PDA

View Full Version : Mesa mini recto



allochthomas
22 augustus 2011, 16:04
ik kwam net dit tegen op UG:
http://img59.imageshack.us/img59/478/image004zy.jpg
Lijkt me een zeer mooi alternatief voor mensen die geen zin hebben in de grote lompe broer en 25 watt aan mesa gaat tering hard.

muziekschuur
22 augustus 2011, 16:08
Ik mis een leuk houten kastje...

bass blom
22 augustus 2011, 16:09
hee geinig

interessander
22 augustus 2011, 16:11
Grappig, ze hadden natuurlijk al een kleintje met de Transatlantic maar dit is voor een ander publiek.

Je ziet steeds meer laag wattage amps voor het zwaardere werk, ik kwam in de gitarre und bass een review van de Laboga the beast tegen.

andoni
22 augustus 2011, 16:11
Ik ben benieuwd wat 25 Watt aan EL-84 doet aan de Recto-sound.

Kan best wel interessant worden. Volgens mij worden Recto's ten onrechte als metal-only-bakken gezien. Spongy-standje op de eindtrap, Tube Rectifier aan en mid-gain op Vintage voicing: de feel van de amp wordt dan zeer lekker voor veel stijlen behalve (harde) metal. Met een EL-84 eindtrapje erachter kan dat best wel eens een vunzig rockbeest geven.

Epii
22 augustus 2011, 16:16
Wat leuk!

Kan nog wel eens een heel lekker veelzijdig beestje zijn. Erg interessant voor mij, als ie niet té duur wordt.

allochthomas
22 augustus 2011, 16:17
Ik had mijn recto ook altijd op tube recifier en spongy staan met het oranje kanaal aan. Het rode kanaal vond ik echt niks. Worden toch vaak onterecht afgeschreven als high gain metal bakken.

Ik denk dat EL84 buizen wel goed moeten werken, zijn wat smoother dan de EL34's die imo een no no zijn in de recto. 25 watt gaat nog steeds tering hard en gezien dat het een recto is kan hij wel wat laag missen:soinnocent:

marc_o
22 augustus 2011, 16:37
Te gek!!! Die moet ik horen.....

Epii
22 augustus 2011, 16:42
Zou eigenlijk perfect voor mij moeten zijn. Met de band speel ik Foo Fighters achtige zooi, en thuis wil ik ook nog wel eens Killswitch Engage etc. spelen.
Ben benieuwd of je er ook een beetje britse crunch ala Vox uit kunt halen. 10 watt mode, op pushed mode?

Bijl
22 augustus 2011, 17:06
Da's wel heel vroeg, nog een dikke 6 maanden te gaan voordat het 1 april is.

Overal kom je dat bericht tegen, behalve op de site van Mesa zelf, terwijl de prijzen al bekend zijn en alles. Ik geloof er geen bal van totdat er een publicatie komt uit een betrouwbare bron. Hiermee hadden ze de show kunnen stelen op de NAMM, maar dat is niet gebeurd en het is niks voor Mesa om zo'n kans te laten liggen. Dus ik blijf nog even sceptisch.

Van de positieve kant bekeken, het zou wel eens tijd worden dat Mesa zoiets ging maken, er is wel een markt voor denk ik.

EDIT: Oh wacht, dit maken ze al, de 5:25 shorthead... :seriousf:

caliban
22 augustus 2011, 17:19
Ik ben geen recto-lover, maar het ziet er cool uit, hoewel het 'gigantische' in mijn ogen net eigen aan de recto is.

Kingfisher
22 augustus 2011, 17:35
Als het hetzelfde dyna-watt circuit van de 5:25 is, dan zou ik er toch mee opletten. Dyna-watt will in het kort zeggen dat hij korte bursts van 25 W kan geven, en niet voltijds.

Het is geen 25W versterker die je kan down poweren naar 10W, maar eerder een 10W versterker die je kan boosten naar 25W. Hij zal vermoedelijk beter klinken op 10W dan op 25W.

Maar goed, er zijn zat mensen die een kleine versterker zoeken voor op de slaapkamer (who am I kidding, een 10W Mesa Boogie zal je kunnen horen tot het end van de straat). Want!

Kingfisher
22 augustus 2011, 17:38
Ik mis een leuk houten kastje...

Mesa Boogie Custom shop, voor al uw wensen.

muziekschuur
22 augustus 2011, 17:44
Kingfisher, toen ik op verzenden drukte ging bij mij het lichtke aan....

Bedankt. Ik vind em wel heel goed eruit zien. Maar er is wel heel wat competitie.

EVH 50 watts (voor dit geld)
20 watts van Egnater (diverse en allemaal rond de 500 )
Marshall MA50
Jet city 20,50 en 100 watts

De Blackstar Artisan 15 en 30

En nog veel meer.

caliban
22 augustus 2011, 17:50
Die MA's van Marshall zou ik nu zeker niet gaan vergelijken met een Mesa. Was de grootste tegenvaller van vorig jaar op amp vlak denk ik.

guhlenn
22 augustus 2011, 19:38
Ik had mijn recto ook altijd op tube recifier en spongy staan met het oranje kanaal aan.

ik zie niks over een rectifier buis in dit model, mis ik iets?

Bijl
22 augustus 2011, 20:35
ik zie niks over een rectifier buis in dit model, mis ik iets?

Ja. Het is nep.

http://www.metalguitarist.org/forum/guitar-instrument-discussion/36125-mesa-mini-recto-999-list-25-watts-el84-2.html

Alleen al de vermelding dat de footswitch 1 knop heeft. Op een recto. Om te gieren.

Verder gebruikt Mesa geen Times New Roman in de geschreven communicatie, maar Arial als lettertype.

De layout van het document laat zien dat iemand lekker heeft zitten prutsen in MS Word, de inspringing in de tekst is onoverzichtelijk, niet iets waar een professional in de PR of Marketing goedkeuring voor zal krijgen om het de deur uit te sturen.

De disclaimer onderaan is niet volledig. De officiele van Mesa luidt:
DISCLAIMER: In the interest of continuous improvement, all specifications are subject to change without notice. To guarantee correct fit on custom ordered cases & covers, MESA recommends that customers make personal measurements of their cabinets, after they have been received. MESA provides these measurements as a general reference only, without guarantee or liability.

En juist bij een bericht als deze is die laatste zin zo ontzettend belangrijk, niemand heeft het ding al thuis staan...

En tot slot, maar dat is slechts mijn eigen vermoeden, maakt Mesa geen versterkers die 10 watt in Class A/B configuratie geven, en zal dat nooit gebeuren ook.

allochthomas
22 augustus 2011, 20:40
Mijn oude recto had ook maar 1 knop:dontgeti:

Het ontbreken van de tube recto kan te maken hebben met het feit dat er domweg te weinig ruimte is. Als het nep is dan kan ik niks anders zeggen dan petje af voor de gene die het gemaakt heeft.

Bijl
22 augustus 2011, 20:43
Mijn oude recto had ook maar 1 knop:dontgeti:

Het ontbreken van de tube recto kan te maken hebben met het feit dat er domweg te weinig ruimte is. Als het nep is dan kan ik niks anders zeggen dan petje af voor de gene die het gemaakt heeft.

