PDA

View Full Version : EHX Memory Boy doet raar.



joskedentweede
21 augustus 2011, 15:04
Hoi allemaal,

Het was wat moeilijk om helemaal samen te vatten in de titel, maar mijn Memory Boy doet raar! Als ik de time knop helemaal opendraai, komt er een verschrikkelijk geluid uit, heel metalig. De delaytoon zelf is helemaal uit de toon en klinkt echt afschuwelijk.
Het is ongeveer het geluid dat een Nintendo maakt wanneer de batterijen bijna leeg zijn en het geluid nog aanstaat (een betere beschrijving vind ik niet).

Heb alles al eens gechecked, de andere knoppen staan zoals altijd: depth op 0, blend op 50/50 en feedback ook op 0, dus daaraan ligt het niet.

Ik had mijn delay helemaal achteraan gezet, maar dat klonk voor geen meter met mijn drives, dus heb ik hem er weer voor gezet en toen klonken korte delays terug ok, maar vanaf het moment dat ik over driekwart gaat begint hij de meest verschrikkelijke geluiden te maken. Hij is aangesloten op een pedal power 2 plus, een gewone geïsoleerde uitgang van 9V met 100 mA, heb hem ook eens op een 250 mA gezet, maar daar gaf hij hetzelfde.

Iemand een suggestie voor wat er mogelijk fout kan zijn? Ik heb normaal gezien nog garantie, maar ik hoop dat ik het zelf kan oplossen.

Jonathan

sjaak1990
21 augustus 2011, 18:10
Kan het probleem niet verklaren maar wel beredeneren, de memory boy's zijn knetters onbetrouwbaar

Dirk_Hendrik
21 augustus 2011, 18:11
Met je beschrijving, geen idee. Maar als je nog garantie hebt zou ik daarvan lekker gebruik maken.

joskedentweede
21 augustus 2011, 19:44
Kan het probleem niet verklaren maar wel beredeneren, de memory boy's zijn knetters onbetrouwbaar

Ja, Sjaak, ik heb jouw topic ook eens doorlezen! Het lijkt een beetje een gelijkaardig probleem.

Zo stom wel, de MB was toch een van de sterkhouders van mijn pedalboard!