PDA

View Full Version : mijn eerste gitaarbouw projectje.



sbms97
20 augustus 2011, 23:53
hallo, ik ben sem,

ik ben al heel lang geintereseert in gitaar bouw, en heb al vaak op dit forum rondgekeken, info opgedaan, noem maar op.

en uiteindelijk was het dan zo ver.
mijn eerste zelfbouw gitaar (naja, deels zelfbouw).

ik heb als donor gitaar, een oude hondo uit '70 op de kop kunnen tikken voor 2 tientjes. en daar ga ik de hardware/electronica, en de hals van gebruiken.

wat ga ik doen:

-een nieuwe body maken met een eigen ontwerp, de body wordt essen hout.
-de hals 'opknappen" , herfretten, waarschijnlijk nieuwe lak, nieuwe tuners (waarschijnlijk grover mini's).
-de electronica helemaal nakijken.
-opnieuw spuiten.

bij dit projectje wordt ik geholpen door mijn vader.
ik heb al een aantal foto's en die zal ik ook posten zodra ik weet hoe dat kan, anders zal ik ze op photo bucket zetten.


sem

G.G.
21 augustus 2011, 00:22
Photobucket of imageshack en dan de linkjes in je post plaatsen. Werkt super.

sbms97
21 augustus 2011, 09:28
Photobucket of imageshack en dan de linkjes in je post plaatsen. Werkt super.

Heel erg bedankt, ik zal verder in de dag een paar foto's posten.

sbms97
21 augustus 2011, 14:54
even een paar foto's

http://s1193.photobucket.com/albums/aa359/sbms97/

Thiez
21 augustus 2011, 15:00
Leuke vorm. Vind het alleen jammer dat de slagplaat niet helemaal in lijn is met de gitaar.

Ukeloeder
21 augustus 2011, 15:03
Retecool! Meer!!!

sbms97
21 augustus 2011, 15:28
@ thiez, dat komt omdat de slagplaat van een oude hondo komt, maar ik vondt het wel vet uitzien.

@ukeloeder bedankt voor je reactie, zodra ik er weer wat aan doe zal ik meer foto's poste.

sbms97
23 augustus 2011, 18:52
update:

hoi,

de body is nu helemaal geschuurd, en morgen ga ik de lak halen, en de fretdraad kopen.

hier een paar fotootjes, het ligt nu nog allemaal los op elkaar.

http://s1193.photobucket.com/albums/aa359/sbms97/

greetz,

sem

barno
23 augustus 2011, 19:50
ik hou van van eigenzinnige maar ergonomisch verantwoorde vormen, this one qualifies...

maar ik zou de slagplaat echt mee ontwerpen op de bodyvorm. Impact van slagplaat op een bodyontwerp is visueel heel groot. mooie vorm tekenen, blanco plaat kopen en zagen/frezen.

sbms97
23 augustus 2011, 21:06
ik hou van van eigenzinnige maar ergonomisch verantwoorde vormen, this one qualifies...

maar ik zou de slagplaat echt mee ontwerpen op de bodyvorm. Impact van slagplaat op een bodyontwerp is visueel heel groot. mooie vorm tekenen, blanco plaat kopen en zagen/frezen.

ik vindt het wel wat hebben, die slagplaat. maar je hebt wel gelijk, doorde slagplaat is het wel minder erogonomisch. maar toch laat ik de slagplaat zo, ik vindt m vet zo en ik moet ermee leven. :D, toch bedankt voor de tip