Oh, sorry, dat wist ik niet. Ik zag laatst bij een muziekwinkel een Triple Recto of Roadking, daar zat een plank van een meter bij :) Dat is meer wat ik zou verwachten. Zelfs mijn miezerige F50 combo heeft 3 switches :)

Maar ja, ik vind het een knap stukje. Veruit de leukste internet hoax sinds tijden.

allochthomas
22 augustus 2011, 20:49
Tegenwoordig zijn het allemaal van die hoppe planken met god mag weten aan midi functies. De oude switches zijn niks meer dan een druk knop(had voor mijn oude recto er 1 gemaakt om tussen de kanalen te kunnen switchen)

Kingfisher
22 augustus 2011, 21:42
het mag dan nog nep zijn, mocht ik Mesa Boogie zijn, ik zou zo rap als mogelijk zo'n ding bouwen. Zoveel reacties, zo een enthousiasme.

iWishmaster
22 augustus 2011, 21:47
Het idee is wel leuk eigenlijk ... Ik vind de recto metal sound juist niet zo geweldig, sommige anderen kanalen zijn juist erg lekker. De pushed clean en orange lead bijv.

Orpheo
22 augustus 2011, 22:12
enorm gaaf. zou 'm zo nemen. maar.... is ie nu echt of nep?!

marc_o
22 augustus 2011, 22:17
De tijd zal het leren...

Mitch
22 augustus 2011, 22:23
Dat je een GibsUn kan herkennen aan positie van knoppen etc.: oké.
Maar Mesa boogie mailing aan Times New Roman??? Het moet niet gekker worden.

qwertyuiop
22 augustus 2011, 22:26
anyhow, ik hoop dat het echt is, want een recto vind ik veel te lomp/zwaar en hard, maar oeehhhhh.... wat zou ik er graag op spelen!!! een mini-recto is just heaven! zowel voor podium als studio-werk. ik gebruik nu thuis voor demo's de blackstar ht5, een mini-recto ernaast lijkt me echt ubervet!!!

caliban
23 augustus 2011, 01:59
Respect voor de maker van deze klasse hoax (indien het een hoax is :)).

bass blom
23 augustus 2011, 07:21
het zal echt wel een hoax zijn, anders was het wel te vinden op de mesa site.

guhlenn
23 augustus 2011, 09:03
Ja. Het is nep.


Nou, de single recto heeft toch ook helemaal geen tube rectifier? En die bestaat toch wel of niet? ;). Wat ik bedoelde op te merken is dat u nogal kwijlt over een recto die geen rectifier buis heeft, en wat mij betreft ben ik het eens met degene die opmerkte dat ie in orange mode met de tube rectifier het lekkerst klinkt. Maar dat zal de mini recto dus niet kunenn, ongeacht of ie nu verzonnen is. Vroeg me hetzelfde af bij die single recto, waar mensen toch redeijk enthousiast over waren.

interessander
23 augustus 2011, 09:56
Zou wel leuk zijn als het gewoon vanuit Mesa kwam om de animo te peilen, vindt men het niks dan verklaar je het tot hoax, vindt iedereen het geweldig dan staat hij opeens klaar voor productie.

Bijl
23 augustus 2011, 10:01
anyhow, ik hoop dat het echt is, want een recto vind ik veel te lomp/zwaar en hard, maar oeehhhhh.... wat zou ik er graag op spelen!!! een mini-recto is just heaven! zowel voor podium als studio-werk. ik gebruik nu thuis voor demo's de blackstar ht5, een mini-recto ernaast lijkt me echt ubervet!!!

Ken je de Express 5:50 al?

2 Fully Independent Channels with 4 Style Modes (Channel 1 = Clean or Crunch, Channel 2 = Blues or Burn)

Independent Gain, Treble, Mid, Bass, Reverb, Master and Contour Controls per Channel

Footswitchable Variable Contour Control on each channel provides the power of our 5-band graphic EQ all from 1 rotary control

Fully Buffered FX Loop
External Switching Jacks for Channel 1/2, Contour 1, Contour 2, Reverb

3 Button Footswitch (Channel 1/2, Reverb & Contour)

Ik zou niet weten wat de Rectofaker tm hieraan toe te voegen heeft. De Express 5:50 zal meer als een Recto klinken dan de Rectofaker tm. Simpelweg omdat een Recto zijn geluid grotendeels te danken heeft aan de 6L6 buizen in de eindtrap. Dus ik zou zeggen, plunder je spaarrekening en leef je uit. :)

Epii
24 augustus 2011, 15:30
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/Mini_Rectifier_25/miniRectifier25.html

En het staat op de Mesa site! Ik denk dat ze door alle hype het nieuws gewoon eerder bekend hebben moeten maken...

Waarschijnlijk wordt dit een heerlijk bakkie!

allochthomas
24 augustus 2011, 15:30
Holy shit holy shit!

bass blom
24 augustus 2011, 16:19
:crazyhappy:

iWishmaster
24 augustus 2011, 16:46
Woooow, te gek! Die ga ik zeker eens aan de tand voelen!

Lexvandoef
24 augustus 2011, 17:13
Ben niet zo van de mesa's maar dit vind ik wel vet!

Kingfisher
24 augustus 2011, 17:56
Mooie viral marketing!

allochthomas
24 augustus 2011, 18:18
Jammer dat er geen buizenrecto in zit

RoelSmoel
24 augustus 2011, 23:58
Dat is toch gewoon een Transatlantic in een Rectifier jasje met een Rectifier sound? (in hoeverre we dat moeten geloven)

allochthomas
25 augustus 2011, 00:39
Nee, het is een recto in een transatlantic jasje;)

tillens
25 augustus 2011, 01:10
TE... GEK! Wat ziet dat er tof uit, en het moet gewoon bruut klinken. KICKE!

ben79
25 augustus 2011, 09:00
die bijhorende cabionets interesseren me wel enorm!! zijn er al ergens prijzen te vinden?

Eygen
25 augustus 2011, 09:07
Op het plaatje stond list price - $999,00, en 440 voor een cabinet. Dus.... Nouja, reken dan op 2000 euro in NL he :stop:

Video samples staan nu op de Mesa site klik (http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/Mini_Rectifier_25/miniRectifier25.html#gpm1_4). Erg cool!

Jasper.
25 augustus 2011, 09:52
Oeh, nu krijg ik toch wel gas... Lijkt me een lekker veelzijdig apparaatje.

Mr. Dynamite
25 augustus 2011, 09:59
Mooi bakje hoor :crazyhappy:
't is dat er al een stiletto staat anders dan ging ik deze zeker eens testen!

Thiez
25 augustus 2011, 10:01
De videosamples geven mij het zelfde idee dat ik altijd bij de recto's van mesa heb. Dik, wollig en dichtgesmeerd.
Laatste keer dat ik dual recto probeerde had ik ook dat idee. De stiletto had dat al wat minder maar ook die vond ik nog redelijk wollig klinken. Misschien dat ik het volume niet ver genoeg open kon gooien.

muziekschuur
25 augustus 2011, 10:38
Daarom zie Recto spelers altijd "bij hen passende pickups" uitzoeken.... Maar als het werkt, is het goed toch? Als je bij deze sample het volume van de gitaar iets terugdraait heb je ook al een iets opener sound. En da's het mooie van de buizenbak.

Orpheo
25 augustus 2011, 11:53
no way dat ie 2000 euro gaat kosten. mesa gaat daar zichzelf zo enorm mee in de vingers snijden.

maar goed... ik haal 'm dan desnoods op in de USA ;) dit is zo'n amp die echt in m'n collectie moet. ik heb altijd al een recto willen hebben, maar ik vind ze altijd te lomp, te groot.

iWishmaster
25 augustus 2011, 12:16
De importeur van Mesa zal wel geld zat verdienen, want de dollar adviesprijzen uit de US kun je over het algemeen maal 1.5 doen en er euro's van maken. Sad but true :dontgeti:.

marc_o
25 augustus 2011, 13:05
Nou, te gek hoor, laat maar langskomen, dat ding!:ok:

Mitch
25 augustus 2011, 13:21
Wat zegt het lettertype-expertise team hiervan? Ik vertrouw het nog niet hoor.










