PDA

View Full Version : korg tuner (jee eerste post)



LordSpeedyShit
27 mei 2003, 19:14
ik heb nu een korg rack-tuner (dt-1 pro) en nou wil ik weten hoe ik die het beste aan kan sluiten.
Ik heb het nu zo gedaan:
gitaar --- preamp --(channel A)-- korg tuner -- eindtrap
--(channel B)------------------ eindtrap

kan dit zo? of verneuk ik dan de tuner?
De preamp heeft geen fx-loop waar ik hem in kan hangen dus dat is geen optie.

el loco
27 mei 2003, 20:02
[off-topic] Hoeveel betaal je eigenljk voor zo`n Korg tuner? Ik neem aan dat die jij hebt een goede is. [/off-topic]
Ik heb trouwens geen flauw benul hoe je dat aansluit, maar zou dat niet gewoon in de gebruiksaanwijzing staan?

ben79
27 mei 2003, 21:28
ik zou hem niet tussen je pre en eindtrap zetten , dan krijg je een beetje verlies op je sound
probeer hem via een loop.

lars
27 mei 2003, 22:13
misschien een idee, weet niet wat voor een amp je hebt, maar als je er een hebt met een recordig-out, of een output voor naar de mengtafel/PA whatever, hang em dan daaraan dan heb je 0 signaal verlies! ik heb een mesa quad met een hele zooi extra uitgangen dus voor mij is et makkelijk maar oke.

morris
28 mei 2003, 00:09
Een racktuner mag nooit op enige wijze in je signaalketen voorkomen. Niet voor de preamp en niet erna. De beste oplossing is een niet gebruikte line out of een Y cable vanuit de FX send. Welke preamp gebruik je?

Morris

Polytheme Pam
28 mei 2003, 01:06
de wat betere volumepedalen hebben een tuner-out...misschien een idee??....i.e.g. geen signaalverlies!

LordSpeedyShit
28 mei 2003, 10:07
ik heb een Roland GS-6 (ga een andere kopen, maar heb nog even geen geld) en die heeft dus geen FXloop omdat er al effecten ingebouwt zitten.
Er zitten ook geen andere outputs op.
Maar zou ik het niet met een a/b switch kunnen doen? Dat je zeg maar het signaal van je gitaar splitst naar de tuner en naar de preamp?

[off-topic] Je hebt voor 230 euro de DTR-1000 (een nieuwere versie van de mijne) bij Feedback.[/off-topic][/quote]

morris
29 mei 2003, 00:33
ik heb een Roland GS-6 (ga een andere kopen, maar heb nog even geen geld) en die heeft dus geen FXloop omdat er al effecten ingebouwt zitten.
Er zitten ook geen andere outputs op.
Maar zou ik het niet met een a/b switch kunnen doen? Dat je zeg maar het signaal van je gitaar splitst naar de tuner en naar de preamp?
[/quote]

Een GS6, tja dat beperkt de mogelijkheden inderdaad. Een a/b box werkt inderdaad het beste dan. Dan heb je meteen een tuner mute.

LordSpeedyShit
1 juni 2003, 12:41
ik ben maar voor een volumepedaal gegaan. Eentje van Boss.
Daar heb ik ook nog wat aan als ik een andere preamp koop dus heb ik die maar genomen.
Volumepedaal hang je toch gewoon tussen gitaar - preamp ?

Polytheme Pam
1 juni 2003, 17:08
Ligt eraan wat je wil....wanneer je het volumepedaal voor de pre-amp zet trap je niet alleen het volume maar ook de gain naar beneden of naar boven (als je de scheur uit je pre-amp haalt) Zelf heb ik `m in de loop als laatste "station" voor de eindtrap, op deze manier word alleen het volume gemanipuleerd....

LordSpeedyShit
2 juni 2003, 08:45
voorlopig gebruik ik hem toch alleen maar voor de 'tuner out', dus ik laat hem qua volume gewoon voluit staan.

Nocki
2 juni 2003, 21:05
bij mij hang tie in de fx loop maar ik kan m ook in de slave out van mn poweramp hangen. heb jij ook een slave of recording out? dan ou je m zonder problemen daar kunnen hangen.

nocki

LordSpeedyShit
2 juni 2003, 21:26
ja ik heb idd een recording out erop zitten!
tnx!

morris
3 juni 2003, 01:46
ja ik heb idd een recording out erop zitten!
tnx!

Zo opgelost dan.
Zorg er wel voor dat je geen modulatie effecten hebt aanstaan als je stemt. Dat kan een beetje lastig zijn :wink:

dml
4 juni 2003, 12:32
ja ik heb idd een recording out erop zitten!
tnx!

Zo opgelost dan.
Zorg er wel voor dat je geen modulatie effecten hebt aanstaan als je stemt. Dat kan een beetje lastig zijn :wink:

Kijk, dat snap ik dan niet. Ik zal het ff snel toelichten:

Gitaar > input Powertone II > FX send > Gmajor L > FX return PT II
Gmajor R > FX return PT I

Mijn Korg DTR2000 hangt aan de rec.output van de PTII, dus die zendt het mix-signaal uit. Nu heb ik de chorus wel eens aan staan als ik stem maar het display zwiept niet naar rechts en links t.g.v. de chorus. Nu heb ik de rate van de chorus op 5 en de depth op 80 to 100, de zweving is wel langzaam maar dit zou je op de display van de tuner moeten zien. Niet dus.