PDA

View Full Version : Kay speed demon nek + body aan elkaar hangen



woutvdd
22 augustus 2011, 13:58
Ik heb een kay speed demon gitaar, door verzending heeft de verkoper de nek van de body gehaald. Wanneer ik die weer aan elkaar vijs, komt er een kleine gleuf/plaats tussen de nek en body. Dit zorgt ervoor dat de nek te hoog staat.

Ik heb eerst gedacht, ze te lijmen en dan de vijzen erin, maar zelfde resultaat.

Iemand nog een tip?

Harry
22 augustus 2011, 14:17
als je de nek erop lijmt hou je toch dezelfde ruimte er tussen? Of mis ik iets?

woutvdd
22 augustus 2011, 14:37
Ik heb een spanvijs gebruikt om zo de vijzen dieper te kunnen boren in de nek.. Genante vraag voor in zelfbouw topic.

Sanderltd
22 augustus 2011, 14:57
Lijkt mij toch dat er iets anders aan de hand is hoor. Het is onmogelijk dat er zo'n ruimte ontstaat tussen hals en body dat de hals te hoog staat voor de gitaar.
Post eens een paar foto's, dan kunnen we je veel beter helpen. Zeker niets gaan forceren of boren, want dan riskeer je schade.

Thebluesdealer
22 augustus 2011, 15:12
wauw je hebt een speed demon!!!! Daarna miss een demo als je hem in elkaar krijgt.

barno
22 augustus 2011, 15:20
Beetje opletten met dingen forceren bij zo'n ouwe Kay. Toffe gitaren trouwens. Post idd wat duidelijk foto's van het probleem en de kans is groot dat je hier bruikbaar advies krijgt.

Johannes
22 augustus 2011, 15:46
Zorg dat de nek stevig tegen de body aan zit voordat je de schroeven erin draait. Let ook goed op dat de schroef via de reeds aanwezige groeven loopt en geen nieuwe "draad" tapt.

woutvdd
22 augustus 2011, 16:05
Dit is mijn speed demon :)

gitaar: http://imageshack.us/photo/my-images/64/dscn0713g.jpg/


Het is moeilijk te zien op foto, maar hier zie je de kant waar er toch een milimeter plaats tussen is. De andere kant is wel goed gemonteerd.

nek op body: http://imageshack.us/photo/my-images/600/dscn0708k.jpg


de verkoper heeft niet verteld dat er onderaan tochwel wat schade is. Ofwel komt het door het transport..

Ik vraag me af of ik er iets moet aan doen?

schade aan body: http://imageshack.us/photo/my-images/15/dscn0710gs.jpg/

barno
22 augustus 2011, 16:44
die neck zou strakker in de pocket moeten liggen idd. maar je zou toch moeten kunnen zien waarom hij niet helemaal aansluit, wat zit er in de weg?

de breuk: lijkt me al oud gezien da lakschade aan de randen van de barst: niet netjes van die verkoper. Is wel relatief eenvoudig te herstellen.

woutvdd
22 augustus 2011, 16:48
Naarmate ik de vijzen erin draai, hoe meer de nek uit de pocket gaat..

Sanderltd
22 augustus 2011, 17:19
Dan lijken er mij 2 opties te zijn:

- De neck pocket en/of hals zijn niet meer vlak, waardoor ze sowieso nooit strak zullen aansluiten. Je kunt dit oplossen met een recht blokje hout met wat schuurpapier of eventueel een rechte schraapstaal. (Afhankelijk van hoe vel het verschil hoogte is)

- Ofwel is de neck pocket onderaan een beetje taps toelopend. Misschien dat het hout door de jaren heen wat uitgezet heeft (om welke reden dan ook) en daardoor extra klemming veroorzaakt wanneer de hals erin moet.

Hoe dan ook zou ik zeker de schroeven niet meer erin draaien met behulp van een klem o.i.d., dat is om problemen vragen.


En de schade aan de achterkant lijkt inderdaad niet door transport te zijn gekomen, om de redenen die Barno al aangaf. :)

barno
22 augustus 2011, 17:34
Naarmate ik de vijzen erin draai, hoe meer de nek uit de pocket gaat..

past de neck zonder schroeven wel goed? if so: schroefgaten komen niet helemaal overeen. oplossen door de ze te vullen met hardhout en opnieuw te boren. is het de originele neck?

woutvdd
25 augustus 2011, 12:40
Als ik zonder vijzen de nek op de body plaats is er geen gleuf of plaats tussen, dus dat kan toch niet aan het feit liggen dat de pocket of nek niet meer effen is?
Wanneer ik mijn laatste vijs van de drie nog voor een halve cm er wil indraaien, duwt hij de nek eruit.
Ik heb nu zitten denken om mss dat gat met iets te vullen? Ik ga er vanuit dat het de originele nek is..

barno
25 augustus 2011, 14:21
Gat vullen met hardhout en opnieuw boren kan idd.

Maar kijk eerst es of het niet ligt aan het gat waar de schroef in de body door moet. is dit groot genoeg, zou kunnen dat dit niet helemaal juist staat waardoor de schroef onder spanning scheef gaat.

De schroef moet normaal vlot, zonder draaien door dat gat gaan. Als dit niet zo is: dit gat wat ruimer maken

muziekschuur
25 augustus 2011, 14:31
Zitten er geen verschillende schroeven in?

Misschien 1 vervangen?