:loveserenade:

bass blom
25 augustus 2011, 13:45
in de vs kun je hem al bij voorintekening kopen hoor.
zag ik vanmorgen, iets als sweetwater ofzo.
$999

Jimwoud
25 augustus 2011, 14:16
Zal in europa dan wel komen op 999 euro, meestal toch zo.

iWishmaster
25 augustus 2011, 15:41
Zal in europa dan wel komen op 999 euro, meestal toch zo.

De adviesprijs van Mesa voor de grote Dual Rectifier is 1899 dollar als ik me niet vergis. In Nederland kost hij rond de 2600 euro. Ik verwacht dat hij eerder tegen de 1400 euro zal gaan kosten :(.

caliban
25 augustus 2011, 16:08
Schandalige importeur heeft Boogie voor Europa. Dollar stijgt in waarde: Boogies worden hier duurder (ergens begrijpelijk); dollar daalt in waarde: Boogies blijven even duur (dan gaat het fout).

Wel heel mooie marketingtruc van Mesa, waar internet niet goed voor is... En het heeft waarschijnlijk niks gekost.

Misery Signals
25 augustus 2011, 16:12
Dat is niet waar hoor. De prijzen van Mesa passen zich hier ook aan. Merk ik op Thomann en Musicstore websites.

MS

marc_o
25 augustus 2011, 16:41
Ze komen in het najaar naar NL en de prijzen zullen meevallen wist de importeur me vanmiddag te vertellen. Datum en precieze prijs was nog niet bekend, maar ze proberen het zo dicht als mogelijk tegen de USA te houden, in hoeverre dat lukt is de vraag. De productie van de 220V modellen is nog niet begonnen.

Kingfisher
25 augustus 2011, 19:46
Zal in europa dan wel komen op 999 euro, meestal toch zo.

Vergeet niet dat in de VS de prijs meestal zonder sales tax \ BTW wordt aangegeven, terwijl bij ons 999€ inl 19/21% BTW is.

guhlenn
26 augustus 2011, 09:21
no way dat ie 2000 euro gaat kosten. mesa gaat daar zichzelf zo enorm mee in de vingers snijden.

maar goed... ik haal 'm dan desnoods op in de USA ;) dit is zo'n amp die echt in m'n collectie moet. ik heb altijd al een recto willen hebben, maar ik vind ze altijd te lomp, te groot.

ik ben dus echt de enige die vind dat een recto zonder rectifier buis geen recto is?

ErikE
26 augustus 2011, 09:41
Een diode rectifier is ook een rectifier toch? ;)

Kan me voorstellen dat ze de behuizing groter hadden moeten maken met een 5U4 erin... Maar je hebt wel gelijk dat de namen Single, Dual of Triple refereren aan het aantal 5U4's, eentje per 50 watt / paartje eindbuizen.

Misery Signals
26 augustus 2011, 10:34
ik ben dus echt de enige die vind dat een recto zonder rectifier buis geen recto is?
Een Single Rectifier heeft die toch ook niet? En zo vaak worden ze toch in praktijk niet gebruikt hoor.

MS

iWishmaster
26 augustus 2011, 11:52
Een Single Rectifier heeft die toch ook niet? En zo vaak worden ze toch in praktijk niet gebruikt hoor.

MS

Single Rectifier heeft inderdaad 1 diodebrug (meer is ook niet echt zinnig trouwens)
Dual rectifier 2 buizengelijkrichters en 1 diodebrug
Triple rectifier 3 buizengelijkrichters en 1 diodebrug

De mini rectifier heeft 1 diodebrug, die ongetwijfeld kleiner is dan die van de Single Rectifier, prima naam dus :ok:. Ik vind het ook niet echt een zinnige schakeloptie eigenlijk, maar dat denk ik wel vaker bij mesa's.

nico verduin
26 augustus 2011, 11:52
Een Single Rectifier heeft die toch ook niet? En zo vaak worden ze toch in praktijk niet gebruikt hoor.

MS
Ach uiteindelijk zijn het gewoon mooie marketing kreten.:seriousf:

nico verduin
26 augustus 2011, 11:59
Single Rectifier heeft inderdaad 1 diodebrug (meer is ook niet echt zinnig trouwens)
Dual rectifier 2 buizengelijkrichters en 1 diodebrug
Triple rectifier 3 buizengelijkrichters en 1 diodebrug

De mini rectifier heeft 1 diodebrug, die ongetwijfeld kleiner is dan die van de Single Rectifier, prima naam dus :ok:. Ik vind het ook niet echt een zinnige schakeloptie eigenlijk, maar dat denk ik wel vaker bij mesa's.Gezien het gewicht verwacht ik een Schakelende voeding. Een PT + OT een chassis etc gaan ruim over het gewicht heen wat hier gesteld wordt.
Hij zou dan een Switching Rect moeten heten:seriousf::seriousf:

caliban
26 augustus 2011, 13:06
Een Single Rectifier heeft die toch ook niet? En zo vaak worden ze toch in praktijk niet gebruikt hoor.

MS

Helemaal niet zeker van, maar ik heb weleens gehoord dat het typische nu-metal geluid van begin jaren 2000 (Limp Bizkit en dergelijke) een recto met tube rectifier optie aan is. Technisch gezien ga je het verschil wel pas op hoge volumes horen.

Vraag me wel af hoe mesa er ooit bij is gekomen om tube rectificatie te gaan gebruiken in hun versterkers. Opdat potentiële kopers zouden gaan denken: "meer lamp is beter"?

bass blom
26 augustus 2011, 13:11
ik merkte wel degelijk verschil met mijn dual rectifier die ik in 1995 kocht
op de buis was hij modderiger, sappiger.
op de solid state strakker, harder/moderner.

allochthomas
26 augustus 2011, 13:57
De meeste mensen die metul spelen gebruiken allen de diode rectifier. De kerel waar i de recto van kocht had de buizen recifier nooit aan gehad en ik ken gevallen waar mensen de buis er gewoon uit trekken omdat ze hem toch niet gebruikte. Zelf vond ik de sag die je kreeg met de buis rectifier altijd heerlijk.

bass blom
26 augustus 2011, 14:58
ik heb ook al tijden een solid klaarliggen voor mijn JTM gewoon om te proberen maar ik geloof dat ik dat ding maar lekker laat liggen :D

Mr. Dynamite
26 augustus 2011, 17:10
Op mijn stiletto zitten ook recitfier buizen, en achter op voor beide kanalen een diode switch. Die diode switch heb ik op het od kanaal altijd aan staan, dat maakt hem net wat agressiever, feller, bijtender en inderdaad wat strakker.

Misery Signals
26 augustus 2011, 18:06
Ik kan hem op mijn Roadking II per kanaal aan of- of afzetten. Kanaal 1 en 2 staat ie op, kanaal 3 en 4 niet. Als ie op staat, klinkt de amp "bruiner", losser, vuiler. Wel lekker hoor, icm de standen Fat, Clean, Tweed, Brit, Raw en Vintage op de verschillende kanalen.
EL34- en 6L6 eindtrappen(combinaties) maken de mogelijkheden eindeloos. de switch achteraan op de "spongy" stand maakt het helemaal af.
Ik snap wel dat al die dingen op mijn alleskunner staan, maar waarom Tube Rectifier en Spongy op zo'n agressief ogende traanplaat-fronted gewone Rectifier staan is iets wat ik me soms ook afvraag.

