PDA

View Full Version : Twijfel over een gitaarruil



MichaelSS
24 augustus 2011, 00:22
Hallo,

Ik zit een beetje in een twijfelachtige situatie.

Ik beschik over een PRS Custom en een Fender Anniversary 40th strat. Nu gebruik ik de Fender eigenlijk nooit en wil deze eigenlijk wel ruilen tegen een andere gitaar.

Nu kwam ik via speurders op deze gitaar: http://www.speurders.nl/overzicht/te-koop-ruil-vox-humana-custommade-prs-92648996.html?q=vox+humana

Nu heb ik echter helemaal geen ervaring met Vox Humana kwaliteit en de gitaren van deze bouwer. Is dit kwalitatief goed?

Waarschijnlijk zit de eigenaar van deze gitaar ook wel op dit forum, maar dit is bedoeld om wat informatie over de gitaar te verzamelen.

Is de bouwprijs die de verkoper aangeeft van 1300 euro waarschijnlijk, en hoe kan ik de werkelijke bouwer identificeren via de gitaar? Ik heb geen ontrouw over de afkomst, maar liever weet ik het wel 100% zeker.

Pepe
24 augustus 2011, 00:32
Je weet niks van Vox Humana maar je wil weten of het een Vox Humana is?
Zoja, dan weet je nog niks.

Aangezien VH's op bestelling worden gebouwd kan niemand iets zinnigs over die gitaar vertellen.

MichaelSS
24 augustus 2011, 00:35
Je weet niks van Vox Humana maar je wil weten of het een Vox Humana is?
Zoja, dan weet je nog niks.

Aangezien VH's op bestelling worden gebouwd kan niemand iets zinnigs over die gitaar vertellen.

Laat ik het ander formuleren. Ik weet dat Vox humana een gitaar bouwer is. Ik weet echter niks over de (gemiddelde) kwaliteit van deze gitaren.

Is de ruil enigzins interessant of moet ik even door zoeken. Ik begrijp uit jouwn woorden dat het allemaal gitaren zijn die worden gemaakt per persoon, en er daarom geen zinnig woord over te zeggen is, maar er zijn vast mensen op dit forum die iets over de kwaliteit van Vox Humana kunnen zeggen.

En mijn 2e vraag is of de prijs van 1300 euro waarschijnlijk is, in hoeverre men dat hier kan beoordelen.

pff
24 augustus 2011, 01:26
Laat ik het ander formuleren. Ik weet dat Vox humana een gitaar bouwer is. Ik weet echter niks over de (gemiddelde) kwaliteit van deze gitaren.

Is de ruil enigzins interessant of moet ik even door zoeken. Ik begrijp uit jouwn woorden dat het allemaal gitaren zijn die worden gemaakt per persoon, en er daarom geen zinnig woord over te zeggen is, maar er zijn vast mensen op dit forum die iets over de kwaliteit van Vox Humana kunnen zeggen.

En mijn 2e vraag is of de prijs van 1300 euro waarschijnlijk is, in hoeverre men dat hier kan beoordelen.

Waarom moet je het anders formuleren?Je vraag is duidelijk toch?Is eigenlijk een PRS model,snap niet wat hij bedoeld met op basis van een les paul model ?Maar goed ,als het een echt Vox humana is ,is de kwaliteit erg goed als je hun site mag geloven ,qua hout constructie halspen ed veelal met precisie gemaakt doormiddel van dure machines die ze daar hebben staan.Maar best zonde om weer een PRS model erbij te nemen ,Waarom geen Gibson model?Check ook effe hun site dan:soul:

bass blom
24 augustus 2011, 07:07
michael check je pm

G.G.
24 augustus 2011, 09:37
Ik kom er regelmatig voor zelfbouwspullen en heb er genoeg gitaren gezien en gehoord, maar heb er maar heel weinig bespeeld, dus daar laat ik me niet over uit.

Ze bouwen heel erg strak en zonder foutjes. Ik vind de afwerking er wel vaak wat speelgoedachtig uitzien, maar dat komt waarschijnlijk door de lak die ze gebruiken. Overigens nog nooit slecht, of minder goed lakwerk van ze gezien. Gebruikte stukken hout zien er altijd super uit.

