestemd! Vind de sound van clipje 2 coherenter en minder schreeuwerig, klinkt wat cleaner ook mooier, minder dun (in het algemeen ook minder dun).

TimS
25 augustus 2011, 00:41
2 vind ik beter klinken, als je hoog op het fretboard speelt hou ik van een wat minder felle toon. Kan je ze trouwens niet allebei gebruiken?

bass blom
25 augustus 2011, 00:44
de eerste is wat duidelijker ja
tweede daardoor iets spannender?
maar ik vind ze beiden eigenlijk niet zo :D

Schrevel
25 augustus 2011, 01:06
De solo is een beetje is old school hard blus rock stijl. Clip 2 heeft daar iets te veel een mellow blues geluid bij terwijl clip 2 een aggressiever rock geluid heeft.

Welke plaats heeft de solo in het nummer? Als het een bevestigingof terugblik is op iets wat voorbij ging dan past sound 2 er beter bij, is de solo een overgang van een oude situatie naar een nieuwe situatie dan past sound 1 er beter bij.

Cubone
25 augustus 2011, 01:11
Hi,

Heel mooi, maar allebei klinken naar mijn oren best wel gelijk. De 2e klinkt misschien ietsje rustiger en het lijkt alsof er iets minder treble in zit.

Maar beide tonen bevatten best wel veel treble, ik zou je toon dan ook kunnen omschrijven als behoorlijk fel !!

Greetz,

Tankman
25 augustus 2011, 10:01
Versie 2 klinkt naar mening een stuk strakker en idd minder schreeuwerig. Er zit meer definitie in.

Wat voor gear luisteren we hier eigenlijk naar?

nak
25 augustus 2011, 10:14
Tja, ik ben zelf niet zo weg van beide maar de tweede klinkt wat 'ronder' alhoewel ik deze wel weer ieler vind klinken bij de hoge tonen.
Tis net of er bij beide versies een scheiding zit tussen de lage tonen en hoge tonen.
De lage tonen klinken lekker met die pickup stand en dat verdwijnt bij de hogere tonen, raar.

HaroldA
25 augustus 2011, 10:14
Ik zou voor 2 sounds gaan. Het dunne op het einde van v1 is ook wel lekker maar er zijn stukken voor 1:20 waar v2 veel beter uit de bus komt.

Lekker afwisselen dus!

lcvanderhelm
25 augustus 2011, 20:28
Ik ben bang dat je,je oren aan het opblazen ben.
Volgens mij heb je al een flinke dip in je gehoor,waardoor je de verkeerde frequenties opboost.
Tot nog toe luisterde ik graag naar je gitaarspel en sound.
Helaas zijn beiden hier niet in orde.
Het klinkt gewoon niet naar Timo,je solo mist struktuur en heeft meer weg van random notenpoeperij.
Ik denk dat je echt moet uitkijken met je gehoor.

pasqual
25 augustus 2011, 23:37
Ik luister doorgaans erg graag naar je gitaarwerk Timo omdat je één van de betere gitaristen op dit forum bent maar dit stukje muziek is niet mooi. Je solo's zijn op zich best goed maar te veel technisch gebraggel en te veel noten. De tweede take is al een stuk beter maar het geluid is erg onduidelijk. Zo is de begeleidingsgitaar erg ondefinieerbaar en de drums klinken verschrikkelijk. Alsof je een berg compressie over de mix gooit. Misschien dat door de slechte mix je solo er gewoon niet uitkomt waardoor ik de bedoeling niet vat? Op het einde neem je gas terug en ineens zit er daadwerkelijk een goeie klank in je strat. Laat eens iemand anders de mix bepalen, waarschijnlijk kom je dan véél beter uit de verf.

TimoSomers
25 augustus 2011, 23:45
Het is denk ik belangrijk om het hele stuk wat ervoor (en erna) zit erbij te horen om een oordel te vellen over het nummer (of de solo). Het nummer is veel meer in de sfeer van het einde zegmaar. Het hele nummer bouwt op naar dit, vandaar dat het eindje shreddy is maar in de context van het hele nummer (5,42 min) is het een echte climax.
Over de mix ben ik helemaal met je eens. Het leuke is dat ook inderdaad iemand anders het helemaal gaat afmixen + goede drums en bas erbij gooit.
Dit is dan ook een erg ruwe demo.
Ik ga volgende week nog ff experimenteren met het solo geluid, maar ik denk inderdaad dat het 'probleem' hem in de mix zit. (For you 1 vind ik bijv veel duidelijker qua sound, maar dat komt ook gewoon omdat daar de solo een stuk harder staat en er veel minder achtergrondinstrumenten zijn, neem ik aan?).

Dank allen voor de reacties btw.

Riky
26 augustus 2011, 13:20
Ik vind ze beide te schel. Een keuze maken is dan ook lastig.

Baker
26 augustus 2011, 14:05
Ik vind het ook moeilijk te beoordelen.
In eerste instantie vond ik 2 veel mooier, warmer en minder schel. Maar na wat langer luisteren hoorde ik daar ook een bepaalde "pieperigheid" in.