PDA

View Full Version : nieuwe versterker tot 400 E



deathletters
22 augustus 2011, 16:58
Hallo Mensen.

In dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148438-goeie-scheur-voor-een-single-coil-gitaar , zocht ik naar een goed distortion pedaal voor stevige rock met een strat. Daar kreeg ik het advies om eerst een betere versterker te kopen, mischien dat julie nog suggesties hebben.
Mij eisen zijn:
*tot 400 E
*goed voor hardrock, grunge, blues
*hij moet zacht kunnen voor thuis maar ook boven een drumstel uit uit kunnen
*het liefst met footswitch maar het is niet per se nodig.

Zelf dacht ik aan deze: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Frontman-212R , is dat iets? hij staat in ieder geval aangegeven als best verkocht.

andere suggesties zijn welkom,

alvast bedankt;)

caliban
22 augustus 2011, 17:17
Bugera v22, maar dat zeg ik blijkbaar vaak. Komt misschien omdat hij hier drie meter verderop staat :D.

muziekschuur
22 augustus 2011, 17:26
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fame-GTA-40-Combo-/art-GIT0007943-000

Midwolda
22 augustus 2011, 17:52
*goed voor hardrock, grunge, blues
Dan gebruik je dus af en toe een lekker potje overdrive en/of distortion er bij...

*hij moet zacht kunnen voor thuis maar ook boven een drumstel uit uit kunnen
... en je wilt dat dat ongeveer hetzelfde klinkt, ongeacht het volume van de versterker...

*tot 400 E
... dan kom je al vrij snel uit op een transistor-versterker...

*het liefst met footswitch maar het is niet per se nodig.
... eventueel met twee kanalen.

Misschien is zo'n Frontman 212 wel een goede voor jou, hij kan in ieder geval erg HARD.
Maar zelf zou ik nog iets verder zoeken, er zijn voor dat geld echt beter klinkende ss-amps te krijgen
zoals bijvoorbeeld een Roland of een Tech21 of een Laney (alhoewel ik niet zeker ben van die prijzen).

Ik zou in ieder geval niet zomaar iets via Internet bestellen "omdat het de best verkochte versterker" is.
Hou er ook rekening mee dat 2x12 combo's vaak grote lompe bakken zijn...
Is er niet een gitaarwinkel bij je in de buurt waar je eens wat dingen uit mag proberen?

Thiez
22 augustus 2011, 18:56
http://link.marktplaats.nl/473874582 zoiets?

Buzzel
22 augustus 2011, 19:01
Kan je uit een blackstar ook Blues halen?

Anyway.

Wel lastig om een goeie amp voor 400 euro te vinden. Je zit met die prijs al snel met een transistor versterker. Ik heb net even zitten kijken naar die versterker van ibanez tsa15. vind het wel lekker klinken, zou dat misschien wat zijn? thomann heeft een bundel voor 439 of zo. Ik weet niks van de kwaliteit van deze amp ben er zelf ook wel in geïnteresseerd voor een thuis amp.

allochthomas
22 augustus 2011, 19:20
http://link.marktplaats.nl/476368832
als het nog niet hard genoeg scheurt een tubescreamer of iets dergelijks er voor zetten.

Misschien ook eens waard om naar de peavey valveking te kijken.

@Buzzel: kan wel zolang je het drive kanaal niet gebruikt want die klinkt is echt ruk.

Buzzel
22 augustus 2011, 19:24
http://link.marktplaats.nl/476368832
als het nog niet hard genoeg scheurt een tubescreamer of iets dergelijks er voor zetten.

Misschien ook eens waard om naar de peavey valveking te kijken.

@Buzzel: kan wel zolang je het drive kanaal niet gebruikt want die klinkt is echt ruk.

Zal ook wel voor die prijs, concept is cool maar is niet goed uitgevoerd.

Paragon
22 augustus 2011, 19:46
Kan je uit een blackstar ook Blues halen?


Ja.

