PDA

View Full Version : Filmpje van onze 2e Gig ever - Bonitio Jam



DTmaster
20 augustus 2011, 19:54
ey allemaal.


Gister hadden we ons 2e optreden.


Mischien kennen jullie dit nr wel, wij maakte er dit van!!!


http://www.youtube.com/watch?v=bppGCIraJmg


Enjoy

MichaelSS
20 augustus 2011, 20:18
Aparte stijl, zeker tof gedaan.

Lekker slagje heeft je collega!

DTmaster
20 augustus 2011, 20:40
jah me know :)

Ernest01
20 augustus 2011, 20:52
Mooie techniek en het ziet er weer makkelijk uit. Dus goed gespeeld. Jammer dat de opname niet zo'n goed geluid heeft....

DTmaster
20 augustus 2011, 21:18
Ok, Jah toch vind ik die Canon Camera wel ok qua beeld dan :)


Ooit maar eens een Zoom aanschaffen!

pasqual
20 augustus 2011, 23:49
Goed gespeeld. Als je de mindere audio kwaliteit even vergeet is het leuk om te luisteren ( en te zien ). Jammer dat het lijkt alsof het publiek het net zo oké had gevonden als er een liedje van K3 op had gestaan. Ik kan het natuurlijk van hieruit niet beoordelen maar men lijkt erg ongeďnteresseerd te zijn. Erg jammer als dat gebeurd. Jullie matchen muzikaal wel goed.

Harald
21 augustus 2011, 11:28
Ik weet niet in hoeverre het geluid op het fimpje overeen komt met het geluid in de zaal, maar als dat een beetje klopt zou ik daar een aandachtspuntje van maken. Het mist body (hier hoor ik eigenlijk totaal geen laag), dat is jammer, daardoor is het niet heel prettig om te horen. En dat ligt niet aan het spel. Jouw gitaar gaat nog wel, maar je begeleider lijkt helemaal niets op de bassen te doen. De opname in het vondelpark klinkt aanzienlijk beter.

Visueel valt er ook wel wat te winnen. Jullie lijken echt helemaal geen contact met elkaar te hebben. Dat wordt hier nog versterkt doordat jullie hier andersom zitten. Ik zou aan de andere kant gaan zitten, zoals op de andere filmpjes. Je begeleider kijkt de hele tijd naar die kant van haar gitaar. Ze kan dan iig. makkelijk even naar jou kijken, en vice versa, evt. een beetje gedraaid naar elkaar toe zitten.

Iets meer contact met het publiek zou ook niet verkeerd zijn. Jullie duiken nu helemaal weg in je gitaar. Heeft een beetje shoegazer effect.

Misschien de moeite waard om eens iets met een percussionist/drummer te proberen (Als drummer, dan zo'n worldmusic kit die op percussie georienteerd is) Dat zou het wel eens een stuk spannender kunnen maken. Als je dit echt dansbaar zou maken zou het best leuk kunnen worden.

Duhsjaak
21 augustus 2011, 11:56
Hi
Heel waardevolle suggesties van Harald.
Ik zou ook eens kijken naar de onbalans tussen jullie volumes.
Zonder jouw spel iets te kort te willen doen, is haar percussieve spel juist de kracht van jullie geluid. En uitgerekend haar volume is te laag. Veel te laag!!!

Als je een budget oplossing wilt voor beeld en geluid, PM Dribbel dan eens. Die maakt voor zijn oefenhok (misschien ook live???) gebruik van een instapcamera met voortreffelijk resultaat.

Hoe ik dat weet? Ik heb me gek gezocht, maar ik kan het niet meer vinden.

Verder niets aan de hand. Dat van alle uitspattingen ditmaal een minder geslaagd totaalplaatje oplevert is totaal niet erg. Misschien dat een extra sirene (zie het happy couple in Amsterdam) de nodige extra spannning had kunnen opleveren.

'You live you learn' zei Alanis geloof ik?

Als je goed bent (en dat zijn jullie) komt dat met geduld altijd aan de oppervlakte.
Fijne zonnigedag!
Vriendleijke groet, Gus

Han S
21 augustus 2011, 15:43
Het geluid in de zaal zal totaal anders zijn geweest. Wat ik hier hoor is een camera met een automatische opnamesterkte regeling die werkt met heel veel compressie en een limiter. En die zijn eigenlijk bedoeld voor het gesproken woord en de kreetjes van de pasgeboren telgjes en de Marietjes op de schommel, maar niet voor muziek.

En daarom hoor je geen laag en daarom drukt het sologeluid de begeleiding naar de achtergrond. Je zou eigenlijk gewoon een geluidsopname tegelijk moeten maken met zo'n klein opnamedoosje van Boss of Zoom met ingebouwde stereomicrofoon en dat geluid onder het beeld hangen.

bass blom
21 augustus 2011, 16:05
ja dat dacht ik ook een keer te doen maar dat ging mooi niet op :chicken:
liep in 1 nummer al flink uit de pas die opnames van mijn zoom H4 met het videogeluid.

DTmaster
21 augustus 2011, 16:17
ik had nog even aan haar gevraagd hoe dat zat met het zachte geluid.... maar haar gitaar gaf teveel feedback dus hadden ze bass naar beneden gedaan om de feedback te erg was!!!



Zal zo demper op het klankgat een oplossing zijn?


Verder vonden jullie de muziek ok?

pasqual
21 augustus 2011, 16:29
Zal zo demper op het klankgat een oplossing zijn?

Verder vonden jullie de muziek ok?

Zo'n demper zou ik niet weten maar de muziek is zeker weten okee.
Het zou alleen aangenamer zijn om te luisteren met meer "body" in de sound, that's all.....

Harald
21 augustus 2011, 16:47
Feedbackbuster zal zeker schelen, maar de afmetingen zijn normaal op steelstring afgesteld. De gaten van een klassieke gitaar hebben meestal een iets andere maat.

Heeft ze wel een preamp in haar gitaar, of zit er alleen een passieve piezo in? Dat maakt ook erg veel uit. Piezo zonder mic is voor die speelstijl toch al niet ideaal trouwens.

Nemen jullie je eigen versterkers mee, of gaan jullie via een DI direct naar de tafel. Goede eigen versterkers, en versterkbare gitaren scheelt een hoop, dan weet je iig dat je het op het podium goed kunt krijgen, en ben je niet overgeleverd aan de kwaliteiten van de knoppenman. Die zijn al niet altijd even best, het gros is ook nog eens vooral bands gewenst, niet dit soort bezettingen. Betekent trouwens niet dat je het niet kunt treffen. Er zijn er ook die het heel goed doen. Maar die vind je eerder in de theaters dan in de kleine kroegjes. En versterker achter je, en een fatsoenlijke monitor voor je, heerlijk, dat is alsof je in je gitaar zit :)

De muziek zelf, 'OK' dekt het wel wat mij betreft. Maar OK is gewoon een aardig punt om te beginnen, je wilt 'WOW' hebben. Tot nu toe haak ik bij alle opnamen af, en een complete set zou ik niet volhouden. Maar dat heb ik ook een beetje bij jullie voorbeelden, dat heb ik na 1 of 2 nummer toch ook wel weer gezien, ondanks dat ze allebei erg goed spelen. Jullie doen het leuk, maar dat nivo heeft het qua spel nog net niet, en qua presentatie nog minder. Je mag er best uitzien alsof je het zelf ook leuk vindt, en dat stralen jullie voorbeelden ook uit.

Mijn suggestie om er een percussionist bij te zetten, zou het echt eens proberen. Dan wordt het gelijk weer heel anders, en krijgt het ook wat meer body. Bovendien kun je wat meer afwisselen. Nu is het altijd slaggitaar met sologefiedel erbovenop. Wil je dat twee sets interressant houden, dan moet je jezelf eerst even een paar maanden fulltime in een oefenhok opsluiten...

Maak je het geheel dansbaar, dan heb je denk ik een heel leuk produkt waar best een markt voor is, en weinig concurrentie. Twee gitaristen met instrumentale muziek, en het nederlandse publiek, ik vermoed dat dat een ongelukkige combinatie is, tenzij je redelijk ver bij 'Holland's got talent' kunt komen.

DTmaster
21 augustus 2011, 17:36
wat vind je hier dan van, ik kan dit wel afluisteren hoor en deze kunnen we ook

http://www.youtube.com/watch?v=3cuI7UXP9v4



en nog een ding we spelen voor onszelf niet voor volle zalen!


die comerciele instelling heb ik jaren gehad maar daar werd ik alleen maar ongelukkig van, qua preformance valt er ook nog wel wat te schaven, maar voor 5 weken vind het goed gaan :)


@ Harald.. thanx voor de goeie insight info

Harald
21 augustus 2011, 20:10
Begrijp me niet verkeerd, ik zie genoeg potentieel. Maar ook ruimte voor verbetering.

Je eigen ding doen, absoluut! Maar dat is voor volle zalen toch echt leuker dan voor anderhalve paardekop. Trust me, ik spreek uit ervaring, zowel qua band, als met akoestische solo optredens. Commercieel denken is niet erg, zolang je je zelf geen geweld aan doet. Integendeel, makes a lot of sense!