Denk wel dat een Vox Humana gitaar lastig te verkopen is, want er hangt niet zo'n hele mystiek omheen als bij v/d Haar, de Gier etc.... (mijn persoonlijke mening is dat het waarschijnlijk komt omdat er geen naam van een bouwer, een persoon met magische handjes, op staat, maar een bedrijfsnaam van een toko waar ze ook een hoop prefab halzen etc verkopen.

Ze maken de halzen en bodies wel zelf, in tegenstelling tot sommige andere bouwers, die dat suggeren, maar eigenlijk gewoon all parts / warmoth / ebay meepakken in hun "bouwsels".

Als die gitaar bevalt, dan gewoon doen, maar hou er rekening mee dat wanneer je hem kwijt wilt, je soms eindeloos kan wachten en maar € 500 euro vangt. Dat risico is er wel.

G.G.
24 augustus 2011, 09:57
Kijk eens naar deze marktplaatsprijs:

http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-onderdelen/477100340-vox-humana-honduras-mahonie-stratocaster-body-licht-geolied.html?return=eJxNjdsKwjAMht9l4O526IZOOoZMEJ %2BjrJGV9USTgSi%2BuyneeJN8%2F0fCr6SQbyPbEWUnjrJAUG lZx5UoyqbZQgRfO5U2ilYpwtrbxu0vA1sFvjIeKe0OPIFv%2Fk MVvIakwbJfxCBO9UrOXp52EqXGicKhn8Whv1oe89CdM3bZ8Smz NszZEe%2BXiYz40PiTMcuWwbGfPTcms3AMmL%2B6MsZ9assYkJ agYerb%2Fny%2FFePnC%2BaOSuY%3D&df=1&fta=eNotk81uHCEMx99lDjljDBgY7bHqra8QgYF0pUl3lNmkq0 Z59zJ2bj%2F8%2BbeFS6b8eeSYl%2Fe37fmjbMeyzud8P7YLPL Xjcr9lWDfIZOO62QwEYW3XvG73%2FO%2B6r8doR173ezbr657% 2FvL%2F2tyuvt%2BOa7dO%2Bv1%2FM03477nxr%2FYIG488fZ3 2Xl7289GW9ztpHxrxcmzRObrqwpophpMcJAxkmlESe%2BAQIFt 0JhrynB3AYI00LMLAZlgQAa1WX80Mg1NYFfHEg4LpLCtj9CX00 HwTYFoU6atEYi0YsZXSxdAqMAiZUPqF1HFJnYCQnFo7RCrjSpG BD8KfFmFBQXEyNRCHPuSSdnbEinqEVkdqAqohn47RF7cFI0xrQ K7gCU1j1BQ0ZDYZTxrQAd9FTDbFsbI6FVYFQKpfaosgoiUlcs0 6VrNRMkkWlyKAW6l2CU7BDpkiYQlVwvmlMxKhgrQZbHrK6BClI 02SQBWKfMwsQ0LlV06AmWS%2B1yJIex%2FwKYilc1BW7l0mJUE em4FVqHLFLd3I%2BaBbEThoTvGw1tGhRg3FI%2BqTSNMaAWhx0 URgQQcQHk2QKO11FRvap6sY8tiCVPTgjFjcwKZDXn%2BB8sqLQ OTNkLmQmr%2BAofIN%2BNud6FD1Ymu4HC0WnYI2Mg8HrEtDNLg K26BS2N124bahfdIL%2BFpxSZS4bOKqrlyQtrC%2B6eWstqMV4 1piQ%2BKzsXfRQNSsEPg8X5g3fb3tpx%2FPW%2F7zcf5%2B37c %2BLzstreTyf5z4vvOU4bTYv5e%2By%2FvrGj2Ut2eTPr6%2F% 2FtvVXmQ%3D%3D&fta_ind=6&fs=1

Dat is dus beste een reëe; risico.

MichaelSS
24 augustus 2011, 10:07
Ah, duidelijk.

Ik moet er nog maar eens even goed over gaan nadenken. Uiteindelijk zegt een bedrag dat je er ooit in de toekomst wellicht voor zou kunnen krijgen mij niet zoveel.

Ik neem een gitaar omdat hij lekker speelt, en goed klinkt. Maar het is wel goed om de prijs die ik er voor kan krijgen mee te nemen in mijn besluit.

Oranjeaap
24 augustus 2011, 11:30
Hé, iemand uit Meppel :crazyhappy:

Ik zou gewoon die strat los verkopen en dan op je gemak eens rondkijken naar een andere gitaar.