PDA

View Full Version : Smoothere leadsound



marter544
23 augustus 2011, 16:12
Beste mensen, ik ben op zoek naar een vloeiendere leadsound. Ik speel nu op een Engl Blackmore, die heb ik nu ongeveer een half jaar. Dat apparaat doet alles wat ik wil, clean (kanaal 1), clean met een randje (kanaal 1 of 2), lichte scheur (kanaal 2 of 3), zware scheur (kanaal 3 of 4), dikke disto (kanaal 3 of 4). Het mooie is, die dingen klinken allemaal zoals ik het wil! Vooral kanaal 1 t/m 3 zijn echt geweldig. Welk kanaal ik pak voor welke sound hangt er een beetje vanaf of ik op mijn strat met singles (en een GFS lil killer bij de brug) speel, of mijn schecter met humbuckers. Hier een voorbeeldje van mijn geluid van mijn strat op kanaal 2 (http://dl.dropbox.com/u/13617738/zondag%20bluesje.mp3) Dat geluid wil ik dus echt niet kwijt. Mijn amp staat nu wel te koop, want misschien dat ik met een andere amp wel alles kan doen wat ik wil. Liever houd ik mijn Blackmore en zoek ik een manier om wel die vloeiende lead te krijgen met deze amp.

Nu het volgende punt, ik kan er een heerlijke lo-gain lead uit halen voor blues, maar bij high-gain blijft het me voor solo's te korrelig, en dat is vervelend want ik ben solo-gitarist in mijn band. Voor slag klinkt het wel zoals ik het wil, maar wanneer ik dan naar kanaal 4 overschakel voor een vloeiende high-gain leadsound, is het gewoon niet zoals ik het hebben wil. Met een beetje delay wordt het al een stuk beter. Ik gebruik hiervoor trouwens een duncan Custom Custom bij de brug, of als het wat soepeler moet een 59' bij de neck.

Ik gebruik als cab een harley benton 2*12 V30. Ik weet dat dat geen hoogstaand apparaat is, maar hij voldoet. Ik zat zelf al te denken aan een andere cab met andere speakers (greenbacks), maar het punt is dat ik niet groter dan een 2*12 wil, en greenbacks niet zoveel vermogen aankunnen.. Daarnaast vind ik de sound van die V30's voor mijn slag wel ontzettend lekker, prikt ook goed door de mix. Ik wil dus eigenlijk liever geen andere speakers dan V30's, omdat die op een vloeiende lead na wel alles doen zoals ik het wil.

Kort gezegd, heeft er iemand ideeën of ervaringen, over hoe ik met een pedaaltje, een andere pup, of wat dan ook een vloeiende lead uit mijn blackmore kan halen? De lead is nou niet echt slecht, maar gewoon net iets te korrelig. Alvast bedankt voor de input!

jutter
23 augustus 2011, 16:23
Zou een compressor iets voor je zijn?

marter544
23 augustus 2011, 16:34
Zou ik kunnen proberen, hoewel ik denk dat het niet is wat ik zoek.. Compressie en sustain heb ik genoeg, het is echt die grove korrel die ik graag wat minder zou hebben. Ik kan vanavond denk ik wel even een soundclip opnemen van wat ik bedoel.

Daarnaast zal ik van het weekend eens gaan kutten met een Bad Monkey en toch een compressor, kijken wat ik kan bereiken.

iWishmaster
23 augustus 2011, 16:55
Ik gebruik er een tubescreamer voor ... Probeer anders een booster pedaal met wat EQ mogelijkheden, zoals de Brunetti Mercury Box. Dan kun je wat hoog weghalen om die korrel wat te minderen. Zo doe ik het in ieder geval.

Midwolda
23 augustus 2011, 17:13
Zou een compressor iets voor je zijn?

Dacht ik ook meteen.