PDA

View Full Version : Wiens JTM45 mag ik eens uitproberen?



Der Groovemeister
22 augustus 2011, 16:31
Ik zit er aan te denken een JTM45 te gaan bouwen maar zou m eerst eens willen horen. Wie heeft er een (mag ook n goede kloon zijn)? En mag ik n keer langskomen met mijn gitaar en speakerkast om m uit te proberen? Graag in Zuid Holland (woon zelf in Schiedam). Enorm bedankt alvast.
Cheers,
Servaas

bass blom
22 augustus 2011, 16:37
ja dat is een beetje te ver van hier.
ik heb een TAD niet gehinderd door enige kennis van zaken gebouwd en heb er nog geen seconde spijt van :D

HaroldA
22 augustus 2011, 19:00
Hoeveel gain heeft een JTM45 eigenlijk t.o.v. een JCM800 2203/2204?

Edit: de vraag is eigenlijk meer hoeveel gain hij heeft t.o.v. een 1987/1959slp

allochthomas
22 augustus 2011, 19:11
Niet veel, de jcm800 is feller, agressiever, schellen en heeft bakken met gain tov de jtm45. De jtm45 is de meest mellow uit de reeks die marshall heeft gemaakt mede dankzij de tube recto en kt66 buizen.

Franc
22 augustus 2011, 19:57
Ik heb mijn JTM45 kloon hier altijd paraat staan.
Geef maar een gil als je interesse hebt, ik zit (zoals bekend?) in Zwartewaal.
Half uurtje van Schiedam.
Je mag hem ook even meenemen als je wilt.

freddie bassman
22 augustus 2011, 23:20
Blindelings bouwen of kopen!! Wat n gruwelijk vette bakken zijn dat zeg!

Der Groovemeister
23 augustus 2011, 11:50
Blindelings bouwen of kopen!! Wat n gruwelijk vette bakken zijn dat zeg!

Ik twijfel eigenlijk tussen JTM45 en 1987. Nu Ceriatone is opgehouden met kits leveren en TAD geen 1987 heeft, hoop ik dat de JTM45 helemaal naar mijn smaak is, zodat ik m met een gerust hart kan bestellen.

Hendriks
23 augustus 2011, 11:58
Ik twijfel eigenlijk tussen JTM45 en 1987. Nu Ceriatone is opgehouden met kits leveren en TAD geen 1987 heeft, hoop ik dat de JTM45 helemaal naar mijn smaak is, zodat ik m met een gerust hart kan bestellen.

Ceriatone heeft de JTM45 in de aanbieding $750 , gebouwd incl. headshell.

Der Groovemeister
23 augustus 2011, 12:01
Ja ik weet t. SUper goedkoop, maar ik wil m echt zelf bouwen en deze keer ook zelf een headshell maken!

Hendriks
23 augustus 2011, 12:05
Ja ik weet t. SUper goedkoop, maar ik wil m echt zelf bouwen en deze keer ook zelf een headshell maken!

Is ook leuk . Je kunt zelf ook overal de parts apart bestellen/uitzoeken . Het chassis en de faceplates van Ceriatone en de rest erbij zoeken.

freddie bassman
24 augustus 2011, 22:02
Heb een tijdje terug nog over n orginele gespeelt, helemaal verkocht, harde plasserd!!
Ik ken iemand uit belgie die over n paar maanden (alweer) 3 JTM's gaat bouwen, met ouwe trafos en wat andere oude en nieuwe onderdelen. Dingen klinken echt te gek.
Kan niet wachten, wil er zo graag een hebben, mischien vraag ik wel of hij er n 100 watter van kan maken:)

freddie bassman
24 augustus 2011, 22:08
Heb trouwens ook wel ns ooit op n reissue gespeelt maar daar was ik niet zo van overtuigd.. moet k zeggen dat ik m toen ook niet helemaal open gedraaid heb.

heavy-metal-thunder
29 augustus 2011, 21:47
Heb een tijdje terug nog over n orginele gespeelt, helemaal verkocht, harde plasserd!!
Ik ken iemand uit belgie die over n paar maanden (alweer) 3 JTM's gaat bouwen, met ouwe trafos en wat andere oude en nieuwe onderdelen. Dingen klinken echt te gek.
Kan niet wachten, wil er zo graag een hebben, mischien vraag ik wel of hij er n 100 watter van kan maken:)


ik denk dat ik die ook gehoord heb. Hij heeft er ondertussen eentje klaar van de nieuwe lichting. Heb hem al gehoord, maar is cosmetisch nog niet afgewerkt. Klonk lekker. Klinkt zelfs super voor bass, voor een seventies hard rock toestanden. Die man heeft nog een '67 JTM 100 staan (geen clone, maar een echte reversed flag), gaat hij waarschijnlijk ook verkopen.... (wat zou dit waard zijn?).

llahsraM
5 september 2011, 15:56
Ik twijfel eigenlijk tussen JTM45 en 1987. Nu Ceriatone is opgehouden met kits leveren en TAD geen 1987 heeft, hoop ik dat de JTM45 helemaal naar mijn smaak is, zodat ik m met een gerust hart kan bestellen.

Ik heb mijn versterker zelf ook gebouwd. In loop der tijd er heel veel aan gekloot. Het was een JTM45 specs kloon met RS output trafo, maar ik heb de eindbuizen vervangen voor EL34. Verder heb ik nog een aantal dingen veranderd maar dan zal ik ff de laatste foto's moeten opzoeken :).. Ik heb zo veel mogelijk NOS onderdelen voor de versterker gebruikt m.u.v. buizen, trafo's en bekerelco's.

Hij komt dus iets meer nu in de buurt van de JTM50. Je mag hier in Leerdam langskomen om er op te spelen. Output is wel 8ohm. 16 ohm cab kan er ook op (of 2x 16ohm cab). Zelf heb ik een 2x12 cab met oude G12-65 speakers. Als je hem wil testen, het liefst een keer overdag.