+10tekens

Tankman
22 augustus 2011, 19:55
Gewoon voor een Peavey Valveking 112 combo gaan. Ik heb daar alles tussen Jazz en metal uit horen komen. Lijkt me ideaal. Er is ook een switch achterop waardoor hij op lagere volumes ook beter kan klinken, om het maar simpel uit te leggen.

arcane
22 augustus 2011, 19:56
Ik kan je ook de Fender Super Champ XD aanraden. Het is een buizenversterker (zowel voor alsook eindtrap) maar met moddeling techniek. Enorm veelzijdig, nagenoeg te gebruiken voor elk genre. Verder zitten er ook nog aardige effecten ingebouwd, zoals chorus, delay, reverb etc.
15 Watt, klinkt prima thuis, en voor een bandrepetitie gaat het ding ook nog hard genoeg.

heinz3110
22 augustus 2011, 19:58
Komt ie weer: Peavey Bandit. Kan eigenlijk alles voor een solid state, en kost amper 300 piek. Kan goed zacht maar ook goed hard.

Peavey-Transtube-Bandit-112-Combo- bij Musicstore Keulen (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Peavey-Transtube-Bandit-112-Combo-/art-GIT0009356-000)

Die tech21's zijn ook erg te pruimen volgens de kenners, maar die zijn vaak weer wat duurder en boven je 400 piek.

Midwolda
22 augustus 2011, 20:08
Als het ook tweedehands mag, dan heb je de vorige versie Peavey Bandit 112 (http://link.marktplaats.nl/476632209)voor de helft...

Staan veel mooie transistor amps op MP nu voor onder de 400, doe er je voordeel mee.

jutter
22 augustus 2011, 20:11
Als het ook tweedehands mag, dan heb je de vorige versie Peavey Bandit 112 (http://link.marktplaats.nl/476632209)voor de helft...

Staan veel mooie transistor amps op MP nu voor onder de 400, doe er je voordeel mee.

Dan nog liever die Bandit serie daarvoor, die klonk een stuk beter.

Thiez
22 augustus 2011, 20:57
Uit een blackstar kun je best blues halen hoor. Ik heb een HT-5 en zelfs daar krijg je een lekkere bluessound uit.
Desnoods knal je er een tubescreamertje voor over het clean kanaal. Met een blackstar denk ik dat je beter uit bent dan een transistor bakkie hoor... zeker wat blues betreft. Bluessound vind ik buizen echt stuk lekkerder dan transistor.

almarvk
22 augustus 2011, 21:26
Ga voor een Peavey Valveking 112. Prima versterker voor wat jij wilt voor een nette prijs

Joreeen
22 augustus 2011, 21:36
Fender Mustang III of IV!
Haal je ALLES uit! Veel beter dan die Frontman!
De IV is geloof ik met 4-way footswitch! Kan je aansluiten op je pc of Mac!
Amps & Cabs & Effecten zijn ingebouwd en het past perfect binnen je budget!

Link Fender Mustang IV: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Mustang-IV

bass blom
22 augustus 2011, 21:47
klinkt niet gek die mustang


http://www.youtube.com/watch?v=_McsyKVFDPY

Joreeen
22 augustus 2011, 21:54
klinkt niet gek die mustang


http://www.youtube.com/watch?v=_McsyKVFDPY

Imo dé beste digitale amp!

arcane
22 augustus 2011, 22:21
Aja, aan de mustangs had ik even niet gedacht.
Dus mijn idee: fender super champ xd of een mustang.

Thiez
22 augustus 2011, 22:25
Die fender klinkt idd voor clean en bleusy dingen niet gek. maar de distortion in een digitale amp blijf ik niks vinden. Die 80's stack sound ook echt... ik weet het niet.

qwertyuiop
22 augustus 2011, 22:31
hij is al genoemd en ik zou 'm zeker ff checken; ibanez tsa15H. echt een tof ampje voor die prijs.

bass blom
22 augustus 2011, 22:31
Die fender klinkt idd voor clean en bleusy dingen niet gek. maar de distortion in een digitale amp blijf ik niks vinden. Die 80's stack sound ook echt... ik weet het niet.

heb jij hem live gecheckt?

Thiez
23 augustus 2011, 09:37
Nee, dat niet. Was even afgaand op het youtube filmpje wat je poste. Heb ze eignelijk nog nooit ergens zien staan.

Tankman
23 augustus 2011, 10:51
Nee, dat niet. Was even afgaand op het youtube filmpje wat je poste. Heb ze eignelijk nog nooit ergens zien staan.

