PDA

View Full Version : Ik geraak er niet aan uit: een 20 watt buizenversterker gezocht



titzenpitzer
20 augustus 2011, 14:09
Ik gebruik tegenwoordig een Fender Super Reverb; een fantastische versterker met een even fantastisch geluid. Volledig mijn smaak: kan stil gaan, begint te oversturen op redelijk volume en er staan geen overbodige prutserijen op zoals overdrive of andere FX. (die verzorg ik immers met mijn pedalen)

Alleen begin ik me te storen aan het gewicht en de omvang van dat ding.

Ik heb al even zitten zoeken maar ik raak wat verdwaald.

Wat ik dus zoek is:

- een buizenversterker (mag hybride zijn, hoor...desnoods)
- niet meer dan 20 watt, hij moet nog bruikbaar zijn in een band maar evengoed op de slaapkamer.
- mag zeker niet meer wegen dan 25kg (mijn arme rug...)
- hij moet in de buurt komen van de Fender-sound
- geen overbodige zaken zoals FX of 300 kanalen. Distortion of overdrive mag wel, maar liever niet..

Voor de rest nog een vraagje: de Champ 57 van Fender is maar 5 watt; deze geraakt sowieso niet over een band, is dat zo?

Sowieso al bedankt!

tommus42
20 augustus 2011, 14:21
Jet City 20W, weet niet hoe hij heet. Mooie sound (1-kanaal). Ondanks dat soldano hem ontworpen heeft klinkt ie meer als een Santana-mesa overstuurd.

tillens
20 augustus 2011, 14:30
Jet City 20W, weet niet hoe hij heet. Mooie sound (1-kanaal). Ondanks dat soldano hem ontworpen heeft klinkt ie meer als een Santana-mesa overstuurd.

ik heb afgelopen jaar in Frankfurt samen met Marc en Remco ( RR AMPS) die jet city amps gehoord. We hebben gehuild. Als kerels, maar toch, we hebben gehuild.

nico verduin
20 augustus 2011, 14:40
Ik gebruik tegenwoordig een Fender Super Reverb; een fantastische versterker met een even fantastisch geluid. Volledig mijn smaak: kan stil gaan, begint te oversturen op redelijk volume en er staan geen overbodige prutserijen op zoals overdrive of andere FX. (die verzorg ik immers met mijn pedalen)

Alleen begin ik me te storen aan het gewicht en de omvang van dat ding.

Ik heb al even zitten zoeken maar ik raak wat verdwaald.

Wat ik dus zoek is:

- een buizenversterker (mag hybride zijn, hoor...desnoods)
- niet meer dan 20 watt, hij moet nog bruikbaar zijn in een band maar evengoed op de slaapkamer.
- mag zeker niet meer wegen dan 25kg (mijn arme rug...)
- hij moet in de buurt komen van de Fender-sound
- geen overbodige zaken zoals FX of 300 kanalen. Distortion of overdrive mag wel, maar liever niet..

Voor de rest nog een vraagje: de Champ 57 van Fender is maar 5 watt; deze geraakt sowieso niet over een band, is dat zo?

Sowieso al bedankt!Fender Deluxe Reverb. BF/SF of zelf/laten bouwen evt.

tommus42
20 augustus 2011, 15:27
......We hebben gehuild. Als kerels, maar toch, we hebben gehuild.

Interessante materie, huilende kerels:D.

zoon van johanb
20 augustus 2011, 16:21
Zo'n fender deluxe reverb is hier in huis ook zelf gemaakt, dat is wel echt een aanrader, dat ding heeft power maar kan ook lekker clean.
en is geloof ik ook maar 15 watt.
het enige nadeel is dat hij een moeilijke volume knop heeft. van 0 tot 2 is no sound en van 2 tot 12 is alleen maar meer gain. :hide:
(voor mij prima)

Eko
20 augustus 2011, 17:22
Tone King Imperial. Beste oplossing voor dit soort zaken. Van de Haar heeft ze. Ook Victoria heeft meerdere amps in dit genre. Je hebt geen budget gegeven dus heb ik daar ook niet naar gekeken. Ik speel zelf ook nog op ( onder andere ) een Marble. Die hebben ook nog een kleine amp die zeer goed is.
Fender heeft een amp ( wordt door Clapton gebruikt ) met maar weinig watts en een groot toonbereik. Er zijn er meer dan voldoende dus.

