PDA

View Full Version : Fender Jaguar VS.Gibson SG Special Faded



WesselBults
23 augustus 2011, 18:30
Heujjjj,

Ik wil graag jullie mening hebben...
Ik wil een nieuwe gitaar kopen, maar ik weet nog niet goed welke.
Nu zit ik te twijfelen tussen de;
Gibson SG Special faded Worn cherry en de
Fender Jaguar sunburst.
Ik speel vooral muziek van nirvana guns n roses green day en acdc.

thnx anyways.

Wessel:chicken:

fastfolkert
23 augustus 2011, 18:41
Gibson SG Special faded Worn cherry en de
Fender Jaguar sunburst.
Ik speel vooral muziek van nirvana guns n roses green day en acdc.

thnx anyways.

Wessel:chicken:

Stelling: AC/DC = Angus Young = SG :rockon:

allochthomas
23 augustus 2011, 18:45
http://www.modernwarfare2.mapmodnews.com/Modern%20Warfare%202%20Weapons/Riot%20Shield.jpg
dit ga je wel nodig hebben.

Twee totaal verschillende gitaren, ga gewoon lekker testen.

WesselBults
23 augustus 2011, 18:46
Stelling: AC/DC = Angus Young = SG :rockon:
Haha, klopt.
Een SG fan dus?;)

WesselBults
23 augustus 2011, 18:47
Mijn vrienden zeggen dat ik een SG moet nemen, omdat dit mij goed staat....
Maar op dit moment heeft de jag de voorkeur, al zal het niet veel verschillen;)

bass blom
23 augustus 2011, 19:07
vooral doen wat je zelf wilt.

Luke-wannabe
23 augustus 2011, 19:08
Gibson is kuddtttt altijd Fender nemen JWZZZ

WesselBults
23 augustus 2011, 19:10
vooral doen wat je zelf wilt.

Ow, dat doe ik ook wel hoor;) Ik zie mezelf ook liever met een jaguar denk ik...

bass blom
23 augustus 2011, 19:11
Gibson is kuddtttt altijd Fender nemen JWZZZ

heb je je les paul studio al? :D

WesselBults
23 augustus 2011, 19:11
Gibson is kuddtttt altijd Fender nemen JWZZZ

Nou dat wil ik ook nog weer niet zeggen hoor:seriousf:

camilo
23 augustus 2011, 19:18
http://www.modernwarfare2.mapmodnews.com/Modern%20Warfare%202%20Weapons/Riot%20Shield.jpg
dit ga je wel nodig hebben.

Twee totaal verschillende gitaren, ga gewoon lekker testen.

+1

Ga eerst eens voor jezelf na wat voor geluid je wil hebben, ga dan eens testen in wat zaken (en luister dan niet alleen naar het geluid, maar hou ook rekening hoe de gitaar aanvoelt - hou er bv. rekening mee dat een Jaguar 24 inch is; sommigen (zoals ik zelf) vinden een short scale fijn spelen, maar er zijn ook genoeg gitaristen die het niks vinden).
Luister vooral niet te veel naar wat anderen je cool vinden staan. Gewoon zelf gaan testen en bij je keuze aan iedereen schijt hebben (of dacht je dat gitaristen als Kurt Cobain, Slash of Billie Joe Armstrong door vrienden geadviseerd zijn over welke gitaar cool bij ze stond? :seriousf: Gewoon dus punk-attitude aannemen en dus schijt hebben wat een ander ervan vindt :rockon::seriousf: )

Luke-wannabe
23 augustus 2011, 19:19
heb je je les paul studio al? :D
Ben serieus aan het twijfelen over een Jaguar :D Moet even een beslissing maken of ik voor een 'middle of the road, maar toch wel kneitertje vet'-sound ga of dat ik voor een gitaar ga met súper dikke looks en een lekker eigenzinnig soundje..