Dat moet je dus niet op die manier concluderen. Die dingen klinken in het echt helemaal te gek....we hebben het over de Mustang serie toch?:dontgeti:

bass blom
23 augustus 2011, 10:54
ja, de mustang.
als ik nu op zoek was zou ik hem zeker checken, te gek je presets maken met je macbookje erbij :D

Tankman
23 augustus 2011, 11:00
ja, de mustang.
als ik nu op zoek was zou ik hem zeker checken, te gek je presets maken met je macbookje erbij :D

Mooi! :D

Die Mustangs zijn dus echt te gek. Alleen de Mustang I is minder. Vanaf de II hebben ze 12 inch speakers en vanaf die klinken ze ook echt gewoon goed. Die 80's stack is juist een van de beter klinkende sounds wat betreft High Gain. De 90's is ook erg goed. De factory presets in de Mustang III zijn ook geinig.

bass blom
23 augustus 2011, 11:03
ja ik zou minimaal voor de III gaan en waarschijnlijker voor de IV

marter544
23 augustus 2011, 11:13
In deze prijsklasse heb je:

De goedkoopste buizenamps; Bugera V-series, goedkopere 2e hands laneys, Peavey Valveking en misschien een Engl Thunder.

Deze hebben als voordeel dat ze hard gaan, over het algemeen goed klinken en ze lekker pedaaltjes slikken. Ik denk dat van deze modellen de Valveking voor jou het meest geschikt is. Lekker veelzijdig en een transparante sound. Deze amps klinken imo beter dan welke transistor of modelling amp dan ook.

Nadeel van die buizenamps is, is dat ze wat sneller slijten en eens in de zoveel tijd nieuwe buizen nodig hebben. De kans is echter groot dat wanneer je aan nieuwe buizen toe bent allang wat anders hebt, je hebt er dan iig al meer verstand van.

Transistor-amps; Valvestates (marshall VS100 etc.), Randalls (RG75, RG100, etc.), Peavey Bandit, etc.

Deze dingen zijn onverwoestbaar, best veelzijdig, alleen ik vind de klank wat minder dan van buizenamps. Voornamelijk de bandit is om van te huilen met wat lagere gain dingen. Van deze 3 vind ik de randalls het beste. Ze doen naar mijn mening alledrie het high-gain dingetje wel aardig, clean is ok, alleen een milde overdrive is vaak bagger. De Randall doet het alledrie wel oke, maar niks bijzonders. Ik vind de drive van de valvestate een beetje fuzzy, en de bandit vind ik erg dun.

Modelling amps; Vox VT-series, Line6, Roland, Tech21, Fender Mustang

Hetzelfde als je nu hebt min of meer, maar dan groter en harder. Dus veel verschillende sounds (computermodellen van de echte buizenversies), veel effecten etc.. Ik ken zelf alleen de Vox series, de Line6 en de Rolands, ik vind hiervan de Voxen het best, en de line6 het minst. Ik vind ze alledrie niet eens in de buurt komen van de eerder genoemde buizenamps in mijn post. Daarnaast vind ik dat de amps van deze 3 merken het ook niet halen bij de Randalls. De Tech21 en de nieuwe Mustangs ken ik niet, misschien dat die het beter doen. Voordeel is weer geen onderhoud, erg stevig. Nadeel dus de klank.




Denk er even over na wat je wil, transistor, modelling en buizen. Ik zou het wel weten; buizen. Als je weet wat je wil; gitaarmarkt en marktplaats in de gaten houden.

caliban
23 augustus 2011, 11:50
In deze prijsklasse heb je:

De goedkoopste buizenamps; Bugera V-series, goedkopere 2e hands laneys, Peavey Valveking en misschien een Engl Thunder.

Deze hebben als voordeel dat ze hard gaan, over het algemeen goed klinken en ze lekker pedaaltjes slikken. Ik denk dat van deze modellen de Valveking voor jou het meest geschikt is. Lekker veelzijdig en een transparante sound. Deze amps klinken imo beter dan welke transistor of modelling amp dan ook.

Nadeel van die buizenamps is, is dat ze wat sneller slijten en eens in de zoveel tijd nieuwe buizen nodig hebben. De kans is echter groot dat wanneer je aan nieuwe buizen toe bent allang wat anders hebt, je hebt er dan iig al meer verstand van.

Transistor-amps; Valvestates (marshall VS100 etc.), Randalls (RG75, RG100, etc.), Peavey Bandit, etc.

Deze dingen zijn onverwoestbaar, best veelzijdig, alleen ik vind de klank wat minder dan van buizenamps. Voornamelijk de bandit is om van te huilen met wat lagere gain dingen. Van deze 3 vind ik de randalls het beste. Ze doen naar mijn mening alledrie het high-gain dingetje wel aardig, clean is ok, alleen een milde overdrive is vaak bagger. De Randall doet het alledrie wel oke, maar niks bijzonders. Ik vind de drive van de valvestate een beetje fuzzy, en de bandit vind ik erg dun.