MS

Bijl
26 augustus 2011, 21:31
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/Mini_Rectifier_25/miniRectifier25.html

En het staat op de Mesa site! Ik denk dat ze door alle hype het nieuws gewoon eerder bekend hebben moeten maken...

Waarschijnlijk wordt dit een heerlijk bakkie!


Sorry voor mijn sceptische houding, ik ben nu eenmaal een geboren en getogen agnost :) Het bestaat niet totdat er bewijs is.

Mooi dingetje hoor, maar ik vraag me af hoe ze een recto geluid uit EL84's willen halen.

Epii
26 augustus 2011, 23:26
Wat wil je nog meer zien dan? Er staan zelfs videoclipjes op de site...

En volgens mijn oren klinkt het allemaal heel lekker. Ik vind het juist wel fijn dat ie door die EL84's waarschijnlijk wat minder flubber-laag gaat krijgen. Allemaal subjectief, natuurlijk.

iWishmaster
26 augustus 2011, 23:47
Van die clipjes vind ik de clean echt fantastisch klinken en de vintage punk ook, maar de rest eigenlijk bar slecht ... Maargoed, dat zegt weinig over het echte werk, eerst horen, dan geloven.

RedBuell
27 augustus 2011, 11:35
Zo dat ziet er goed uit. Dat zou best een opvolger kunnen worden voor mijn 5150II met 2x12 GenzBenz cab. Ik sjouw me een breuk en het past maar net in de auto... tis allemaal lomp en zwaar. Dat wordt testen, als de prijs te doen is en hij klinkt goed dan stap ik over naar zo'n mini ampje :))

guhlenn
29 augustus 2011, 10:08
Ach uiteindelijk zijn het gewoon mooie marketing kreten.:seriousf:

Eh, daar doelde ik soort van op. Of mensen die buis ook echt gebruiken weet ik niet, ik vond het iig de fijnste sound. Hoe dan ook, ik ben dus de enige. Geeft niks hoor ;)

caliban
29 augustus 2011, 14:25
Is het niet zo dat je die rectifier pas op hoog volume hoort verschillen?

andoni
29 augustus 2011, 16:59
Is het niet zo dat je die rectifier pas op hoog volume hoort verschillen?
Het klopt dat het effect groter wordt bij hoger volume. Soms zelfs zo dat de natuurlijke compressie die op hogere volumes optreedt mij doet terugschakelen naar Diodes.
Maar het is ook zo dat het effect zeer merkbaar is op lager volume (voor mij wil dit zeggen: luider dan spraak- en TV-niveau maar nog zo dat huisgenoten een verdieping lager niet klagen over te veel lawaai). Het is ook niet alleen een kwestie van geluid, maar ook van feel. En dat merk je pas als je de amp wat beter kent en zelf bespeelt. Moeilijk te beschrijven, maar het lijkt wel alsof er al op laag volume een soort natuurlijke compressie optreedt die pick attack lichtjes verzacht en sustain en "bloom" van single notes verlengt, minder "bzzzz" in het hoog en minder "chunk" in het laag, meer brul in het midden. Een ronder geluid waar de scherpe kantjes wat af zijn. Op hoger volumes wordt dit effect groter, maar dan treedt het ook op met diode rectifier. Soms is het te veel, maar dan moet het al erg hard gaan.

Als ik snelle, strakke riffs aan het hakken ben: Silicon Diode. Als ik ronkende, trage licks speel: Tube Rectifier. En de laatste tijd doe ik meer het tweede, en dat is ook waar de voicing van een Recto imho beter bij past. Met mid-scooped settings in Modern mode heeft de tube recitifier weinig zin.

Ik denk met de low power eindtrap van de Mini Recto dat je al makkelijker dit effect krijgt.

marcel125
6 september 2011, 23:00
De prijs is min of meer bekend
http://www.thomann.de/nl/mesa_boogie_mini_rectifier_twenty_five_top.htm

allochthomas
6 september 2011, 23:01
1200?! voor die prijs heb je een 2dehands dual recto:nervous:

iWishmaster
6 september 2011, 23:06
De adviesprijs van Mesa voor de grote Dual Rectifier is 1899 dollar als ik me niet vergis. In Nederland kost hij rond de 2600 euro. Ik verwacht dat hij eerder tegen de 1400 euro zal gaan kosten :(.


1200?! voor die prijs heb je een 2dehands dual recto:nervous:

Iets lager dan ik dacht nog, maar wel flink aan de prijs voor zo'n klein bakje. Toch zou ik overwegen 'em aan te schaffen. Dan kan mijn 5150 en 4x12" de deur uit. Aan de andere kant betwijfel ik of die kleine recto zo lekker beukt als het grote geweld ...

caliban
6 september 2011, 23:51
Dat is veel geld...

Orpheo
7 september 2011, 00:49
1000 euro was leuk, 1200 vind ik teveel. thanks, but... no thanks.

Misery Signals
7 september 2011, 01:37
Wat had je nu verwacht? De Transatlantic is al 1150 en deze is dan ook nog eens 10 watt meer. Ik had 1400 geschat.

MS

marcel125
7 september 2011, 08:04
Ik vind het ook een beetje tegenvallen.
999 dollar is 710 euro daar komt dan nog ongeveer 135 euro btw bovenop
Dan kom je uit op 845 euro.
Is er dan echt zoveel nodig voor transport en invoer ??

Kingfisher
7 september 2011, 11:56
én 4.9% invoerrechten

Pepe
7 september 2011, 12:06
Je kan hem toch gewoon zelf importeren? Dat Thomann er wat op wil verdienen lijkt me niet heeeel raar als je in de verdien business zit.

Kingfisher
7 september 2011, 12:16
die 999USD is al de rrp, dus daar zit al een winstmarge op.

caliban
7 september 2011, 12:39
Je kan hem toch gewoon zelf importeren? Dat Thomann er wat op wil verdienen lijkt me niet heeeel raar als je in de verdien business zit.

Surtout de invoerder die er veel op verdient denk ik. Want de US winkel waar ze voor $999 staat maakt ook al zijn winstpercentage. Invoerder voor EU koopt goedkoper aan bij boogie.
En 999 als prijs, is zo lame als je er 666 van kan maken, of voor christian metal mannen, die graag wat meer betalen, 777 :D.

Pepe
7 september 2011, 13:01
Boeiend wie wat waarop verdient. Ik dacht dat de interesse ging om een handzame recto, het gaat toch niet om dubbeltjes?
Voor 1000 euro staat ie bij je thuis met wat zelfwerkzaamheid.

Misery Signals
7 september 2011, 16:36
Zo'n prijzen in Amerika staan bijna altijd zonder BTW.

Als je ziet dat een Matchless 30 watter 2500 Euro kost, valt dit nog goed mee vind ik.

MS

marc_o
7 september 2011, 16:41
Vind het wel meevallen. Als je ziet dat Van Haar voor een 999 dollar-amp 1500 euro vraagt ... en wie weet, misschien issie het gewoon waard. Over een jaar of wat knal je lekker flink onder de 1000 zo'n ding 2e hands je huiskamer binnen!

Mitch
7 september 2011, 19:04
Als het goedkoper moet haal je toch lekker een Hot Rod? Of nog beter: een Bugera? Of nóg beter: een Jet City?? Gezeik altijd...

marc_o
7 september 2011, 20:31
Jet City, hahaha, tering, wat een vervelend klinkende versterkers zijn dat zeg!

Inderdaad Mitch....niemand heeft 'm in real-life gehoord, maar oh oh oh, hij is het geld alvast NIET waard!................amai.

