PDA

View Full Version : Engl tubetoner e430 mod?



cardinal
24 augustus 2011, 14:53
Ik heb een tubetoner en ben niet zo gek vd sound. Wat dun, weinig warme sound. Zijn er mods om hem wat meer ballen te geven. Meer richting de powerball te voicen bijvoorbeeld. Kan op google 123 niet iets vinden. Graag tips.

En nog een ander vraag. Je kan deze rechtstreeks aansluiten op een cabinet, maar dit moet met stereojack. Kan ik dan gewoon een stereo jack kabel die ook met stereo plug mijn mono kast ingaat of moet ik een stereo naar mono jack gebruiken en stop ik de mono in mijn cab?

De tubetoner is een preamp met een kleine 3watt eindversterker erin. Op zich op papier een geweldig ding (met zelfs nog midi).


Www.upsizinggear.nl voor gitaarvids

tommus42
24 augustus 2011, 15:36
.....En nog een ander vraag. Je kan deze rechtstreeks aansluiten op een cabinet, maar dit moet met stereojack. Kan ik dan gewoon een stereo jack kabel die ook met stereo plug mijn mono kast ingaat of moet ik een stereo naar mono jack gebruiken en stop ik de mono in mijn cab?.....

Je hebt daarvoor een stereojack nodig met aan de andere kant twee monojacks (voor twee kasten). Als je een monokabel gebruikt sluit één kant kort van de versterker. Het schijnt dat ie daar niet meteen van kapot gaat (de kortgesloten kant) omdat het vrij weinig vermogen is, maar Engl waarschuwt er wel tegen, tenminste in het manual van de E530, die heeft een soortgelijk eindversterkertje.

Dat 'dunne' is de aard van het beestje denk ik, zal wel een uitgebreide klus zijn om dat te veranderen.