Modelling amps; Vox VT-series, Line6, Roland, Tech21, Fender Mustang

Hetzelfde als je nu hebt min of meer, maar dan groter en harder. Dus veel verschillende sounds (computermodellen van de echte buizenversies), veel effecten etc.. Ik ken zelf alleen de Vox series, de Line6 en de Rolands, ik vind hiervan de Voxen het best, en de line6 het minst. Ik vind ze alledrie niet eens in de buurt komen van de eerder genoemde buizenamps in mijn post. Daarnaast vind ik dat de amps van deze 3 merken het ook niet halen bij de Randalls. De Tech21 en de nieuwe Mustangs ken ik niet, misschien dat die het beter doen. Voordeel is weer geen onderhoud, erg stevig. Nadeel dus de klank.




Denk er even over na wat je wil, transistor, modelling en buizen. Ik zou het wel weten; buizen. Als je weet wat je wil; gitaarmarkt en marktplaats in de gaten houden.

Duidelijke post!

Miekenries
23 augustus 2011, 21:25
Ik heb een HT-Dual van Blackstar...absolute aanrader. Aan je versterkerkant hoef je met zo'n stompbox weinig te doen...Enne, blues is prima te doen!

Buzzel
24 augustus 2011, 18:41
Ik heb een HT-Dual van Blackstar...absolute aanrader. Aan je versterkerkant hoef je met zo'n stompbox weinig te doen...Enne, blues is prima te doen!

Lijkt me een onzin. Als je versterker niks is word het met een pedaal niet beter.

Miekenries
24 augustus 2011, 22:00
Lijkt me een onzin. Als je versterker niks is word het met een pedaal niet beter.

Je hebt ook een HT-Dual, begrijp ik?

Buzzel
25 augustus 2011, 12:06
Je hebt ook een HT-Dual, begrijp ik?

Nee, ik hoef geen buizen pedal veel te groot en lomp. Maar denk is na, je hebt een versterker met een clean die matig klinkt. Dan kan je er wel een heel goeie drive voor doen, maar de basis blijft matig. Ik heb thuis een fender frontman. Is niet bepaald een top versterker. Ik kan er van alles voorhangen en het klinkt allemaal wel aardig, maar als ik me pedalen voor mijn bassman hang klinkt het 1000x beter.

guitarkid
25 augustus 2011, 14:48
Die fender klinkt idd voor clean en bleusy dingen niet gek. maar de distortion in een digitale amp blijf ik niks vinden. Die 80's stack sound ook echt... ik weet het niet.

+1 (nee +10!)
Kom net terug van de muziekwinkel en heb de Mustang IV even goed getest en kan alleen maar zeggen dat je de spijker op de kop hebt geslagen!
Er zitten zeker bruikbare geluiden in (bijv. de '65 Twin en '59 Bassman-sounds etc), maar zo gauw het richting stevig gaat (Marshall, 80s, 90s etc) haak ik af. Zoemende muggen... Geen dynamiek, je hoort dan de processor overal door heen. Op het door Bass geposte filmpje klinkt het allemaal veelbelovend, maar in de praktijk; helaas! :(
Vind het wel jammer, want ik wilde een back-up combootje (de III, maar die was er even niet) voor "je weet maar nooit" en ook voor mijn zoon om handig mee te nemen naar repetities etc. maar die vond hem ook maar zozo.

snaarplukker
25 augustus 2011, 15:33
Bugera v22, maar dat zeg ik blijkbaar vaak. Komt misschien omdat hij hier drie meter verderop staat :D.Of de 6262 (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Bugera-6262-212-Combo-/art-GIT0010520-000), 120 watt met 4x 6V6 buizen die je desnoods ook nog met EL34 kan wisselen.

caliban
25 augustus 2011, 16:03
Of de 6262 (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Bugera-6262-212-Combo-/art-GIT0010520-000), 120 watt met 4x 6V6 buizen die je desnoods ook nog met EL34 kan wisselen.

