PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, Koch Studiotone XL



RoelSmoel
23 augustus 2011, 15:04
Ik was op zoek naar een andere versterker.. Ik vind zelf de oversturing uit een versterker zelf (afhankelijk van welke) toch fijner (werken) dan uit pedalen..
Hier en daar wat uitgeprobeerd, Fender Hotrod Deluxe proberen te verkopen.. Lukte ook niet..
Was toevallig al een paar keer bij GearPro in Nederweert geweest, ook wel wat gekocht, fijne zaak:)
Toch maar even geïnformeerd of ze ook aan inruil doen.. Jep.. Doen ze.. Kreeg nog een (in mijn ogen) nette prijs terug voor mijn Fender. En dat samen met mijn geld van afgelopen zomer dat bij elkaar gewerkt is..
Daar maar wat geprobeerd.. Een Marshall JCM900, vette versterker, maar ik vond dat ie wel erg hard moest voor een leuk geluidje eruit te krijgen, 100 watt voor thuis is overkill.. DSL401, nee, meteen weer uitgezet.. Niet eens meer omgekeken naar Blackstar, toch maar een Engl Thunder, nee, klonk me toch wat te dunnetjes.
Toen stond er nog een Koch Studiotone XL eenzaam te wezen in een hoekje.. "Roel, moet je die niet eens uitproberen?" zei pa.. Zo gezegd, zo gedaan..
Aangesloten, niet eens aan de knoppen gedraaid.. (oke oke, volume en gain.. dat was het ook..) En BAM, wat een geluid.. Dit moest hem worden..
Netjes afgerekend, en toen in den auto naar huis, hoewel het flink stormde daar, toch nog even gewacht..
Dus.. eeehh.. Jep, een Koch Studiotone XL is mijn nieuwe versterker, en ik is blij:)

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/5692f087.jpg

tommus42
23 augustus 2011, 15:14
Mooi, nog chauvinistische gevoels erbij?:soinnocent: De speakersimulator uit de powerbrake zit er toch ook in? Ik heb een 4xEL84 versterker, met genoeg ruimte voor een extra kanaal, je hebt er zeker geen elektrisch schema van?

bass blom
23 augustus 2011, 15:14
gefeliciteerd :cheerup:

RoelSmoel
23 augustus 2011, 15:16
Mooi, nog chauvinistische gevoels erbij?:soinnocent: De speakersimulator uit de powerbrake zit er toch ook in? Ik heb een 4xEL84 versterker, met genoeg ruimte voor een extra kanaal, je hebt er zeker geen elektrisch schema van?

Ik kwam er thuis pas achter dat Koch Nederlands is:seriousf:
Jep, die zitten erin, wees de verkoper me op omdat ie hem zelf had.. Leuk om te weten:)
Schema's.. Nee..

Hendriks
23 augustus 2011, 15:18
Ik weet nog niet of ik ga feliciteren ...................


Ach waarom ook niet : gefeliciteerd , ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben. :rockon:

jutter
23 augustus 2011, 15:24
Gefeliciteerd! En welkom bij de Koch club! Zelf speel ik al jaren op de Twintone. De Studiotone vind ik ook een geweldige versterker. Hier zitten toch de EL84 in?

RoelSmoel
23 augustus 2011, 15:26
Gefeliciteerd! En welkom bij de Koch club! Zelf speel ik al jaren op de Twintone. De Studiotone vind ik ook een geweldige versterker. Hier zitten toch de EL84 in?

Volgens de site wel:)

jutter
23 augustus 2011, 15:34
Volgens de site wel:)

Hier ga je veel plezier aan beleven! 40W is ideaal voor thuis, oefenruimte en je kan er gerust mee op treden. Door te spelen met de knopjes kun je er een breed scala aan sounds uithalen. Prachtig mooie amp Roel!

RoelSmoel
23 augustus 2011, 15:38
Hier ga je veel plezier aan beleven! 40W is ideaal voor thuis, oefenruimte en je kan er gerust mee op treden. Door te spelen met de knopjes kun je er een breed scala aan sounds uithalen. Prachtig mooie amp Roel!

Met name de mogelijkheden hebben me over de streep getrokken.. Had al bijna een Engl Gigmaster 30 gekocht, maar toch nog even gewacht.. Aan de ene kant een geluk..