Misery Signals
7 september 2011, 21:36
Ik vind jet City juist erg goed klinken.

MS

guhlenn
8 september 2011, 08:57
Als het goedkoper moet haal je toch lekker een Hot Rod? Of nog beter: een Bugera? Of nóg beter: een Jet City?? Gezeik altijd...

Het gezeik gaat over de dollar euro conversie die nooit kant noch wal raakt. Dus het heeft niks te maken met of de amp het waard is. Dus wie is er nou eigenlijk aan het zeiken :)?

Mitch
8 september 2011, 10:08
Ik zeik elke dag Glenn, maar ik bewaar het altijd voor de WC.

Tja, import/export/wisselkoers... in dit informatie tijdperk kijken we al gauw naar wat iets aan de andere kant van de wereld kost en daar maken we ons lekker om. Wat is daar het nut van? Als je vindt dat het beter kan moet er maar een Gitaarnet-collectief opstaan en de Amerikaanse import voor zijn rekening nemen. Of een petitie opzetten en achter Henk Bres aansluiten om je punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer.

guhlenn
8 september 2011, 10:30
Ik bewaar het voor de Fora ;). Wat de tweede kamer te maken heeft met de mark up van prijzen van spullen die uit de USA komen weet ik niet. Een gitaarnet collectief is daarentegen een uiterst constructieve bijdrage. Lijkt me leuk. Een container mini rectos over laten komen. Dingen zijn lekker klein dus zal wel meevallen met de kosten he? :D

Freeqi
8 september 2011, 12:26
Veel amerikaanse merken hebben ook een rare policy als het op verdelen aankomt hé. De Benelux invoerder (of duitse of ... elke andere EU distributor) zijn aankoopprijs IS gelijk aan de A-DEALERprijs in US. Aangezien er hier dus een stap meer tussenzit (Als bvb VD Haar invoert moet ie ook demonstreren, stockeren, rondrijden, per XX stuks bestellen en voorschieten, nog een aankoopprijs maken voor dealers etc) is het logisch dat ie die kost ook doortelt ?

Aangezien een guitarcenter bvb alleen méér verzet dan de gemiddelde EU distributor snap ik hun redenering als merk ook wel maar maak je het uiteraard moeilijk in kleinere afzetmarkten als bvb Belgie-Nederland enz.
Bij een gemiddeld merk kan je stellen dat ongeveer 2% van de omzet wordt gedaan door een land als belgië, nederland iets meer en US is (zeker in het geval van boogie omdat ze amerikaans zijn) meer dan 50% ...

Dus ze redeneren een beetje 'als ze het daar ook per sé willen, moeten ze maar wat meer betalen' ?

typisch amerikaanse business logica ;-) maw je mag qua prijzen niet lineair denken ;-) Het verschil wordt kleiner doordat jij als particulier in de states bestelt, daarbij luchttransport (relatief véél voor zo'n ampke) + btw + invoer + douanekost betaalt en een invoerder per container/zeevracht xx stuks ineens bestelt.

Dus kan best zijn dat de 'exacte' prijs die je gaat betalen (inc transport + btw + invoer), ingevoerd hier maar beetje scheelt met de lijstprijs + wat korting bij VD HAAR bvb. Maar daar heb je dan ook service voor qua garantie etc als ie na 5 maand iets mankeert.

Als je zelf een container wil bestellen ga je toch met Mesa zelf moeten gaan praten of een A-dealer in US zoeken die wil doorleveren met XX% marge ;-) Maar dat komt meestal vrij snel aan het licht bij tech problemen aangezien die serienrs in de States verkocht zijn in Boogie hun boekhouding ;-)

BartBlackMagic
30 november 2011, 15:11
Heeft iemand hem al eens in real life getest? Ben wel curieus wat ie waard is...

Mr. Dynamite
30 november 2011, 15:50
Heeft iemand hem al eens in real life getest? Ben wel curieus wat ie waard is...

Niet getest, wel zien staan gisteren. Echt wat een dropje, zo klein :dontgeti:

Braindead
4 december 2011, 15:38
Ik vind die looks wel handig.

Vriendin: zeg je hebt toch niet weer een zoveelste gitaarversterker gekocht of wel?
Wat? uh nee, nieuwe broodrooster, de oude was stuk....

http://a1.images1.thomann.de/pics/prod/270256.jpg

bass blom
4 december 2011, 15:43
ik zag dat een winkel bij mij in de buurt hem heeft staan.
volgende week maar eens langsgaan daar.

Braindead
4 december 2011, 16:28
Let us know. Er is hier altijd nog wel plaats voor een reviewtje :) Ben benieuwd wat dat ding in huis heeft ivm met zijn grote broer.

ErikE
4 december 2011, 18:17
Dit is al een redelijk antwoord op je vraag denk ik:


http://www.youtube.com/watch?v=DXY53F03-lk

bass blom
4 december 2011, 18:29
Dit is al een redelijk antwoord op je vraag denk ik:


http://www.youtube.com/watch?v=DXY53F03-lk

bijna de hele tijd vind ik de mini lekkerder.
maar ik vrees als ik hem naast mijn drummer heb dat hij dan niet genoeg lawaai kan maken :D

Jasper.
4 december 2011, 18:31
bijna de hele tijd vind ik de mini lekkerder.
maar ik vrees als ik hem naast mijn drummer heb dat hij dan niet genoeg lawaai kan maken :D

+1, vooral het cleane en crunch. Alleen met high-gain vind ik hem wat te donker. Daar komt de grote broer wat meer tot leven.

Ben benieuwd hoe hij is op lage volumes. Lijkt me een lekker slaapkamer ampje.

allochthomas
4 december 2011, 22:35
Krijg het idee dat de mini recto wat minder metal gescoopt klinkt

bass blom
4 december 2011, 22:39
Krijg het idee dat de mini recto wat minder metal gescoopt klinkt

ja, duidelijk. breed inzetbaar ding.
behalve voor vet zwaar groots live :D

allochthomas
4 december 2011, 22:44
Verslik je daar niet in, mesa watts gaan echt knetter en knetter hard. Mijn DC-2 was 18 watt en die kon de zware jongens prima bij houden. Ik denk dat dat nog wel eens een gave amp kan zijn voor mensen die vaak repeteren en op kleine evenementen spelen.

@Jasper.: ik denk dat hij de eq een beetje het zelfde wou houden, iets meer hoog er bij draaien en dat is opgelost. Overigens vond ik de dual recto op modern wel echt typisch scoopt metal chuga chuga waar de mini recto dat niet echt was

Mr. Dynamite
5 december 2011, 11:39
Ach.. als de demo om de grote recto ging hadden ze de fijne settings wel op de grote ingedraaid. Ik geloof niet dat er zo veel verschil in zit, het idee is om een kleine recto te maken. Dan ga je hem geen andere voicing geven.

Maar alsnog een gaaf ding. :ok:

andoni
5 december 2011, 13:39
Settings aside, de EL84-eindtrap van de Mini zal zeker anders klinken dan de 6L6-eindtrap (of EL34 indien gewenst) van de grote broer. Minder laag, minder clean, minder gescooped, en minder scherp hoog.
Het zal minder extreem wall-of-sound als een stereotiepe Recto klinken, want die logge eindtrap is een groot deel van de sound. Maar misschien zou dit wel eens een zeer lekkere combinatie zijn met de Recto-preamp, vooral voor de niet-metal klanken die wel degelijk in Recto-amps zitten.

Dit en een Orange Dark Terror in stereo? Zou ik wel eens willen horen.