6L6 :). Goh ja, ik heb er zelf nooit over gespeeld eerlijkgezegd, maar wel over de amp waar het een knock off van is, en qua clean zijn 5150/6505's niet echt dát. En het is in het algemeen een amp die erg op high gain sounds gefocust is, terwijl de topicstarter 'metal' niet in het sound-lijstje heeft staan.

deathletters
3 september 2011, 13:53
http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC4TVH-Head-V112TV-Cabinet is dit misschien iets? ik heb niet zoveel ervaring met vox maar volgens mij zit dat wel goed. en ik vind hem mooi;)

deathletters
4 september 2011, 19:27
nobody?:makeup:

tommus42
4 september 2011, 19:39
Volgens mij wil je hem kopen:D, dat ding is er toch al wel 2e hands? De speaker zou ik laten staan, maar de versterker lijkt me best okee.

Ijselrobo 07
4 september 2011, 19:47
Ik vrees dat dat versterkertje niet boven een drumstel uit gaat komen ;)

deathletters
4 september 2011, 19:55
hoezo niet dan?
die grote speaker hoort er bij als ik het goed heb

allochthomas
4 september 2011, 20:08
Ik denk persoonlijk dat er betere versterkers te vinden zijn voor de genres die jij speelt en wat je er mee wilt gaan doen.

toneblo
4 september 2011, 20:14
even contact zoeken met the running man, heeft nog een te gekke buizenbak voor dat geld voor je staan, in prima conditie en kan clean en scheuren, heeft voetpedaal..you name it!

deathletters
4 september 2011, 20:16
ik vond hem een mooie klank hebben op youtube, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles...

caliban
4 september 2011, 22:57
En dat zegt zeker niet of je ermee boven een drum geraakt.

deathletters
5 september 2011, 17:56
Jôh?

VOX AC4TVH HEAD V112TV CABINET

De kleine is 4watt dus is de grote dan niet 112?

arcane
5 september 2011, 17:58
Jôh?

VOX AC4TVH HEAD V112TV CABINET

De kleine is 4watt dus is de grote dan niet 112?

Ehmm nee. 112 staat voor een 1 speaker cabinet met een 12 inch speaker. Watt heeft daar niets mee te maken.

De versterker zelf is dat kleine kistje, die levert 4 watt. Maar daar komt geen geluid uit. De speakerkast, daar komt je geluid uit. En al zou die speakerkast een vermogen aankunnen van 400 Watt, dan nog komt er maar 4 Watt aan vermogen uit, als je de ac4 er op aansluit.

deathletters
5 september 2011, 18:25
Oke bedankt;)
Dan zoek ik nog even verder

Rooker
5 september 2011, 19:23
Hij is al vaker genoemd. Laatst zat ik me te beklagen dat hij nooit aangeraden wordt. Nu kan ik het zelf doen:). Speel zelf vaak over een AC 30 cc1(speelde), Fender Prinston Chorus( dacht ik) (ook transistor), Roland cube 30, Peavey bandit. Maar afgezien van dat de Vox je sound moet zijn, ik vind het mooi. Maar de Peavey vk vind ik echt een heel goed klinkend betrouwbaar ding!! Als je 2 channels wilt, goede rocksound, mooi clean en reverb is het voor de prijs een van de beste. Ik vind met alle respect de zojuisd genoemde transistoramps echt bagger vergeleken met de VK. Als je er is op speeld lijkt het best verdienstelijk hoor, maar als je de vk er naast houd vallen de transistors toch door de mand. Ook gaat hij heel goed met pedalen om. Kortom ik ben een erg tevreden klant. Heel veel sounds uit te halen en ook echt niet ingewikkeld om er een lekkere sound uit te krijgen. Ik gebruik hem met strat, tele, les paul en af en toe prik ik me acoustische gitaar er in.
Succes met kiezen:rockon:

toneblo
6 september 2011, 06:51
even contact zoeken met the running man, heeft nog een te gekke buizenbak voor dat geld voor je staan, in prima conditie en kan clean en scheuren, heeft voetpedaal..you name it!


Zoals ik al eerder aangaf, het gaat hier om de GH50L geloof ik, van Laney....

Nobler
6 september 2011, 13:03
Ik zou ook de Laney Cub eens overwegen. Beiden buizen. Ik heb de Cub8 en 10, ben over beiden erg tevreden. Je kunt ze allebei als top gebruiken door ze op een cabinet aan te sluiten. Dat scheelt een hele hoop, maar je hebt wel het gemak dat je ze met het interne speakertjes (8"bij de Cub8, 10"bij de Cub 10) kunt gebruiken.

