PDA

View Full Version : Vragen omtrent bouw rack.



kassie
19 augustus 2011, 17:36
Hoi

ik bouw binnenkort eindelijk eens een goed rack, ik heb al diverse spullen daarvoor. Maar heb ook zeker nog een aantal vragen.

Allereerst wat er in komt. 6HE Rack met:
1: Furman Powerconditioner.
2: X2 digital Wireless
3: Peavey 2x15 Rack Eq
4: CAE rack power (voor pedaaltjes).
5: Allerhande pedaaltjes zoals voor in de effectsloop (2He daarvoor gereserveerd: ISP Decimator, TC electronic Hall of fame, TC electronic Nova Dynamics, Marshall Vibratrem)

En dan heb ik nog het idee om een patchbox te kopen om de bekabeling snel te kunnen aansluiten van de pedalenplank en richting versterkers.

Qua bekabeling. Mijn bedoeling is om een multikabel van Sommer te nemen. Sommer Highflex Multicable. Deze haal ik uit elkaar zodat ik mooie dunne kabels heb en het geheel dan goed kan afwerken en bij elkaar kan binden in het rack. Ik heb gelezen dat dit prima kabels zijn en aangezien ik zelf al een multikabel heb voor naar mijn pedalboard en deze goed bevalt lijkt mij dit een goede optie. Ik gebruik nagenoeg alleen neutrik pluggen. Jullie Mening?

Verder heb ik een rack flightcase op het oog. Is het verstandig om een gewone flightcase te nemen of eentje die tussen de binnen en buitenkant nog foam heeft dat schokabsorberend werkt?

En de grootste inbouwdiepte is die van mijn Furman. Deze heeft zo'n 35cm nodig. En de meeste flightcases die ik tegenkom zijn snel zo'n 47 tot 57 cm inbouw. Wordt dat niet wat te groot? Het zou mooi zijn als het zo'n 40 of 45cm zou kunnen zijn.

groovieguitarguus
20 augustus 2011, 23:40
Tja.... wat bekabeling aan gaat, heb ik mijn vraagtekens.
Ik zou gaan voor een goede kabel. Volgens de 'die-hards' hier, is Mogami the best choice. Zelf gebruik ik o.a. Klotz AC 110.
De voeding die je noemt, is volgens mij een dure 'jongen'.... zelf heb ik sinds heel kort een Burkey Flatliner pro, met Velcro op mij racklade gemonteerd... Hele goeie unit.
Wat betreft flightcases... als je zelf je spullen netjes transporteerd, is een case met extra foam overbodig (maar kan nooit kwaad).
Ik heb nu kunstof cases van Boschman... niet al te diep, waardoor ook handzaam.

https://lh3.googleusercontent.com/-cvw4AjVdiKI/Tj3IBL6lfJI/AAAAAAAAAO0/60Zd9Cne554/s800/IMG_0036.JPG

kassie
21 augustus 2011, 01:20
Vette Setup hoor!,

Ja ik zat ook al over bekabeling in, ik had altijd planetwaves, daarna x2.. toen ben ik overgestapt naar de SmartCable van uwkabelopmaat.nl en ik stond versteld hoe goed de geluidskwaliteit was t.o.v. planetwaves. Helaas ligt hun website eruit. Het was een multikabel met vrij dunne aderen, maar toch zulk goed gebalanceerd geluid. Over Sommer hoor ik veel goede berichten. Op the gearpage heb ik gelezen dat een studio bouwer zelfs is overgestapt van Mogami multi-kabels naar Sommer vanwege het geringe geluids verschil en de betere verkrijgbaarheid in Europa. Maar ja dat is weer 'gelezen'.

Zowel de furman als de mxr voeding heb ik beide al in mijn bezit. Inderdaad dure jongens. Maar ik had zo'n voeding nodig aangezien ik met meerdere versterkers speel.

De flightcase is inmiddels besteld, evenals humfree schroeven. Kan ik binnenkort beginnen met bouwen.

Oja, vraagje. Hoe handig is zo'n racklade die je kan uittrekken? Ik zit er aan te denken om pedaaltjes gewoon in het rack zelf vast te maken. Maar wellicht dat ze dan onbereikbaar worden?

Erik70
21 augustus 2011, 21:51
Neem inderdaad een rack-lade als je pedaaltjes in je rack doet. Als je ze vast zet op een vaste "plank" in je rack ga je daar spijt van krijgen. je gaat aan de knoppen willen draaien, je gaat ze willen verplaatsen, je gaat van pedalen wisselen, .. en daar kom je bijna niet meer bij als het geen lade is.
... ja... uit ervaring..

kassie
22 augustus 2011, 14:38
Thanx Erik70.

Rack lade wordt het dan. Overigens heb ik net mijn Lexicon multieffect weer gerepareerd, De zekering in de voeding was gesprongen. Waarschijnlijk vanwege een val of iets dergelijks. de tc hall of fame en een extra delay pedaal valt nu af. Scheelt weer in de portemonnee.