Braindead
10 december 2011, 22:07
Op dat filmpje klinkt die kleine meer als een marshall. Niet slecht maar meer mids en veel minder dik en bruut als de "echte". Als er el34 in zitten verklaart dat al wat natuurlijk. Een vervanging voor de grote vind ik het zo op het gehoor niet maar dat was ook te verwachten.

el loco
11 december 2011, 11:48
De normale Rectifier klinkt op alle punten beter mijns inziens en hoe meer gain hoe groter het verschil word (en laten we eerlijk zijn, deze koop je om te scheuren of niet?) Maar het kleintje is een leuk speeltje voor als je wat minder te besteden hebt en niet zo hard speelt, want het gebrek aan headroom bij hogere gainsettings vond ik wel opvallend. (ik ga mijn normale rectifier iig niet wegdoen, dan liever een hernia ;) )
(overigens baseer ik dit op dat filmpje, heb hem zelf niet getest)

iWishmaster
13 maart 2012, 15:18
Toch even een paar maandjes verder ... De prijs is bekend, om en nabij de 1200 - 1300 euro. Vind ik eerlijk gezegd prima te doen, mits het ding echt goed klinkt. Aangezien ik geen band heb op het moment en niet weet of dat nog gaat gebeuren op korte termijn overweeg ik toch mijn 4x12 met 120W top weg te doen (mits ik er een goede prijs voor krijg). Ik vond zijn grote broer te gek, maar de modern metal mode net niet helemaal mijn ding: te scooped, teveel laag, niet strak genoeg. De mini zou hier wel eens een uitkomst kunnen zijn.

Kan iemand er al iets over zeggen? Iemand getest?

refused199
13 maart 2012, 15:48
Jep, een paar weken geleden het dingetje er even bijgepakt bij Feedback, maar al snel weer aan de kant geschoven hoor..
Ongedefinieerd ranzig geluid, een paar honderd meer en je hebt een 2ehands single rec.
Dat klinkt een stuk vetter en strakker.

iWishmaster
13 maart 2012, 16:49
Jep, een paar weken geleden het dingetje er even bijgepakt bij Feedback, maar al snel weer aan de kant geschoven hoor..
Ongedefinieerd ranzig geluid, een paar honderd meer en je hebt een 2ehands single rec.
Dat klinkt een stuk vetter en strakker.

Mmm, typisch, op filmpjes enzo hoor ik dat niet terug. De grote recto is voor mij qua sound ruimschoots veelzijdig genoeg, maar de metal sounds liggen me 'net niet', maar ik kan er wel mee uit de voeten. Ik wil geen groot lomp beest, maar juist een klein draagbaar en veelzijdig bakkie, daarom geen grote recto. Ook een single is te lomp.

Bijl
14 maart 2012, 09:59
Mmm, typisch, op filmpjes enzo hoor ik dat niet terug. De grote recto is voor mij qua sound ruimschoots veelzijdig genoeg, maar de metal sounds liggen me 'net niet', maar ik kan er wel mee uit de voeten. Ik wil geen groot lomp beest, maar juist een klein draagbaar en veelzijdig bakkie, daarom geen grote recto. Ook een single is te lomp.

Je zal 'm toch zelf even moeten testen denk ik. De beleving van geluid is altijd subjectief. Mocht een Mini Recto niks zijn kan je altijd nog kijken voor een Mesa shorthead (F50, Mark III enzo).

marc_o
14 maart 2012, 14:23
Je kunt voor een berg minder geld de Single recto 50 watter kopen van tillens...lijkt me een betere deal op termijn...

iWishmaster
14 maart 2012, 14:37
Je kunt voor een berg minder geld de Single recto 50 watter kopen van tillens...lijkt me een betere deal op termijn...

Betere deal op termijn zeker. Maar de single recto is ruim 4x zo groot en 3x zo zwaar. Ik wil het ding lekker in de auto kunnen smijten, 1x12" cabje ernaast en klaar. Gitaar op mn rug, cab in de ene hand en versterker in de andere en zo de oefenruimte in kunnen wandelen.

marc_o
14 maart 2012, 15:00
Beetje spek eten kerel!! :-)

iWishmaster
14 maart 2012, 15:12
Beetje spek eten kerel!! :-)

Hehe, heeft niks met mijn formaat te maken, meer met luiheid :D

ateng
15 maart 2012, 08:04
De normale Rectifier klinkt op alle punten beter mijns inziens en hoe meer gain hoe groter het verschil word (en laten we eerlijk zijn, deze koop je om te scheuren of niet?) Maar het kleintje is een leuk speeltje voor als je wat minder te besteden hebt en niet zo hard speelt, want het gebrek aan headroom bij hogere gainsettings vond ik wel opvallend. (ik ga mijn normale rectifier iig niet wegdoen, dan liever een hernia ;) )
(overigens baseer ik dit op dat filmpje, heb hem zelf niet getest)

Op alle punten beter... hmmm vond de mini toch warmer klinken en de drive channel ronder en minder fuzzier klinken. Tis misschien wel een klein schattig versterkertje maar voor 1200 vind ik het geen speeltje ofzo voor op de slaapkamer.

Denk niet dat je het alleen baseert op dat filmpje maar ook het feit dat je zelf een normale Rectifier hebt ;)

marc_o
15 maart 2012, 09:45
Op alle punten beter... hmmm vond de mini toch warmer klinken en de drive channel ronder en minder fuzzier klinken. Tis misschien wel een klein schattig versterkertje maar voor 1200 vind ik het geen speeltje ofzo voor op de slaapkamer.

Denk niet dat je het alleen baseert op dat filmpje maar ook het feit dat je zelf een normale Rectifier hebt ;)
Nou, net wat je zegt, 1200 vind ik niet echt een slaapkamerprijsje en zeker wanneer de headroom je al tegenvalt...denk ik dat je voor dat geld heel wat leuker speelgoed zou kunnen kopen, zoals bijvoorbeeld een 2e hands single recto en voor speelgoed thuis een kleine Engl of wat dan ook...heb je denk ik nog geld over en ben je 2 amps rijker. Maar goed, ik moet zeggen dat ik de mini recto niet heb gehoord in het echt.

iWishmaster
15 maart 2012, 10:23
Het zou ook geen slaapkamerversterker zijn: daar heb ik mijn Roland Micro Cube, Line 6 toneport en een koptelefoon voor. Verder heb ik een zelfbouw versterker (1 kanaals, overduidelijk Brits karakter en echt gericht op overdrive) waar ik alle kanten mee op kan (evt. met een pedaaltje ervoor).

Wat ik echter wel zou willen is een klein draagbaar ampje dat clean / distortion te schakelen is. En dan echt mooi clean evt. met een lekker randje en een lekkere stevige rocksound + een stevige lompe metal scheur. Veelzijdig dus. Mag best een jack of all trades, master of none zijn, zolang ik mijn sound er maar uit krijg. Daarom ga ik binnenkort de mini recto toch eens aan de tand voelen.

Bijl
15 maart 2012, 10:41
Mag best een jack of all trades, master of none zijn, zolang ik mijn sound er maar uit krijg.

Peavey 6505 1x12 ? Scheelt ook weer 1000 euro als je de speakercab mee rekent :soinnocent:

iWishmaster
15 maart 2012, 11:38
Peavey 6505 1x12 ? Scheelt ook weer 1000 euro als je de speakercab mee rekent :soinnocent:

De 6505/5150 vind ik niet echt veelzijdig genoeg eigenlijk, ik krijg er alleen lekkere hardrock/metal sounds uit. De normale full sized recto kan juist veel meer.

el loco
15 maart 2012, 20:00
Op alle punten beter... hmmm vond de mini toch warmer klinken en de drive channel ronder en minder fuzzier klinken. Tis misschien wel een klein schattig versterkertje maar voor 1200 vind ik het geen speeltje ofzo voor op de slaapkamer.

