PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Epiphone Sheraton



Venlonaer
23 augustus 2011, 21:00
Ik heb gisteren een nieuwe gitaar kunnen ophalen. Ik wilde altijd al een semi-hollow en zag deze op Marktplaats staan.

het gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/475465502

Foto's post ik morgen wel. Ik had er wel nog een vraag over. Nu werd er beweerd dat deze gitaar uit de '80er jaren komt. Hij ziet er nog wel erg goed uit voor zo'n leeftijd. Kan iemand mij meer vertellen hoe ik er achter kan komen van wanneer deze is? Het serienummer zou op een stickertje staan...maarja die is er dus af. Wellicht dat de koffer uitkomst bied? Hier staat naast "Ëpiphone" ook "quality since 1910". Dit heb ik voorheen nog niet gezien op Epiphone koffers.

En ik moet maar eens gan bekijken wat voor pups ik er in gaat zetten:ok:

Alvast dank!

Little Jay
23 augustus 2011, 21:17
Is inderdaad een Koreaan eind '80, begin '90, gekenmerkt door het lettertype van het logo en het ontbreken van serienummers (inderdaad stickertjes die er af vallen). Ik heb dezelfde! Als ik het goed heb meen ik ooit eens uitgezocht te hebben dat ze toen uit de Samick-fabriek kwamen.

Geen SD '59 er in zetten..... been there, done that en de mid-dip van die elementen past totaal niet bij de wat hifi-achtige klank met veel hoog van deze volledig esdoornen gitaar.... tenminste dat vond ik. De goedkopere StewMac Golden Age bevalt me vééél beter. Een beetje modderig element werkt het best..... gewoon stanaard Epi-elementen doen het dus waarschijnlijk uitstekend ;-)

Venlonaer
23 augustus 2011, 21:23
Ah okay dankje! Dan ben ik erg blij met mij deal want hij is dus nog in erg goede staat! :)

Nee ik zat er al aan te denken om er een gibson dirty finger in te proppen. Ik wilde het altijd al een proberen :ok:

Midwolda
23 augustus 2011, 21:30
Mooi ding hoor! Fijne gitaren, die Sheraton's. Beetje groot, maar speelt en klinkt heerlijk.

Hier hangt een zwarte Sheraton II, die heeft een serienummer achterop de kop gestempeld
en komt volgens Guitar Dater uit de Samick fabriek in Korea, gemaakt in april 1994.
Heeft exact dezelfde kop als de jouwe, zelfde logo, lettertype, inlay, trussrodcover, tuners,
en hij heeft ook dezelfde slagplaat en blockmarkers, en binding op de toets.
Mijn vermoeden is dat jouw Sheraton ook een II is, uit dezelfde fabriek, en misschien een jaar of twee ouder?

BassAgent
23 augustus 2011, 21:31
Prachtkleurtje! Ik heb de cheapo-variant ervan (Epiphone Dot Cherry), heel fijn klankje :)

Lexvandoef
23 augustus 2011, 22:00
Gaaf congratz! Heb ook nog heel even zitten twijfelen toen ik die ad zag... :mmmm:

crapton
24 augustus 2011, 07:44
Sow die heeft een flinke toptater gehad. Lastig repareren. Ik vind de vraagprijs erg hoog voor het gebodene, deze gitaren gaan nu nieuw voor ~ca. 460 € NIEUW dus met elementen.

Ik zou er gezien de schade enz nooit meer dan 100 € voor geven en dat is al veel.

Ik heb zelf een Sheraton II gehad ik schat uit 2001 ik dacht ook Korea nieuw, heel fijne gitaar, speelde als boter, heel goed afgewerkt. De elementen ben ik oneens met de vorige suggesties mbt een modderige pu - dat zijn de standaard epi pu's iig wel. Ik heb er een SD JB/Jazz combo ingezet en vond de gitaar er enorm van opknappen. Ook vergeleken met een echte ES335 en qua klank zat er met die pu's geen wereld van verschil meer tussen (getest op een Holland jazz amp). Bij de vergulde hardware was het 'goud' laagje erg dun, dat sleet snel.

O ja, het vermeende kwaliteitsverschil tussen huidige productie en dit Koreaanse model: op welke feiten is dat gebaseerd? Zij de huidige Sheratons Chinees?

INOXROX
24 augustus 2011, 09:08
Gaaf congratz! Heb ook nog heel even zitten twijfelen toen ik die ad zag... :mmmm:

Ik ook . Maar hij is goed terechtgekomen , zullen we maar zeggen .
Ben benieuwd naar betere beelden van die schade eraan en hoe je dat op gaat lossen . Gefeliciteerd met je aanwinst !

Venlonaer
24 augustus 2011, 10:55
Dank voor de reacties! :)

nou de schade bij de input valt reuze mee hoor. Het is alleen wat cosmetische schade. Alleen de toplaag is eraf, dus geen cracks of iets in het hout :ok: Op de foto lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is.

Foto's komen vanavond, ben nu nog op het werk.

Squier4ever
24 augustus 2011, 12:22
Alsjeblieft geen Dirty Fingers erin, wat een schelle kutelementen zijn dat zeg! Ik zou een SD Pearly Gates in de brug hangen, werkt echt fantastisch in mijn Dot!