StevenStrat
20 augustus 2011, 17:55
Hook R20. Sublieme versterker clean. naar mijn mening beter dan fender cleans.

titzenpitzer
20 augustus 2011, 17:56
ik heb afgelopen jaar in Frankfurt samen met Marc en Remco ( RR AMPS) die jet city amps gehoord. We hebben gehuild. Als kerels, maar toch, we hebben gehuild.

Onderbouw eens?

Wel, in verband met dat budget, het lijkt extreem maar ik denk er soms aan mijn super reverb op 2dehands te zwieren....Mmm. Eerst een goede vervanger zoeken, dan verder kijken wat ik kan doen.

heavy-metal-thunder
20 augustus 2011, 18:00
Fender Deluxe Reverb. BF/SF of zelf/laten bouwen evt.

Absoluut. En ook al is ie geen 20W, een Vibrolux reverb. Weegt 23 kg, klinkt al OK op slaapkamerniveau, kan je alle gigs mee aan en ik hou erg van de 2 x 10" speakers met 6L6'en.

tommus42
20 augustus 2011, 19:34
.....En ook al is ie geen 20W, een Vibrolux reverb.....

Tonika had eens een vibrolux staan, mooi ding, maar ja, Fender, daar begin ik niet aan:D.

Geoff
20 augustus 2011, 20:59
Als gewicht het enige probleem is zou ik uit kijken naar een head/cab combinatie, in totaal meer gewicht, maar je kan het in 2 keer dragen, je rug zal je erg dankbaar zijn...

StevenStrat
20 augustus 2011, 21:02
Als gewicht het enige probleem is zou ik uit kijken naar een head/cab combinatie, in totaal meer gewicht, maar je kan het in 2 keer dragen, je rug zal je erg dankbaar zijn...

inderdaad. Gewicht is een belangrijk punt voor mij, dus ik gebruik een head met 2 of 4 1x12 cabs.

titzenpitzer
20 augustus 2011, 22:06
Als gewicht het enige probleem is zou ik uit kijken naar een head/cab combinatie, in totaal meer gewicht, maar je kan het in 2 keer dragen, je rug zal je erg dankbaar zijn...

Niet alleen het gewicht, natuurlijk. Als ie hetzelfde vermogen heeft als mijn super reverb is het eigenlijk ook OK, want ik ben zeer tevreden over euh...ja, het volume. Ik heb ooit een hotrod gehad die vanaf volume 1 al pokkehard ging; de super reverb heeft dit totaal niet. Hadden alle versterkers dat maar..

Het gaat hem vooral over de draagbaarheid. Gewoon een dingetje uit de auto nemen en ergens kunnen neerploffen zonder daarna te moeten stretchen. (klinkt een beetje dramatisch, maar toch..)

blademan
20 augustus 2011, 22:07
waarom hoor ik hier nog geen Koch Studiotone? 20 watt, handzaam en een klasse versterker!!!!

Thebluesdealer
20 augustus 2011, 22:12
neem een blues junior van fender 15 watt

tillens
21 augustus 2011, 00:13
Onderbouw eens?

Wel, in verband met dat budget, het lijkt extreem maar ik denk er soms aan mijn super reverb op 2dehands te zwieren....Mmm. Eerst een goede vervanger zoeken, dan verder kijken wat ik kan doen.

Ik heb toen staan luisteren en het maakte niet uit hoe of wat je de amp instelde, het klonk helemaal nergens naar. Jammer dat Soldano dan ook zijn naam er aan verbind. Het was krasserig, zonder punch, gruizig. Bareugh

Geoff
21 augustus 2011, 00:52
Lijkt mij dat je nogal content bent van de versterker...

Voor het sjouwen zijn er oplossingen hoor, flightcase met wielen, al wordt hij dan natuurlijk nog zwaarder voor op de trap, nieuwe auto kopen, al is dat ook niet de goedkoopste oplossing, wielen onder de amp, en extra handvaten...

