PDA

View Full Version : Reissue of orgineel?



Noordeling38
22 augustus 2011, 23:47
Op zich verbaas ik me over het volgende:

Een 70's USA reissue kost ca. 1600 euro (big headstock), een orginele bv 77, 78, 79 kost dikwijls minder en je hebt een orginele die ook nog z'n waarde behoud....


Ik volg dit niet...... Wie kan het uitleggen waarom mensen dan een reissue aanschaffen die zodra je de winkel uitloopt al (veel) minder waard is?

Pepe
23 augustus 2011, 00:33
Ze verkopen ook voor geen meter.

Fender moet gedacht hebben, die seventies beginnen aardig op te lopen (4000 voor een vroege zeventig Malmsteen is geen uitzondering) en dan worden de product managers daar zenuwachtig. In principe heb je de keus, net zoals bij de reissue amps, ga je voor seasoned vintage of ga je voor een frisse kleur en een maagdelijke frets.

De eerste serie was net zo slecht als de slechtste seventies. Neckpockets waar hele bankpasjes in konden verdwijnen, dun generiek geluid. Bovendien waren er nog de Japanners die betere seventies maakten voor minder.
De Japanners zijn inmiddels aan banden gelegd maar nog steeds wil niemand een nieuwe big headstock, ook omdat je voor die prijs gewoon een late seventies kan kopen.

Het zou helpen als ze gingen relicen in die serie, ze hebben een seventies relic trouwens maar dat is weer gelijk custom shop prijs.

Hendriks
23 augustus 2011, 07:43
De 70 'sRI die ik in handen heb gehad waren bar slecht , net als wat Pepe zegt, ruime pockets , etc.De late 70's strat vond ik ook niet bijzonder , beetje dode planken.