WesselBults
23 augustus 2011, 19:24
+1

Ga eerst eens voor jezelf na wat voor geluid je wil hebben, ga dan eens testen in wat zaken (en luister dan niet alleen naar het geluid, maar hou ook rekening hoe de gitaar aanvoelt - hou er bv. rekening mee dat een Jaguar 24 inch is; sommigen (zoals ik zelf) vinden een short scale fijn spelen, maar er zijn ook genoeg gitaristen die het niks vinden).
Luister vooral niet te veel naar wat anderen je cool vinden staan. Gewoon zelf gaan testen en bij je keuze aan iedereen schijt hebben (of dacht je dat gitaristen als Kurt Cobain, Slash of Billie Joe Armstrong door vrienden geadviseerd zijn over welke gitaar cool bij ze stond? :seriousf: Gewoon dus punk-attitude aannemen en dus schijt hebben wat een ander ervan vindt :rockon::seriousf: )


Skeit hebben:)
Heb ik ook, dan moet ik ook wel zeggen dat ik ook eerst altijd heel graag een SG wilde, maar nu heb ik er minder mee op een of andere manier...
En, wat betreft geluid: Het geluid van nirvana, dat vind ik echt heel tof. Nu wil ik niet direct dat helemaal na doen.. Maar tog is dat een beetje wat ik wil. En, de dikte van nekken ed. Dat went allemaal wel;)

Thnx!:rockon:

Luke-wannabe
23 augustus 2011, 19:25
Sja.. Nirvana is eigenlijk best een makkelijk soundje. Gewoon een gitaartje met humbucker en een ontzettend ranzige distortion/fuzz en klaar is Wessel :ok:

De V
23 augustus 2011, 20:16
Voor de bands die je opnoemt zou ik voor de SG gaan, maar daar gaat het niet om.
Het gaat er meer om wat je zelf lekker vind spelen en klinken.
Gewoon allebei testen en even goed nadenken.

Mitch
23 augustus 2011, 20:20
Een SG speelt anders dan de gemiddelde gitaar omdat de hals wat verder naar links zit t.o.v. de body. Soms zijn ze om te dragen dan ook een tikkie kopzwaar. De toegang tot de hoogste frets is dan weer buitengewoon makkelijk.
Jags hangen ontzettend lekker om je lichaam heen door de body, maar de hals is weer korter dan gemiddeld. Moet je liggen. De goedkope Jags hebben niet bepaald briljante pickups.
SOwieso is het humbuckers vs. single coils, ook niet onbelangrijk.

ben79
23 augustus 2011, 21:12
holy fuck, net toen ik dacht dat we er eindelijk van af waren is de vraag er terug Fender OF gibson... zucht..
ga naar een winkel test ze beiden, ga naar huis, weekje later terug testen, tot je zeker weet wat JIJ lekker vindt.. en test ook eens wat anders dan wat ze je adviseren.. een gitaar die goed aanvoelt en je mooi vindt.. laat je zeker niks aannaaien door de verkopers trouwens..
Na 200 discussies kunnen we wel zeggen dat geen van beiden merken beter is dan het andere.. maar misschien voel je je er wel beter bij..
Ik ben er zelf nooit uitgeraakt.. ik speel bvb meestal op een Gibson LP custom, maar heb ook een SG, omdat ik er soms gewoon meer zin in heb.. en nog vreemder voor sommigen, ik heb ook fender gitaren, en soms heb ik meer zin in het gevoel van een fender van 500€ dan in de Gibson van 3000€... maar datis een probleem als je er niet uitgerakt :-)...
testen testen testen zou ik zeggen, zelfs gitaren an hetzelfde merk, type en bouwjaar voelen soms anders aan...