Verder is 40 watt inderdaad ideaal, hoewel ik het hier thuis nog wel wat open kan zetten.. Die volumepots van die Fender versterkers, met name van de Hotrod Deluxe-serie, vind ik maar kut, om het even kort uit te drukken.. Eerst gaan ze heel snel keihard, en daarna gaan ze alleen maar meer oversturen..

jutter
23 augustus 2011, 15:54
Met name de mogelijkheden hebben me over de streep getrokken.. Had al bijna een Engl Gigmaster 30 gekocht, maar toch nog even gewacht.. Aan de ene kant een geluk..

Verder is 40 watt inderdaad ideaal, hoewel ik het hier thuis nog wel wat open kan zetten.. Die volumepots van die Fender versterkers, met name van de Hotrod Deluxe-serie, vind ik maar kut, om het even kort uit te drukken.. Eerst gaan ze heel snel keihard, en daarna gaan ze alleen maar meer oversturen..

De HR heb ik ook al eens gehad, voor korte duur..... Het volume van het cleane kanaal van de Koch komt in de band nooit verder dan 3, dan brand je de tent al uit! Trouwens, het cleane kanaal vind ik heel erg mooi! Het overdrive kanaal gaat van subtiel met een randje tot metal! In het verleden heb ik Fenders, Marshalls, Ampeg, Laney, en ik weet ik veel wel niet gehad maar de Koch bevalt mij nog steeds erg goed!

Kingfisher
23 augustus 2011, 17:16
Klikkerderklikkerdeklik...site van Koch...specs....images...Klikkerderklikkerdeklik.. .joetjoub samples....online gitaarboer....Klikkerderklikkerdeklik...2ehandssit e........Nooooooooooooooooooo.

*shit* weer last van GAS. Ik haat gitaarnet.nl. Ik HAAT gitaarnet.nl

Mitch
23 augustus 2011, 17:54
Hé, eindelijk een serieuze versterker!
Ik zit even te kijken op de faceplate wat er nou anders is aan de XL. Ik weet dat -ie 40W is, maar ik zie ook extra volume voor OD en OD+? Maakt 'm nog veelzijdiger, al vraag ik me met extra masters altijd af of het niet ten koste gaat van de dynamiek.

Exi
23 augustus 2011, 17:58
Een prachtding Roel! Daar ga je plezier van hebben.
Dat Topic #10394589349 maar lang op zich mag laten wachten.:ok:

blademan
23 augustus 2011, 18:12
gefeliciteerd, ik heb de 20 watt Studiotone en ben er zeer tevreden mee. Moest alleen na ongeveer 2 jaar al buizen vernieuwen, vond ik op zich wat snel, maar volgens Koch normaal.

Midwolda
23 augustus 2011, 18:20
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker Roel, lijkt me een serieus stuk gereedschap!
Graag ook een foto van de achterkant hoor, vind ik net zo interessant als de voorkant.
Is het deze?

http://home.deds.nl/~redeye/www/Back%20Studiotone.jpg

RoelSmoel
23 augustus 2011, 19:02
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker Roel, lijkt me een serieus stuk gereedschap!
Graag ook een foto van de achterkant hoor, vind ik net zo interessant als de voorkant.
Is het deze?

http://home.deds.nl/~redeye/www/Back%20Studiotone.jpg

Dat is de achterkant.. Na enige uitleg in de winkel snap ik ook waar het allemaal voor staat.. Zou Blackstar die speakersimulatie van Koch gejat hebben?:seriousf:

Luke-wannabe
23 augustus 2011, 19:15
Wat lees ik nou: 40 watt ideaal voor thuis? Als je een vrijstaand huis hebt misschien ja :D

Nee zonder gekkigheid: Gefeliciteerd Roelemans!

beruk
23 augustus 2011, 19:41
Goed bezig Roel! Veel plezier ermee!


Staat bij mij hoog op de GAS lijst...

RoelSmoel
23 augustus 2011, 21:16
Wat lees ik nou: 40 watt ideaal voor thuis? Als je een vrijstaand huis hebt misschien ja :D

Nee zonder gekkigheid: Gefeliciteerd Roelemans!

2 onder 1 kap en aardige buren:chicken:

Hoewel dat eerst ook anders was..

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2011, 22:44
Mooi hoor:) Maar wie zegt dat de 40 watt studiotone leuk voor thuis is woont vast erg riant....

Ik heb zelf de 20 watt studiotone, en met een goede 2*12 (classic leads) gaat ie echt snoeihard, ook op festivals.
Wel is het soms lastig met sommige humbuckers op de OD kanalen door de mix te snijden, maar de band waarin ik hem gebruik doe ik het gelukkig met een Teel, ideale match. Heb nooit het gevoel dat ik die extra masters nodig had, maar als je meer headroom wilt op clean is die 40 watter dan wel weer welkom.

jutter
23 augustus 2011, 22:57
Mooi hoor:) Maar wie zegt dat de 40 watt studiotone leuk voor thuis is woont vast erg riant....