De Cub 8 zal voor jou mogelijk te klein zijn. Misschien voldoet de Cub10 ook. Die heeft in tegenstelling tot de Cub8 een regelbare voorversterker (gain). Voor de 8 heb je een overdrivepedaaltje nodig om hem flink te oversturen. Voor de 10 is die ook handig. De Cub 12 heeft een 12"speaker en nog wat meer mogelijkhedeen. Misschien dat die de beste voor jou is, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Hij blijft onder de 400 euro.

deathletters
8 september 2011, 22:04
http://www.vriese.nl/buizenversterker/fender-hot-rod-series-blues-junior/

is dit een echte bluesversterker, of is is het net als bij een jazzbass een beetje allround?

guitarkid
8 september 2011, 22:21
http://www.vriese.nl/buizenversterker/fender-hot-rod-series-blues-junior/

is dit een echte bluesversterker, of is is het net als bij een jazzbass een beetje allround?

De vergelijking met een Jazz Bass ontgaat me enigszins, maar deze amp is zeker geschikt voor een lekker potje blues...! Let wel: 1-kanaals, dus een pedaaltje erbij is wel handig!

deathletters
8 september 2011, 22:27
ik bedoelde dat de jazzbass niet per se voor jazz is
geld dat ook voor deze versterker of is deze alleen voor blues?

Thiez
8 september 2011, 22:30
Zoals ik al eerder aangaf, het gaat hier om de GH50L geloof ik, van Laney....

+112312312418, Laney GH50L is vind ik voor rock een van de vetste versterkers in die prijsklasse. Hoewel hij met speakerkastje misschien net iets boven de 400 gaat komen. Maar dat is het zeker waard, je kunt met die amp echt nog jaren vooruit, thuis en in bandverband.

guitarkid
8 september 2011, 22:34
De vergelijking met een Jazz Bass ontgaat me enigszins, maar deze amp is zeker geschikt voor een lekker potje blues...! Let wel: 1-kanaals, dus een pedaaltje erbij is wel handig!


ik bedoelde dat de jazzbass niet per se voor jazz is
geld dat ook voor deze versterker of is deze alleen voor blues?


Ik was niet helemaal scherp, sorry... :makeup:
Maar deze amp is op zich wel voor meer dan blues te gebruiken. Maar je moet misschien de Laney GH50L toch ook gaan checken! ;)

geert1976
9 september 2011, 03:41
Peavey Classic 30.

Die kan de stijlen die jij speelt prima aan, goede clean en goede Crunch kanaal en heeft footswitch aansluiting.

Is voor E 400,00 wel te scoren.

moddeling amps? bah blijf het niets vinden, op de Tech-21 na.

Tech-21 60watter moet 2e hands wel voor E 400,00 te scoren zijn.

Hendriks
9 september 2011, 09:22
Tech-21 is dan ook geen moddeling .

geert1976
9 september 2011, 10:42
Tech-21 is dan ook geen moddeling .

Niet helemaal inderdaad, heeft een aantal anologe effecten aan boord.
Wel hele goede amps moet ik zeggen

Hendriks
9 september 2011, 11:04
Niet helemaal inderdaad, heeft een aantal anologe effecten aan boord.
Wel hele goede amps moet ik zeggen

Alles is volgens mij analoog.

guitarkid
9 september 2011, 11:40
Peavey Classic 30.

Die kan de stijlen die jij speelt prima aan, goede clean en goede Crunch kanaal en heeft footswitch aansluiting.

Is voor E 400,00 wel te scoren.



Hmmmm, heb er net één verkocht...... ;) € 375,-

Hendriks
9 september 2011, 11:42
Hmmmm, heb er net één verkocht...... ;) € 375,-
Schiet je er toch weer 25 bij in Coos. :)


Ik heb er een keer 1 verkocht voor 350 .

guitarkid
9 september 2011, 13:04
Schiet je er toch weer 25 bij in Coos. :)

Ik heb er een keer 1 verkocht voor 350 .