Denk niet dat je het alleen baseert op dat filmpje maar ook het feit dat je zelf een normale Rectifier hebt ;)

Natuurlijk heeft dat er mee te maken en ik moet ook een beetje eerlijk zijn: die clean en alle halfzachte andere geluiden en tussenstandjes gebruik ik nooit, shit moet gewoon hard zijn anders had ik wel een fender of marshall ofzo gekocht. Verder helemaal met marc_o eens: ik zou alleen een 5150/6550 kopen voor dit geld...

tillens
17 maart 2012, 11:28
Hm wat filmpjes bekeken van de mini recto maar nee dat is het toch niet hoor. Dan toch liever de grofheid en brutaliteit van z'n grote broer!

marc_o
26 maart 2012, 15:36
We hebben 'm nu gezien op de Messe en nou, nou, wat een klein dingetje is het.
Ik vond het eruit zien als speelgoed en zag hier en daar wat zaken, zoals het handvat wat je naar binnen kunt duwen en wat vervolgens op nog geen milimeter (letterlijk) langs een buis moet...dat is vragen om problemen.
Zoals altijd op de Mesa-stand, stonden de versterkers aan, maar was er geen gitaar om ze te testen en dat was ook niet gewenst. Een kantoorklerk met driedelig-grijs stond je doods aan te staren of je toch niet te hard naar de producten keek, er kan immers een deuk inkomen.
Bovendien stonden ze wederom in de drumhal...weer geen punten voor mesa...heb 'm dus niet gehoord....helaas.

iWishmaster
26 maart 2012, 15:58
Heb 'em heel even kort op laag volume beluisterd en was niet echt onder de indruk: zeer veelzijdig bakje, dat zeker wel, maar volgens mij toch vrij lastig in te stellen want de knoppen reageren erg gevoelig. Ik denk dat ook dit apparaatje toch wel iets op volume moet komen om te gaan leven. Maargoed, dat is op zich bij elke buizenversterker zo, laag wattage betekend zelden tot nooit een beter geluid op laag volume als je het mij vraagt. Guitarking in Boekel had hem staan, maar kwam er alleen even binnen om mijn gitaar na een afstelbeurt op te halen: geen tijd om echt te testen.

Binnenkort voor de herkansing als ik weer wat meer tijd heb ...

allochthomas
14 april 2012, 19:54
http://mesa.stores.yahoo.net/harac.html
Mesa verkoopt nu ook faceplates voor de minin recto.

YannickH
14 april 2012, 23:47
ik vind het wel tof:p

Kingfisher
18 april 2012, 14:31
Hmmm, toch maar eens de kop buiten steken tijdens de lunchpause. En waarom niet eens binnenstappen bij de plaatstelijke gitaarboer, ik heb nml al een tijdje dringend behoefte aan een nieuwe gitaarkabel. Die van 1m is te kort, en de andere van 6m is echt wel te lang. Aangezien de gitaarboer een andere klant aan het bedienen is, kan ik vrij ronddartelen in het aanbod. Gewoon even rondneuzen in de versterkerruimte. MarshallMG, een Line6, de Mesa Nighttrain die ik vorige keer getest heb (doet maar één ding, maar wat ie doet, doet ie vreselijk goed, denk Foo Fighters, Everlong), dus allemaal een beetje meh....tot plots! Holy crap: een Mesa Mini Rectifier met min cab ("It's So FLUFFFYYYYY!")

Gitaar van de muur laten halen (PRS MCCarthy) en "let the testing begin".

Hmmm: wel heeeele kleine knurled knopjes. En je kan op geen enkele wijze lezen wat er onder staat, zonder de head te kantelen. Je kan ook zeeeeeer moeilijk zien in welke positie de knoppen staan. Mocht ik er eentje kopen, ik zou er al snel met een marker stipjes of streepjes op zetten.
De hele set is behoorlijk licht, dus super transporteerbaar.

CH1 Clean: lekker roomig en boterzacht. Jazz is geen probleem (Take five), twang lukt bijna maar helaas niet (Blue Hotel)
CH1 Pushed: Stevie ray vaughn (Mary had a little lamb) lukt niet, Sex on Fire weer wel

Speelt heel mooi luid én stil.

BTW: 10W of 25W geven evenveel volume, alleen is 10W wat sponziger en 25W wat tighter. Wie d'r een lekkere punk wil doorjagen, koopt een fuzz pedaal en zet het ding op 10W. De versterker reageert trouwens heel goed op de volumeknop van de gitaar: vanaf stand 6 blijft het voume constant, maar komt er wel meer gain in het signaal. Je kan dus mooi via de gitaar overschakelen van solo naar ritme.
Ik heb dan ook het vermoeden dat het ding goed op pedalen zal reageren

CH2: eerste bemerking: CH2 klinkt krek net hetzelfde als CH1, alleen met meer gain. Op de knop staat "vintage" maar dat is het absoluut niet. Back in Black - AC/DC kreeg ik er absoluut niet uit, hoe ik ook aan de knopjes draaide.
Daarentegen, die übervette scheur op CH2-modern: aaaaarrgh njam njam. En damn, 25W door een enkele 15' is loeihard genoeg. Maar die scheur: dik. vet. gedetailleerd. Genuanceerd genoeg om het verschil tussen een open akkoord en een power chord en een 7th duidelijk te laten blijken. Alleen al daarvoor zou je ding willen meepakken (en ook omdat het gewoon zo ieniemienie klein is: past perfect op het nachtkastje).
CH2 modern is veel luider dan CH Vintage, dus opletten bij het switchen. De footswitch lag er niet bij, ik vermoed een typische Mesa switch, waarbij je wel tssn CH1 en CH2 kan switchen , maar niet in de modes.


In het kort:
SLECHT
kleine prutsknoppen, onleesbare tekst
Weinig verschil in de modes
Behoorlijk volumeverschil tssn vintage en modern

GOED
Gewicht
LUID
Clean en überscheur zijn gewoon lekker. Pushed en vintage zijn variaties van het basisgeluid

minoin
19 april 2012, 10:16
Thanks Kingfisher, hier hebben we wat aan!

Ik denk dat het een beestje is voor de liefhebber van de Mesa scheur. Toch mooi dat ie een romig clean heeft, dat was een van de redenen waarom ik de Mark serie prettiger vind dan de Rectifier. Wellicht gaat ie er ooit nog komen :)
Ik zou hem eigenlijk graag als backup of extra schakeloptie in mijn rack hangen :D

iWishmaster
20 april 2012, 10:10
Bedankt voor de review! Ik moet dat bakje toch echt eens aan de tand voelen ...

polviggen
20 april 2012, 10:27
Leuk ding, maar voor die prijs heb je al een occassie dual rectifier.

iWishmaster
20 april 2012, 10:47
Leuk ding, maar voor die prijs heb je al een occassie dual rectifier.