Ik heb zelf de 20 watt studiotone, en met een goede 2*12 (classic leads) gaat ie echt snoeihard, ook op festivals.
Wel is het soms lastig met sommige humbuckers op de OD kanalen door de mix te snijden, maar de band waarin ik hem gebruik doe ik het gelukkig met een Teel, ideale match. Heb nooit het gevoel dat ik die extra masters nodig had, maar als je meer headroom wilt op clean is die 40 watter dan wel weer welkom.

Met 'Teel' bedoel je een Telecaster?
En de 2x12, heb je een open of een closed back?

Mr.Bluesbreaker
24 augustus 2011, 12:45
Ho typefoutje, ja inderdaad een Telecaster. Zowel een 2*12 closed back met Celestion CL 80 als een open back 2*12 met V30's, wat er op dat moment hier in huis staat. Over mijn Bogner 4*12 is ie niet echt lekker, teveel boemend laag. Voor de rest overal ok op eigenlijk.

Wabbie
24 augustus 2011, 12:59
Ik ben altijd zeer gecharmeerd geweest van de kleinere Koch versterkers. Ik ga denk ik zelf ook ooit weer eens een keertje een Twintone topje aanschaffen, want dat blijven erg leuke en goede versterkers. De Studiotone is een van de weinige EL84 versterkers die ik wel goed vind ik klinken.

Veel plezier ermee!

Fragedallic
24 augustus 2011, 14:48
ROELSMOEL: welkom bij de club :)
ik heb 'm nu zo'n 2 jaar met een K&E 2x12 V30 cabinet. Het is een heerlijke combinatie. Vreet ook pedalen zeer goed!

https://lh5.googleusercontent.com/-NJbg50X6rb4/TWY6eUUt5xI/AAAAAAAAALM/GD7r2MQ7AGA/s640/studiotoneXLhead.jpg

Tankman
24 augustus 2011, 15:05
ROELSMOEL: welkom bij de club :)
ik heb 'm nu zo'n 2 jaar met een K&E 2x12 V30 cabinet. Het is een heerlijke combinatie. Vreet ook pedalen zeer goed!

https://lh5.googleusercontent.com/-NJbg50X6rb4/TWY6eUUt5xI/AAAAAAAAALM/GD7r2MQ7AGA/s640/studiotoneXLhead.jpg

Maar hij staat ook te koop? Hoezo dat?

Fragedallic
24 augustus 2011, 16:51
Maar hij staat ook te koop? Hoezo dat?

oh dat moet ik nog weg halen :) . ik was het zeulen van en naar zolder even zat, en zocht een combo in plaats van maar ik heb me bedacht....er komt op termijn een combo bij :)

Jasper.
24 augustus 2011, 16:54
Vreet ook pedalen zeer goed!


Pedalen dus goed opbergen Roel!

Fragedallic
24 augustus 2011, 17:00
Mooi hoor:) Maar wie zegt dat de 40 watt studiotone leuk voor thuis is woont vast erg riant....

Ik heb zelf de 20 watt studiotone, en met een goede 2*12 (classic leads) gaat ie echt snoeihard, ook op festivals.
Wel is het soms lastig met sommige humbuckers op de OD kanalen door de mix te snijden, maar de band waarin ik hem gebruik doe ik het gelukkig met een Teel, ideale match. Heb nooit het gevoel dat ik die extra masters nodig had, maar als je meer headroom wilt op clean is die 40 watter dan wel weer welkom.

Dat is het mooie van de mid shift. die knal 'm ook goed naar voren in de mix. helaas niet footswitchable...

kidrock
24 augustus 2011, 19:12
Gefeliciteerd! Maar toch moet ik ff gniffelen... ruim voor topic nr.# (weet ik hoeveel) en de HR, heb ik je nog een Koch aanbevolen, maar daar is toen weinig aandacht aan besteed en wat schets mijn verbazing... toch een Koch!

Hopelijk heb je daar wat langer plezier van en niet over een paar maanden weer topic nr.#.............................................. .................. krijgen ;)

blademan
24 augustus 2011, 22:46
ROELSMOEL: welkom bij de club :)
ik heb 'm nu zo'n 2 jaar met een K&E 2x12 V30 cabinet. Het is een heerlijke combinatie. Vreet ook pedalen zeer goed!

https://lh5.googleusercontent.com/-NJbg50X6rb4/TWY6eUUt5xI/AAAAAAAAALM/GD7r2MQ7AGA/s640/studiotoneXLhead.jpg

die zelfde combi heb ik ook, behalve de Gibson dan, ik speel op Fret-Kings, maar het is een fijne combinatie, die Koch en K&E

RoelSmoel
24 augustus 2011, 23:30
Pedalen dus goed opbergen Roel!

Het enige dat aan de kant staat is mijn distortion en mijn wah, die wah hoop ik ook snel kwijt te zijn.. De rest staat in de loop.


Gefeliciteerd! Maar toch moet ik ff gniffelen... ruim voor topic nr.# (weet ik hoeveel) en de HR, heb ik je nog een Koch aanbevolen, maar daar is toen weinig aandacht aan besteed en wat schets mijn verbazing... toch een Koch!

Hopelijk heb je daar wat langer plezier van en niet over een paar maanden weer topic nr.#.............................................. .................. krijgen ;)

Ik heb nooit de kans gekregen om zo'n versterker te proberen.. Gelukkig nu wel..

Tankman
25 augustus 2011, 00:04
Het enige dat aan de kant staat is mijn distortion en mijn wah, die wah hoop ik ook snel kwijt te zijn.. De rest staat in de loop.


Waarom doe je de Wah eigenlijk weg? Ga je wel op zoek naar een nieuwe of ga je helemaal van de Wah af? Ik weet dat ik hem heel erg heb gemist die ene keer dat ik hem niet mee had naar de oefenruimte. Heerlijk pedaal!

Zou je die distortion niet alsnog aansluiten als extra smaakje naast de Amp Drives? En had je nog een foto van de footswitch ergens? Ben wel benieuwd.

Ik wil ook nog weleens iets van een Studio of Twintone head erbij, maar na gisteren een Orange Rockerverb getest te hebben weet ik het ook niet meer. Dat was me toch ook een geil ding!

RoelSmoel
25 augustus 2011, 17:42
Waarom doe je de Wah eigenlijk weg? Ga je wel op zoek naar een nieuwe of ga je helemaal van de Wah af? Ik weet dat ik hem heel erg heb gemist die ene keer dat ik hem niet mee had naar de oefenruimte. Heerlijk pedaal!

Zou je die distortion niet alsnog aansluiten als extra smaakje naast de Amp Drives? En had je nog een foto van de footswitch ergens? Ben wel benieuwd.

Ik wil ook nog weleens iets van een Studio of Twintone head erbij, maar na gisteren een Orange Rockerverb getest te hebben weet ik het ook niet meer. Dat was me toch ook een geil ding!

De wah gebruik ik niet.. Heb al eens een wah gehad, maar had hetzelfde lot als dat deze nu ondergaat, staat na een tijdje stof te happen en mag weg.
Of die distortion weggaat is nog maar even de vraag, die staat ook niks te doen.. Lekker dan..

Ach, alles heeft zijn tijd. Met de distortion van de versterker ben ik dik tevreden.
Die footswitch is gewoon een simpele 2 button-switch, eentje voor clean naar od, en de andere knop voor van od naar od+.

Tankman
25 augustus 2011, 17:45
De wah gebruik ik niet.. Heb al eens een wah gehad, maar had hetzelfde lot als dat deze nu ondergaat, staat na een tijdje stof te happen en mag weg.
Of die distortion weggaat is nog maar even de vraag, die staat ook niks te doen.. Lekker dan..

Ach, alles heeft zijn tijd. Met de distortion van de versterker ben ik dik tevreden.
Die footswitch is gewoon een simpele 2 button-switch, eentje voor clean naar od, en de andere knop voor van od naar od+.

Ah, ik had nog enige hoop dat deze ook iets van een 5-button footswitch heeft net als de Twintone en de Classictone.

RoelSmoel
25 augustus 2011, 17:50
Ah, ik had nog enige hoop dat deze ook iets van een 5-button footswitch heeft net als de Twintone en de Classictone.

Jammer dat de mid-boost niet voetschakelbaar is..

Tankman
25 augustus 2011, 17:52
Jammer dat de mid-boost niet voetschakelbaar is..

Is dat niet te modden? Misschien door Koch zelf. Zijn wel aardige gasten.

RoelSmoel
25 augustus 2011, 17:55
Is dat niet te modden? Misschien door Koch zelf. Zijn wel aardige gasten.

Weetniet.. Als het me echt gaat storen ga ik eens navraag doen.. Nu dus niet in elk geval:D