En dan heb ik dus 25 gewonnen..... :seriousf:
Reken je rijk. Overigens, ik had 'm wel erg goedkoop, dus geen verlies hoor!
Zijn overigens prima ampjes, maar de mijne klonk achteraf gewoon niet zo goed. Mijn Delta Blues is vele malen fijner, terwijl ik dacht dat die twee tweedbakken wel min of meer te vergelijken waren i.v.m. specs etc...
Toch moet ik wel een back up hebben, dus maar eens kijken. Ook die Laney maar eens gaan proberen!

guitarkid
13 september 2011, 20:10
En dan heb ik dus 25 gewonnen..... :seriousf:
Reken je rijk. Overigens, ik had 'm wel erg goedkoop, dus geen verlies hoor!
Zijn overigens prima ampjes, maar de mijne klonk achteraf gewoon niet zo goed. Mijn Delta Blues is vele malen fijner, terwijl ik dacht dat die twee tweedbakken wel min of meer te vergelijken waren i.v.m. specs etc...
Toch moet ik wel een back up hebben, dus maar eens kijken. Ook die Laney maar eens gaan proberen!

Ik heb dus "gewoon" een Bugera V22 erbij gekocht. Had ik al, weer verkocht, maar nu voor weinig weer terug. Gewoon prijs/kwalitatief top, kan er niets aan doen!

MuseFan
17 september 2011, 12:48
Misschien eens kijken voor een gebruikte Marshall JCM2000 DSL401? Ik heb de mijne voor 400,- van MP afgehaald. Was zeer aangenaam verrast door de veelzijdigheid. Denk dat hij de stijlen die je noemt wel kan dekken.

deathletters
18 september 2011, 13:50
http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC30VR-Valve-Reactor ?

caliban
19 september 2011, 16:51
http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC30VR-Valve-Reactor ?

Een keer op gespeeld, vond het maar niks.

deathletters
19 september 2011, 16:58
Een keer op gespeeld, vond het maar niks.

kun je dat mischien wat meer onderbouwen?;)

o0rollo0o
20 september 2011, 12:58
waarom kijk je niet op MP, daar staan hele mooie buizenversterkers in die prijsklasse. Heb er zelf een jcm800 splitchannel vandaan die denk ik ook zeker bij jou profiel past.

allochthomas
20 september 2011, 13:00
Ik snap niet waarom hij niet gewoon eens wat gaat testen in een winkel ipv steeds weer met een slechte suggestie te komen.

deathletters
20 september 2011, 21:31
http://www.rockpalace.com/product/Blackstar-HT5-Combo

over blackstar hoor ik hier veel positiefs, maar staat HT5 voor 5 watt?

http://www.rockpalace.com/product/Blackstar-HT5-Vintage-Combo-Limited-Edition

dit is een ander en die is ook HT5, er staat in de beschrijving alleen niks over wattage.

arcane
20 september 2011, 21:44
http://www.rockpalace.com/product/Blackstar-HT5-Combo

over blackstar hoor ik hier veel positiefs, maar staat HT5 voor 5 watt?

http://www.rockpalace.com/product/Blackstar-HT5-Vintage-Combo-Limited-Edition

dit is een ander en die is ook HT5, er staat in de beschrijving alleen niks over wattage.

Ja het betreft een 5 watt versterker.

Liquid_Metal
20 september 2011, 22:25
Ik snap niet waarom hij niet gewoon eens wat gaat testen in een winkel ipv steeds weer met een slechte suggestie te komen.

Lijkt me een goede zet. Het lijkt alsof er nog geen referentiekader is.

caliban
20 september 2011, 22:39
kun je dat mischien wat meer onderbouwen?;)

Niet uitgebreid genoeg getest, en waarschijnlijk nogal bevooroordeeld, maar ik vond het geluid echt helemaal niks. En 500 euro vind ik dan veel geld.

guitarkid
21 september 2011, 07:59
Deathletters, dit topic loopt nu een maand, je hebt talloze (goede en betaalbare) tips gekregen, maar je hebt er eigenlijk niets mee gedaan behalve steeds weer met nieuwe suggesties komen... Niet erg inspirerend om dan weer te reageren op jouw vragen. Ga nou eens een paar tips testen in de winkel en post je ervaringen, lijkt me wel zo slim! En volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt! ;)

caliban
22 september 2011, 17:32
Deathletters, dit topic loopt nu een maand, je hebt talloze (goede en betaalbare) tips gekregen, maar je hebt er eigenlijk niets mee gedaan behalve steeds weer met nieuwe suggesties komen... Niet erg inspirerend om dan weer te reageren op jouw vragen. Ga nou eens een paar tips testen in de winkel en post je ervaringen, lijkt me wel zo slim! En volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt! ;)

Goed samengevat.

guitarkid
22 september 2011, 17:55
Goed samengevat.

Dank..... ;)