PDA

View Full Version : verschil tussen alnico classic humbuckers en Gibson usa'57 classics



bugrider
23 augustus 2011, 19:41
Kan iemand mij het verschil in klank zeggen van de Alnico classic humbuckers en Gibson usa'57 classics ?

Ben van plan om binnenkort een Epiphone LP te kopen en twijfel tussen twee modellen die met deze elementen zijn voorzien.

bugrider
24 augustus 2011, 19:11
niemand die mij iets kan zeggen over de verschillen van de twee elementen???

Venlonaer
24 augustus 2011, 19:19
Jawel hoor, er is al genoeg over gezegd in dit forum. Gebruik de zoekfunctie eens.

bugrider
24 augustus 2011, 21:28
heb ik gedaan,
zijn veel pagina's die dan te voorschijn komen, maar ik zie niet altijd direct wat ik zoek.
Kheb al ondervonden dat er veel over andere zaken "gepraat" word dan over het onderwerp waarover het topic word geopend

Orpheo
24 augustus 2011, 21:41
wat voor verschillen wil je weten? de gibson heeft alnico2 als magneet, een 42awg als draad. beetje een standaard 'run of the mill' PAF-kopie. Die alnicoclassic is, tja, hetzelfde alleen dan wat goedkoper? of wil je kwalitatieve verschillen weten? tja, dan is het imho redelijk simpel: beide zijn bagger, maar de alnico classic is dan meer bang for the buck. sorry, ben geen fan van gibson pickups. geen enkele.

Joreeen
24 augustus 2011, 21:46
wat voor verschillen wil je weten? de gibson heeft alnico2 als magneet, een 42awg als draad. beetje een standaard 'run of the mill' PAF-kopie. Die alnicoclassic is, tja, hetzelfde alleen dan wat goedkoper? of wil je kwalitatieve verschillen weten? tja, dan is het imho redelijk simpel: beide zijn bagger, maar de alnico classic is dan meer bang for the buck. sorry, ben geen fan van gibson pickups. geen enkele.

Dat vind ik nu eens een typisch welkom-antwoord! :cheerup:

nickofzo
24 augustus 2011, 22:01
ik merk dat de alnico classics (in mijn epi sg) definieerbaarder zijn qua tonen, maar de classic 57 (in mijn gibby lp) meer "ruimte" hebben (meer hoog en laag) wat ik persoonijk wel prettig vind. neemt niet weg dat er tzt andere pickups in mijn gibby komen

Goeiemorgen
24 augustus 2011, 22:01
wat voor verschillen wil je weten? de gibson heeft alnico2 als magneet, een 42awg als draad. beetje een standaard 'run of the mill' PAF-kopie. Die alnicoclassic is, tja, hetzelfde alleen dan wat goedkoper? of wil je kwalitatieve verschillen weten? tja, dan is het imho redelijk simpel: beide zijn bagger, maar de alnico classic is dan meer bang for the buck. sorry, ben geen fan van gibson pickups. geen enkele.

Ik denk dat de TS de alnico classic humbucker die stock is in een Epi LP std,
Deze pick up is heel modderig.

Gerth
25 augustus 2011, 08:26
Dit houdt dan in dat iemand beter een Epi Lp Special II (135 euro) met direkt 2 Seymour Duncan-HB's erbij (vb setje Jazz-JB voor 130 euro) ipv een Epi SG-400 (260 euro)?

Misschien wel een interessant vraagje om een topic van te maken... ff doen.

Orpheo
25 augustus 2011, 11:48
Dit houdt dan in dat iemand beter een Epi Lp Special II (135 euro) met direkt 2 Seymour Duncan-HB's erbij (vb setje Jazz-JB voor 130 euro) ipv een Epi SG-400 (260 euro)?

Misschien wel een interessant vraagje om een topic van te maken... ff doen.

nee, de LP special van een beduidend mindere kwaliteit dan de sg400. beetje appels met peren vergelijken.