Of je kan proberen om de versterker uit de combo uit te halen, en in een head shell in te bouwen, als je er dan nog een andere speakerkast bij koopt kan je de combo eventueel later voor verkoop terug 100% origineel maken.

titzenpitzer
21 augustus 2011, 10:03
neem een blues junior van fender 15 watt

Zo eentje had ik ook al op het oog, maar kan deze het ook trekken tijdens een repetitie?

heavy-metal-thunder
21 augustus 2011, 10:51
Zo eentje had ik ook al op het oog, maar kan deze het ook trekken tijdens een repetitie?

hangt er van af hoe luid je speelt, maar die dingen gaan toch luid, hoor. onderschat 15W niet. Onlangs mijn Marshall Studio 15 mee gepakt naar repetitie voor een hard rock band met luide drummer en dat was net luid genoeg.

Thebluesdealer
21 augustus 2011, 18:36
Zo eentje had ik ook al op het oog, maar kan deze het ook trekken tijdens een repetitie?

Ja tuurlijk en hij houd ook goed stand op kleine concerten.

Mitch
21 augustus 2011, 18:43
Koch Studiotone is een ontzettend goed ding qua eenvoud én veelzijdigheid, maar ik heb het idee dat het goedkoper moet?
Die Princeton reissue is ook een leuk én licht bakkie en is wat simpeler van opzet.
En ja, een kleine head met een 1x12 en/of 2x12 is misschien nog fijner, heb je ook iets meer keus. Laney Lionheart bijvoorbeeld.

En geraak je er nou aan of geraak je er nou uit? Ik raak ervan in de war...

muziekschuur
21 augustus 2011, 18:44
Probeer eens een Egnater Tweaker.

http://www.youtube.com/watch?v=DC0DevA6yqw&feature=related

Hendriks
21 augustus 2011, 19:24
Traynor Darkhorse?

titzenpitzer
21 augustus 2011, 23:28
Dat lijkt me wel een leuk ding. Zeker als je zowel thuis als op het repetitiekot een cabinet klaar hebt staan.

Weet je iets meer over de sound? Ik ga alvast wat youtube'en..

flo123
21 augustus 2011, 23:45
Egnater Rebel20 top?
Staan er 2 op Marktplaats met een 1x12 cab.
Lekker makkelijk tillen met top in draagtas om de schouder en in de andere hand de cab.

tidalwave_sideburns
22 augustus 2011, 07:06
Je kan ook de speakers vervangen met Neodymiums. Zijn een stuk lichter en moeten erg mooi klinken.

Ik zit de laatste tijd ontzettend te gassen op een Hughes and Kettner Tube Meister,topje is 5kg, schakelbaar van 18 naar 0 watt. Maar goed dat ik hem hier nog niet kan testen anders moest ik misschien keuzes maken waar ik later spijt van ga krijgen, :).

Triggy
22 augustus 2011, 07:22
http://www.youtube.com/watch?v=HDquVJZKRGI&feature=related

Klein maar fijn en betaalbaar...

Hendriks
22 augustus 2011, 08:33
Dat lijkt me wel een leuk ding. Zeker als je zowel thuis als op het repetitiekot een cabinet klaar hebt staan.

Weet je iets meer over de sound? Ik ga alvast wat youtube'en..

Staat inderdaad genoeg op YT , beetje zoals een Egnater Tweaker .

roger
22 augustus 2011, 09:40
Peavey Deltablues, 30 watt EL84 Buizen, en slechts 22 kg. Ik ben er al jaren erg blij mee! Erg mooi clean kanaal, de drive haal ik ook uit pedalen ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=AYHYgB1ljm0&sns=em

ellisvertellis
22 augustus 2011, 10:52
Freeqi in Gent bouwt Fenderachtigen on demand: http://www.freeqi.be/Amps/Tweeds/Tweeds.html

lefthandstrat
22 augustus 2011, 11:20
http://www.youtube.com/watch?v=HDquVJZKRGI&feature=related

Klein maar fijn en betaalbaar...

+1 mee eens!

Ook een prima demo:


http://www.youtube.com/watch?v=qvz7C_9rK-Q&feature=related