PDA

View Full Version : gitaarband aan akoestische gitaar



xSophie
22 augustus 2011, 23:47
Ik heb bij mijn akoestische gitaar maar 1 punt om de band aan vast te maken, de andere moet met een touwtje aan de hals worden gemaakt. Opzich geen probleem maar het liefst wil ik dat ie net zoals mn electrische gewoon 2 van die punten had. Ik vraag me dus af of je gewoon zoiets kan doen zonder dat je iets sloopt. Of heeft iemand hier zelf ervaring mee?

Alvast bedankt,

Koeloe
22 augustus 2011, 23:50
Je hebt van die riempjes die je om je hals vastmaakt. Hieraan kun je je gitaarband aan vastmaken. Dus dan hoef je niet te boren of iets dergelijks.
Ik heb echter geen idee hoe die riempjes precies heten:???:.

Riky
23 augustus 2011, 03:52
Maak je band niet vast aan de kop. Je ziet het wel eens, maar ik blijf er bij dat er krachten op je hals komen te staan die je gewoon niet wil.

Ik heb gewoon een strapbutton gekocht en deze aan de achterkant van de hals in het vlakke gedeelte bij de body gemonteerd.

Even rustig voorboren met net iets te klein boortje en je draait hem er probleemloos in. 5min werk, top resultaat.

Harald
23 augustus 2011, 08:37
Het zou normaal zonder problemen in de hiel van de gitaar moeten kunnen. Of het op de achterkant of de onderkant (zoals bij Taylor) komt, is een kwestie van smaak. En dan dus het stuk van de hiel dat uitsteekt uit de kast.

idd. WEL even voorboren met een iets kleiner boortje, zo voorkom je barsten.