PDA

View Full Version : 65 jtm45



allochthomas
21 augustus 2011, 16:34
Iemand enig idee wat hier een goeie prijs voor zou zijn?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190567116320&category=58719&_trksid=p5197.c0.m619

Er is dus aan gesleuteld gezien de KT88 buizen en de versterker heeft al geen 40 jaar meer aan gestaan.

bass blom
21 augustus 2011, 16:39
die kast is volgens mij te breed voor een jtm45
maar het zou dus een PA versie zijn

allochthomas
21 augustus 2011, 17:19
Blijkbaar is hij aangepast nog voor de beste man hem kreeg(tussen 65 en 70). Lijkt me wel vet om the real deal te hebben maar om nu een vermogen op te gaan hoesten of een amp in huis halen waar alles kapot aan is is ook weer zo iets.

refused199
21 augustus 2011, 18:45
maar om nu een vermogen op te gaan hoesten

Dan zou ik er niet aan beginnen. Je mag er namelijk wel op rekenen dat er nog eens aardig wat kosten bovenop komen voor reparatie/revisie.

allochthomas
21 augustus 2011, 19:32
Het is jammer dat mijn vakantie te einde is, anders had het een leuke road trip kunnen worden. Met die kosten was ik al bang voor(misschien waarom de prijs nog laag hangt). Als de prijs zo blijft wil ik de gok misschien wel wagen. Zucht, je kan altijd blijven dromen

Mitch
21 augustus 2011, 22:17
Je moet nu over de 1300 pond gaan bieden voor iets waarvan je amper weet hoe het er precies aan toe is. Uiterst onaantrekkelijk.

refused199
21 augustus 2011, 22:50
Precies, dat denk ik ook. Er zijn dan betere deals te sluiten.

Antoon
22 augustus 2011, 00:10
HaHa, denken jullie echt dat je die voor 1500 euro gaat kopen?

allochthomas
22 augustus 2011, 00:22
Oh, ik verwacht eerlijk gezegt al een all out bidding war tegen het einde aan. Kans is er nog dat de prijs niet al te ver omhoog gaat omdat de beste man niet richting Amerika of andere landen verscheept. Ik heb eens zitten rond kijken wat die yanks nou vragen voor dit soort spul en de prijzen zijn echt debiel(zelfde hier met amerikaanse amps)

toneblo
22 augustus 2011, 23:07
kast is wel de juiste, trafo's zijn drake's, ziet er verder goed uit, kan het geld waard zijn.
Moet je wel ff gaan luisteren en wat doekoe extra neer leggen voor hoogst waarschijnlijk nieuwe lampen en caps...:hide:

Antoon
23 augustus 2011, 16:13
De amp lijkt mij bijna geheel origineel, inclusief logo (een van de eerste Script logo's). Ik dacht dat ze begin 66 of zo overschakelde van de grijze hamerslag RS eind trafo die je hier ziet naar Drake trafo's. Paar jaar geleden konden deze versterkers zo $5000 opbrengen. Nu is het een dramatisch slechte tijd in de vintage handel dus mogelijk kun je hem voor de helft krijgen. De prijzen in de VS zijn nu nagenoeg hetzelfde als in de UK en in Duitsland (zwakke dollar)

bass blom
23 augustus 2011, 16:15
kan de OT het wel aan met KT88's
ofwel, wat houdt die mod in?

allochthomas
23 augustus 2011, 16:29
De prijzen die ze vragen voor marshalls is echt absurd. De bassman is veel goedkoper en dat is toch nagenoeg bijna hetzelfde als de jtm45.

@bass blom: ik heb werkelijk geen idee

bass blom
23 augustus 2011, 16:31
een jtm45 is feitelijk een schaamteloze (bijna) kopie van een bassman :D

allochthomas
23 augustus 2011, 16:40
Jup, vraag me af of je KT66 buizen in een bassman kunt stoppen.

Oh god, er staat een 63 blond bassman origineel op marktplaats. Ik ben weer aan het roelsmoelen zo.

bass blom
23 augustus 2011, 16:42
dat is volgens mij mogelijk, bias opnieuw instellen.
maar zeker weten doe ik dat niet :D

jacky
23 augustus 2011, 18:57
Jup, vraag me af of je KT66 buizen in een bassman kunt stoppen.

Oh god, er staat een 63 blond bassman origineel op marktplaats. Ik ben weer aan het roelsmoelen zo.

een jtm is losjes op een TWEED bassman gebaseerd en niet op de opvolgende piggyback topjes dan wel in zwart of wit.
Een tweed bassman is niet goedkoper dan een JTM zeker niet als de bassman uit eind vijftig begin zestig is

Betekend niet dat de bassman topjes met een precence regelaar slecht klinken trouwens maar wel anders en zeker niet vergelijkbaar met de JTM top uit dit topic

allochthomas
23 augustus 2011, 21:22
Bedankt voor de info, ik wist zelf niet echt veel af van de bassman en op welke de jtm nou gebaseerd was. Prijs is nu al door mijn budget heen gegaan en er moet sowieso geld in gestopt worden. Mijn hart schreeuwt ja maar mijn hersens zeggen dat iets met die prijs blind op ebay kopen geen goed idee is.

bass blom
23 augustus 2011, 21:26
ga die 63 blond bassman proberen

grayfink
24 augustus 2011, 09:56
Ik ben geen kenner, maar wat is er eigenlijk mis met de reissue versie van Marshall?
Of een kloon van een bouwer zoals Franc Vernet? Is dat geen optie?

allochthomas
24 augustus 2011, 14:17
Vernet is duur en er wordt helemaal niet vermeld wat voor onderdelen er gebruikt worden en de ri is een printplaat met goedkope caps(en sommige waardes wijken af) en 6L6 buizen ipv KT66

grayfink
24 augustus 2011, 15:02
Zou mij een worst zijn als het lekker klinkt :)

guitarguru
24 augustus 2011, 17:24
Heb es een RI JTM45 bespeeld bij Nederland Muziek, om een Gibson Les Paul op uit te zoeken. Man, wat een lekkere bak was dat zeg. En gewoon op een standaard Marshall 2x12 1936 kast .... Lekkere overdrive-grom had dat ding. Die had ik eigenlijk toen moeten kopen, ipv die Les Paul......maar ja ..

allochthomas
24 augustus 2011, 17:34
Ik weet het niet, toen ik er 1tje ging testen was ik less than impressed. Als ik het ga doen doe ik het meteen goed en voor het geld wat ik er in ga stoppen vind ik dat ik wel een beetje puristisch mag doen:D