PDA

View Full Version : Japanse Squier Stratocaster, kosten: €5,-



haakman123
21 augustus 2011, 13:14
Zoals de titel al zegt, een Japanse Squier Strat voor €5,-

De vader van een bandlid heeft hem gevonden op een markt in Hippolytushoef of Den Oever.

Nu ga ik heb aanpassen :P maar heb natuurlijk wat vragen

ten eerste het ontwerp:
http://img844.imageshack.us/img844/3232/caster.png

Nu de vragen:
-Kan ik de hals er zomaar af halen of moet ik hem daarna helemaal fretten vlakken enzo?
-Om een eigen decal er op te doen.. moet ik het er natuurlijk eerst af schuren, maar kan ik het dan al plaatsen en dan lakken?

en dan nog een vraagje:
Wat voor body hout is het? en uit welk jaar?
het serienummer is p001546(Geert had me hier vorige keer goed mee geholpen:seriousf:)

Greetz

bass blom
21 augustus 2011, 13:24
dat is het koopje van het jaar :D

ja hals kan er gewoon af hoor.
en decal wegschuren, nieuwe plakken en dan weer lakken ja.

haakman123
21 augustus 2011, 13:33
dat is het koopje van het jaar :D

Is dat ook een wedstrijd op GN?:seriousf:

bass blom
21 augustus 2011, 13:35
Is dat ook een wedstrijd op GN?:seriousf:

als die er zou zijn heb jij hem gewonnen :D

haakman123
21 augustus 2011, 13:38
dat is het koopje van het jaar :D

Is dat ook een wedstrijd op GN?:seriousf:

haakman123
21 augustus 2011, 13:39
sorry voor de spam mn computer chrashte

G.G.
21 augustus 2011, 13:41
hals kan er inderdaad zo af, geen probleem. Even de tuners eraf halen, alleen de voorzijde van de kop schuren. Decalletje maken, fixeren, op de kop schuiven, 100% droog maken en alleen de voorzijde van de kop opnieuw lakken. tape de topkam af en laat daar dan de lak eindigen, dan zie je geen overgangen. gelnoeg lagen spuiten dat wanneer je gaat schuren de lak op de decal even hoog is als de lak ernaast.

Serienummer zegt mij niets, maar squiers ken ik alleen maar met basswood (linde) en elzen. Basswood heb ik wel gezien op squiers, maar niet op de japanse. daar ben ik alleen nog maar elzen tegen gekomen, dus dat zou mijn gok zijn. Mogelijk dat Geert meer weet.

Afbeelding op de body wordt ook een decal?

spirit
21 augustus 2011, 13:41
Volgens mij van '93/'94, maar kijk anders even op de site van Fender (product dating)

Mijn advies: Niet aan gaan schuren, lekker orgineel laten. Als je 'm laat zo orgineel mogelijk laat blijft de gitaar nog waarde houden, en kan je 'm makkelijk nog eens verkopen als je 'm beu bent.

haakman123
21 augustus 2011, 13:46
Afbeelding op de body wordt ook een decal?

ik zat zelf te denken om stencil te maken en dan te spuiten want het is te groot voor a4.

haakman123
21 augustus 2011, 13:47
Mijn advies: Niet aan gaan schuren, lekker orgineel laten. Als je 'm laat zo orgineel mogelijk laat blijft de gitaar nog waarde houden, en kan je 'm makkelijk nog eens verkopen als je 'm beu bent.

Hij is niet van mij. lees mn start post maar. van een bandlid :P en de verf is niet meer mooi en de slagplaat is niet meer origineel.

G.G.
21 augustus 2011, 13:48
ik zat zelf te denken om stencil te maken en dan te spuiten want het is te groot voor a4.

Kijk even op de achterkant van de slagplaat of het spuiten een beetje lukt en of de lak goed hecht. Misschien kan je voor die twee witte bogen beter een soort van stickermateriaal gebruiken.

haakman123
21 augustus 2011, 13:56
Kijk even op de achterkant van de slagplaat of het spuiten een beetje lukt en of de lak goed hecht. Misschien kan je voor die twee witte bogen beter een soort van stickermateriaal gebruiken.

heb ff gekeken maar past wel op a4 :P
maar je zegt dus dat ik beter met decal kam maken dan spuiten?

Greetz

haakman123
24 augustus 2011, 19:20
Heeey,

Ik ben nu bezig maar heb wat vragen.

Hij is zwart, hij moet naar wit.. moet ik hem nu heelemaal kaal schuren?

of moet er een laag grond overheen?? ik ben nog niet top in finishen :P

en.. er zitten pitten en deuken in, die wil ik opvullen
http://img696.imageshack.us/img696/3180/dsc01657ml.jpg

ik heb 3 opties:

-snelplamuur
-component
-witte houtlijm
http://img638.imageshack.us/img638/2180/dsc01658h.jpg

G.G.
24 augustus 2011, 20:00
Polylak kan je het mooist repareren met secondelijm. Heb je dat niet ergens rondslingeren?

haakman123
24 augustus 2011, 20:07
Polylak kan je het mooist repareren met secondelijm. Heb je dat niet ergens rondslingeren?

Ik zal ff kijken of ik dat heb liggen, maar hoe moet ik dat dan aanbregen?
en moet ik hem kaal schuren of moet ik gewoon grondverf er over schideren?

haakman123
24 augustus 2011, 20:08
mn pa zegt dat hij geen secondelijm heeft liggen

G.G.
24 augustus 2011, 20:20
Jammer dat je het niet in huis hebt. Is er een Zeeman in de buurt? Die hebben van die kleine tubes, 2 voor 60 cent. Koop gelijk een pakje of 5. In dunne laagjes kan je die scheurtjes voldruppelen.

haakman123
24 augustus 2011, 20:33
Jammer dat je het niet in huis hebt. Is er een Zeeman in de buurt? Die hebben van die kleine tubes, 2 voor 60 cent. Koop gelijk een pakje of 5. In dunne laagjes kan je die scheurtjes voldruppelen.


Ik ga morgen wel langs de zeeman :p
Maar niet kaalschuren dus?
Gewoon licht opschuren en dan gronden?

snaarplukker
24 augustus 2011, 23:11
....ik heb 3 opties:

-snelplamuur
-component
-witte houtlijm

Ik zou voor de plamuur gaan, maar iets langer dan 30 minuten laten harden.

haakman123
25 augustus 2011, 01:05
Ik zou voor de plamuur gaan, maar iets langer dan 30 minuten laten harden.

Bedankt ;)

maar nu weet ik nogsteeds niet of ik hem moet kaalschuren en dan gronden of licht opschuren(dat heb ik al gedaan(schuurpapier p120))

snaarplukker
25 augustus 2011, 09:25
P 120? Ik denk dat je het met fijner schuurpapier (P 600 - P 1200) moet schuren tot al die krassen weg zijn.

Little Jay
25 augustus 2011, 10:30
Bedankt ;)

maar nu weet ik nogsteeds niet of ik hem moet kaalschuren en dan gronden of licht opschuren(dat heb ik al gedaan(schuurpapier p120))

Hoeft niet kaal: putten vullen, schuren, spuiten (aantal lagen, tussendoor schuren), dan eventueel paar laagjes blank, schuren en polijsten.

Ik zou niet teveel lagen doen, er zit al best een dikke laag lak op. Sommigen zeggen dat dat de klank niet ten goede komt, anderen zeggen dat 't weinig tot niets uitmaakt....