Dat punt maken er een hoop hier. Allemaal leuk en aardig, maar 'occassie' dual rectifier weegt 25 kilo meer, is 6x zo groot en gaat per direct loei en loei hard. Daarbij is dit kleintje qua sound ook wel echt een ander beestje en dat kan juist interessant zijn voor veel mensen.

marc_o
20 april 2012, 11:10
Nee, op dit forum plaatsen we Wil-Ik-Hebben-Threads, liefst zonder noemenswaardig budget, volgepropt met internetwijsheden en youtubefilmpjes waardoor een stevige mening wordt gevormd waar nauwelijks ruimte is voor tegenspraak.
Man, dat ding staat nu al wekenlang in winkels...sluit 'm aan, vorm je eigen mening en koop 'm....of niet.

iWishmaster
20 april 2012, 11:13
Was het maar zo simpel ...

tillens
1 mei 2012, 18:52
Was het maar zo simpel ...

Eh hoe moet het anders?

iWishmaster
3 mei 2012, 10:53
Eh hoe moet het anders?

Mezelf overtuigen dat ik 'em nodig heb. En dat lukt me denk ik alleen wanneer ik mijn 5150 verkoop. Aan de andere kant heb ik 'em ook alleen nodig voor mijn metal band. Tenminste, dat denk ik. Maar die band ligt al maanden op zn gat vanwege geen drummer en ik weet ook niet of dat nog van de grond gaat komen. Maar alsie heel vet is, wil ik 'em misschien toch wel. Maar dan moet mn 5150 dus toch verkocht worden.

Zoiets :dontgeti:

Mr. Dynamite
4 mei 2012, 12:40
Heb hem laatst ook gehoord, en ook nog even vlugjes zelf op gespeeld.
't is dat het niet is waar ik naar op zoek ben, maar wel een vette amp hoor.

Cleans zijn mooi, en ook redelijk veelzeidig. De overdrive word wel al snel heel bruut, zoals kingfisher ook al zei een britse crunch zit er niet echt in. Ook de niet af te lezen knopjes hadden beter gekund, maar is ook wel weer mee te leven.
Wel zit er een hele dikke metal sound in, ben wel benieuwd hoeveel van dat laag er op hoog volume nog overblijft.

tillens
4 mei 2012, 12:51
Mezelf overtuigen dat ik 'em nodig heb. En dat lukt me denk ik alleen wanneer ik mijn 5150 verkoop. Aan de andere kant heb ik 'em ook alleen nodig voor mijn metal band. Tenminste, dat denk ik. Maar die band ligt al maanden op zn gat vanwege geen drummer en ik weet ook niet of dat nog van de grond gaat komen. Maar alsie heel vet is, wil ik 'em misschien toch wel. Maar dan moet mn 5150 dus toch verkocht worden.

Zoiets :dontgeti:

Ik doelde meer ook op de post van Marc. Het hangt hier vol met wijsheid verkregen 'heb horen zeggen' , youtube, en aannames. Test dat ding en dan weet je of je overtuigd bent of je zoon amp wil / nodig heb. Ik heb mijn Mesa puur uit nieuwsgierigheid gekocht, gezien ik genoeg andere (hoge kwaliteits) amps heb.

iWishmaster
4 mei 2012, 12:56
Ik doelde meer ook op de post van Marc. Het hangt hier vol met wijsheid verkregen 'heb horen zeggen' , youtube, en aannames. Test dat ding en dan weet je of je overtuigd bent of je zoon amp wil / nodig heb. Ik heb mijn Mesa puur uit nieuwsgierigheid gekocht, gezien ik genoeg andere (hoge kwaliteits) amps heb.

Ah op die manier, ja klopt, enige manier om te weten of ik het ding wil is aansluiten en testen, dat sowieso. Maar iets van achtergrond vind ik altijd wel fijn. Vooral bij mesa's, want over het algemeen zijn het net ruimteschepen om in te stellen als je het mij vraagt.

polviggen
4 mei 2012, 13:13
bij een rectifier viel dat nog mee vind ik, is toch een vrij eenvoudige toonregeling.

zo'n mark series is iets heel anders, met die grafische eq, en toonregeling die voor de distortion zit.

RedBuell
4 mei 2012, 14:05
Hmmmm, ik heb zelf een 5150II. Ding heeft net een retube gehad met TAD tubes. Echt een te gekke amp, na een diefstal/terugvind actie heeft hij wat averij opgelopen wat inmiddels is gerepareerd maar ik heb het goed gehad met het gesleep. Ook voor een kleine jam sessie oid is het allemaal veel te groot en heeft het veel te veel vermogen.

Zo'n mini recto lijkt me geweldig, maar hij is wel redelijk aan de prijs. Ik zou er graag een testen, weet iemand wie er een heeft staan in/rond Amsterdam? Het zou mooi zijn als ze daar meerdere mini amps zouden hebben zoals de EvH 5150 50w, H&K Tubemeister en de Orange lunch boxjes...

Of toch maar eens een middagje Duitse dozen schuiver doen...

tillens
4 mei 2012, 18:31
Ik hoor eigenlijk niemand over die amp zeggen: jammer dat inschuifbare handvat de buis kan raken. ...en dat voor zoveel geld

cannondale_01
27 februari 2013, 11:06
Heb toch redelijke intresse in dit ding. Nee ik ben niet opzoek naar een uberscheur. Zijn er na de laaste post nog forummers met wat meer gebruikerservaring met deze mini amp. Bijvoorbeeld: wat doet ie als je haar langdurig op vol vermogen inzet en is het daadwerkelijk een multifunctionele amp of is het vanalles net niets. Ben benieuwd naar voor/nadelen in de praktijk door gebruikers.
Nee ik heb haar nog niet bespeeld en dat ga ik ook niet doen. Ik bescherm mezelf tegen weer een inpulsaankoop. Maarja van al die andere heb ik ook geen spijt.

iWishmaster
27 februari 2013, 11:56
Is al weer even geleden dat ik hem gehoord heb. Ik vond het ding toch lastig in te stellen, maar er zijn al snel hele mooie clean en lichte crunch geluiden uit te halen. Een medium gain britse crunch (in zoverre dat een definitie van geluid is) kreeg ik er niet zo snel uit, maar lekker punk en stevige metal weer wel. Met wat meer tijd en knopjes draaien is er ongetwijfeld meer uit te halen, maar daar had ik toen even geen tijd / zin voor.

Tettie
27 februari 2013, 16:59
Ik heb hem :)

Nou ben ik niet een alledaagse gebruiker, maar zal toch mijn mening neer zetten. Ik vind het geluid waanzinnig (de CH2 modern). Ik kan er alles mee en hij is idd wat lastig in te stellen, maar daar wen je snel aan.

Ik heb hem aangesloten op een Koch attenuator, zodat ik via koptelefoon kan spelen. Ik heb geen aparte speaker maar wel een orange combo, hier sluit ik hem ook wel eens op aan via de attenuator. En dat klinkt prima (amp staat dan vol te loeien maar je hebt toch huiskamer niveau geluid).

Ik ben helemaal weg van mijn mini recto, alles wat ik wil spelen krijg ik eruit.

Misery Signals
27 februari 2013, 18:00
Ik hoor eigenlijk niemand over die amp zeggen: jammer dat inschuifbare handvat de buis kan raken. ...en dat voor zoveel geld

Nounou zoveel geld, er zijn ook bakjes die 25 watt leveren met een kwart van de features en die een tweevoud kosten. 1100 Euro zeg...
Dan is het eens een topic dat niet over amps beneden 250 Euro gaat, geniet ervan... :)

Dat handvat zal wel bestudeerd zijn zeker? Komt het ertegen? Niet? dan is dat in orde he. Binnenin een amp zit genoeg bemeten vlak tegen elkaar te zitten of te liggen.

MS

cannondale_01
28 februari 2013, 20:36
Gaat Mesa binnenkort een winstwaarschuwing aankondigen wegens tegenvallende omzetten? :seriousf::seriousf::seriousf: