PDA

View Full Version : Tabs vab een B.B. King fragment



Weeble
23 augustus 2011, 14:49
Ik zag laatst een oude cartoon van Cow and Chicken voorbijkomen waarin een oude blueszanger het verhaal vertelde van een broekloze alligatorvanger (volg je hem nog?)
Nu klonk deze blueszanger heel bekend en na een beetje research bleek de voice actor van deze blueszanger niemand minder te zijn dan B.B. King.

Nu is mijn vraag of iemand van onderstaand fragment vanaf 1:28 misschien tabs uit kan halen. Thank you kindly:)


http://www.youtube.com/watch?v=L8uUl2tGtFc

SantaX
20 september 2011, 06:54
Hoe ben je daarachter gekomen? Want ik herken hem niet eigenlijk. Nu is dat een teken van goed voice-acting, maar na wat standaard google, vind ik ook niets waaruit dit blijkt. En dat zou ik toch wel interessant vinden, vandaar de vraag :makeup:

aaronstonebeat
21 september 2011, 12:07
Her en der vind ik ook wel de naam Greg Eagles als zijnde de stem; maar BB King kom ik eveneens tegen mbt tot dezelfde episode.
Hoe dan ook, gitaar een halve toon omlaag stemmen en dan in E spelen. De riff is een heel bekend cliché:
| 1 - 2 - 3 - A G | E - 2 - 3 - A G | E - 2 - 3 - etc.

| E - - - | - - - - | - - - - | - - - - |
| - - - - | - - - - | - - - - | - - - - |
| A - - - | - - - - | B - - - | - - - - |
| E - - - | - - - - |

| E - - - | - - - - | - - - - | - - - - |
| - - - - | - - - - | - - - - | - - - - |
| A - - - | G - - - | - - - - |
| Fis - - -| - - - - |
| F - - - | ...
| E - - - |

Nog zo'n typisch cliché:


e ----10--------9--------8----7---------
b -12----12-11----11-10---10--9----------

Of waar je het ook maar wil spelen. Het is met slide gespeeld en vast in een open (Es?) stemming. Je kunt overal septime-akkoorden gebruiken etc.

SantaX
22 september 2011, 09:18
Bedankt voor de info over het voiceacting :) Zal straks zelf ook nog eens zoeken. Altijd leuk. Heb de King toevallig in Gent gezien afgelopen zomer. Ben wel een beetje een fan :D