PDA

View Full Version : probleem met mijn nieuwe tubescreamer:(



YannickH
23 augustus 2011, 21:33
Ik heb vandaag mijn nieuwe ibanez ts-9 aangekregen en ik wisselde hem effe met m'n andere overdrive en toen gebeurde er helemaal niets meer... geen geluid, niks!
Ik terug mijn andere overdrive genomen: dat werkte wel.
Toen heb ik de tubescreamer alleen aangesloten zonder mijn andere pedalen en toen werkte hij wel:???:
Toen terug met mijn pedalen...weer niks!
Waar kan dit aan liggen?
gitaar-> ts-9 -> amp : dat werkt

Mitch
23 augustus 2011, 21:50
"Men" is iets anders dan "mijn". Wil je één keer minder typen, is "m'n" een optie.
Dat gezegd hebbende: misschien een voedingsprobleem? Wat is die keten van pedalen? Voeding met daisy chain?

YannickH
23 augustus 2011, 21:57
oei srry, ik zal er voortaan op letten.
ik heb het geprobeerd met het daisy chain van boss en ook gewoon met een batterij en bijde werkten niet met de andere pedalen

Mitch
23 augustus 2011, 22:16
Da's raar. Wat hangt er verder aan die daisy chain en welk pedaal had je op de plaats staan waar je nu de TS hebt geprobeerd?

YannickH
23 augustus 2011, 22:35
dit heb ik voor de moment aangesloten:
gitaar> boss TU2 > boss noise supressor > dod malmsteen overdrive > terug naar de noise supressor > digitech delay > amp.

en op de plaats van de malmsteen overdrive zet ik dan men tubescreamer

Schrevel
23 augustus 2011, 22:44
Heb je al met de kabeltjes gerommeld? Misschien past een plug van een patchkabeltje niet lekker in de nieuwe TS, dat-ie niet helemaal pakt ofzo.

YannickH
23 augustus 2011, 22:56
ze passen wel want als ik de pedaal induw brand het lampje... maar geen geluid:(
morgen zal ik het eens heel goed uitzoeken.
ik laat morgen wel iets weten.
alvast bedankt

YannickH
24 augustus 2011, 13:54
ik heb zitten testen en nu heb ik ondervonden dat men tubescreamer wel werkt met men andere pedalen...maar niet met men noise supressor!:???:
als ik men boss noise supressor tussen men pedaaltjes hang gebeurt er niks meer...
en als ik men andere overdrive gebruik werkt het allemaal wel dus dan zal het waarschijnlijk wel aan de tubescreamer liggen denk ik..

PD1984
24 augustus 2011, 13:59
zou heel goed een kapotte (veiligheids)diode kunnen zijn...
ik heb dat probleem ook gehad met een zelfbouw TS.
diode vervangen en gaan!!

misschien even een topicje starten op het werkbank forum. ik gok dat je binnen een uur de oplossing hebt!

succes!

HaroldA
24 augustus 2011, 14:22
oei srry, ik zal er voortaan op letten.


ik heb zitten testen en nu heb ik ondervonden dat men tubescreamer wel werkt met men andere pedalen...maar niet met men noise supressor!:???:
als ik men boss noise supressor tussen men pedaaltjes hang gebeurt er niks meer...
en als ik men andere overdrive gebruik werkt het allemaal wel dus dan zal het waarschijnlijk wel aan de tubescreamer liggen denk ik..

:soinnocent:

PD1984
24 augustus 2011, 14:36
ojaa...

Goed punt HaroldA!

PD1984
24 augustus 2011, 14:41
slaap kindje slaap...

HaroldA
24 augustus 2011, 14:44
zou heel goed een kapotte (veiligheids)diode kunnen zijn...

Dan sluit hij de voeding kort en werkt geen enkel pedaal meer.

Het is ook een nieuwe TS, dus solderen is uit den boze. @c0b: garantie claimen! (en gelijk omruilen voor een beter pedaal :soinnocent:)

PD1984
24 augustus 2011, 14:48
Je hebt gelijk!

YannickH
24 augustus 2011, 16:11
pffff ja er zal niets anders opzitten zeker.
die tubescreamer wil gewoon geen vriendjes worden met m'n noise supressor:(

HaroldA
24 augustus 2011, 16:21
pffff ja er zal niets anders opzitten zeker.
die tubescreamer wil gewoon geen vriendjes worden met m'n noise supressor:(

Hele domme vraag: geen in- outputs omgewisseld toch? (send/return van de NS-2?)

PD1984
24 augustus 2011, 16:43
er bestaan geen stomme vragen! alleen stomme antwoorden! :(

YannickH
24 augustus 2011, 17:14
Hele domme vraag: geen in- outputs omgewisseld toch? (send/return van de NS-2?)

nee alles zit normaal.