PDA

View Full Version : Goed idee om GT-8 om te ruilen voor een POD X3 Live?



Oceanborn
21 augustus 2011, 13:41
Hi all,

heb nu een paar jaar een GT-8, maar ben er eignlijk nog nooit in geslaagd om er een ECHT fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Zelfs met GT8-master is het programmeren erg lastig, maar het vervelendste is nog dat een patch OK-ish klinkt op versterker #1, maar ronduit waardeloos op versterker #2 (ook al is het een vergelijkbare amp...).

Anyway, ben aan het overwegen om te switchen naar een POD X3 Live. Is deze in jullie ervaring makkelijker in gebruik en stabieler in geluidskwaliteit bij switchen tussen verschillende versterkers?

O ja, heb ergens gelezen dat er mogelijk latency zit bij het wisselen van patches, is dit inderdaad zo (want dan houdt het hele verhaal op)? Kan het niet hebben dat ik on-stage sta en mijn sound even wegvalt, juist als er hard gespeeld moet worden. :rockon:

Thanks voor jullie hulp!

Bas.

PS Speel voornamelijk clean en metal. Crunch sounds etc. is voor mij minder interessant.


Edit: Ouch, zie dat ik m in het verkeerde forum heb gepost. :S MODS zouden jullie m alsjeblieft kunnen verplaatsen naar de effecten? Thanks!

crapton
21 augustus 2011, 15:04
Tsja dat is een moeilijke...

Ik heb de X3Live gehad en heb nu een GT-8. De X3L gebruikte ik als modeler en was wel aardig maar ook veel gebakken lucht, zoals we van Line6 ook wel gewend zijn. Goede software en web interface enz. Mooi gemaakt, maar de sounds en deep-edit mogelijkheden vond ik behoorlijk beperkt. Ik zou m lekker laten staan. O ja, volgens mij had ik geen last van latency problemen. Dat was bij de Behringer spullen, niet bij Line6 of Boss.

De GT-8 gebruik ik nu als effects unit met de 4 cable method samen met een buizen amp. Het is een robuust en zeer flexibel apparaat, met goede effecten en erg veel tweak mogelijkheden (prettig!!). De COSM modeler is wat minder maar wat kan je verwachten van een ontwerp van >5 jaar geleden. Met de dual sound en een klein beetje delay tussen de amps (kan je instellen 2-3 msec) kan je er nog een leuke crunch uithalen. De overige distorted sounds doe ik via de loop en amp switch. Clean gewoon direct, dus niet via de buizenversterker pre-amp. Ofwel als je ooit een buizenamp met effects loop koopt of hebt moet je deze GT-8 houden!!

Mocht je toch modeling willen kan je evt de nieuwe Line6 HD300 of HD500 proberen, die hebben een nieuwe krachtiger processor en verbeterde sounds/mogelijkheden. Het schijnt dat de Vox SE enz ook leuke dingen zijn.

Hansie
22 augustus 2011, 16:10
Ik ben overgestapt van een Boss GX700 (volgens mij vergelijkbaar met een GT8 ) via een Line6 POD Pro XT en een Vox Tonelab LE naar een Digitech GSP1101. Wat een wereld van verschil!

Bij de GSP1101 wel ff de software updaten via mustbebeta.com naar versie C63 en wat cab impulses op het www uitzoeken, maar dan wordt het ook echt vet! Niet alleen bij de cleane en metal sounds, maar ook bij de crunchy sounds. Van enige latency is absoluut geen sprake en de GSP is bijzonder eenvoudig te editen!

Ik denk trouwens wel dat je, ongeacht welke modeller je gebruikt, altijd de master eq wat moet tweaken om je sound weer terug te vinden, ongeacht de versterker die je gebruikt. Maar daarmee heb ik tot op heden geen enkel probleem gehad.

Hans

Oceanborn
22 augustus 2011, 21:40
Thanks guys!

Ik ga de stap maar wagen... Ik merk dat mijn GT8 zoveel weerzin oproept, dat dat m toch echt niet meer gaat worden... :stop:

Nu nog even een leuke deal vinden, dus als iemand er een te koop heeft (of wil ruilen). ;-)