Mitch
23 augustus 2011, 21:17
Rustig maar Ben, mijn bloeddruk steeg ook bij het lezen van de topic titel, maar het gaat hier zo waar om twee specifieke types. Ik zal de topic titel wel aanpassen, da's rustiger :D

FruscianteFan
23 augustus 2011, 21:39
Als je het hebt over een mexicaanse Jaguar, eentje waar al humbuckers in zitten, dan is dat een prima gitaar voor die bands - denk ik zo. Zelfde geldt voor de SG.

joskedentweede
23 augustus 2011, 22:43
+1

Ga eerst eens voor jezelf na wat voor geluid je wil hebben, ga dan eens testen in wat zaken (en luister dan niet alleen naar het geluid, maar hou ook rekening hoe de gitaar aanvoelt - hou er bv. rekening mee dat een Jaguar 24 inch is; sommigen (zoals ik zelf) vinden een short scale fijn spelen, maar er zijn ook genoeg gitaristen die het niks vinden).
Luister vooral niet te veel naar wat anderen je cool vinden staan. Gewoon zelf gaan testen en bij je keuze aan iedereen schijt hebben (of dacht je dat gitaristen als Kurt Cobain, Slash of Billie Joe Armstrong door vrienden geadviseerd zijn over welke gitaar cool bij ze stond? :seriousf: Gewoon dus punk-attitude aannemen en dus schijt hebben wat een ander ervan vindt :rockon::seriousf: )

Nou, volgens mij werkt dat "punkertje" toch wel met een stylist..

On topic: zoals al eerder gezegd, het zijn totaal verschillende gitaren, ik zou eerst een zoeken naar wat voor sound je wil en dan kijken welke van de twee daar het dichtst in de buurt komt.

RS-Rik
23 augustus 2011, 22:47
http://www.sunnamps.co/themes/products/images/prod_images/guitars_addl/0259200306_axl.jpg

de flippies bij fender hebben ook dees... best of both words. goeie vorm van de sjeg en de buckies van de SG.

bass blom
23 augustus 2011, 22:50
way cool die zwarte.
maar waarom de elementen zo scheef?

FruscianteFan
23 augustus 2011, 22:50
Tsjah, die humbuckers (en de brug) zijn ook wel ongeveer de enige overeenkomst...

Oranjeaap
23 augustus 2011, 23:24
Neem die SG
Met een Jaguar om je nek neemt niemand je serieus.

Mitch
23 augustus 2011, 23:27
Ja joh, houtsoort boeit niet, elementen en brug is alles :seriousf:

FruscianteFan
23 augustus 2011, 23:36
Neem die SG
Met een Jaguar om je nek neemt niemand je serieus.
:( ah boeeee

Bolder
24 augustus 2011, 21:39
Ik ben gestopt met gitaar spelen omdat mijn vrienden me dat adviseerde.

bass blom
24 augustus 2011, 21:44
Ik ben gestopt met gitaar spelen omdat mijn vrienden me dat adviseerde.

dat zouden meer vriendinnen moeten doen :cheerup:

caliban
26 augustus 2011, 01:06
Een Jaguar of SG, kan het nog meer verschillend worden?

Daan_B
26 augustus 2011, 12:07
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/E-Gitarren/Gibson-SG-Special-60-s-Tribute-WSC-Worn-Satin-Cherry/art-GIT0021014-000

SG met p90's misschien een idee?

petpas
26 augustus 2011, 12:24
Heujjjj,

Ik wil graag jullie mening hebben...
Ik wil een nieuwe gitaar kopen, maar ik weet nog niet goed welke.
Nu zit ik te twijfelen tussen de;
Gibson SG Special faded Worn cherry en de
Fender Jaguar sunburst.
Ik speel vooral muziek van nirvana guns n roses green day en acdc.

thnx anyways.

Wessel:chicken:

Testen, testen en nog eens testen is de enige manier om achter het antwoord op je vraag te komen.

M.H.Huiting
26 augustus 2011, 20:34
Ik kan je alleen maar vertellen welke ik zou nemen maar dat zegt meer over mijn smaak dan jouw looks.... Maar in jouw geval had ik de SG gekozen en betreft de looks de brown en niet de cherry....