Venlonaer
24 augustus 2011, 13:53
Ach mij lijken die dirty fingers wel wat. Ieder zijn smaak zegmaar:ok:

Little Jay
24 augustus 2011, 18:46
Een Dot en een Sheraton zijn hele andere instrumenten!

Nou ja, heel anders.... maar de mahonie hals uit één stuk van de Dot resoneert volgens mij heel anders dan de 5-delige Sheraton-hals van esdoorn en dunne laagjes van iets donkers (ebben?). De Sheraton heeft een wat fellere klank, een beetje stijf zelfs maar wel lekker direct, met een heldere pling in het hoog. Een element dat het tophoog te veel accentueert past daarom niet zo bij de Sheraton vind ik en ook bulkt de Sheraton niet in de middenfrequenties (luister maar eens naar de onversterkte klank). Vandaar mijn advies voor een beetje modderig element, maar misschien had ik beter kunnen zeggen: "een element met een wat groter aandeel mids en een afzwakking van het tophoog".

Overigens vind ik de SD '59 wel een goed element hoor, maar is volgens mij veel meer bedoeld om een beukende midderige Les Paul meer transparantie en luchtigheid te brengen.

Venlonaer
24 augustus 2011, 20:05
Een Dot en een Sheraton zijn hele andere instrumenten!

Nou ja, heel anders.... maar de mahonie hals uit één stuk van de Dot resoneert volgens mij heel anders dan de 5-delige Sheraton-hals van esdoorn en dunne laagjes van iets donkers (ebben?). De Sheraton heeft een wat fellere klank, een beetje stijf zelfs maar wel lekker direct, met een heldere pling in het hoog. Een element dat het tophoog te veel accentueert past daarom niet zo bij de Sheraton vind ik en ook bulkt de Sheraton niet in de middenfrequenties (luister maar eens naar de onversterkte klank). Vandaar mijn advies voor een beetje modderig element, maar misschien had ik beter kunnen zeggen: "een element met een wat groter aandeel mids en een afzwakking van het tophoog".

Overigens vind ik de SD '59 wel een goed element hoor, maar is volgens mij veel meer bedoeld om een beukende midderige Les Paul meer transparantie en luchtigheid te brengen.

Wat voor elementen zou jij adviseren om te gaan proberen dan?

Hier trouwens nog een closeup van de beschadeging:

http://img64.imageshack.us/img64/3282/20110824184846.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/20110824184846.jpg/)

Zoals te zien is, is alleen de toplaag eraf. Gelukkig maar.

http://img545.imageshack.us/img545/3663/20110824185116.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/545/20110824185116.jpg/)

http://img607.imageshack.us/img607/6056/20110824185124.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/20110824185124.jpg/)

http://img268.imageshack.us/img268/3792/20110824185133.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/20110824185133.jpg/)

macwilliams
24 augustus 2011, 20:27
Jij hebt hem dus gekocht:ok: gefeliciteerd. Is de custom nu verkocht?

Venlonaer
24 augustus 2011, 20:31
Nee de 2ehands markt ligt echt op zijn gat :(

macwilliams
24 augustus 2011, 20:32
Met biedinben tot €1500,-?

Epii
24 augustus 2011, 20:38
Mooi ding! Heb nog getwijfeld tussen een Sheraton en een Les Paul, toen ik mijn eerste gitaar ging kopen. Uiteindelijk is het een Les Paul geworden omdat ik toen 13 was en heel veel naar Guns 'n Roses luisterde... Maar ik vond hem ook toen erg mooi, kan ik me herinneren.

Ik heb ook last van de slechte markt. Komkommertijd in de gitaarwereld. Hopelijk trekt het een beetje bij, nu de vakantie weer afgelopen is.

Venlonaer
24 augustus 2011, 20:43
Nog niets eens biedingen. Enkel ruilvoorstellen....

macwilliams
24 augustus 2011, 21:42
Nog niets eens biedingen. Enkel ruilvoorstellen....

Dat is triest ja.:(

robert-gitarist
24 augustus 2011, 23:32
Gefeliciteerd met je nieuwe Sheraton :cooler: Prachtige plank zeg.

Ik zag hem ook staan op marktplaats. Jammer dat ik het geld niet had, anders was ik er misschien ook voor gegaan :) Hollowbody's in deze kleur zijn erg mooi. Maar andere kant, ik heb ook al een Sheraton staan :D

Ben benieuwd welke elementen je er in gaat zetten ;)

zeiler
24 augustus 2011, 23:47
gratz man!!!

zit al heel lang op die van Mac te gassen, maar het studiejaar gaat beginnen en 350 is dan toch wat te duur :(!!! geniet ervan!

Venlonaer
25 augustus 2011, 00:19
Ja die van Mac had ik ook op het oog! Totdat ik deze ad zag...en ja ik wil er toch andere elemtenjes in:D

INOXROX
25 augustus 2011, 13:03
Dit wou'k nog even zeggen : Kut-je-piel-andijvie , blote-kontje-vliegmachien ! Wat een toffe plank zeg !

caliban
25 augustus 2011, 17:10
Vette gitaar!!

MarkV
25 augustus 2011, 17:22
Nog niets eens biedingen. Enkel ruilvoorstellen....

Je zou eens foto's bij je ads kunnen plaatsen. Dat werkt altijd wat beter. Je kan je foto's gewoon verkleinen zodat ze ook op gitaarmarkt geplaatst kunnen worden.